- 1 Trzy auta zaangażowały służby z trzech miast (53 opinie)
- 2 Trasa Kaszubska: półmetek ostatniego odcinka (165 opinii)
- 3 Sternik przyznał policji, że ma kokainę (41 opinii)
- 4 Urzędnicy skrupulatni czy nadgorliwi? (88 opinii)
- 5 Skąd pochodzą mieszkańcy Trójmiasta? (376 opinii)
- 6 Gdańsk tuż przed wojną. Film w kolorze (194 opinie)
Duży krok do budowy przejścia na Zaspie. Dwie oferty, obie mieszczą się w budżecie
Dwie oferty wpłynęły w przetargu na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przy al. Rzeczypospolitej. Obie mieszczą się w zakładanym budżecie. Budowa przejścia ma potrwać pół roku.
We wtorek Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty na budowę przejścia. Realizacją inwestycji zainteresowane są dwie firmy:
- Grupa Flize Gres sp. z o.o. - 3,2 mln zł
- WPRD Gravel sp. z o.o. - 4,1 mln zł
Budowa nowego przejścia na głównej arterii łączącej Wrzeszcz z Zaspą i Przymorzem ma potrwać pół roku.
Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie
Planowane przejście będzie wyposażone w sygnalizację świetlną. Piesi będą mogli z niego wejść bezpośrednio na peron tramwajowy. W ramach zadania powstanie także przejazd rowerowy przez torowisko. Teren zostanie oświetlony, a także zyska odwodnienie. W pobliżu przejścia zostanie nasadzony nowy trawnik.
Nowe przejście to część większych zmian, jakie w najbliższych latach mają zostać wprowadzone na al. Rzeczypospolitej. Docelowo urzędnicy chcą, aby powstało tam aż pięć naziemnych przejść. Poza skrzyżowaniem przy ETC naziemna zebra ułatwi poruszanie się pieszym i rowerzystom przy Żwirki i Wigury oraz Startowej. Dwa przejścia planowane są też po wyburzeniu kładki dla pieszych nad al. Jana Pawła II i budowie nowych kładek w poziomie jezdni.
Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.
Wypadki na drogach w Trójmieście
Miejsca
Opinie (274) ponad 10 zablokowanych
-
2024-03-05 13:42
Opinia wyróżniona
Budujmy te przejścia, ale zasypujmy tunele (21)
Inaczej trzeba cały czas finansować drogie w utrzymaniu tunele. A o przejścia dbać, miliony marnowane na to.
- 130 157
-
2024-03-05 14:13
a jak jest to kosztowne utrzymanie ? Proszę przedstaw koszty... bo nie widać odkąd powstały, aby coś tam się działo.. (1)
opłata za oświetlenie, to w skali wydatków miasta na buble projektowe i budowlane to pikuś.. 4mln za przerobienie 1ego przejścia nigdy się nie zwróci, a chcą napaćkać urzędniki do 50 metrów dla może 10 pieszych dziennie.... ehhh
- 27 5
-
2024-03-05 14:31
Ten komentarz wyżej to takiego jednego z tych, co uważają, że miasto jest dla pieszych i rowerzystów.
W innym artykule będize narzekał, że są korki...
- 13 9
-
2024-03-05 14:27
Tunel może posłużyć jako prowizoryczny schron (1)
- 18 11
-
2024-03-05 14:42
Chyba przed deszczem.
- 17 11
-
2024-03-05 14:27
Sam się zasyp (7)
zawsze wybieram tunel, nie muszę wtedy stać na światłach i czekać na zielone
- 38 13
-
2024-03-05 14:43
(5)
Jak masz zielone to też wybierasz tunel?
- 15 19
-
2024-03-05 15:03
(2)
Wtedy nie. Wolę przejścia naziemne, o ile nie muszę stać na światłach. Czyli przejścia naziemne ok, ale bez sygnalizacji.
- 7 4
-
2024-03-05 21:57
a jak jedziesz samochodem to też czy nie przywiozłeś z Pasłęka ? (1)
- 1 5
-
2024-03-06 00:33
Jeszcze raz
poproszę, bo nie zrozumiałem pytania. Może w Braniewie by było jasne i logiczne.
Dla kogoś, kto się tu urodził, to przepraszam, ale to jakiś bełkot.- 0 0
-
2024-03-06 08:32
właśnie te światła i prąd do nich to niepotrzebne koszty (1)
a tunel stoi sobie za darmoszkę
- 2 2
-
2024-03-06 09:32
LOL. Za darmoszkę? Tunele - ich utrzymanie, ubezpieczenie, przeglądy, remonty kosztują miliony.
- 3 2
-
2024-03-06 07:28
I wtedy się obudziłeś
- 2 3
-
2024-03-05 16:14
Szkoda zasypywać. Z tuneli można zrobić schrony w razie Niemca albo wydzierżawić oczywiście w rozsądnych cenach na siłownie, mini lodowiska, strzelnice albo np. tory do curlingu czy kręgielnie.
- 17 1
-
2024-03-05 16:41
Tak wszyscy beczą a w dniu wyborów zagłosują na dulkiewicz (1)
- 14 11
-
2024-03-05 16:44
A dlaczego by nie?
- 7 15
-
2024-03-05 19:47
A może zrobić z tuneli schrony? Mogą się niedługo przydać.
- 8 1
-
2024-03-05 22:47
Jakie koszty ? Tam nic nie ma.
- 3 3
-
2024-03-05 23:38
(1)
Co ty chrzanisz na całym świecie są przejścia podziemne, różnice poziomów i wszędzie są schody ruchome tylko w Gdańsku dulkiewiczowej są przejścia naziemno podziemne wkurzające ludzi
- 5 11
-
2024-03-06 08:24
Na całym świecie powiadasz
Na Antarktydzie i Alasce też? Trochę tego świata zwiedziłam i jestem w stanie wymienić kilka krajów gdzie nie natknęłam się na ani jedno przejście podziemne natomiast w żadnym z odwiedzonych krajów nie stwierdziłam nieobecności przejść naziemnych. I jeszcze to, że wszędzie są schody ruchome tylko nie w Gdańsku, poniosło cię konkretnie.
- 5 4
-
2024-03-06 07:43
Ty jestes jakiś upoś....ny? sam pomysł jest i**otyzmem, zlikwidować bezpieczne przejście podziemne w imię czego? jakiejś krety... wizji.
- 5 11
-
2024-03-06 08:49
A tym czasem w Niemczech dalej można zap... bez ograniczeń prędkości
- 1 3
-
2024-03-05 13:46
Co jest tańsze i bezpieczniejsze (4)
Utrzymanie jednej windy lub dorobienie podjazdu dla niepełnosprawnych do tunelu gdzie ludzie mogą przejść w cieniu i bez wypadku czy przebudowa skrzyżowania wymagająca dużego remontu, zwiększająca korki i zużycie układu hamulcowego?
Ktoś w tym mieście kręci lody już nie tylko na budowlance- 36 10
-
2024-03-05 13:49
(2)
Przestań się mazać
- 1 11
-
2024-03-05 13:51
Ciekawe co powiesz jak karetka będziesz jechał za długo w stronę szpitala (1)
Przez zakorkowane i kolizyjne skrzyżowania
- 11 3
-
2024-03-05 14:05
że powinno się zakazać jazdy prywatnym samochodom po mieście i problem z głowy. nic się nie będzie korkować
- 1 8
-
2024-03-05 14:30
Jednej windy? Chyba czterech... Których budowa wymagałaby jeszcze większego remontu niż budowa przejścia.
- 1 3
-
2024-03-05 13:48
dramat.
- 20 3
-
2024-03-05 13:50
A w Gdyni można jakoś myśleć i robić windy (2)
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Tunel-pod-Morska-w-Gdyni-kiedy-remont-n187005.html
- 6 2
-
2024-03-05 13:58
taaa, to zobacz kiedy tę windę obiecali... 7 lat temu bodaj
- 1 1
-
2024-03-05 14:56
Akurat - na perony skm w Redłowie jest winda. Za to zimą przez 3 dni nie odśnieżali schodów, ciagle ktoś upadał, ślizgawka. To ludzie zaczęli jeździć windą. To wyłączyli windę
- 0 1
-
2024-03-05 13:50
niech żyje
POstęp! niech żyje postęp, chociaż gorszy od komuny, grupka aktywistów kwestionuje wybudowane niegdyś tunele, bo tak im się dzisiaj wydaje
- 28 4
-
2024-03-05 13:50
hahahahhaha
sami wybieraliscie tych kundli, macie co chcieliście, nie narzekać
- 31 6
-
2024-03-05 13:52
idżmy na wybory
zatrzymajmy to szaleństwo
- 37 7
-
2024-03-05 13:53
Tym państwu już dziękujemy
W nadchodzących wyborach
- 29 4
-
2024-03-05 13:54
Cóż, znowu tramwaje pojadą wolniej (5)
Nieznacznie, ale pewnie o 1-2 min trzeba będzie wydłużyć czas przejazdu. Swoją drogą to pamiętam, jak w latach 90-tych jeździłem tramwajem z Przymorza (Piastowska) do szkoły w Gdańsku, wysiadałem na pl. Solidarności. Po 30 latach, tramwaje ten odcinek trasy pokonują o około 2-3 min dłużej niż kiedyś.
- 26 6
-
2024-03-05 13:55
Ale ważne że z uśmiechem
- 3 1
-
2024-03-05 14:03
dlaczego miałyby się wydłużyć czas przejazdu? (3)
klepiesz od rzeczy.
- 2 6
-
2024-03-05 15:05
(2)
Ponieważ na tej trasie tramwaj zatrzyma się na światłach przed przystankiem, a później jeszcze na przystanku. W Gdańsku komunikacja miejska nie ma priorytetu.
- 2 2
-
2024-03-05 15:09
(1)
Ale tam i teraz są światła dla tramwaju. I samochodów. Tylko przejścia brak.
- 3 2
-
2024-03-06 15:06
Komentują ludzie, którzy nigdy na Zaspie nie byli...
- 0 0
-
2024-03-05 13:57
dogmatyzm, niegospodarność, utrudnianie życia w imię fanatyzmu ideologicznego (1)
oby przyszła kiedyś kara, choćby polityczna, w wyborach, na tą ekipę szkodników
- 34 3
-
2024-03-05 14:02
no niestety. takie skutki są samochodozy.
- 0 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.