• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duży krok do budowy przejścia na Zaspie. Dwie oferty, obie mieszczą się w budżecie

Maciej Korolczuk
5 marca 2024, godz. 13:30 
Opinie (274)
Dotychczas piesi, aby pokonać ruchliwą al. Rzeczypospolitej, musieli skorzystać z podziemnego tunelu. Dotychczas piesi, aby pokonać ruchliwą al. Rzeczypospolitej, musieli skorzystać z podziemnego tunelu.

Dwie oferty wpłynęły w przetargu na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przy al. RzeczypospolitejMapka. Obie mieszczą się w zakładanym budżecie. Budowa przejścia ma potrwać pół roku.



Jesteś za budową naziemnych przejść dla pieszych?

Na budowę nowego przejścia na granicy Wrzeszcza i Zaspy miasto zabezpieczyło 4,7 mln zł.

We wtorek Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty na budowę przejścia. Realizacją inwestycji zainteresowane są dwie firmy:

  • Grupa Flize Gres sp. z o.o. - 3,2 mln zł
  • WPRD Gravel sp. z o.o. - 4,1 mln zł

Budowa nowego przejścia na głównej arterii łączącej Wrzeszcz z Zaspą i Przymorzem ma potrwać pół roku.

Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką. Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką.
Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie


Planowane przejście będzie wyposażone w sygnalizację świetlną. Piesi będą mogli z niego wejść bezpośrednio na peron tramwajowy. W ramach zadania powstanie także przejazd rowerowy przez torowisko. Teren zostanie oświetlony, a także zyska odwodnienie. W pobliżu przejścia zostanie nasadzony nowy trawnik.

Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką. Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką.
Nowe przejście to część większych zmian, jakie w najbliższych latach mają zostać wprowadzone na al. Rzeczypospolitej. Docelowo urzędnicy chcą, aby powstało tam aż pięć naziemnych przejść. Poza skrzyżowaniem przy ETC naziemna zebra ułatwi poruszanie się pieszym i rowerzystom przy Żwirki i Wigury oraz Startowej. Dwa przejścia planowane są też po wyburzeniu kładki dla pieszych nad al. Jana Pawła II i budowie nowych kładek w poziomie jezdni.

Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

Miejsca

Opinie (274) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Budujmy te przejścia, ale zasypujmy tunele (21)

    Inaczej trzeba cały czas finansować drogie w utrzymaniu tunele. A o przejścia dbać, miliony marnowane na to.

    • 130 157

    • a jak jest to kosztowne utrzymanie ? Proszę przedstaw koszty... bo nie widać odkąd powstały, aby coś tam się działo.. (1)

      opłata za oświetlenie, to w skali wydatków miasta na buble projektowe i budowlane to pikuś.. 4mln za przerobienie 1ego przejścia nigdy się nie zwróci, a chcą napaćkać urzędniki do 50 metrów dla może 10 pieszych dziennie.... ehhh

      • 27 5

      • Ten komentarz wyżej to takiego jednego z tych, co uważają, że miasto jest dla pieszych i rowerzystów.

        W innym artykule będize narzekał, że są korki...

        • 13 9

    • Tunel może posłużyć jako prowizoryczny schron (1)

      • 18 11

      • Chyba przed deszczem.

        • 17 11

    • Sam się zasyp (7)

      zawsze wybieram tunel, nie muszę wtedy stać na światłach i czekać na zielone

      • 38 13

      • (5)

        Jak masz zielone to też wybierasz tunel?

        • 15 19

        • (2)

          Wtedy nie. Wolę przejścia naziemne, o ile nie muszę stać na światłach. Czyli przejścia naziemne ok, ale bez sygnalizacji.

          • 7 4

          • a jak jedziesz samochodem to też czy nie przywiozłeś z Pasłęka ? (1)

            • 1 5

            • Jeszcze raz

              poproszę, bo nie zrozumiałem pytania. Może w Braniewie by było jasne i logiczne.
              Dla kogoś, kto się tu urodził, to przepraszam, ale to jakiś bełkot.

              • 0 0

        • właśnie te światła i prąd do nich to niepotrzebne koszty (1)

          a tunel stoi sobie za darmoszkę

          • 2 2

          • LOL. Za darmoszkę? Tunele - ich utrzymanie, ubezpieczenie, przeglądy, remonty kosztują miliony.

            • 3 2

      • I wtedy się obudziłeś

        • 2 3

    • Szkoda zasypywać. Z tuneli można zrobić schrony w razie Niemca albo wydzierżawić oczywiście w rozsądnych cenach na siłownie, mini lodowiska, strzelnice albo np. tory do curlingu czy kręgielnie.

      • 17 1

    • Tak wszyscy beczą a w dniu wyborów zagłosują na dulkiewicz (1)

      • 14 11

      • A dlaczego by nie?

        • 7 15

    • A może zrobić z tuneli schrony? Mogą się niedługo przydać.

      • 8 1

    • Jakie koszty ? Tam nic nie ma.

      • 3 3

    • (1)

      Co ty chrzanisz na całym świecie są przejścia podziemne, różnice poziomów i wszędzie są schody ruchome tylko w Gdańsku dulkiewiczowej są przejścia naziemno podziemne wkurzające ludzi

      • 5 11

      • Na całym świecie powiadasz

        Na Antarktydzie i Alasce też? Trochę tego świata zwiedziłam i jestem w stanie wymienić kilka krajów gdzie nie natknęłam się na ani jedno przejście podziemne natomiast w żadnym z odwiedzonych krajów nie stwierdziłam nieobecności przejść naziemnych. I jeszcze to, że wszędzie są schody ruchome tylko nie w Gdańsku, poniosło cię konkretnie.

        • 5 4

    • Ty jestes jakiś upoś....ny? sam pomysł jest i**otyzmem, zlikwidować bezpieczne przejście podziemne w imię czego? jakiejś krety... wizji.

      • 5 11

    • A tym czasem w Niemczech dalej można zap... bez ograniczeń prędkości

      • 1 3

  • Co jest tańsze i bezpieczniejsze (4)

    Utrzymanie jednej windy lub dorobienie podjazdu dla niepełnosprawnych do tunelu gdzie ludzie mogą przejść w cieniu i bez wypadku czy przebudowa skrzyżowania wymagająca dużego remontu, zwiększająca korki i zużycie układu hamulcowego?

    Ktoś w tym mieście kręci lody już nie tylko na budowlance

    • 36 10

    • (2)

      Przestań się mazać

      • 1 11

      • Ciekawe co powiesz jak karetka będziesz jechał za długo w stronę szpitala (1)

        Przez zakorkowane i kolizyjne skrzyżowania

        • 11 3

        • że powinno się zakazać jazdy prywatnym samochodom po mieście i problem z głowy. nic się nie będzie korkować

          • 1 8

    • Jednej windy? Chyba czterech... Których budowa wymagałaby jeszcze większego remontu niż budowa przejścia.

      • 1 3

  • dramat.

    • 20 3

  • A w Gdyni można jakoś myśleć i robić windy (2)

    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Tunel-pod-Morska-w-Gdyni-kiedy-remont-n187005.html

    • 6 2

    • taaa, to zobacz kiedy tę windę obiecali... 7 lat temu bodaj

      • 1 1

    • Akurat - na perony skm w Redłowie jest winda. Za to zimą przez 3 dni nie odśnieżali schodów, ciagle ktoś upadał, ślizgawka. To ludzie zaczęli jeździć windą. To wyłączyli windę

      • 0 1

  • niech żyje

    POstęp! niech żyje postęp, chociaż gorszy od komuny, grupka aktywistów kwestionuje wybudowane niegdyś tunele, bo tak im się dzisiaj wydaje

    • 28 4

  • hahahahhaha

    sami wybieraliscie tych kundli, macie co chcieliście, nie narzekać

    • 31 6

  • idżmy na wybory

    zatrzymajmy to szaleństwo

    • 37 7

  • Tym państwu już dziękujemy

    W nadchodzących wyborach

    • 29 4

  • Cóż, znowu tramwaje pojadą wolniej (5)

    Nieznacznie, ale pewnie o 1-2 min trzeba będzie wydłużyć czas przejazdu. Swoją drogą to pamiętam, jak w latach 90-tych jeździłem tramwajem z Przymorza (Piastowska) do szkoły w Gdańsku, wysiadałem na pl. Solidarności. Po 30 latach, tramwaje ten odcinek trasy pokonują o około 2-3 min dłużej niż kiedyś.

    • 26 6

    • Ale ważne że z uśmiechem

      • 3 1

    • dlaczego miałyby się wydłużyć czas przejazdu? (3)

      klepiesz od rzeczy.

      • 2 6

      • (2)

        Ponieważ na tej trasie tramwaj zatrzyma się na światłach przed przystankiem, a później jeszcze na przystanku. W Gdańsku komunikacja miejska nie ma priorytetu.

        • 2 2

        • (1)

          Ale tam i teraz są światła dla tramwaju. I samochodów. Tylko przejścia brak.

          • 3 2

          • Komentują ludzie, którzy nigdy na Zaspie nie byli...

            • 0 0

  • dogmatyzm, niegospodarność, utrudnianie życia w imię fanatyzmu ideologicznego (1)

    oby przyszła kiedyś kara, choćby polityczna, w wyborach, na tą ekipę szkodników

    • 34 3

    • no niestety. takie skutki są samochodozy.

      • 0 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane