- 1 Nie będzie CPK, nie będzie Drogi Czerwonej? (183 opinie)
- 2 Samolot stanie na rondzie przy lotnisku (153 opinie)
- 3 Koncert Podsiadły: praktyczne informacje (146 opinii)
- 4 Piękne i niebezpieczne zjawisko nad morzem (41 opinii)
- 5 14 mln zł odszkodowania za Westerplatte (524 opinie)
- 6 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (304 opinie)
Dworzec w Gdańsku: gdzie powstaną przejścia naziemne?
Miasto szuka wykonawcy wielowariantowej koncepcji, która będzie zawierała lokalizację jednego lub więcej przejść naziemnych przez Podwale Grodzkie. Dodatkowo rozstrzygnie ona, gdzie w centrum i we Wrzeszczu mają stanąć parkingi kubaturowe na 500 rowerów każdy oraz miejsca postojowe typu kiss&ride. Wnioski będą znane w maju przyszłego roku.
To jednak nie będzie jego jedynym zadaniem. W ramach zamówienia będzie musiał wykonać wielobranżową koncepcję obejmującą realizację kolejnych elementów:
- Budowę kubaturowych parkingów rowerowych w okolicach dworca głównego i dworca we Wrzeszczu, po 500 miejsc każdy
- Budowę miejsc postojowych w systemie kiss&ride (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego i 15 w sąsiedztwie dworca we Wrzeszczu)
- Budowę nowych wiat na przystankach przy dworcu Gdańsk Główny (autobusowych ok. 160 m i tramwajowych ok. 200 m)
- Montaż nowych tablic systemu informacji pasażerskiej w centrum (5 sztuk) oraz we Wrzeszczu (3).
Firmy chcące zgarnąć ten kontrakt muszą złożyć swoją ofertę do 11 stycznia 2018 roku. Zwycięzca będzie miał cztery miesiące na opracowanie koncepcji, a potem kolejne dwa na zarekomendowanie tej optymalnej.
Opinie (412) 9 zablokowanych
-
2017-12-04 14:21
Zacznijcie głosować na Wolność
Inaczej będzie coraz gorzej
- 1 1
-
2017-12-04 07:55
Bardzo dobry pomysł. Miasto, zwłaszcza starówka, powinno być dla ludzi. (5)
Mówienie, że to stworzy korki nie jest uzasadnieniem, bo korki będą zawsze. Niektórzy chcieliby wyburzyć połowę budynków, parków, chodników i zamienić na drogi. Tylko, że wtedy nie będzie po co jeździć...
- 18 21
-
2017-12-04 14:13
No a nie jest dla ludzi ?
Na moje jest ok, a pasy to są z innej epoki.
Bezsens , goni bezsens.
Myślicie, że szybciej na tych pasach przejdziecie ? jak przyjdzie wam pokonać dwuetapowe przejście to szybciej i bezpieczniej będzie tunelem.- 1 0
-
2017-12-04 12:51
Starówka w tym miejscu? Albo Starówka w Gdańsku?
- 1 0
-
2017-12-04 12:47
W Gdańsku
nie ma starówki
- 0 0
-
2017-12-04 08:34
(1)
A gdzie ty masz tam starówkę koło dworca ?
- 5 0
-
2017-12-04 09:14
starkę, kiedyś taka była w monopolowych sklepach ... :)
- 1 0
-
2017-12-04 13:57
Zronić też tam pas do zawracania obok tego przejścia
- 3 1
-
2017-12-04 11:45
Budyń cofa Gdansk (4)
Przejście naziemne to cofnięcie o 40 lat. Co za ciężki mózg to wymyślił?
- 12 7
-
2017-12-04 12:18
(1)
Chyba przejścia podziemne chciałeś napisać.
Podziemne jeszcze tylko w Rosji trzymają się dobrze- 0 3
-
2017-12-04 13:56
Chciałbyś mieć takie metro w Gdańsku jak jest w Rosji.........Zapomnij o tym :)
- 3 0
-
2017-12-04 11:57
FRAG. (1)
- 4 0
-
2017-12-04 13:52
Tak to jest jak komuś mózg w rajstopy pójdzie
- 2 0
-
2017-12-04 13:55
Przy locie tak samo chcemy
- 3 2
-
2017-12-04 08:46
Dlaczego? (4)
Dlaczego nikt w tym mieście nie myśli o wyniesieniu dróg ponad poziom gleby, czyli budowaniu estakad tranzytowych. Można dogadać się z PKP i np. częściowo nad torami umiejscowić takie drogi ze zjazdami w dogodnym miejscu i wpięciem ich w istniejący układ drogowy. Kombinowanie przeniesienia ruchu pod powierzchnię nie jest realne w naszym wypadku, ze względu na wysoki poziom wód gruntowych jak również stare sieci uzbrojenia podziemnego. Rozwiązania estakadowe stosowane są na świecie. Dopuścimy młodych planistów do głosu. Skończmy ze stereotypowym myśleniem.
- 18 9
-
2017-12-04 10:22
(1)
Szarpnij się do Londka i zobacz, jak pięknie sprawdzają się tam rozwiązania estakadowe. Syf i beton wbity w ulice.
- 0 5
-
2017-12-04 13:53
Szarpnij się
Szarpnij się do USA, Japonii..........ba, nawet do Kairu.... to pogadamy. Tam już dawno przewidzieli takie problemy. Tu wałkuje się ciągle ten sam temat, a nic nie robi na przyszłość. Dlatego podaję przykład zagospodarowania gruntów nad koleją. Może być też odwrotnie, kolej wynieść na estakady, a ruch pod nią.
- 4 0
-
2017-12-04 08:51
jak to nie? a co masz na wykletych, slowackiego we wrzeszczu? (1)
- 2 2
-
2017-12-04 13:47
a nie.....
To są wiadukty, a ja mówię o estakadzie tranzytowej, czyli długich fragmentach dróg np. nad torami czyli 2 - 3 km ze zjazdami w "spokojniejszych miejscach" z włączeniem do głównych ciągów komunikacyjnych. Taki ruch np. w Gdańsku nad torami rozwiązałby problem tranzytu przez główne miasto w kierunku Pruszcza. Wiem, że są to ogromne nakłady, ale może zrobić raz i porządnie niż ciągle wałkować ten sam temat.
- 3 0
-
2017-12-04 12:52
Zrobić przejście naziemne na torach PKP. W końcu tak być powinno, ze pociągi powinny przepuszczać pieszych.
- 7 3
-
2017-12-04 12:52
Na co tam jest tunel?
Na to żeby ruch tamować przejściami dla piechurów?- 2 3
-
2017-12-04 12:22
Dramat
W Sopocie wykopały tunel by chronić ludzi. A u nas na odwrót, ludzi będą zabijani przez samochody. Nawet teraz sie zdarza jak górą biegną na tramwaj w porze nocnej wesoli imprezowicze, przed maską samochodu.
- 10 4
-
2017-12-04 11:59
Jak dla mnie
to przejścia podziemne sa po to aby nie blokować ulicy przejściem, no ale pewnie namalowanie pasów jest tańsze od windy czu ruchomej bieżni..
- 7 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.