- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (39 opinii)
- 2 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (40 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (278 opinii)
- 4 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (57 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (267 opinii)
- 6 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (898 opinii)
Przejście naziemne przy dworcu: oferty od 9,3 do 13,5 mln zł
Cztery podmioty złożyły oferty w przetargu na budowę naziemnego przejścia przy dworcu Gdańsk Główny. Podane w ofertach ceny wahają się od 9,3 do 13,5 mln zł i wszystkie mieszczą się w budżecie. Nowe przejście wraz z dostępem do przystanków tramwajowych będzie gotowe jesienią.
Do przetargu stanęły dwie firmy i dwa konsorcja.
Oferty na budowę przejścia przy dworcu:
- P.P.H.U. "Da-Bruk" Drążkowska Helena z Pomieczyna - 9 350 000 zł
- Grupa Flize Gres z Prokowa - 11 944 442 zł
- Poleko Budownictwo z Sopotu i WPRD Gravel z Gdańska - 12 975 981 zł
- Roverpol z Warszawy i Roverpol Infraestructuras z Walencji - 13 505 400 zł
Budżet DRMG wynosi 13,8 mln zł, co oznacza, że wszystkie propozycje się w nim mieszczą.
Cała inwestycja nie polega wyłącznie na budowie przejścia.
Najważniejsze elementy inwestycji:
- naziemne przejście dla pieszych ze ścieżką rowerową między Krewetką a hotelem Central,
- przedłużenie peronów tramwajowych aż do przejścia i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych,
- wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy hotelu Scandic,
- montaż nowych wiat tramwajowych i autobusowych.
Przejście gotowe jesienią
Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie robót nastąpi nie wcześniej niż 29 kwietnia. Z kolei odbiory potrwają maksymalnie kolejne 7 tygodni od zakończenia prac.
To wszystko oznacza, że przejście powinno być udostępnione w listopadzie, najpóźniej na początku grudnia.
Najbliżej ustawione światła w centrum?
Wokół przejścia zaprojektowana została nowa sygnalizacja świetlna. Problem w tym, że w odległości kilkudziesięciu metrów istnieją światła przy skrzyżowaniu z Nowym Podwalem Grodzkim.
W kierunku LOT-u odległość wyniesie ok. 70 m od nowych świateł, a w kierunku dworca - ok. 90 m.
Wydaje się, że przynajmniej w jednym miejscu można było zrezygnować z sygnalizacji. Chodzi o jezdnię w stronę LOT-u. Tam powinny wystarczyć światła, które powstaną przed nowym przejściem, a te przy hotelu Central, przed skrzyżowaniem z Nowym Podwalem Grodzkim, można by usunąć i pozostawić jedynie sygnalizator dla zawracających, których nie jest w tym miejscu zbyt wielu.
- Istniejąca sygnalizacja przy Podwalu pozostanie, ale będzie tak synchronizowana, aby jak najbardziej upłynnić ruch aut - zapewnia Aneta Niezgoda z DRMG.
Opinie wybrane
-
2024-03-06 12:14
(27)
Piękne newsy z dzisiaj rana. Mam nadzieje, że Gdańszczanie zmądrzeją i podziękują za te super pomysły przy urnie. To co się dzieje przez ostatnie dwa lata w tym mieście to jedna wielka kpina, 10mln za namalowanie farby na drodze, a dziury na drogach jak są tak były. Nie wspominam o tym, że parki są zaniedbane, brak basenu miejskiego we wrzeszczu i inne bardziej pilniejsze wydatki.
- 338 98
-
2024-03-07 17:03
Problem w tym że nie zmądrzeją
Niestety wiele osób są jak automat i mimo wszystko zagłosują na osobę z ulubionej ich jedynej słusznej partii
- 1 0
-
2024-03-06 18:21
Basen na drodze
Za tę całą kasę co wydano w ostatnich 2 latach na przejścia naziemne starczyłoby na basen, ale basenu nie ma, bo nie ma pieniędzy.
- 7 3
-
2024-03-06 15:15
oj naiwny, naiwny! O co zakład, że wybiorą Doolcynkę?
- 4 2
-
2024-03-06 15:01
(6)
tak, ja dziekuje ze nie bede musiał biegac tunelem na tramwaj
- 9 20
-
2024-04-15 14:40
Absurd
A na metro w warszawie nie biegasz schodami? A jak sobie radzisz w miastach np w Niemczech? Gdzie tunele z ruchomymi schodami potrafia sie ciagnac miedzy dwoma przystankami, z tymze sa estetycznie, nie wali tam, jest wejscie do wielu sklepow? Zupelnie inna jakosc. Zeby jedynym ulatwieniem dla wozkow i niepelnosprawnych byla przewaznie niedzialajaca
A na metro w warszawie nie biegasz schodami? A jak sobie radzisz w miastach np w Niemczech? Gdzie tunele z ruchomymi schodami potrafia sie ciagnac miedzy dwoma przystankami, z tymze sa estetycznie, nie wali tam, jest wejscie do wielu sklepow? Zupelnie inna jakosc. Zeby jedynym ulatwieniem dla wozkow i niepelnosprawnych byla przewaznie niedzialajaca rampa?? W ogole nie ma co porownywac- nie tylko z Niemcami ale i wieloma miastami w Polsce! Polityki szkodzenia kierowcom, na ktorej przepadl Szczurek, ciag dalszy. Zamiast olac zbedne inwestycje to pare lat zbierac na tunel dla samochodówczy przy dworcu czy przy locie.
- 0 0
-
2024-04-15 14:42
Po prostu regres w kazdej dziedzinie.
- 0 0
-
2024-04-15 14:31
Bo w liczacych sie europejskich miastach w tak newralgicznych miejscach masz schody ruchome.
- 0 0
-
2024-03-06 17:09
Ja też
Emeryt
- 2 5
-
2024-03-06 15:11
Będziesz (1)
Przejście będzie na samym końcu peronu tramwajowego tak że spoko ale twój argument nie jest najlepszy ,chyba że jestes grubasem i kilka schodów to przeszkoda nie do pokonania.
- 17 6
-
2024-03-06 16:18
zależy w którą stronę jedziesz :)
- 5 0
-
2024-03-06 13:42
Możesz się zdziwić (3)
Czasy się zmieniły. I każda próba dyskryminacji pieszych i wpychania ich do tuneli, zwłaszcza w chamskiej i agresywnej formie (a zwykle taka na tym forum panuje), to ileś głosów na środowiska nieprzepadające za samochodami w ścisłym centrum. A ci głosujący, w odróżnieniu od wylewających pomyje, w 100% głosują w Gdańsku, a nie okolicznych gminach. Więc naganiaj głosy dalej.
- 25 28
-
2024-04-15 14:51
Jedz sobie do Niemiec i zobacz jak tam wyglada. Tyle ze tunele zadbane, ze schodami ruchomymi, w srodku zapach swiezego pieczywa a nie moczu, do wielu domow towarowych mozna stamtad wejsc. I oczywiscie SIP przed kazdym wejsciem na peron. U nas w tej chwili miejska czesc tunelu wobec kolejowej to jak bangladesz kontra Monachium. O dworcu pks nie
Jedz sobie do Niemiec i zobacz jak tam wyglada. Tyle ze tunele zadbane, ze schodami ruchomymi, w srodku zapach swiezego pieczywa a nie moczu, do wielu domow towarowych mozna stamtad wejsc. I oczywiscie SIP przed kazdym wejsciem na peron. U nas w tej chwili miejska czesc tunelu wobec kolejowej to jak bangladesz kontra Monachium. O dworcu pks nie wspomne, ale rozpisują się juz o nich ogolnopolskie portale. Niby prywatny, ale miasta dysponują narzedziami, zeby zmusic wlasciciela ptzynajmniej do poprawy estetyki. Wlasciciel buduje apartamenty nad morzem, a dworzec mu sie aktualnie nie oplaca, wiec jak to w gd zarobek dewelopera najwazniejszy. A zamiast wydawac kase na bzdety, moznaby pomyslec o tunelu ale dla aut przy locie albo przy dworcu, zostawiajac u gory tramwaje z wieloma peronami - tak jest np w Dusseldorfie. Zmiescilyby sie ze dwa perony odstawcze i ze 4 dla roznych kierunkow. Bo teraz juz sie tam nie mieszczą.
- 0 0
-
2024-03-07 11:52
Ale po co jechać do centrum
Nie ma najmniejszego sensu jechać do centrum tak jak płacić podatki w Gdańsku. Ja składam deklarację w Kartuzach. Nie będę finansował dziwnych przejść, braku parkingów, krzywych chodników,dziwnych prwoskrętów tramwajowych, buspasów dla 1 autobusu oraz odwróconej Piramowicza.
- 0 0
-
2024-03-06 18:50
Rozumiem że wpychanie ludzi do tuneli pod torami kolejowymi sprawia że pojawia się niechęć do transportu kolejowego? Tutaj dyskryminacja nie przeszkadza?
- 6 1
-
2024-03-06 13:34
Zieeeew. To wszystko już wykrzyczeliście podczas budowy przejść przy locie i przy gumedzie. (2)
Efekt na ruch samochodowy - żaden. A teraz czekam na zwyczajowe głosy, że przez przejście koło lotu stoi cały Św Wojciech, AK i Podwale.
- 29 27
-
2024-03-06 14:20
Przecież był wypadek śmiertelny (1)
- 7 13
-
2024-03-06 15:01
no a wczoraj na Spacerowej, moze drogi zlikwidować?
- 11 2
-
2024-03-06 13:30
A co cię obchodzą sprawy Gdańszczan?
Zainteresuj się lepiej wyborami w swojej gminie. Jak rozsądnie wybierzesz, to może następne pokolenie nie będzie musiało przyjeżdżać do Gdańska korzystać z naszych ulic
- 13 27
-
2024-03-06 12:29
Ważne aby zagłosować za tymi co są przeciwni SCT, Zielonemu Ładowi itp (1)
"Będziemy bronić "Zielony Ład", ale na własnych zasadach. Potrzebujemy zielonych, czystych lasów i czystego powietrza - powiedział Szymon Hołownia podczas konwencji programowej Trzeciej Drogi."
- 22 7
-
2024-03-06 15:18
ta trzecia droga przypomina mi trzecią nogę (zgadnij kogo), pomiędzy lewą nogą a prawą jest to COŚ!
- 4 3
-
2024-03-06 12:17
(6)
Gdańszczanie to masochiści więc nie liczyłbym na zmianę władzy
- 50 12
-
2024-03-06 16:45
Rozumiem , że jesteś z woj. szuwarowo-bagiennego
i na dodatek zwolennikiem prawackiego zamordyzmu. Tylko po co zabierasz tu głos, produkuj sie w Gościu Niedzielnym!
- 3 7
-
2024-03-06 12:36
super
- 6 14
-
2024-03-06 12:21
Większość korzenie ma za Bugiem niestety... (3)
- 21 22
-
2024-03-06 14:09
Chyba ty
- 4 4
-
2024-03-06 13:28
o twoj rodowod nikt nie pytal!!
- 5 4
-
2024-03-06 12:48
bo ci co byli skonczyli w piecu albo pracy na zysk niemca co nie ma zamiaru sie dzielic ale chcialby
opowiadac w nieskonczonosc o pieknym Gdansku rozne historyjki wybrane przez clowna historyka z trojmiasto pl.
- 10 1
-
2024-03-06 17:51
(1)
Czy przejście jest potrzebne - TAK, ale sposób realizacji jest nie do przyjęcia, skoro są środki, to może należałoby skrócić czas realizacji do kilku tygodni. Pół roku dla przejścia dla pieszych i kawałka infrastruktury?
- 29 22
-
2024-03-06 18:08
Przejście powinno być kolo KFC! Bliżej peronów skm. Jeśli rzeczywiście chcemy ułatwiać ludziom dojazd do pracy! Znów dbanie o biznes a nie mieszkańców. Oderwane towarzystwo od rzeczywistości
- 13 0
-
2024-03-06 17:41
(1)
Wow- kolejne pół roku piekła drogowego niezależnie od środka, którym będzie się osoba przemieszczać, czy auto, autobus i tramwaj. Kiedy będziemy stać w korkach, po 15tej na budowie nikogo nie będzie
- 49 8
-
2024-03-07 08:18
zawsze możesz tam nie przyjeżdżać, wszystkim będzie lepiej
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.