- 1 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (53 opinie)
- 2 Finał sprawy z przypiętym rowerem (42 opinie)
- 3 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (56 opinii)
- 4 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (351 opinii)
- 5 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (32 opinie)
- 6 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (92 opinie)
Droga rowerowa nad morzem do liftingu. Ma być bezpieczniej
13 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat)
Barierki oddzielające pieszych od rowerzystów, więcej przejść dla pieszych i napisy "Uwaga, piesi!" już we wrześniu pojawią się na drodze dla rowerów w pasie nadmorskim między Brzeźnem a Sopotem.
Jest szansa, by jazda rowerem i spacer po gdańskim pasie nadmorskim stały się bardziej bezpieczne jeszcze w tym roku. Zarząd Dróg i Zieleni opracował projekt zmiany organizacji ruchu na drodze dla rowerów, która wiedzie w pasie nadmorskim. Aktualnie drogowcy oczekują na oferty firm, które wykonają te założenia.
- Zależy nam na poprawie bezpieczeństwa osób znajdujących się w pasie nadmorskim. Trwa przetarg, w którym firmy mogą składać swoje oferty do 20 sierpnia. Prace przy tym przedsięwzięciu powinny zakończyć się do 14 września - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. O wyborze wykonawcy zdecyduje najniższa cena ofertowa.
Drogowcy z Gdańska nie planują wprowadzać ograniczenia prędkości, tak jak choćby ma to nastąpić w przypadku Sopotu.
W ramach inwestycji ZDiZ zaplanował m.in. demontaż części starych i usytuowanie 55 nowych znaków pionowych. Projekt obejmuje wymalowanie na powierzchni 500 m kw. znaków poziomych białą i grubowarstwową farbą. Na nawierzchni dróg dla rowerzystów pojawią się nowe strzałki kierunkowe, przejścia dla pieszych oraz wizerunki rowerów. Nie zabraknie też napisów: "Uwaga pieszy!".
Dodatkowo, by odgrodzić ruch pieszy od rowerzystów, drogowcy postanowili ustawić na całej promenadzie ok. 40 metrów separatorów ruchu, czyli po prostu barierek.
Urzędnicy - z uwagi na trwający przetarg - nie chcą zdradzać kosztu inwestorskiego przedsięwzięcia.