• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dyskusyjne logo gdańskiej kandydatury

Magdalena Szałachowska
15 czerwca 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Metropolitalna łódka kultury - to zwycięski logotyp, który będzie promował Gdańsk przynajmniej przez najbliższe 4 lata. Metropolitalna łódka kultury - to zwycięski logotyp, który będzie promował Gdańsk przynajmniej przez najbliższe 4 lata.

Czerwona łódeczka, nad nią słoneczko, a wszystko w dość infantylnej estetyce - tak na pierwszy rzut oka można zinterpretować jedną z wersji logotypu, który będzie promował gdańską kulturę przynajmniej przez najbliższe cztery lata.



Projekt władze Gdańska zaprezentowały wczoraj, podczas uroczystości podpisania porozumienia przez 18 gmin Metropolii Zatoki Gdańskiej, które zobowiązały się wspierać starania Gdańska o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016.

- Gdy staraliśmy się o organizację Euro 2012 też nie dawano nam żadnych szans- mówi Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. - Dziś o naszej przewadze świadczy to, że w przeciwieństwie do pozostałych kandydatów nie startujemy sami, ale w kaszubsko-kociewskim układzie metropolitalnym, czyli z całym bogactwem regionu.

W 2016 roku jedno z polskich miast będzie szczyciło się tytułem Europejskiej Stolicy Kultury. Zwycięzcę wybierze polski rząd. W rywalizacji biorą udział m.in. Poznań, Toruń, Wrocław, Lublin i najbardziej zaawansowana w przygotowaniach Łódź, która ma już swoje logo, stronę internetową, operatora i opracowuje wstępne założenia programowe.

Jak podoba ci się logo gdańskiej kandydatury?

Swoje logo od wczoraj ma również Gdańsk. Projekt, spośród 60 nadesłanych prac, wybrało jury złożone ze specjalistów od grafiki i reklamy.

Zdaniem Anny Czekanowicz, z-cy dyrektora biura prezydenta Gdańska ds. kultury, sportu i promocji, głównym kryterium wyboru była wyrazistość artystyczna, a nagrodzona praca nie tylko jest ciekawa kolorystycznie, ale przede wszystkim pobudza wyobraźnię.

- To pieczęć i ukłon w stronę tradycyjnych sztychów - mówi zwyciężczyni konkursu, 36-letnia Monika Krause, rodowita gdańszczanka i absolwentka grafiki na gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych. - Logo przedstawia kogę, symbole herbu gdańskiego: koronę lub złotą grzywę lwa oraz dwa krzyże. Dzięki żywym kolorom czujemy słoneczną zabawę i radość. Z kolei czarna linia i niebieskie nawiązanie do Unii Europejskiej wprowadza do loga pewną powagę.

Autorka zwycięskiego projektu otrzymała 20 tys. zł. Jej logo jeszcze w tym miesiącu pojawi się m.in. na tworzonej przez miasto stronie internetowej ESK 2016.

Również 20 tys. zł otrzymają twórcy najlepszego programu dla Europejskiej Stolicy Kultury. Konkurs zostanie ogłoszony jeszcze w lipcu.

- Konkurs będzie skierowany do europejskich organizacji pozarządowych - mówi Anna Czekanowicz. - Do pierwszego etapu może zgłosić się każdy. Po miesiącu wyłonimy trzy najciekawsze propozycje, które zostaną nagrodzone finansowo, po to, by ich wykonawcy mieli środki na przygotowanie się do drugiego, trudniejszego etapu. Jesteśmy otwarci na najbardziej odważne wizje, które pomogą podnieść kulturę wysoką w mieście.

Europejska Stolica Kultury będzie mogła sfinansować nawet 60 proc. swoich inwestycji kulturalnych z pieniędzy Unii Europejskiej.

Wydarzenia

Opinie (131)

  • Logo - brzydko za to drogo.

    Niestety, to logo i jego interpretacja przez dyr. Czekanowicz mnie nie przekonuje. Infantylne i brak mu właściwej, jak na tę okazję, elegancji.
    Kolorystycznie przeładowane. I w ogóle brzydkie.

    • 0 0

  • Czy sie komuś podoba logo czy nie nie ma to wiekszego znaczenia. Z marketingowego puntku widzenia logo powinno spełniać okreslony cel. W tym wypadku powinno być łatwe w percepcji i wyróżniać Gdańsk jako Europejską Stolicę Kultury. O stronie graficznej nie będę sie wypowiadał bo to jest rzecz wzgledna. Że jest infantylny to każdy to widzi. Skandalem jest to,że wybrane logo nie spełnia wymogów marketingu, a więc celowi jakiemu ma służyć. Ma zbyt wiele elementów przez co jest trudny do zapamiętania, a jego symbolika jest niezrozumiała dla odbiorcy do którego ma być skierowana. Fakt, że miasto pozwoliło na to by w logo znalazła sie karykatura herbu świadczy, ze zatrudnia w biurze promocji marnych amatorów, którzy sie nie znaja na promocji. Dlatego Gdańsk wyglada tak jak wygląda. W jury konkursu znalazła się tylko jedna osoba, która zna sie na tym, reszta to nieporozumienie. Nieudolność władz Gdańska mozemy obserwować już od dłuższego czasu. Tragedia.

    • 0 0

  • durnie...

    ...jesteście...

    jak Malewicz albo Kandinski tworzyli sztukę - to też tego nikt nie przyjmował...
    widać jak bardzo się znacie...

    wykonanie jest efektem konceptu. a tego połowie z Was by tego zabrakło... autorce - trzeba koncept przyznać. a wykonanie jest kwestią stylistyki autora. mi się bardzo podoba =)

    • 0 0

  • sam sobie zaprzeczasz piszac, ze wykonanie jest efektem konceptu, a pozniej broniac marnego wykonania i piszac, ze jest kwestua stylistyki autora.
    jakiej stylistyki? to jest zwyczajnie niedopracowane, przez to zle, nieuzyteczne.

    • 0 0

  • slońce znikające za żeliwną wanną lub za pogrzebem na barce

    Gdańsk Wrzescz dworzec niedziela 8 rano:
    -wysypujace się śmietniki
    -przed drzwiami kamienie
    -wszędzie smieci
    -śpiący na kartonach bezdomni
    -wielka kałuża moczu przed kasami
    - fetor taki, że najlepiej przejść z klamerką na nosie
    -panienka zamiatająca schody, zamiast 3-5 chłopa z mopami

    W tunelu na Dworcu Głownym brakuje tylko jednego : trupy artystów cyrkowych, akrobatów, żonglerów i zionących ogniem!

    Jednym słowem to Gdańsk aspirujący do stolicy kulturalnej Europy, zaczynający od konkursu na logo (czy - wg komisji konkursowej - na logotyp).

    • 0 0

  • Doznałem szoku

    Jeśli ludzie, którzy decydują o wyborze takiego logo myślą, iż jest to logo, które pretenduje do miana zwycięskiego, to współczuję wszystkim tym, którzy brali udział. Jestem po prostu w szoku, jakimi kanonanami, estetyka trzeba sie kierować, żeby wykonać coś tak tandetnego. Rozumiem, prostą i niezbyt złożoną, przemawiającą formę, ale to jest zwyczajny dramat. Planowałem wysłać coś od siebie, ale już parę razy zraziłem się do takich konkursów. Wygrywają zawsze tak masakrycznie słabe projekty, że się wszystkiego odechciewa. Jak spojrzałem na to logo po raz pierwszy, to pomyślałem sobie, że to jakiś żart, albo zrobiło to dziecko na lekcji plastyki w szkole podstawowej. Z całym szacunkiem, ale to nie jest dobra praca.

    • 0 0

  • Straszny kicz

    To chyba najgorszy projekt jaki tu się pojawił od lat! Kiczowaty, brzydki i nieczytelny. Będzie odstraszał a nie przyciągał i promował. Kto to ohydztwo zatwierdził? I za takie pieniądze?! Z naszych kieszeni w dodatku. WSTYD!

    • 0 0

  • Moteropolitalna Łudka Kultury.
    W takiej łudce to Gdańsk napewno utonie. Ratuj sie kto może !!!!!

    • 0 0

  • Napisałem łudka bo to nie łódka

    • 0 0

  • Infantylne, poprawne politycznie bazgroły

    Na logo teletubisiów ten znak się nadaje znakomicie ale nie na symbol tysiącletniego Gdańska. Ludzie, co wy robicie z naszą historią, wartościami, godnością mieszkańców miasta?
    Ta bezreściowa i bezideowa pustka odzwierciedla chyba stan ducha tych pseudoekspertów i władz Gdańska.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane