- 1 Wyrzucił 10 tys. zł w krzaki (55 opinii)
- 2 Rozbiórkę Srebrnego Młyna planowano od 2 lat (75 opinii)
- 3 Nowy miejski radny ma 50 cm i jest... lwem (37 opinii)
- 4 Nietypowy manewr autobusu na Spacerowej (169 opinii)
- 5 Marynarka Wojenna płynie z Gdyni na Litwę (107 opinii)
- 6 Co dalej z Obwodnicą Witomina? (98 opinii)
Gdańsk do 2030 r. Co się zmieni? Przyjęto programy rozwoju
50 tys. nowych drzew, 175 km nowych chodników, 30 proc. więcej miejsc w żłobkach. To tylko część planów, jakie władze Gdańska chcą zrealizować do 2030 r. Wszystkie zapisane są w programach rozwoju, które w czwartek, 18 stycznia, przyjęła Rada Miasta Gdańska.
Na te pytania w czwartek, 18 stycznia, odpowiadały władze Gdańska, które przedstawiły szczegóły Programów Rozwoju 2030. Tego samego dnia dokument uchwaliła Rada Miasta.
Programy Rozwoju podzielono na cztery kategorie:
- Zielone Miasto,
- Wspólne Miasto,
- Dostępne Miasto,
- Innowacyjne Miasto
W każdej z kategorii wyznaczono najważniejsze cele, które miasto przez najbliższe lata chce osiągnąć.
Wymieniono też inwestycje, które do 2030 r. mają być realizowane. Wśród nich: PKM Południe, tramwaj Gdańsk Południe - Wrzeszcz, Park Południowy, Ocenarium Nautilus Gdańsk, Zielone Długie Ogrody.
Rozwiązana umowa na budowę oceanarium
Więcej terenów zielonych
Zielone Miasto. Cele do 2030 r.:
- 12 nowych użytków ekologicznych i zespołów przyrodniczo-krajobrazowych
- 100 ha nowych parków i zielonych skwerów
- 50 tys. nowych drzew
- zwiększenie pojemności zbiorników retencyjnych i zieleni retencyjnej o 1/3
- 60 proc. odpadów wykorzystywanych ponownie i poddanych recyklingowi (obecnie to 25 proc.)
- 2 razy mniejsze stężenie pyłów PM10 w powietrzu
- prawie 50 proc. więcej uczniów objętych edukacją ekologiczną
Więcej miejsc w żłobkach i przedszkolach
Wspólne Miasto. Cele do 2030 r.:
- 500 tys. mieszkańców Gdańska
- 30 proc. więcej miejsc w żłobkach
- zwiększenie dostępności miejsc w przedszkolach, do 90 proc. w tych pierwszego wyboru
- 65 proc. mieszkańców aktywnych fizycznie
- 45 tys. osób korzystających z centrów aktywności lokalnej
- 1,1 tys. nowych mieszkań miejskich
- 1,2 tys. wyremontowanych mieszkań i lokali miejskich
Nowe chodniki i trasy tramwajowe
Dostępne miasto. Cele do 2030 r.:
- 175 km wybudowanych, zmodernizowanych i wyremontowanych ciągów pieszych
- 4 tys. nowych i zmodernizowanych miejsc postojowych dla rowerów
- 47 km wybudowanej i zmodernizowanej infrastruktury transportu publicznego
- 50 proc. autobusów zeroemisyjnych
- 0 ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych
- 100 miejskich instalacji odnawialnych źródeł energii
- 5 tys. zlikwidowanych "kopciuchów"
- 85 proc. usług miasta dostępnych w formie cyfrowej
Nowe miejsca pracy i obiekty kulturalne
Innowacyjne miasto. Cele do 2030 r.:
- 20 tys. nowych miejsc pracy w sektorze nowoczesnych usług oraz produkcji
- 14 tys. osób, które skorzystały z programów rozwijających kompetencje przedsiębiorcze
- 40 nowych, przebudowanych, wyremontowanych lub odnowionych przestrzeni publicznych
- 22 nowe lub zmodernizowane obiekty kulturalne
- ponad dwukrotne zwiększenie liczby aktywnych użytkowników Karty Turysty
- Programy Rozwoju to dokument, który jest swoistym rozkładem jazdy do strategii Miasta Gdańska 2030 plus - mówi prezydent Aleksandra Dulkiewicz.- Wiosną i jesienią ubiegłego roku przeprowadziliśmy szereg rozmów, konsultacji i dyskusji w tym temacie. Wydaje się, że żaden dokument w naszym mieście nie był jeszcze tak szeroko skonsultowany i można dzisiaj śmiało powiedzieć, że powstał w szerokiej współpracy z mieszkańcami .
Opinie (282) ponad 20 zablokowanych
-
2024-01-18 17:18
Dobrze będzie jak chociaż 10% się spełni
Bo taki dług jaki Gdańsk ma to te inwestycje na ciężki kredyt
- 11 0
-
2024-01-18 17:20
A gdzie te drzewa skoro kazdy m2 wolnej przestrzeni (2)
przeznaczacie pod patoosiedla
- 25 1
-
2024-01-18 19:03
Zielone dachy...
psy będziemy wyprowadzać na dachy.
- 2 1
-
2024-01-18 21:59
Już część posadzili w Oliwie a potem pewnego dnia je wycięli. Tak to wygląda
- 0 0
-
2024-01-18 17:22
co z drogami???? (2)
co z drogami, dziura ma dziurze!!! najgorsze drogi z większych miast w kraju
- 24 1
-
2024-01-18 19:20
Nie da pogodzić się dróg
z zerową śmiertelnością w wypadkach...
- 1 0
-
2024-01-18 20:45
Nie ladnie ty tak pisac masz rowerkiem jezdzic a do tego ulice sa niepotrzebne
- 1 1
-
2024-01-18 17:23
Najważniejsze 0 wzmianki o poprawie infrastruktury drogowej, traćmy wszyscy czas w korkach na życzenie Dulkiewicz (2)
- 26 0
-
2024-01-18 19:52
zwalniamy na Grunwaldzkiej/Zwycięstwa (jedynej głównej arterii) oraz stajemy na światłach przy przejściach naziemnych tam, gdzie są odpowiedniki podziemne. Same sukcesy :/
- 1 0
-
2024-01-18 20:46
Po co wydawac kase na remont ulic jak zaraz zakarzemy jazdy wszystkim samochodom bez wyjatku!
- 0 1
-
2024-01-18 17:26
Wiecej dróg mniej osieli (1)
Poludnie to jeden wielki korek. Już nawet nie mówię o szadolkach ale nawet chelm czu ujescisko są zakorkowane bo cale szadolki macki i inne tedy jada
- 20 1
-
2024-01-18 20:47
Cierpliwosci.zaraz bedzie strefa czystego transportu wiec i korki znikna buahaaa yhhyy
- 0 1
-
2024-01-18 17:29
A korki ?
O tym nikt nie myśli ze całe miasto stoi ?Nie tylko poludnie , morena wrzeszcz przymorze,letnica i wlot do tunelu.. to wszystko to jeden wielki korek. Buduje się jedno osiedle za drugim a dróg nie przybywa
- 26 1
-
2024-01-18 17:31
Drzewa (1)
50 tys nowych drzew w mieście to cel nierealny w takim terminie. Może w ciągu 20 lat. Lepiej skupić się na dobrym dbaniu o te drzewa które już rosną.
- 12 0
-
2024-01-18 18:51
Nie ma opcji, patodeweloperka rzadzi
- 2 0
-
2024-01-18 17:32
Zlikwidować naziemne (1)
I poszerzać arterie drogowe, to przyszłość
- 15 3
-
2024-01-19 11:55
Popieram likwidację przejść naziemnych
Popieram
- 1 1
-
2024-01-18 17:34
Patrząc na obecną władze z Gdańska znikną Polskie flagi na rzecz niemieckich. Do tego dążą ci ludzie. Już obwiniali Polaków za rozpoczęcie drugiej wojny światowej. Taka prawda, to żli ludzie nieprzychylni naszemu narodowi i krajowi.
- 13 5
-
2024-01-18 17:35
Nowi bedą mieli co robic
Nic już nie da propaganda wyborcza. Bananową RP dobrze nie wróży.
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.