• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dyskusyjne logo gdańskiej kandydatury

Magdalena Szałachowska
15 czerwca 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Metropolitalna łódka kultury - to zwycięski logotyp, który będzie promował Gdańsk przynajmniej przez najbliższe 4 lata. Metropolitalna łódka kultury - to zwycięski logotyp, który będzie promował Gdańsk przynajmniej przez najbliższe 4 lata.

Czerwona łódeczka, nad nią słoneczko, a wszystko w dość infantylnej estetyce - tak na pierwszy rzut oka można zinterpretować jedną z wersji logotypu, który będzie promował gdańską kulturę przynajmniej przez najbliższe cztery lata.



Projekt władze Gdańska zaprezentowały wczoraj, podczas uroczystości podpisania porozumienia przez 18 gmin Metropolii Zatoki Gdańskiej, które zobowiązały się wspierać starania Gdańska o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016.

- Gdy staraliśmy się o organizację Euro 2012 też nie dawano nam żadnych szans- mówi Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. - Dziś o naszej przewadze świadczy to, że w przeciwieństwie do pozostałych kandydatów nie startujemy sami, ale w kaszubsko-kociewskim układzie metropolitalnym, czyli z całym bogactwem regionu.

W 2016 roku jedno z polskich miast będzie szczyciło się tytułem Europejskiej Stolicy Kultury. Zwycięzcę wybierze polski rząd. W rywalizacji biorą udział m.in. Poznań, Toruń, Wrocław, Lublin i najbardziej zaawansowana w przygotowaniach Łódź, która ma już swoje logo, stronę internetową, operatora i opracowuje wstępne założenia programowe.

Jak podoba ci się logo gdańskiej kandydatury?

Swoje logo od wczoraj ma również Gdańsk. Projekt, spośród 60 nadesłanych prac, wybrało jury złożone ze specjalistów od grafiki i reklamy.

Zdaniem Anny Czekanowicz, z-cy dyrektora biura prezydenta Gdańska ds. kultury, sportu i promocji, głównym kryterium wyboru była wyrazistość artystyczna, a nagrodzona praca nie tylko jest ciekawa kolorystycznie, ale przede wszystkim pobudza wyobraźnię.

- To pieczęć i ukłon w stronę tradycyjnych sztychów - mówi zwyciężczyni konkursu, 36-letnia Monika Krause, rodowita gdańszczanka i absolwentka grafiki na gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych. - Logo przedstawia kogę, symbole herbu gdańskiego: koronę lub złotą grzywę lwa oraz dwa krzyże. Dzięki żywym kolorom czujemy słoneczną zabawę i radość. Z kolei czarna linia i niebieskie nawiązanie do Unii Europejskiej wprowadza do loga pewną powagę.

Autorka zwycięskiego projektu otrzymała 20 tys. zł. Jej logo jeszcze w tym miesiącu pojawi się m.in. na tworzonej przez miasto stronie internetowej ESK 2016.

Również 20 tys. zł otrzymają twórcy najlepszego programu dla Europejskiej Stolicy Kultury. Konkurs zostanie ogłoszony jeszcze w lipcu.

- Konkurs będzie skierowany do europejskich organizacji pozarządowych - mówi Anna Czekanowicz. - Do pierwszego etapu może zgłosić się każdy. Po miesiącu wyłonimy trzy najciekawsze propozycje, które zostaną nagrodzone finansowo, po to, by ich wykonawcy mieli środki na przygotowanie się do drugiego, trudniejszego etapu. Jesteśmy otwarci na najbardziej odważne wizje, które pomogą podnieść kulturę wysoką w mieście.

Europejska Stolica Kultury będzie mogła sfinansować nawet 60 proc. swoich inwestycji kulturalnych z pieniędzy Unii Europejskiej.

Wydarzenia

Opinie (131)

  • LOGA POTWORKI

    Niedawno mialam przyjemnosc rozmawiac z mieszkanka Torunia.Podobno ich tez 'uszczesliwili' podobnym potworkiem...Ciekawe czy przewodniczaca komisjii byla jak w Gdansku Warszawka!!!!!????

    Jakis gruby przekret..

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane