• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dworzec w Gdańsku: gdzie powstaną przejścia naziemne?

bra
4 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wizualizacja jednego z wariantów przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego. Wizualizacja jednego z wariantów przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego.

Miasto szuka wykonawcy wielowariantowej koncepcji, która będzie zawierała lokalizację jednego lub więcej przejść naziemnych przez Podwale Grodzkie. Dodatkowo rozstrzygnie ona, gdzie w centrum i we Wrzeszczu mają stanąć parkingi kubaturowe na 500 rowerów każdy oraz miejsca postojowe typu kiss&ride. Wnioski będą znane w maju przyszłego roku.



O pomyśle stworzenia naziemnego przejścia przez Podwale Grodzkie na wysokości dworca głównego mówi się już od dawna. Teraz przyszedł czas na pierwsze konkrety. Pojawią się one po opracowaniu wielowariantowej koncepcji. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie szuka wykonawcy, który przeanalizuje, gdzie oraz ile powinno być tych przejść.

To jednak nie będzie jego jedynym zadaniem. W ramach zamówienia będzie musiał wykonać wielobranżową koncepcję obejmującą realizację kolejnych elementów:

  • Budowę kubaturowych parkingów rowerowych w okolicach dworca głównego i dworca we Wrzeszczu, po 500 miejsc każdy
  • Budowę miejsc postojowych w systemie kiss&ride (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego i 15 w sąsiedztwie dworca we Wrzeszczu)
  • Budowę nowych wiat na przystankach przy dworcu Gdańsk Główny (autobusowych ok. 160 m i tramwajowych ok. 200 m)
  • Montaż nowych tablic systemu informacji pasażerskiej w centrum (5 sztuk) oraz we Wrzeszczu (3).


Firmy chcące zgarnąć ten kontrakt muszą złożyć swoją ofertę do 11 stycznia 2018 roku. Zwycięzca będzie miał cztery miesiące na opracowanie koncepcji, a potem kolejne dwa na zarekomendowanie tej optymalnej.
bra

Opinie (412) 9 zablokowanych

  • Zacznijcie głosować na Wolność

    Inaczej będzie coraz gorzej

    • 1 1

  • Bardzo dobry pomysł. Miasto, zwłaszcza starówka, powinno być dla ludzi. (5)

    Mówienie, że to stworzy korki nie jest uzasadnieniem, bo korki będą zawsze. Niektórzy chcieliby wyburzyć połowę budynków, parków, chodników i zamienić na drogi. Tylko, że wtedy nie będzie po co jeździć...

    • 18 21

    • No a nie jest dla ludzi ?

      Na moje jest ok, a pasy to są z innej epoki.
      Bezsens , goni bezsens.
      Myślicie, że szybciej na tych pasach przejdziecie ? jak przyjdzie wam pokonać dwuetapowe przejście to szybciej i bezpieczniej będzie tunelem.

      • 1 0

    • Starówka w tym miejscu? Albo Starówka w Gdańsku?

      • 1 0

    • W Gdańsku

      nie ma starówki

      • 0 0

    • (1)

      A gdzie ty masz tam starówkę koło dworca ?

      • 5 0

      • starkę, kiedyś taka była w monopolowych sklepach ... :)

        • 1 0

  • Zronić też tam pas do zawracania obok tego przejścia

    • 3 1

  • Budyń cofa Gdansk (4)

    Przejście naziemne to cofnięcie o 40 lat. Co za ciężki mózg to wymyślił?

    • 12 7

    • (1)

      Chyba przejścia podziemne chciałeś napisać.
      Podziemne jeszcze tylko w Rosji trzymają się dobrze

      • 0 3

      • Chciałbyś mieć takie metro w Gdańsku jak jest w Rosji.........Zapomnij o tym :)

        • 3 0

    • FRAG. (1)

      • 4 0

      • Tak to jest jak komuś mózg w rajstopy pójdzie

        • 2 0

  • Przy locie tak samo chcemy

    • 3 2

  • Dlaczego? (4)

    Dlaczego nikt w tym mieście nie myśli o wyniesieniu dróg ponad poziom gleby, czyli budowaniu estakad tranzytowych. Można dogadać się z PKP i np. częściowo nad torami umiejscowić takie drogi ze zjazdami w dogodnym miejscu i wpięciem ich w istniejący układ drogowy. Kombinowanie przeniesienia ruchu pod powierzchnię nie jest realne w naszym wypadku, ze względu na wysoki poziom wód gruntowych jak również stare sieci uzbrojenia podziemnego. Rozwiązania estakadowe stosowane są na świecie. Dopuścimy młodych planistów do głosu. Skończmy ze stereotypowym myśleniem.

    • 18 9

    • (1)

      Szarpnij się do Londka i zobacz, jak pięknie sprawdzają się tam rozwiązania estakadowe. Syf i beton wbity w ulice.

      • 0 5

      • Szarpnij się

        Szarpnij się do USA, Japonii..........ba, nawet do Kairu.... to pogadamy. Tam już dawno przewidzieli takie problemy. Tu wałkuje się ciągle ten sam temat, a nic nie robi na przyszłość. Dlatego podaję przykład zagospodarowania gruntów nad koleją. Może być też odwrotnie, kolej wynieść na estakady, a ruch pod nią.

        • 4 0

    • jak to nie? a co masz na wykletych, slowackiego we wrzeszczu? (1)

      • 2 2

      • a nie.....

        To są wiadukty, a ja mówię o estakadzie tranzytowej, czyli długich fragmentach dróg np. nad torami czyli 2 - 3 km ze zjazdami w "spokojniejszych miejscach" z włączeniem do głównych ciągów komunikacyjnych. Taki ruch np. w Gdańsku nad torami rozwiązałby problem tranzytu przez główne miasto w kierunku Pruszcza. Wiem, że są to ogromne nakłady, ale może zrobić raz i porządnie niż ciągle wałkować ten sam temat.

        • 3 0

  • Zrobić przejście naziemne na torach PKP. W końcu tak być powinno, ze pociągi powinny przepuszczać pieszych.

    • 7 3

  • Na co tam jest tunel?
    Na to żeby ruch tamować przejściami dla piechurów?

    • 2 3

  • Dramat

    W Sopocie wykopały tunel by chronić ludzi. A u nas na odwrót, ludzi będą zabijani przez samochody. Nawet teraz sie zdarza jak górą biegną na tramwaj w porze nocnej wesoli imprezowicze, przed maską samochodu.

    • 10 4

  • Jak dla mnie

    to przejścia podziemne sa po to aby nie blokować ulicy przejściem, no ale pewnie namalowanie pasów jest tańsze od windy czu ruchomej bieżni..

    • 7 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane