• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Gazowe" autobusy

(boj)
22 listopada 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Nowa stacja szybkiego tankowania gazu do samochodów oraz nowe autobusy na gaz - to przyniesie nam w Gdyni przełom lipca i sierpnia przyszłego roku.

Gdyńskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej szukało sposobu na obniżenie kosztów eksploatacji autobusów i środków na kupno nowego taboru. O wiele łatwiej jest uzyskać dofinansowanie na zakup ekologicznych trolejbusów, niż na zakup autobusów, chyba że... również one będą przyjazne środowisku.

Skoro w nowej zajezdni przy ul. Chwaszczyńskiej (oddanej do użytku w 2000 r.) jest możliwe wybudowanie stacji tankowania gazu, to czemu nie pójść tym śladem? PKM uzyskało już zgodę władz Gdyni na poddzierżawienie części swojego terenu z przeznaczeniem na stację tankowania sprężonego gazu ziemnego CNG (ang. Compressed Natural Gas). Stację wybuduje Pomorska Spółka Gazownictwa, oddział w Gdańsku, która będzie dostarczała tu paliwo i zajmie się jej eksploatacją.

- To będzie stacja szybkiego tankowania - podkreśla Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - To ważne, bo na naszym terenie jest jak dotąd tylko jedna tego typu stacja (w Gdańsku na ul. Wałowej), na dodatek tankowania wolnego. Tankowanie autobusu trwa tam kilka godzin i mimo to nie można zatankować go do pełna. Taki autobus nie jest w stanie jeździć przez kilkanaście godzin w ciągu dnia.

Stacja będzie ogólnie dostępna, a powodzenie wróży jej umiejscowienie - w pobliżu obwodnicy.

Skoro będzie stacja - można myśleć o autobusach. Już za kilka dni zostanie ogłoszony przetarg na dostawę 5 "gazowych" niskopodłogowych przegubowych autobusów miejskich. Obecnie na gdyńskich ulicach testowany jest Tedom - autobus na gaz ziemny od czeskiego producenta. W sumie przez 3 tygodnie można nim jeździć na liniach 133, 134, 177 i 187. Dlaczego tu? Bo na innych liniach problemem byłby brak polskich znaków na wyświetlaczu (autobus jest przystosowany do obsługi linii czeskich). Kto chciałby jechać na "Obluze"?

Stacja powinna ruszyć latem przyszłego roku. W tym samym czasie przewidziano dostawę pierwszych 5. autobusów. W sumie w najbliższych trzech latach planowany jest zakup 40 takich pojazdów.
(boj)

Opinie (38) 6 zablokowanych

  • a ten garb to zbiornik na gaz?

    jechałem dwukrotnie wozem - sympatyczny pojazd! Ale jak młodzież weźmie się za rysowanie zapałkami szyb...

    • 0 0

  • CNG do osobówek

    JA bardzo się cieszę, że będzie ta stacja. 1 metr sześcienny kosztuje aktualnie chyba 1,63 zł. Można w uproszczeniu torównać jego wartość w spalaniu auta do 1 litra benzyny. Różnica w cenie jest duża.
    Może ta stacja pomoże noiektórym ludziom przerobić swoje auta na ten ekologiczny sposób zasilania.
    A jak boicie się zakręcenia kurka przez Rosję, to się nie bójcie. Każdy we włanej toalecie może "otworzyć sobie stację tankowania CNG". Pozdrawiam gazowników.

    • 0 0

  • MKMiarze;

    Jutro (23.11.2006r) "Jezdim na zemni plyn" na linii 187 w Sopocie!

    • 0 0

  • UROCZYSCIE

    uczcijmy powrot Aldwyna

    Zdrowie@@@@@@@@@@@@@

    • 0 0

  • Marcinie Gromadzki - pytanie ?

    Dlaczego nie TRAJDEK na gaz, tylko jakiś czeski autobus ? Tylko TRAJDKI przyszłością Narodu i Gdyni !

    • 0 0

  • Niemożliwe

    Wrocław - gwiazda nad gwiazdami na pewno nie ma takich debilnych przepisów komunikacyjnych;-))
    We wrocławiu jest wszystko najlepsze i w ogóle. Już zaczynaja się przperowadzać tam ludzie z Los Angeles, a to dopiero poczatek ;-))
    Ludzie z UK rzucają zmywaki i lecą do wrocławia, bo jest tama tak fajnie.
    Powtarzam wrocław twierdza-poddaje się ostatni. Nie mozę mieć takich przepisów ;-)))

    • 0 0

  • Nareszcie!! NIektórzy w Polsce myślą!!

    Dość tego śmierdzącego ON!!!!

    • 0 0

  • To jest autentyczne ???? !

    Nie wierzę... ! Tylko jakiś bezmózgi debil mógł by coś takiego powiedzieć do mikrofonu i w ogóle no comments :)

    • 0 0

  • ustęp

    Z treści wspólnego komunikatu przewoźników wynika, że zmiany wprowadzono z inicjatywy Urzędu Marszałkowskiego, który zadbał o interesy firmy Przewozy Regionalne czyli zrobił na jej korzyść ustęp (nomen omen).
    Nawet można przyjąć, że są jakieś istotne powody aby w regionie istniały dwie osobne firmy zajmujące się przewozami regionalnymi (no może, biorąc pod uwagę np., że nie wszystkie linie kolejowe są zelektyfikowane) a nie jedna i to dobrze zarządzana oraz czujna na zapotrzebowanie obywateli podróżujących. Wtedy jednak pierwszą rzeczą jaką powinien zająć się pan Marszałek, poza ustaleniem kto jakie odcinki obsługuje, jest wprowadzenie ujednoliconego systemu biletów tak aby pasażer mógł z pociągu jednej firmy przesiąść się na drugi aby bez problemu, bólu i stresu dojechać do celu czyli np. z Elbląga do Słupska albo z Malborka czy Laskowic na przystanek Przymorze-Uniwersytet.
    To jest tak proste i oczywiste, że aż wstyd mi o tym pisać. Nie wiem czemu to takie trudne, czy to niekompetencja, brak wyobraźni, zaćmienie, pomroczność jakaś... czy zadziwiająco pokrętny sposób rozumowania tak jak ... w tej histori z Wrocławia (już niebawem)

    • 0 0

  • Zuut

    Żyjemy w Polsce, a więc to co się nie opłaca należy zamknąć. Taką filozofią kierują się władze koleji, SKM-ki chyba też, a to że ktoś nie będzie mógł dojechać do pracy, to nikogo nie obchodzi. Niech dojeżdża samochodem. Nikogo też nie obchodzi strategia rozwoju koleji. Lobby motoryzacyjne zaciera ręcę. Rząd i władze PKP również.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane