• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duży napis na sklepie w centrum Gdańska będzie musiał zniknąć

Michał Brancewicz
2 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Montaż napisu oraz oklejenie witryn jest niezgodne z Uchwałą krajobrazową Gdańska. Montaż napisu oraz oklejenie witryn jest niezgodne z Uchwałą krajobrazową Gdańska.

W weekend na elewacji budynku przy Wałach Jagiellońskich 8, w sąsiedztwie LOT-u, pojawił się dużych rozmiarów szyld informujący o powstaniu sklepu spożywczo-monopolowego, a jego witryny zostały w całości zaklejone. Szyld i okleiny będą musiały zniknąć, gdyż są niezgodne z gdańską Uchwałą krajobrazową.



AKTUALIZACJA, 3 grudnia


Napis został usunięty z elewacji sklepu.
Niezgodny z przepisami napis reklamujący sklep zniknął z elewacji budynku. Niezgodny z przepisami napis reklamujący sklep zniknął z elewacji budynku.



Jak oceniasz duże, kolorowe reklamy w przestrzeni miejskiej?

Zadaniem Uchwały krajobrazowej jest ochrona przestrzeni publicznej przed różnego rodzaju reklamami, które swoją skalą i wyglądem szpecą krajobraz miasta. Te, które powstały przed wejściem jej w życie, muszą być sukcesywnie usuwane, inaczej ich właściciele dostają kary finansowe. Z kolei nowe szyldy i reklamy od razu muszą być dostosowane do przepisów.

Za nic miał je jednak najemca sklepu, który powstaje na parterze budynku przy ul. Wały Jagiellońskie 8. W weekend zakleił wszystkie okna, a elewację "ozdobił" dużym, zielonym napisem "sklep spożywczo-monopolowy 24h".

Zanim jednak sklep zacznie działać, jego właściciel będzie musiał usunąć szyld i okleiny.

Duży napis reklamujący sklep będzie musiał zostać usunięty, tak samo jak okleiny na oknach. Urzędnikom nie podoba się również wygląd witryn sklepu obok. Duży napis reklamujący sklep będzie musiał zostać usunięty, tak samo jak okleiny na oknach. Urzędnikom nie podoba się również wygląd witryn sklepu obok.
- Zgodnie z gdańską Uchwałą krajobrazową nie trzeba uzgadniać reklam. Nie zwalnia to natomiast np. ze zgłoszenia robót budowlanych, polegających na montażu tablicy lub urządzenia reklamowego, zgodnie z przepisami prawa budowlanego - informuje Dariusz Słodkowski, kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Dodatkowo sklep przy Wałach Jagiellońskich znajduje się w obszarze rejestrowym, gdzie montaż każdej reklamy wymaga uzgodnienia z pomorskim wojewódzkim konserwatorem zabytków.
W tym konkretnym przypadku żadna z reklam nie jest zgodna z gdańską Uchwałą krajobrazową. Dodatkowo lokal nie posiada bezpośredniego wejścia z ulicy, więc nie przysługuje mu ani szyld równoległy, ani możliwość wyklejenia witryny. Dla lokali tego typu możliwa jest wyłącznie tablica wizytówkowa przy wejściu, o powierzchni 0,1 m kw.

- Reklama tej działalności, wraz z sąsiednim lokalem, jest przedmiotem naszego zainteresowania. Do właścicieli zostanie wysłane wezwanie do dostosowania jej do obowiązujących przepisów - zapowiada Słodkowski.
Chociaż byliśmy na miejscu, z racji tego, że lokal nie jest jeszcze otwarty, nie mogliśmy porozmawiać z jego właścicielem.

Opinie (300) ponad 10 zablokowanych

  • Dobra nazwa dla sklepu monopolowego 24 h - Małpiarnia lub Małpi Gaj (4)

    • 118 9

    • Jeśli jest małpiarnia

      To musi być też np. obora, albo pastwisko, dla krówek.
      ps. Szkoda że ludzie tak kiepsko chwytają dobry dowcip :)

      • 2 1

    • Nie obrażaj małp

      • 3 2

    • Żulernia (1)

      • 9 1

      • raczej Gjulerija

        • 3 1

  • Zaś na przeciwko biało-szklany potworek...

    Fajna ta uchwała, taka nie dotycząca wszystkich. Na Forum wiszą i wielkie reklamy i wielkie szyldy, a oba budynki dzieli 150m. Pozdrawiam gdańskich rajców

    • 15 3

  • Pytanie do porządnej:

    Czy napis "urząd miejski" jest zgodny z ustawą krajobrazową? Może dla przykładu, wykonawczymi testamentu dostosuje swój bastion obrony praworządności do wlasnych przepisów.

    • 14 3

  • Brawo (2)

    W końcu

    • 79 30

    • eee tam ja tam zawsdze po drodze na stacji benzynowej malpke i w trase !

      • 0 1

    • ... sie napije.

      • 2 4

  • Od razu trzeba będzie tam postawić patrol policji (1)

    Takie monopole przyciągają różny element

    • 18 7

    • Zgadzam się

      Na przykład pani prezydent Gdańska mogłaby zawitać.

      • 3 2

  • Szyld usunie ale darmowa reklama u Was zostanie :)

    • 3 0

  • Napisy ewentualnie mógłbym przeżyć,

    ale zaklejanie witryn.... jest wstrętne.
    "karkówka po 2,80/kg" - naklejka tańsza niż przygotowanie witryny.

    Jakoś w Precli dali sobie z tym radę.

    • 4 0

  • Brawo, oby tylko poskutkowało i usunięto tego typu krzyczące treści (3)

    Dbać o wspólne dobro :-)

    • 140 47

    • jakie wspolne dobro? (1)

      to moja prywatna kamienica ,nie jakies wspolne dobro.do roboty lenie,zarobic se na swoja kamienice a nie sie tu na krzywy montowac

      • 3 5

      • Życie w społeczeństwie. Coś Ci to mówi? Nie jesteś do końca tylko jednostką lecz żyjesz w stadzie, czy Ci się to podoba czy nie.

        • 4 0

    • Reklama musi krzyczeć

      Id tego jest

      • 4 8

  • Uwierzę, że to działa

    Dopiero gdy zniknie Lewandowski z zieleniaka

    • 15 1

  • Co za wiesniak

    Widacz ze najemca ma gusta na zenkowa nutę
    Przywalic po oczach niczym pokrowcem w tdi
    Bezguscie oraz seledyn umysłowy

    • 7 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane