• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektroniczne znaki pomogą parkować w pasie nadmorskim

Maciej Korolczuk
28 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Znaki wskazujące liczbę wolnych miejsc przy stadionie w Letnicy i Amber Expo.
  • System dynamicznej informacji parkingowej obecnie wskazuje kierowcom wolne miejsca postojowe głównie przy centrach handlowych i stadionie w Letnicy.
  • Pierwsze tego typu znaki pojawiły na ulicach Gdańska pod koniec 2014 r.

Gdańscy drogowcy chcą pomóc kierowcom poszukującym wolnego miejsca postojowego w pasie nadmorskim. W przyszłym roku w rejonie parkingów przy plażach w Brzeźnie, na Przymorzu i Jelitkowie mogą stanąć elektroniczne znaki wskazujące kierowcom, gdzie są jeszcze wolne miejsca. Ma to ograniczyć korki, czas i nerwy plażowiczów. System ma kosztować ok. 800 tys. zł.



Czy miasto powinno inwestować w tablice wskazujące miejsca parkingowe przy plaży?

Ze znaków informacji parkingowej kierowcy w Trójmieście korzystają już od niemal czterech lat.

W grudniu 2014 r. pierwsze tego typu znaki stanęły na ulicach Gdańska i ułatwiały kierowcom parkowanie przy centrach handlowych. Wkrótce system może zostać rozbudowany także o nadmorskie parkingi, nad czym od kilku miesięcy pracują gdańscy drogowcy.

System miałby obejmować parkingi w Brzeźnie, Przymorzu i Jelitkowie, a także zatoki postojowe przy ul. Lecha Kaczyńskiego (dawna Dąbrowszczaków) oraz przy Jelitkowskiej, Kaplicznej i Piastowskiej.

System dynamicznej informacji parkingowej ma kosztować ok. 800 tys. zł i pojawić się przy plażach w Gdańsku w przyszłym roku. System dynamicznej informacji parkingowej ma kosztować ok. 800 tys. zł i pojawić się przy plażach w Gdańsku w przyszłym roku.
W sumie znajduje się tam prawie 900 miejsc postojowych (620 na parkingach i prawie 270 w zatokach postojowych). Obecnie kierowcy, aby przekonać się, czy mogą tam zaparkować, muszą jechać na miejsce. Jest jednak szansa, że to się zmieni i o tym, że na parkingu brakuje już wolnych miejsc, dowiedzą się oni już 1-2 km wcześniej.

- Projekt zakłada wykonanie podstawowej informacji parkingowej dla parkingów nadmorskich w dzielnicach Jelitkowo, Przymorze Wielkie i Brzeźno w Gdańsku.
Informacja odbywać się będzie za pomocą interaktywnych tablic informacyjnych zlokalizowanych w kilku strategicznych miejscach w mieście, a także na platformie internetowej systemu Tristar - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku.

Aby informacja wyświetlana na tablicach była precyzyjna, niezbędne będzie wyposażenie parkingów w odpowiednią infrastrukturę. Na wjazdach i wyjazdach zostaną zamontowane pętle indukcyjne zliczające wjeżdżające i wyjeżdżające samochody.

  • Zatoki postojowej przy ul. Lecha Kaczyńskiego (dawnej Dąbrowszczaków).
  • Parking przy Czarnym Dworze.
  • System ma też objąć parkingi w Jelitkowie przy Błękitnej i Kaplicznej.
  • Parking przy ul. Błękitnej.

Z kolei w zatokach postojowych miałyby się pojawić czujniki parkowania. Dane o zajętości miejsc zarówno na parkingach, jak i w zatokach, na bieżąco przesyłane będą do bazy Tristar i wyświetlane zarówno na znakach, jak i na stronie internetowej.

Tablice informacyjne miałyby stanąć w kilku miejscach na wjazdach do pasa nadmorskiego. Projekt zakłada montaż takich znaków m.in. na al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska w rejonie kładki na Zaspie, al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska, a także na Chłopskiej zobacz na mapie GdańskaPomorskiej zobacz na mapie Gdańska. Na dwóch ostatnich pojawi się dodatkowe oznakowanie sugerujące kierowcom korzystanie z parkingu przy Ergo Arenie.

Projekt prowadzi Referat Mobilności Aktywnej. Łączny koszt montażu tablic i znaków wynosi ok. 815 tys. zł. Urzędnicy starają się, by został on dofinansowany ze środków unijnych. Znaki mają pomóc w parkowaniu w przyszłym roku.

Opinie (68) 7 zablokowanych

  • Bzdura! (1)

    Niech najpierw powiększą parkingi oraz dziury w nawierzchniach ulic załatają po już teraz jest pełno dziur i strach jest jeździć!

    • 0 0

    • gdzie te dziury?

      • 0 0

  • dlaczego auta nie zostawią i nie pojadą nad morze komunikacją? (8)

    • 41 27

    • (3)

      Zawsze staram się wybierać komunikację, ale z Myśliwskiej dojazd nad morze zajmuje mi komunikacją ok. 1 godziny (najpierw autobus 130/127 a potem przesiadka na 227, który jeździ rzadko), natomiast samochodem 15-20 minut.

      • 2 4

      • trzeba usprawnić

        • 0 0

      • Zawsze, jak ktoś wspomni o komunikacji, zaraz ktoś musi wyskoczyć z takim tekstem.

        Jak mieszkasz w miejscu, którego 10 lat temu nie było i nie masz opcji, żeby jeździć autobusem, spoko. 200000 innych ludzi ma łatwiejszy dojazd komunikacją.

        • 1 1

      • 127 ma przystanek na Zaspie i Przymorzu. Do morza spacerem 10 min.

        • 3 0

    • Bo są leniwi, wygodniccy i grubi. Po co spacer od przystanku na plaże? Najlepiej wjechać samochodem do morza i tak się kąpać ;-).

      • 7 5

    • bo mają dzieci a dla nich nie ma warunków w komunikacji miejskiej chodzi o zachowanie ludzi , mi kiedyś prawie nie zadeptali mojego dziecka dwuletniego , a nie mam siły stać i trzymać dziecko na rękach

      • 5 8

    • dlatego, że każda rodzinka ma parawany, które zajmują z 80% powierzchni autobusu, tramwaju

      i oczywiście zanim się dojedzie na plaże, to trzeba z niej wracać. Awarie, wypadki, korki, poczytaj sobie raport

      • 3 5

    • Bo jest syfiata i jedzie 2 razy dłużej

      • 23 10

  • przypominam aferę niejakiego systemu tristar (1)

    działa tak świetnie, że aż zarąbiście

    • 1 0

    • A to działa bo jakos nie widac?

      • 0 0

  • Czy kogoś pogięło??? (2)

    Prawie milion władować w co? W system, którego trzeba przez 2 miesiące w roku! Odliczając dni deszczowe, pochmurne etc. to wyjdzie, że może na nieco ponad 30 dni...Ręce opadają...

    • 2 0

    • Za sam taki pomysł powinno być zgłoszenie do prokuratury

      Kto zatrudnia takich ludzi, zamiast doprowadzić do ładu to co już mamy kreuje się nowe niekończące się problemy. Niech autor tego idiotyzmu a także autorzy innych bzdur w końcu zapłacą za to swoim majątkiem. Wówczas skończy się epoka rozdawnictwa. Każdy projekt powinien zostać przeanalizowany pod kątem strat , które przynosi, a szkodniki wyłapane i unieszkodliwione.

      • 0 1

    • Pomysł z tablicami jest z d... ale w kwestii formalnej mylisz się.
      Akurat mieszkam przy parku Reagana i wiem że niezależnie od miesiąca jak tylko zaświeci słońce jest najazd samochodów. To zasadniczo nie są turyści tylko mieszkańcy dalszych dzielnic i okolicznych miejscowości.

      • 2 0

  • Miasto ma promować komunikację miejską a nie samochody (1)

    Tomasz Wawrzonek chyba pierwszy na wylocie, bo nie doczytał, że prezydent Paweł Adamowicz promuje komunikację miejską, właśnie poparł inicjatywę Lepszego Gdańska z bezpłatnymi biletami.
    A może to jest tak, że na wybory mrugnięcie okiem w kierunku komunikacji miejskiej, a tak w ogóle to na co dzień ma to nasz prezydent w nosie?

    • 1 0

    • miasto ma połatać drogi , nie ma ulic tylko jest poligon do niszczenia zawieszeń

      • 0 0

  • milion złotych???? (2)

    za trzy tablice??? Skąd Wy bierzecie te kwoty? Złotem są pokryte te tablice czy co?

    • 6 0

    • tablice będą powleczone budyniem

      • 0 0

    • Tablice mają wyświetlać dostępność miejsc więc oprócz nich muszą też być czujniki na parkingach.

      • 0 0

  • " znaki wskazujące kierowcom, gdzie są jeszcze wolne miejsca " (1)

    Jeśli ten niepotrzebny nikomu system powstanie to zapewne będzie działał jak tablice na przystankach czy peronach. Wczoraj obserwowałem taką tablice na peronie. Informacja że pociąg będzie za 3 minuty za chwilę zmiana i za 6 minut a pociąg wjechał na stację jak tablica pokazywała 5 minut.

    • 1 0

    • ten miś ma być drogi

      • 0 0

  • To jest zdumiewające (1)

    Na grafice widać jak mało jest parkingów przy parku nadmorskim. Dlaczego miasto nie zrobi więcej miejsc parkingowych tylko wymyśla jakieś idiotyzmy. Ktoś ma udziały w firmie instalującej wyświetlacze ?

    • 0 1

    • miasto ma wywalone na mieszkańców, o ile nie może ich ograbić

      • 0 0

  • Ile będą kosztować parkingi w pasie nadmorskim? (1)

    • 20 1

    • 3 zl za 1h

      • 0 0

  • Lubię to :-) (1)

    • 5 6

    • i co z tego?! gdańscy drogowcy powinni jeszcze nauczyć ludzi parkować !
      z resztą, ludzie i tak na ślepo będą jechać .
      skoro w galerii bałtyckiej jak wyświetla się, że na poziomie +1 są tylko 2 miejsca wolne, a na +2 30 wolnych to i tak większość wjedzie na +1 . ?! sens i logika 0

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane