• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duży krok do budowy przejścia na Zaspie. Dwie oferty, obie mieszczą się w budżecie

Maciej Korolczuk
5 marca 2024, godz. 13:30 
Opinie (274)
Dotychczas piesi, aby pokonać ruchliwą al. Rzeczypospolitej, musieli skorzystać z podziemnego tunelu. Dotychczas piesi, aby pokonać ruchliwą al. Rzeczypospolitej, musieli skorzystać z podziemnego tunelu.

Dwie oferty wpłynęły w przetargu na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przy al. RzeczypospolitejMapka. Obie mieszczą się w zakładanym budżecie. Budowa przejścia ma potrwać pół roku.



Jesteś za budową naziemnych przejść dla pieszych?

Na budowę nowego przejścia na granicy Wrzeszcza i Zaspy miasto zabezpieczyło 4,7 mln zł.

We wtorek Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty na budowę przejścia. Realizacją inwestycji zainteresowane są dwie firmy:

  • Grupa Flize Gres sp. z o.o. - 3,2 mln zł
  • WPRD Gravel sp. z o.o. - 4,1 mln zł

Budowa nowego przejścia na głównej arterii łączącej Wrzeszcz z Zaspą i Przymorzem ma potrwać pół roku.

Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką. Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką.
Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie


Planowane przejście będzie wyposażone w sygnalizację świetlną. Piesi będą mogli z niego wejść bezpośrednio na peron tramwajowy. W ramach zadania powstanie także przejazd rowerowy przez torowisko. Teren zostanie oświetlony, a także zyska odwodnienie. W pobliżu przejścia zostanie nasadzony nowy trawnik.

Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką. Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką.
Nowe przejście to część większych zmian, jakie w najbliższych latach mają zostać wprowadzone na al. Rzeczypospolitej. Docelowo urzędnicy chcą, aby powstało tam aż pięć naziemnych przejść. Poza skrzyżowaniem przy ETC naziemna zebra ułatwi poruszanie się pieszym i rowerzystom przy Żwirki i Wigury oraz Startowej. Dwa przejścia planowane są też po wyburzeniu kładki dla pieszych nad al. Jana Pawła II i budowie nowych kładek w poziomie jezdni.

Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

Miejsca

Opinie (274) ponad 10 zablokowanych

  • Do wyborów

    Widać, że chcą narobić tych przejść ile się da do wyborów. Czują, że po 7 kwietnia czas ich chorej samowolki się skończy. Nie dość że miasto zadłużone, to kolejne miliony na bzdury.

    • 1 0

  • A co z tunelami?

    Będą zasypane? Miasto zabezpieczyło 4,7 mln na budowę 1 z 5 przejść, które są w planie. A co z tzw. kładką oraz z tunelami po wybudowaniu przejść? Zostaną zasypane, czy tylko zabite dechami, żeby menele mogli sobie znaleźć tam lokum? Jaki jest faktyczny koszt tej całej imprezy i na ile lat jest ona rozplanowana?

    • 0 0

  • Precz z przejściami na Rzeczypospolitej!

    Ta droga jest świetnie zaprojektowana. Ma liczne wygodne przejścia podziemne, a jedynymi, którzy chcieliby naziemne, są posiadacze hulajnóg elektrycznych i ciężkich motorowerów na baterie. Emeryci i dzieci sobie spokojnie i bezpiecznie chodzą tymi przejściami. Nie ma strachu, że ktoś ich rozjedzie. Kierowcy nie stoją w korkach i nie emitują nadmiaru spalin, pyłu azbestowego z hamulców i hałasu, które pojawiają się, kiedy korek co chwila hamuje i rusza. Auto jadące tą drogą 70km/godz nie stanowi dla nikogo zagrożenia i spala minimalne ilości paliwa. Niszczenie tego rozwiązania to głupota!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane