• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy powstanie "Droga trzech powiatów"? Najpierw Droga Czerwona

Michał Sielski
19 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rządowe wsparcie dla Drogi Trzech Powiatów
Planowany przebieg Drogi trzech powiatów Planowany przebieg Drogi trzech powiatów

Kilka miesięcy temu Gdynia, Rumia i Kosakowo ustaliły, że wspólnie zapłacą za koncepcję siedmiokilometrowej drogi, która połączy Gdynię z Rumią i zapewni dojazd do Doliny Logistycznej - obszaru na granicy Gdyni i Rumi, na którym siedziby będą mieć firmy obsługujące Port Gdynia. Do rozpoczęcia prac jeszcze jednak daleko, ale pojawił się pomysł połączenia tej trasy z - także planowaną - Drogą Czerwoną.



Kiedy powstanie Droga trzech powiatów?

Przypomnijmy: w ustalonym wstępnie przebiegu nowej trasy istnieje już droga, ale jest wąska i formalnie dostępna tylko dla działkowców oraz rowerzystów. W rzeczywistości tzw. "popiołówką", należącą do elektrociepłowni, codziennie skracają sobie dojazd setki osób, których niewielkie ryzyko przewidzianego w taryfikatorze mandatu w wysokości 100 zł zazwyczaj nie odstrasza.

Droga przebiega obok działek oraz nieużytków, na których planowana jest budowa Doliny Logistycznej. To ponad 530 ha terenów przemysłowo-usługowych, znajdujących się na terenie gmin Rumia, Kosakowo oraz Gdynia, które mają być zapleczem magazynowo-logistycznym dla Portu Gdynia.

- Budowa tej drogi ma ogromne znaczenie nie tylko dla rozwoju gospodarczego naszego regionu, a także dla województwa i całego kraju. Uruchomienie tak olbrzymiego potencjału terenowego wpłynie nie tylko na wzrost wpływów podatkowych, ale także zapewni wielką liczbę nowych miejsc pracy mieszkańcom uczestniczącym w przedsięwzięciu gmin - podkreśla Elżbieta Sierżęga, radna Gdyni.

Listy intencyjne dróg nie budują



Na razie w temacie jest jednak więcej słów niż konkretów. W lutym wydawało się, że wreszcie coś ruszy, bo za ok. 300 tys. zł samorządy zamówiły koncepcję. Ma ona pomóc określić nie tylko dokładny przebieg drogi, organizację ruchu na niej, a przede wszystkim kalkulację kosztów.

Na razie zamiast konkretów mamy porozumienie o współpracy, którym właśnie pochwalił się burmistrz Rumi.

Czy możemy liczyć jednak na jakieś konkrety: terminy, liczby, wstępny koszt?

- Szczegóły techniczne drogi, liczba pasów ruchu czy jezdni będą wynikały z analiz, które są częścią planowanej koncepcji. W tym momencie możemy określić jedynie długość drogi - wyniesie niespełna 7 km - informuje Michał Pasieczny, burmistrz Rumi.

Najpierw powstanie Droga Czerwona



Według ostatnich planów przedłużona obwodnica miałaby przechodzić w Drogę Czerwoną i Via Maris - trasę prowadzącą na Półwysep Helski. Według ostatnich planów przedłużona obwodnica miałaby przechodzić w Drogę Czerwoną i Via Maris - trasę prowadzącą na Półwysep Helski.
Wiele wskazuje więc na to, że najpierw powstanie Droga Czerwona, której finansowanie zapowiedział już rząd. W lipcu tego roku premier Mateusz Morawiecki ogłosił, że będzie ona częścią wielkiego ogólnopolskiego programu Centralnego Portu Komunikacyjnego, w ramach którego powstanie nie tylko lotnisko, ale też linie kolejowe i drogi. Także łączące CPK z portem.

- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów, ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.

Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK



Według najnowszej koncepcji Droga trzech powiatów ma zostać połączona z Drogą Czerwoną. Według najnowszej koncepcji Droga trzech powiatów ma zostać połączona z Drogą Czerwoną.
Droga Czerwona miała łączyć się obwodnicą i planowaną Via Maris, o której przebiegu wiadomo na razie niewiele. Może więc połączyć się też z "Drogą trzech powiatów", na co liczą władze Rumi, będącej liderem tego projektu.

- Liczymy na szybką realizację obietnic rządowych dotyczących wybudowania Drogi Czerwonej. Połączenie jej z Drogą Trzech Powiatów pozwoli mieszkańcom Rumi na łatwy dojazd do obwodnicy, a tereny inwestycyjne staną się jeszcze bardziej atrakcyjne dla inwestorów - podkreśla burmistrz Rumi Michał Pasieczny.

Opinie (136) ponad 10 zablokowanych

  • Nigdy

    Nie będzie tej drogi. To zbyt dobry pretekst do prania kasy

    • 2 1

  • Zaplecze logistyczne? Rozwój gospodarczy?

    Czyli składowanie kontenerów ze śmieciami z Turcji... No ludzie, jakie tam nowe biznesy miałyby powstać? Co ma się tam dziać w tym porcie, że nagle potrzeba 3 ray więcej powierzchni? Ludzie przechodzą na zdalną prace, biura odchodzą do lamusa. Ludzie też nagle nie zaczną jeść 3 razy więcej bananów czy mandarynek, czy zupek chińskich. Nie dajcie się omamić.

    • 4 3

  • Mam nadzieje, że nie powstanie

    Bo ta 'popiołówka' to jedyna droga to jedyna droga z rumi do gdyni na której nie trzeba kaszlec od spalin. A te piękne tereny, to jedne zo statnich zielonych przestrzeni w okolicy. No ale radni to radni, dla nich to 'nieużytki', muszą betonować. Chorzy ludzie.

    • 5 4

  • Bedzie jak ze stępką w Szczecinie i milionem samochodów elektrycznych

    • 5 1

  • Całe szczęście że Morawiecki coś ruszył, bo te Powiaki z Gdyni to nic wydać tylko pobierać podatki (1)

    • 4 6

    • Pinokius to tylko ściemnia

      • 2 0

  • (3)

    Intencje..listy...koncepcje...a drogi jak nie było tak nie ma....taka prosta sprawa jak wspólny bilet też od tylu lat nierozwiązana...katastrofalny stan trójmiejskich dróg,czy ktoś tym w ogóle zarządza??

    • 96 14

    • Marudzisz jak zwykle (2)

      Pisali ostatnio o przetargach na "wspólny bilet". Płacą ci za te wieczne zrzędzenie na wszystko w Trójmieście?

      • 2 11

      • tak, pisano o tych przetargach (1)

        że oprotestowane i odwołane...
        I nie na "wspólny bilet" a na "wspólną portmonetkę" z której przewoźnik wybiera po uważaniu...

        • 4 1

        • W Gdańsku wspolny bilet juz jest. A w Gdyni zawsze nie da sie

          • 1 2

  • Za mało aut w mieście? (2)

    To dziwne bo miasto jest zakorkowane a mimo to nie myśli się o linii kolejowej tylko kolejnej drodze.

    • 11 5

    • Morska, Hutnicza, 3 Powiatów

      Gdynia i Rumia chcą pobić rekord międzymiastowych dróg równoległych do siebie. Tymczasem kompletnej drogi rowerowej nie ma ani jednej.

      • 2 2

    • Za dużo ludzi.

      • 4 2

  • Zostawcie to Rumi (4)

    Jak zabierze się za to Gdynia to na istniejącej drodze namalują buspas i DR

    • 91 5

    • ale za to w Rumi

      nie ma infoboxu ;)

      • 1 0

    • Port Rumia (2)

      i nawet Port Rumia już jest

      • 12 0

      • (1)

        Czy wiesz, ze przed wojna byl plan dokopania sie z Rumi do morza i z tego wlasnie wzgledu ul. Zwirki i Wigury jest taka szeroka bo miala tamtedy isc linia kolejowa do portu?

        • 4 1

        • Czytalem o innej ....

          Wrrsjo .

          Wzdluz Zwirki i Wigury mial byc polozony tor az do lotniska .

          Pociagi mialy podjezdzac do bramy lotniska gdzie mial byc peron .?

          • 1 0

  • Oby tylko powstała wzdłuż tej drogi oraz Dębogórskiej droga rowerowa

    Byłaby to pierwsza spójna droga rowerowa między Gdynią a Rumią...

    • 6 4

  • Tia... (2)

    Jest w planie razem z SKM do dzielnic północnych Gdyni. Koncepcje, wizualizacje, obietnice.

    • 54 0

    • (1)

      Chyba wszyscy już stracili wiarę w możliwości i chęci działania władz Gdyni.

      • 7 2

      • Nad urną gdy przyjdzie czas zapewne niestety odzyskają :/

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane