• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowy bubel utrudnia życie pieszym w Oliwie

Maciej Naskręt
24 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Nietypowa lokalizacja barierki ma pomóc, według ZDiZ Gdańsk, niewidomym podczas przechodzenia przez dwujezdniową ulicę przy rektoracie Uniwersytetu Gdańskiego. Sami zainteresowani są innego zdania. Nietypowa lokalizacja barierki ma pomóc, według ZDiZ Gdańsk, niewidomym podczas przechodzenia przez dwujezdniową ulicę przy rektoracie Uniwersytetu Gdańskiego. Sami zainteresowani są innego zdania.

Przy skrzyżowaniu ulic: Wita Stwosza i Bażyńskiego zobacz na mapie Gdańska w Oliwie ustawiono barierki. Utrudniają one dojście do przejścia pieszym, a w szczególności pracującym w pobliżu osobom niewidomym. ZDiZ przekonuje, że barierka, o którą zresztą urzędników niepełnosprawni prosili, ma ułatwić przejście przez jezdnię.



Tak wygląda przejście dla pieszych po przeciwnej stronie skrzyżowania. Tak wygląda przejście dla pieszych po przeciwnej stronie skrzyżowania.
Od kilku dni mieszkańcy południowej części Oliwy, idąc m.in. na przystanek tramwajowy na skrzyżowaniu przy rektoracie Uniwersytetu Gdańskiego muszą omijać barierki, które ustawiono tuż przed wejściem na przejście dla pieszych.

- Ja sobie poradziłem z ich minięciem, jednak moje oburzenie wynika z faktu, że barierki znajdują się na drodze, z której korzysta wiele osób niewidomych lub niedowidzących. Codziennie rano mijam ich na tej trasie, bowiem pracują w pobliskiej spółdzielni przy ul. Bażyńskiego - opowiada pan Tomasz, czytelnik.

Nie ukrywa, że to właśnie osoby mające problem e wzrokiem mogą czuć się w tym momencie najbardziej zdezorientowane i skrzywdzone.

- Nie wyobrażam sobie, co myśli taki niewidomy, gdy trafia laską na tę przeszkodę i próbuje przedostać się na chodnik. Barierka powoduje na pewno dezorientację - dodaje czytelnik.

Czy urzędnicy radzą sobie z montażem i wyznaczaniem ułatwień dla niepełnosprawnych?

Za infrastrukturę na i wokół wspomnianego skrzyżowania odpowiedzialny jest Zarząd Dróg i Zieleni. Zdaniem urzędników instalacja, choć wygląda nietypowo, ma sens.

- Barierka umożliwia bezpieczne zlokalizowanie przejścia osobom niewidomym i niedowidzącym. Ustawiliśmy ją po konsultacjach na prośbę pobliskiej spółdzielni niewidomych - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ.

Czy to prawda? Skontaktowaliśmy się z Markiem Lepiarzem, zastępcą prezesa spółdzielni Sinol, by zweryfikować twierdzenia urzędników.

- Podsunąłem pomysł dostawienia barierek jednemu z inżynierów z Zarządu Dróg i Zielni w niezobowiązującej rozmowie z myślą o niewidomych, którzy pracują w spółdzielni. Faktycznie, prosiłem o dostawienie barierek równolegle do krawędzi jezdni i na chodniku, ale nie na przejściu, lecz przed nim i za nim. Dzięki temu miałaby powstać przerwa, dzięki której niewidomi łatwo zlokalizowaliby przejścia dla pieszych - tłumaczy. Jego zdaniem obecna barierka to nic innego jak "drogowy bubel".

Co więcej - między nową barierką a jezdnią (czyli jeszcze na chodniku) wymalowano pas, poszerzając w ten sposób przejście. W jakim celu to wykonano? Tego nie udało się nam ustalić.

Jak przekonują specjaliści, urzędnicy powinni niezwłocznie zweryfikować plany.

- Taki bałagan przy przejściu dla pieszych, po którym chodzą niewidomi i niedowidzący, może doprowadzić do niepotrzebnych zdarzeń drogowych - usłyszeliśmy od jednego z inżynierów.

Miejsca

Opinie (97) 2 zablokowane

  • A kiedy będzie artykuł o samochodach parkujących w tym miejscu na pasie dla rowerów? (17)

    To dopiero utrudnia życie i stwarza niebezpieczeństwo.

    • 141 48

    • (3)

      samochody niby luxus ale jakie nerwy,to widać, słychać i czuć,bo tworzą korki,smrodzą ,chałasują,parkują gdzie się da

      • 19 21

      • (2)

        Parkuję gdzie się da, bo mogę! Kto mi zabroni? Won z pasa dla rowerów, jest on mym parkingiem! I nawet nie próbować auta rysować, wstrętne tchórze!

        • 5 5

        • prawdziwa kerofca napisau by fstrentne thuże

          • 0 0

        • Pan Kierowca?

          Znowu pan kompleksik. Nikt ci auta nie porysuje. Masz już dosć swoich problemów. Kiedyś kupisz sobie ciągnik Scanię i będziesz szczęśliwy. Chociaż jedna rzecz będzie duża w twoim smutnym życiu.

          • 0 0

    • Będzie, zaraz po artykule nt rowerzystów poruszających się jezdnią.... (1)

      ...wzdłuż której poprowadzona jest ścieżka rowerowa.

      To też może być interesująca analiza stwarzania zagrożenia...a nie , przecież jednoślady są niegroźne bo ratują planetę....

      • 10 5

      • Poza tym rowerzyści mogą wszystko

        • 2 0

    • (4)

      Obcisłogacim mowię basta

      • 42 56

      • nowator od soltysa

        Widać że żal ci D ściska
        wojt

        • 0 1

      • weź syropek. widac kolejny nerwus za kółkiem. Wszyscuy kierowcy mają jakies problemy natury psychicznej i emocjonalnej (1)

        • 18 14

        • skoro ja jestem kisiel

          to kim ty jesteś?

          • 4 2

      • obciagnij rurki i do szkoły juz idź...

        • 37 12

    • Człowieku, o czym ty piszesz

      Jak możesz porównywać swoje problemy zdrowego człowieka z idiotycznym pomysłem mądrali z ZDiZ-u, którzy swoja bezmyślnością mogą spowodować wypadek z odziałem zdezorientowanych niewidomych?
      Rowerzyści nie są pępkiem świata. j czy przy każdym artykule musicie wrzucać swoje żale? napisz maila do "Pogromcy korków" o twoich problemach i gościu napisze.

      • 2 4

    • (2)

      A kiedy będzie o gamoniach rowerzystach jadących pod prąd na Wita Stwosza ? i Rolkarzach którzy jadą ścieżką rowerową wyznaczona z ulicy ?

      • 20 3

      • a w czym ci ostatni ci przeszkadzają? (1)

        na motorniczego za nerwowy jesteś

        • 0 12

        • W tym że zachowują się jak święte krowy, jeżdżą na czerwonym wymuszają pierwszeństwo i niejedno krotnie stwarzają zagrożenie dla pieszych na przejściach. A jak się zdarzy tragedia to psy wieszają na kierowcach bo to przecież jego wina. Już nie wspomnę o jeździe po piwku. A w wakacje takich masa. Poza tym jazda pod prąd to chyba jedno z większych ich wykroczeń... no chyba że pedałowcy rządzą się własnymi prawami. A ty jeździsz po ulicach pod prąd ?

          A jeżeli chodzi o rolkowców to po prostu tu chodzi o ich bezpieczeństwo. Bo osobiście uważam że to nie roztropne jechać na rolkach po ścieżce rowerowej wyznaczonej w ulicy.

          • 13 0

    • raz na tydzień przynajmniej

      tu jest jakis artykuł o parkowaniu

      • 6 0

    • cóż..

      .. jeżeli auto zaparkowane na drodze dla rowerów stanowi dla ciebie zagrożenie, to może najwyższy czas wybrać się do okulisty, może dostaniesz pracę wśród niewidomych w pobliskiej spółdzielni.

      • 14 44

  • mieszkanka przymorza (3)

    Może napisać też o zmianie na Małym Przymorzu? Gdzie niedaleko dawnych targów gdzie na niemal wszystkich skrzyżowaniach zmieniono ruch na skrzyżowania równorzędne co jest tak bez sensu, że do dzisiaj nie mogę sie do tego przyzwyczaić! Jak mała osiedlowa droga może mieć pierwszeństwo przed główną ulicą? Zatrzymywac się co 5 sekund? NIE ROZUMIEM

    • 10 6

    • Racja

      dodatkowo na tych małych uliczkach nie widać czy coś jedzie bo tak są na dziko pozastawiane autami chodniki że wszystko jest zasłonięte, więc zatrzymywać się trzeba co 15 m. Kierowcy bardzo ale to bardzo dziękują za ułatwienie ruchu na tych uliczkach... Kiedyś się to zemści.
      Ps. Kiedy SM się weźmie za dziko parkujących na chodnikach/trawnikach w rejonie Arkońska Bussiness Park? Przecież te biurowce mają własne parkingi!!!

      • 0 0

    • to już nie jest główna ulica. Zacznij myśleć na drodze a nie zapier... (1)

      ja tam jestem zadowolony

      • 0 1

      • Sam zacznij myśleć

        boś przygłupi.

        • 0 0

  • to samo na przystanku Abrahama (2)

    schodząc z chodnika na przystanek nie wejdziesz bo odgrodzony jest barkierkami ,trzeba przejśc sie po błocie żeby wejśc na przystanek o nadrabianiu drogi nie wspomnę.

    • 27 0

    • przystanek Abrahama

      Masz racje szym

      To nadrabianie drogi, aby dojść na przystanek jest wkurzające, nie raz uciekł mi przez to tramwaj. A i tramwaje zatrzymują się daleko od wejścia na przystanek - ZTM dba chyba o kondycję pasażerów.

      Osiedle Młodych zamieszkałe jest głównie przez starszych ludzi i aktualna organizacja dojścia do przystanku jest dla nich wyjątkowo nieprzyjazna. Trzeba by ją przebudować w ramach budżetu obywatelskiego

      • 0 0

    • podobnie na Tetmajera

      ogrodzili barierkami, aż za sam kraniec skrzyżowania Tetmajera z Wita Stwosza, rozumiem że bezpieczeństwo itp, bo ludzie łamali przepis przechodząc przez tory, ale nie było jak dotąd żadnego wypadku w tym miejscu, a mieszkam w tej dzielnicy od urodzenia i wcześniej problemu nie było, po kiego to montowali, nie wiem, żeby żyło nam się lepiej. Wiele osób korzystających z danego przystanku schodzi właśnie z Tetmajera i musi nadrobić drogę aż do przejścia w stronę szkoły. Wierzcie mi jak się biegnie na tramwaj z Tetmajera to się na pewno nie zdąży przez te "bezpieczne" barierki, a wystarczyłoby zrobić dodatkowe przejścia dla pieszych ile oszczędności byłoby z zakupu barierek :)

      • 6 1

  • Czyżewskiego (2)

    Niech mi ktoś wyjaśni po co tyle wysepek na Czyżewskiego i wyłączone światła ?
    Rozumiem te najbliżej Spacerowej ale reszta to jakaś kpina!!!

    • 48 11

    • ja bardzo lubię te wysepki

      jako kierowca - moge spokojnie wyjechać z bocznej bo wszyscy jada powoli i jest porzadek, a do wysepek można sie przyzwyczaic - jako pieszy tak jak w opini wyżej, o wiele bezpieczniej jest, dzieci mnóstwo tamtędy przechodzi, osoby starsze na przystanek itd. Jak ktoś chce grzać to na grunwaldzką zapraszam

      • 1 0

    • żeby dało się żyć

      Nie, nie, nie. To nie jest kpina. To efekt tego, że kierowcy rozpędzali się tą ulicą grubo ponad 50 km/h. Dzięki tym garbom i azylom bezpieczeństwa piesi mogą bezpiecznie przejść przez jezdnie. To dużo lepsze niż sygnalizacja świetlna co 50 metrów.

      • 3 3

  • Pracuję na kampusie

    i co chwilę są tam jakieś kwiatki. Przejście dla pieszych na ulicy Wita Stwosza pomimo tego, że jest tunel. Teraz te barierki. Brawo.

    • 5 0

  • dopóki (2)

    w urzędach nie będą zatrudniani niepełnosprawni - ruchowo, słuchowo, wzrokowo a nawet umysłowo dopóty nikt nie będzie się wczuwał w ograniczenia niepełnosprawnych.
    A należy zacząć od dostępu dla nich na studia na politechnice, gdzie uczy się inżynierii ruchu.

    • 2 1

    • inżynieria ruchu na politechnice?

      z dziadkami z BPBK i innych podobnych? Polibuda nie uczy myślenia o jakości projektu.

      • 2 0

    • sporo jest niepełnosprawnych, ale umysłowo

      politechniki bym w to nie mieszał - jej absolwenci czasem trafiają do urzędów. Szalu nie ma - wajchy przy zmianie torów, fatalna automatyka, dziwaczne starodawne wyświetlacze na przystankach - to wszystko myśl techniczna

      • 3 0

  • A ja jestem ciekawa, kto jest producentem tych barierek.
    Całe Bojano i Dobrzewino jest obbarierkowane. Barierki są w przedziwnym miejscu, bo nie oddzielają chodników od ulicy - co byłoby dla mnie logiczne ze względu na bezpieczeństwo pieszych.
    Całe metry barierek oddzielają chodnik od trawy, a w wielu miejscach oddzielają chodnik od płotu! W rezultacie wygląda to tak, że od strony ulicy na posesji jest płot, a tuż przy nim drugi płot z barierek.
    Cudo architektoniczne!

    • 3 0

  • ZDiZ to super goście. Zamknięty Most Siennicki, cały ruch idzie Elbląską ale wiadukt jest od niepamiętnych czasów w remoncie i zwężony do jednego pasa.

    • 4 0

  • Surrealizm totalny!

    takie hocki klocki byly tylko za komuny i teraz w Budynlandii. Tak, to jest , jak zamiast specjalistow decyduja urzedasy.To niestety nie jest wyjatek w Gdansku.Urzednicza glupota owocuje takimi i innymi pomyslami. Mimo, ze kasy brakuje, radosna tworczosc biurokratow kwitnie.

    • 4 0

  • czy my już wtym kraju nie mamy myślących inżynierów ,coraz większe buble wymyślają

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane