• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Gazowe" autobusy

(boj)
22 listopada 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Nowa stacja szybkiego tankowania gazu do samochodów oraz nowe autobusy na gaz - to przyniesie nam w Gdyni przełom lipca i sierpnia przyszłego roku.

Gdyńskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej szukało sposobu na obniżenie kosztów eksploatacji autobusów i środków na kupno nowego taboru. O wiele łatwiej jest uzyskać dofinansowanie na zakup ekologicznych trolejbusów, niż na zakup autobusów, chyba że... również one będą przyjazne środowisku.

Skoro w nowej zajezdni przy ul. Chwaszczyńskiej (oddanej do użytku w 2000 r.) jest możliwe wybudowanie stacji tankowania gazu, to czemu nie pójść tym śladem? PKM uzyskało już zgodę władz Gdyni na poddzierżawienie części swojego terenu z przeznaczeniem na stację tankowania sprężonego gazu ziemnego CNG (ang. Compressed Natural Gas). Stację wybuduje Pomorska Spółka Gazownictwa, oddział w Gdańsku, która będzie dostarczała tu paliwo i zajmie się jej eksploatacją.

- To będzie stacja szybkiego tankowania - podkreśla Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - To ważne, bo na naszym terenie jest jak dotąd tylko jedna tego typu stacja (w Gdańsku na ul. Wałowej), na dodatek tankowania wolnego. Tankowanie autobusu trwa tam kilka godzin i mimo to nie można zatankować go do pełna. Taki autobus nie jest w stanie jeździć przez kilkanaście godzin w ciągu dnia.

Stacja będzie ogólnie dostępna, a powodzenie wróży jej umiejscowienie - w pobliżu obwodnicy.

Skoro będzie stacja - można myśleć o autobusach. Już za kilka dni zostanie ogłoszony przetarg na dostawę 5 "gazowych" niskopodłogowych przegubowych autobusów miejskich. Obecnie na gdyńskich ulicach testowany jest Tedom - autobus na gaz ziemny od czeskiego producenta. W sumie przez 3 tygodnie można nim jeździć na liniach 133, 134, 177 i 187. Dlaczego tu? Bo na innych liniach problemem byłby brak polskich znaków na wyświetlaczu (autobus jest przystosowany do obsługi linii czeskich). Kto chciałby jechać na "Obluze"?

Stacja powinna ruszyć latem przyszłego roku. W tym samym czasie przewidziano dostawę pierwszych 5. autobusów. W sumie w najbliższych trzech latach planowany jest zakup 40 takich pojazdów.
(boj)

Opinie (38) 6 zablokowanych

  • gegroza

    Jestem zadowolony, aczkolwiek gaz to żaden cymes. Lepszy byłby wodór jak w Hamburgu lub Stockholmie.

    • 0 0

  • Golem

    Ilość dziurawych chodników w Sopocie nie ustępuje w ilości innym miastom Polski.

    • 0 0

  • komunikat SKM

    " Uprzejmie informujemy, że od dnia 10 grudnia 2006 r. pociągi SKM nie będą dojeżdżały do Malborka, Elbląga, Iławy, Smętowa, i Laskowic Pomorskich. Najdalej wysuniętym miastem obsługiwanym połączeniami SKM będzie Tczew.

    Powyższe zmiany są efektem wspólnej odpowiedzi przewoźników kolejowych – PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. i PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. na zapotrzebowanie organizatora pasażerskich przewozów kolejowych – Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku – w zakresie realizacji pasażerskich kolejowych przewozów regionalnych w Województwie Pomorskim.

    Zapraszamy do korzystania z połączeń z Trójmiasta do Malborka, Elbląga, Iławy, Smętowa i Laskowic Pomorskich oferowanych przez Spółkę PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o.

    Dziękujemy naszym klientom za dotychczasową współpracę."

    • 0 0

  • zmiany rozkladu SKM

    http://www.pkp.pl/aktualnosci_wybor_1.php?id=1120
    Tu znajdziecie inf o zmianach

    • 0 0

  • Antypolitik

    Tylko nie wszystkie miasta w polsce mają pretensje do bycia kurortem z 3 festwalami i metrem kwadratowym nieruchomosci za 10k PLN.;-))
    To do czegoś zobowiazauje, chociażby prezydenta ze switą.W takich warunkach już artystyczne picie wina i wspomniania po zoppot nie wystarczają.
    Za to gdynia jest bezpretensjonalnym miastem i robi wiele ,zeby była po prostu fajna-bez jakiegoś zadęcia.

    • 0 0

  • A kiedy zrobią autobusy na alkohol?

    Takie już jeżdżą w niektórych miastach Hiszpanii.
    Ja osobiście proponowałbym też autobusy na wodę z toalety, albo na kompost.

    • 0 0

  • Kononowicz to betka

    z komunikatu dyraktorów na temat likwidacji połączeń SKM:

    "Powyższe zmiany są efektem wspólnej odpowiedzi przewoźników kolejowych PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. i PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. (...) na zapotrzebowanie (...) Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku – w zakresie realizacji pasażerskich kolejowych przewozów regionalnych w Województwie Pomorskim."

    a wydawać by się mogło, że przewoźnicy kolejowi powinni odpowiadać na zapotrzebowanie nie tyle Urzędu Marszałkowskiego co pasażerów i użytkowników a wtedy linii i połączeń by przybywało
    i nie trzeba zamawiać i wydawać pieniądze na jakieś bzdurne i łatwe do manipulowania ankiety, wystarczy spytać motorniczych gdzie i o jakiej porze dnia i nocy jest największa ilość pasażerów
    oraz mieć jakąś wizję rozwoju, bo kto się nie rozwija ten pada, poprzedni dyrektor coś na ten temat wiedział, no yo go zmienili

    • 0 0

  • Golem

    W miejscach turystycznych obleganych przez Warsiafkę, chodniki są ok, a poza tym to wiadomo, jak z podwórkami. Moim zdaniem Sopot nie jest najgorszy pod tym względem i to pomimo wymagań względem festiwali i stolicy japiszoństwa polskiego. Jak już, to właśnie razi bardziej ten snobizm, aniżeli dziurawe chodniki. Piszę te słowa jako Sopocianin, więc mogą być subiektywne.
    Co do Gdyni, to fakt, że jest nowczesna, ale tylko centrum, jak wszędzie w Polsce. Nie podoba mi się jej betonowanie gdzie się da i zabieranie parków, ale nie chce się kłócić na te temat. Będzie jeszcze okazja.

    • 0 0

  • Zuut

    Żyjemy w Polsce, a więc to co się nie opłaca należy zamknąć. Taką filozofią kierują się władze koleji, SKM-ki chyba też, a to że ktoś nie będzie mógł dojechać do pracy, to nikogo nie obchodzi. Niech dojeżdża samochodem. Nikogo też nie obchodzi strategia rozwoju koleji. Lobby motoryzacyjne zaciera ręcę. Rząd i władze PKP również.

    • 0 0

  • ustęp

    Z treści wspólnego komunikatu przewoźników wynika, że zmiany wprowadzono z inicjatywy Urzędu Marszałkowskiego, który zadbał o interesy firmy Przewozy Regionalne czyli zrobił na jej korzyść ustęp (nomen omen).
    Nawet można przyjąć, że są jakieś istotne powody aby w regionie istniały dwie osobne firmy zajmujące się przewozami regionalnymi (no może, biorąc pod uwagę np., że nie wszystkie linie kolejowe są zelektyfikowane) a nie jedna i to dobrze zarządzana oraz czujna na zapotrzebowanie obywateli podróżujących. Wtedy jednak pierwszą rzeczą jaką powinien zająć się pan Marszałek, poza ustaleniem kto jakie odcinki obsługuje, jest wprowadzenie ujednoliconego systemu biletów tak aby pasażer mógł z pociągu jednej firmy przesiąść się na drugi aby bez problemu, bólu i stresu dojechać do celu czyli np. z Elbląga do Słupska albo z Malborka czy Laskowic na przystanek Przymorze-Uniwersytet.
    To jest tak proste i oczywiste, że aż wstyd mi o tym pisać. Nie wiem czemu to takie trudne, czy to niekompetencja, brak wyobraźni, zaćmienie, pomroczność jakaś... czy zadziwiająco pokrętny sposób rozumowania tak jak ... w tej histori z Wrocławia (już niebawem)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane