• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga rowerowa nad morzem do liftingu. Ma być bezpieczniej

Maciej Naskręt
13 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Już od jesieni rowerowe ścieżki w pasie nadmorskim mają być bezpieczniejsze. Już od jesieni rowerowe ścieżki w pasie nadmorskim mają być bezpieczniejsze.

Barierki oddzielające pieszych od rowerzystów, więcej przejść dla pieszych i napisy "Uwaga, piesi!" już we wrześniu pojawią się na drodze dla rowerów w pasie nadmorskim między Brzeźnem a Sopotem.



Najbardziej zatłoczone miejsce w pasie nadmorskim - dojście do molo w Brzeźnie. Tam drogowcy zlikwidują zakazy i poprawią lokalizację znaków informujących o przejściu dla pieszych. Najbardziej zatłoczone miejsce w pasie nadmorskim - dojście do molo w Brzeźnie. Tam drogowcy zlikwidują zakazy i poprawią lokalizację znaków informujących o przejściu dla pieszych.
Jest szansa, by jazda rowerem i spacer po gdańskim pasie nadmorskim zobacz na mapie Gdańska stały się bardziej bezpieczne jeszcze w tym roku. Zarząd Dróg i Zieleni opracował projekt zmiany organizacji ruchu na drodze dla rowerów, która wiedzie w pasie nadmorskim. Aktualnie drogowcy oczekują na oferty firm, które wykonają te założenia.

- Zależy nam na poprawie bezpieczeństwa osób znajdujących się w pasie nadmorskim. Trwa przetarg, w którym firmy mogą składać swoje oferty do 20 sierpnia. Prace przy tym przedsięwzięciu powinny zakończyć się do 14 września - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. O wyborze wykonawcy zdecyduje najniższa cena ofertowa.

Drogowcy z Gdańska nie planują wprowadzać ograniczenia prędkości, tak jak choćby ma to nastąpić w przypadku Sopotu.

W ramach inwestycji ZDiZ zaplanował m.in. demontaż części starych i  usytuowanie 55 nowych znaków pionowych. Projekt obejmuje wymalowanie na powierzchni 500 m kw. znaków poziomych białą i grubowarstwową farbą. Na nawierzchni dróg dla rowerzystów pojawią się nowe strzałki kierunkowe, przejścia dla pieszych oraz wizerunki rowerów. Nie zabraknie też napisów: "Uwaga pieszy!".

Dodatkowo, by odgrodzić ruch pieszy od rowerzystów, drogowcy postanowili ustawić na całej promenadzie ok. 40 metrów separatorów ruchu, czyli po prostu barierek.

Urzędnicy - z uwagi na trwający przetarg - nie chcą zdradzać kosztu inwestorskiego przedsięwzięcia.

Miejsca

Opinie (350) 1 zablokowana

  • Rowerzysta i pieszy to jakieś oddzielne gatunki? (2)

    Chodzę pieszo, jeżdżę na rowerze i na rolkach.

    Jako piesza nigdy nie miałam problemu z rowerzystami. Nie chodzę po ścieżkach, tylko po chodnikach, a zanim przez ścieżkę przejdę, patrzę, czy ktoś nie jedzie. Wniosek - jak się po ścieżkach bezmyślnie nie szlaja, to kłopotu z rowerzystami nie ma.

    Jako rolkarka miałam kłopot z rowerowym baranem na szosówce. Wbrew przekonaniu niektórych ułomnych bikerów w lycrach (a nadmienie tu, że ja również w lycrach pomykam i nie uważam, żeby 30km/h na rowerze to była szalona prędkość), rolki to nie tylko rekreacja, ale i transport. Pojechałam sobie z Wrzeszcza do Castoramy po wkręty (nie chciałam, zeby mi rower zwinęli spod Casto, bo padaka akurat w naprawie byłą), widzę rower jadący naprzeciw, kulturalnie się kompresuję, a palant prosto na mnie. Zmienił tor jazdy, kiedy zauważył, że nie będę się cykać i jakby co, we dwójkę będziemy leżeć. Rolkarze też muszą mieć gdzie jeździć. Musza tylko pamiętać, ze na scieżce są gośćmi. Aa, ponadto, ofiary dopiero uczące się jazdy rolkowej raczej nie powinny próbować jazdy z rowerami.

    Wniosek - rolkarze, jeśli umieją dobrze jeździć, nie stanowią zagrożenia, ale niektóre rowerowe ofiary chyba muszą jakoś wyładować swój gniew spowodowany nieumiejętnością jazdy na rolkach.

    Jako rowerzystka złamałam nogę, kiedy zmęczona jechałam do pracy, a piesz nagle napatoczyła mi się pod koła na ścieżkę. zbiegła, bo uszkodzenia ciała powyżej 7 dni, a wina ewidentnie jej. Potwierdziła to policja, która musiała przyjechać na miejsce zdarzenia jak do każdego innego wypadku komunikacyjnego.

    Wniosek - piesi mogą stanowić zagrożenie dla rowerów.

    A co do nieznajomości przepisów drogowych - rozumiem, ze nasz kraj biedny, ale jest szereg osób, które stać nie tylko na wypasiony rower, ale i na normalny samochód.

    Każdy z nasz jest czasem pieszym, rowerzystą, kierowcą, rolkarzem.

    • 12 1

    • Kasiu dobrze Ci idzie pisanie.Zabieraj częściej głos.

      • 2 0

    • Na szczęście czasem zdarzają się inteligentne osoby.

      • 1 0

  • marnowanie pieniędzy

    Barierki spowodują, że rowerzysta nie będzie miał gdzie uciec, kiedy pieszy wejdzie na ścieżkę rowerową, a ten sam pieszy również będzie miał utrudnioną drogę ucieczki. Rolkarze, którzy praktycznie nie mają hamulców, znajdą się w potrzasku między barierkami. Postawienie znaków pionowych, poziomych, czy nawet skośnych jest bezcelowe. To nie jezdnia, po której poruszają się ludzie z prawem jazdy, ryzykujący, że je stracą. Lepiej zainwestować w wypożyczalnie kajaków i rowerów wodnych nadających się na umiarkowaną falę, aby przerzucić ruch z tej ścieżki na wodę :)

    • 4 1

  • Aktywny

    1.Tylko idiota wymyślił garby z kostki przed przejściami.
    Ludzie zamiast zwalniać to zapieprzają jeszcze bardziej
    Nie przyjemne dla rowerów ale bardziej dla rolkarzy których nie brakuje a wręcz przerastają czasem rowerzystów.
    2. Gruba farba będzie nie bezpieczna dla rolkarzy bo to jak garb i zęby bd nie łatwo wybić
    3. Ograniczenia ? Powinni zrobić tunele dla aktywnych nad którymi by bez kolizyjnie mijać się z turystami bo nie każdy turysta zna tutaj drogi albo rodzinka ktora rozmawia i sie cieszy wakacjami.
    Ograniczenia to tylko wydawanie pieniędzy , jak chcą inwestować to właśnie w tunele lub oddzielne kładki dla pieszych gdzie bez kolizyjnie się mogą mijać z rowerzystami i rolkarzami . Od czego jest Unia . Wykorzystajmy ją :) po co wszystko komplikować bez sensu , trochę pomyśleć trzeba a zrobić się zrobi i praca bd dla ludzi przy rosnącym bez robociu

    • 6 2

  • Czy ktoś na to wpadł?

    Może zamiast barierek posadzić estetyczne żywopłoty. Ekologiczne to i bezpieczne. Jak ktoś się przewróci, to na żywopłocie najwyżej się porysuje, a jak wpadnie na barierkę to już może być "ciekawie" .Oczywiście żywopłot trzeba będzie przycinać, dosadzać. Myślę, że wystarczy nie wyższy niż ok 1 metra. Ryzyko takie same. Przez barierkę jak ktoś bedzie chciał przejść to przejdzie, tak samo jak i przez żywopłot.

    • 5 0

  • Ścieżki rowerowe

    Bardzo dużo ścieżek rowerowych wybudowanych kilka lat temu wymaga już remontu. Ciekawe czy ktoś się tym zajmie.

    • 2 1

  • kręcenie się w kółko (2)

    A nie można po prostu postawić straży miejskiej, która będzie karać za agresywną jazdę ? Jeżdżę tam cały czas i jakoś nie mam nigdy problemów z pieszymi. Teraz trik na który nikt nie wpadł, uwaga przygotujcie kartki i długopisy: wystarczy pieszego przepuścić ? Stracicie 4 sekundy.... Problemem jest chamstwo i brak wyobraźni rowerzystów wyprzedzających na piątego przy przejściu dla pieszych. Gdzie wy się tak wszyscy spieszycie ?

    • 2 1

    • igor69

      Pogoń za przybywającym mięśniem, znam to z autopsji

      • 1 0

    • Ja sam lubię szybko jeździć, w granicach około 25km/h, ale jak widzę przejście dla pieszych to zwalniam. Albo jak chcę wyprzedzić kogoś to patrzę, czy nic mnie nie wyprzedza, czy z przeciwka nic nie jedzie i czy ludzie nie kręcą się na ścieżce/blisko ścieżki.

      • 2 0

  • Metropolia XXI w. (1)

    To najpiękniejsza ścieżka rowerowa w Polsce a może i w Świecie.Warto ją liftingowac i dostosowywać do nowoczesnych standardów.No i niech włodarze 3M dogadają się co do jej przebiegu od Skweru Kościuszki przez Sopot do Nowego portu.

    • 2 1

    • w świecie?

      jedź do Holandii i już każda ścieżka w Polsce przestanie Ci się podobać

      • 2 2

  • Plaga rowerzystów .... (1)

    Dla nas pieszych rowerzyści TO PLAGA.Wąskie chodniki podzielono pasami i to nazywa się ścieżka rowerowa a my piesi musimy uważać na tych rowerowych oszołomów .

    • 1 5

    • To może też się przesiąść na rower?

      • 2 0

  • jak jade na rowerze to kazdy ma mi ustapic drogi, zrozumiano?

    • 4 1

  • jedyna rada dla rowerzystów

    Trzeba na rowerze zamontować klaksony kolejowe bo dzwonków bydło nie słyszy. Dlaczego ja mam uważać na pieszych, niech oni uważają, mają dużo mniejszą prędkość poruszania się a co za tym idzie szybciej mogą przewidzieć ew, zdarzenie . Znaki są tak więc mimo wszystko czuje że prawo jest po mojej stronie, a jeśli miałbym zwolnić to wolę wyjechać na jezdnię i wkurzać kierowców!

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane