• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duży krok do budowy przejścia na Zaspie. Dwie oferty, obie mieszczą się w budżecie

Maciej Korolczuk
5 marca 2024, godz. 13:30 
Opinie (274)
Dotychczas piesi, aby pokonać ruchliwą al. Rzeczypospolitej, musieli skorzystać z podziemnego tunelu. Dotychczas piesi, aby pokonać ruchliwą al. Rzeczypospolitej, musieli skorzystać z podziemnego tunelu.

Dwie oferty wpłynęły w przetargu na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przy al. RzeczypospolitejMapka. Obie mieszczą się w zakładanym budżecie. Budowa przejścia ma potrwać pół roku.



Jesteś za budową naziemnych przejść dla pieszych?

Na budowę nowego przejścia na granicy Wrzeszcza i Zaspy miasto zabezpieczyło 4,7 mln zł.

We wtorek Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty na budowę przejścia. Realizacją inwestycji zainteresowane są dwie firmy:

  • Grupa Flize Gres sp. z o.o. - 3,2 mln zł
  • WPRD Gravel sp. z o.o. - 4,1 mln zł

Budowa nowego przejścia na głównej arterii łączącej Wrzeszcz z Zaspą i Przymorzem ma potrwać pół roku.

Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką. Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką.
Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie


Planowane przejście będzie wyposażone w sygnalizację świetlną. Piesi będą mogli z niego wejść bezpośrednio na peron tramwajowy. W ramach zadania powstanie także przejazd rowerowy przez torowisko. Teren zostanie oświetlony, a także zyska odwodnienie. W pobliżu przejścia zostanie nasadzony nowy trawnik.

Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką. Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką.
Nowe przejście to część większych zmian, jakie w najbliższych latach mają zostać wprowadzone na al. Rzeczypospolitej. Docelowo urzędnicy chcą, aby powstało tam aż pięć naziemnych przejść. Poza skrzyżowaniem przy ETC naziemna zebra ułatwi poruszanie się pieszym i rowerzystom przy Żwirki i Wigury oraz Startowej. Dwa przejścia planowane są też po wyburzeniu kładki dla pieszych nad al. Jana Pawła II i budowie nowych kładek w poziomie jezdni.

Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

Miejsca

Opinie (274) ponad 10 zablokowanych

  • hahaha juz widze jak piesi czekaja tam na swiatla, beda chodzic dalej tunelem bo szybciej, ale kase sie wyda, haha (2)

    • 21 8

    • to kierowcy będą czekać na światła

      a nie piesi

      • 1 3

    • tak jak na chmielnej, łąkowej, chłopskiej czy przy bramie wyżynnej.......?

      z tego co obserwuje to z tunelu prawie nikt nie korzysta. wszyscy idą przejściem

      • 4 1

  • Kolejnym etapem będzie woke.

    • 9 0

  • Budowa tego przejścia będzie kosztowała -kilka trupów ,kilkadziesiat kalek ,i utrzymanie kilku więżniów przez kilka lat

    • 22 6

  • 80% miasta uwaza, ze nie mozemy dolozyc ani cegielki do korkow

    bo nawet piesi juz wiedza, ze to miasto stoi.. ze taksowki nikt nie zamowi, bo sie boi rachunku, ze nie ma co liczyc ze goscie beda na czas, ze jedynie tramwaj moze byc na czas.. Ale nasza Pani prezydent, dalej uwaza, ze to nie jej odpowiedzialnosc tylko jej ekipy.. moze by jej ktos wytlumaczyl na czym polega bycie prezydentem? bo poki co naprawde kiepsko to wyglada i zaraz skonczymy z prezydentem z pisu

    • 23 3

  • Głupoty nie prześcigniesz !!!!

    • 17 1

  • Dobromir (1)

    A, może zacząć budować przejścia przez tory kolejowe, jest miejsce do popisu.

    • 25 2

    • Pani Jadwiga mieszkająca przy ul. Bitwy Oliwskiej musi pokonać wyczerpującą trasę pod torami

      aby dotrzeć do apteki przy Subisława. Czemu miasto nic z tym nie robi?

      • 3 1

  • Jako kierowca i pieszy byłem sceptyczny do przejść przy UCK, bramie wyżynnej czy na elbląskiej

    ale od kiedy nie trzeba przechodzić tunelem jest dużo wygodniej pieszo a dodatkowo nie zauważyłem, żeby jakoś znacząco się korki zmieniły
    Tak więc zdanie zmieniłem i uważam że przejścia są ok

    • 10 30

  • Wyniki ankiety mówią jasno czego chcą mieszkańcy. (1)

    Ale to nie ważne. Ważne jest to,co chcą urzędnicy. Podobnie było ze skracaniem peronów tramwajowych, kiedy wycofano 3-wagonowe N-ki. Teraz trzeba je przedlużać dla nowych składów. A wszystko za nasze podatki.

    • 29 5

    • Tu ankietuje glownie lobby samochodowe z poza gdanska

      a nie mieszkancy

      • 3 1

  • Miasto zgłupiało, po co te przejścia, jest tunel i wystarczy. Nie dość, że spowolni to ruch to jeszcze święte krowy będą wchodzić pod auta:( tunel bezpieczniejszy

    • 23 4

  • Po co robić jakieś przejścia światła i past ruchu ???? Zróbmy od razu w człym mieście jeden wielki deptak i zakażemy jazdę po

    • 19 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane