• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście naziemne przy dworcu: oferty od 9,3 do 13,5 mln zł

Michał Brancewicz
6 marca 2024, godz. 12:05 
Opinie (192)

Cztery podmioty złożyły oferty w przetargu na budowę naziemnego przejścia przy dworcu Gdańsk GłównyMapka. Podane w ofertach ceny wahają się od 9,3 do 13,5 mln zł i wszystkie mieszczą się w budżecie. Nowe przejście wraz z dostępem do przystanków tramwajowych będzie gotowe jesienią.



Do przetargu stanęły dwie firmy i dwa konsorcja.

Oferty na budowę przejścia przy dworcu:

  1. P.P.H.U. "Da-Bruk" Drążkowska Helena z Pomieczyna - 9 350 000 zł
  2. Grupa Flize Gres z Prokowa - 11 944 442 zł
  3. Poleko Budownictwo z Sopotu i WPRD Gravel z Gdańska - 12 975 981 zł
  4. Roverpol z Warszawy i Roverpol Infraestructuras z Walencji - 13 505 400 zł

Budżet DRMG wynosi 13,8 mln zł, co oznacza, że wszystkie propozycje się w nim mieszczą.

Cała inwestycja nie polega wyłącznie na budowie przejścia.

Najważniejsze elementy inwestycji:

  • naziemne przejście dla pieszych ze ścieżką rowerową między Krewetką a hotelem Central,
  • przedłużenie peronów tramwajowych aż do przejścia i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych,
  • wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy hotelu ScandicMapka,
  • montaż nowych wiat tramwajowych i autobusowych.

Pod LOT-em częściej korzystasz z przejścia:

Przejście gotowe jesienią



Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie robót nastąpi nie wcześniej niż 29 kwietnia. Z kolei odbiory potrwają maksymalnie kolejne 7 tygodni od zakończenia prac.

To wszystko oznacza, że przejście powinno być udostępnione w listopadzie, najpóźniej na początku grudnia.

Najbliżej ustawione światła w centrum?



Wokół przejścia zaprojektowana została nowa sygnalizacja świetlna. Problem w tym, że w odległości kilkudziesięciu metrów istnieją światła przy skrzyżowaniu z Nowym Podwalem Grodzkim.

W kierunku LOT-u odległość wyniesie ok. 70 m od nowych świateł, a w kierunku dworca - ok. 90 m.

Wydaje się, że przynajmniej w jednym miejscu można było zrezygnować z sygnalizacji. Chodzi o jezdnię w stronę LOT-u. Tam powinny wystarczyć światła, które powstaną przed nowym przejściem, a te przy hotelu Central, przed skrzyżowaniem z Nowym Podwalem Grodzkim, można by usunąć i pozostawić jedynie sygnalizator dla zawracających, których nie jest w tym miejscu zbyt wielu.

- Istniejąca sygnalizacja przy Podwalu pozostanie, ale będzie tak synchronizowana, aby jak najbardziej upłynnić ruch aut - zapewnia Aneta Niezgoda z DRMG.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (192)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane