- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (116 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (208 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (636 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (48 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (89 opinii)
- 6 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (525 opinii)
Gdańsk ma nowe lokalizacje na podziemne parkingi
Jeszcze w tym roku urzędnicy rozpiszą przetarg, który pozwoli wyłonić inwestora chętnego do wybudowania parkingów podziemnych w Gdańsku. Pojawią się dodatkowe lokalizacje, ale żadna nie będzie obowiązkowa. Wraz z planami powraca pytanie, czy takie obiekty są w ogóle w mieście potrzebne?
- Są dwie firmy zainteresowane tym tematem, które dzwonią do nas i proszą, byśmy uruchomili postępowanie ponownie - zdradza Iwona Bierut, szefowa Wydziału Polityki Gospodarczej Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Przygotowujemy się do tego. Opracowujemy nową koncepcję i nowe wyceny. Pojawi się także nowa lokalizacja. Przetarg zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku - zapowiada.
Tam mogą powstać podziemne parkingi
Do tej pory urzędnicy wskazywali pięć miejsc, gdzie widzieli możliwość wybudowania parkingów. Jedno z nich, przy Podwalu Przedmiejskim było lokalizacją obligatoryjną, czyli obowiązkową, pozostałe cztery: wzdłuż Podwala Staromiejskiego , na Targu Maślanym (parking podziemno-naziemny), przy ul. Szymanowskiego 3 (również podziemno-naziemny) i rezerwowa na Targu Węglowym , były nieobowiązkowe.
Teraz doszła dodatkowa lokalizacja. Jest nią działka przy ul. Długie Ogrody w sąsiedztwie Bramy Żuławskiej . Najprawdopodobniej miałby tam powstać jednak parking kubaturowy, a nie podziemny.
Pojawia się też pomysł, by z parkingiem zejść pod powierzchnię Targu Rybnego . W połączeniu z planowanym parkingiem przy Podwalu Staromiejskim powstałby obiekt w kształcie litery L.
W nowym postępowaniu żadna z lokalizacji nie ma być obowiązkowa. Decyzja o tym, gdzie powstaną parkingi zapadnie w toku negocjacji z inwestorem.
Jak nie wiadomo o co chodzi...
Na przeszkodzie do sfinalizowania transakcji w zeszłym roku stanęły rozbieżności finansowe. Gdańsk zamierzał oddać inwestorowi grunt w użytkowanie na 30 lat i dopłacić maksymalnie 40 mln zł. Natomiast krakowska firma ImmoPark oczekiwała od miasta zaangażowania na poziomie 74 mln zł i wydłużenia umowy koncesji o 10 lat.
Przy okazji nowych planów powraca pytanie, czy parkingi - zarówno kubaturowe, jak i podziemne - są w mieście potrzebne? Szczególnie w sytuacji, gdy powstały, bądź już są w planach nowe piętrowe obiekty.
Od zeszłego roku taki parking na ok. 500 miejsc funkcjonuje na części terenu po byłej pętli autobusowej przy ul. Jana z Kolna . Jego powstanie było warunkiem postawionym przez miasto inwestorowi, który nieco dalej zamierzał wybudować biurowiec Tryton. W zamierzeniu z parkingu mieli korzystać nie tylko pracownicy biurowi, ale także mieszkańcy lub turyści. Dzisiaj biurowiec już działa, a samochody stojące na parkingu można policzyć na palcach jednej ręki, boczne uliczki są za to zastawione. Dodatkowo obiekt szpeci okolicę.
Z kolei pod koniec przyszłego roku nastąpi otwarcie kompleksu handlowo-usługowego Forum Gdańsk, a wraz z nim parkingu na ok. 1100 aut u zbiegu ul. 3 Maja i al. Armii Krajowej .
Na tym nie koniec. W ramach budowy nowego wiaduktu Biskupia Górka Gdańsk planuje wybudować także częściowo podziemny parking na placu przed Urzędem Wojewódzkim na ok. 480 pojazdów.
- Nadal chcemy ograniczać sieć parkingów naziemnych w Śródmieściu, ale nie zamierzamy robić tego za wszelką cenę. Dlatego wypuścimy informację i będziemy czekali na reakcję rynku - mówi Andrzej Bojanowski, wiceprezydent Gdańska. - Robimy nową kalkulacją dotyczącą liczby miejsc i kosztów, gdyż poprzednia powstała, gdy jeszcze ważyły się losy budowy Forum Gdańsk. Nie było także konkretnego planu budowy parkingu w ramach węzła Gdańsk Śródmieście [na placu przy Urzędzie Wojewódzkim - red.].
Inwestycje
Miejsca
Opinie (181)
-
2016-03-21 18:23
(4)
Wiecej parkingow, to wiecej samochodow.
Plebs w samochodach i tak bedzie parkowac na chodnikach i trawnikach.
Miasto bedzie jeszcze bardziej smierdzace.
Coraz wiecej mieszkancow bedzie wolala mieszkac poza miastem.
I tak w kolko.- 11 11
-
2016-03-21 20:02
Bielawski mieszka w Tczewie, Adamowicz nad morzem xuj wie gdzie z dala od wyborców
ale gdzie mieszka Bojanowski to nie wiem. Stawiam na Szadółki lub Banino
- 4 0
-
2016-03-21 22:03
ŚmierdzOM to cykliści pod pachOM (2)
- 5 6
-
2016-03-21 23:30
śmierdzi Twoje g*wno z czaszki
- 2 2
-
2016-03-21 23:34
poszukaj na necie jakiegoś gejowskiego klubu i w końcu się odważ, a nie płaczesz tu i płaczesz o jakiś pedalarzach.
- 3 3
-
2016-03-21 18:28
Dopóki max.stawka to 3 zł/h, to parkingi podziemne nie powstaną - nie opłaca się
Swoją drogą - te 3 złote za 12-15 m2 w centrum to niezła stawka. Wychodzi ok.7 tys. rocznie (8h dziennie bez weekendów). Miasto się nie ceni, ale taka ustawa
- 2 7
-
2016-03-21 18:48
W koncu
Najważniejsza sprawa , tylko ile to bedzie trwało
- 1 1
-
2016-03-21 19:13
Jest już jeden duży parking, na miejscu dawnej pętli na Jana z Kolna. Korzysta ktoś ? nie.
- 6 2
-
2016-03-21 19:16
3... 2... 1... (6)
I zaczynamy marudzenie biedoty na rowerach
- 9 12
-
2016-03-21 19:24
(3)
część tej biedoty jeździ na rowerach droższych, niż przeciętne auto w PL, więc nie kwacz...
- 5 10
-
2016-03-21 19:27
Jak ktoś ma taki rower (2)
To ma też bardzo dobrą furę, zapewniam cię
- 8 4
-
2016-03-21 23:23
(1)
zapewniam cię, że nie ma. Ten co ma furę d*pę wozi nawet do mcshita i focha strzela, że musi odjechać i czekać 5 minut na plastikowe żarcie.
- 2 5
-
2016-03-22 01:41
teraz to już gadasz jak potłuczony
znasz kogoś kto ma rower warty ponad 20 tysięcy ? Nie ? to po co się wypowiadasz ?
- 4 0
-
2016-03-21 19:24
na razie to biedota w autach marudzi (1)
że płatne parkingi = rozbój ;)
- 7 6
-
2016-03-21 19:28
Hehe to może poczytaj sobie komentarze
Same świry na rowerach
- 6 6
-
2016-03-21 19:21
Juz dzisiaj centrum Gdanska to jeden wielki smrod spalin (9)
niedlugo beda potrzebne maseczki jak w Chinach.
Parking w tej brzydocie forum radunia wystarczy.
Budowac parkingi NA OBRZEZACH miasta, DARMOWE!
Zachecac do komunikacji publicznej w miescie i obnizyc jej cenę radykalnie.- 12 8
-
2016-03-21 19:26
Chcesz jeździć z pijanymi stoczniowcami (7)
I bezdomnymi w smrodzie i tłoku to twoja sprawa. Ale nie licz że ktoś się przesiadzie do tego z wygodnego samochodu. Nie jeździłbym komunikacją miejską nawet jakby mi za to płacili
- 8 10
-
2016-03-21 21:04
(6)
a ja wlasnie wole jechac tramwajem niz samochodem i nawet jakby mi doplacili to nie bede dzien w dzien jezdzic samochodem i stac pol dnia w korkach.
- 5 7
-
2016-03-21 21:50
jak nie umiesz omijać korków to faktycznie lepiej wybierz tramwaj (2)
mniej zawalidróg na drogach
- 7 6
-
2016-03-21 23:36
(1)
ja cię złapią za to "omijanie korków" czyli jazdę po trawnikach i ścieżkach rowerowych" to znowu poczytamy płacze biednego chłopca jak to dostał 500 zł mandatu. A on przecież zawsze tam jeździł na skróty przez ten park czy trawnik i doprawdy nie wie o co tej policji chodziło.
- 3 6
-
2016-03-22 01:27
jesteś nienormalny?
Jeśli dla ciebie omijanie korków to jazda po trawnikach to nie wiem czy powinieneś jeździć nawet tramwajami.
Są skróty i boczne uliczki którymi zawsze omijam korki i przemieszczam się sprawnie w godziny szczytu, zamiast stać godzinami w korku, Wszystko zgodnie z prawem, mistrzu hulajnogi.
Wystarczy dobrze znać topografię miasta, wiedzieć gdzie się robi korek i gdzie szybciej rozładowuje, nie pchać się bezmyślnie za innymi i umieć przewidywać sytuację na drogach.
Szkoda że takim jak ty to obce- 6 3
-
2016-03-21 22:09
Jakie pół dnia? (2)
Samochodem jeżdżę do pracy 2x szybciej niż komunikacją miejską. Jedyne czego żałuję, to ćwierć wieku życia zmarnowane na dojazdy SKM/ZKM
- 7 7
-
2016-03-22 10:11
uważaj na przerost mięśni piwnych (1)
i jakość gruczołu krokowego. Z siedzącego trybu życia (w korkach lub kolejkach do zmiany świateł) wynika wiele dolegliwości (psycho) somatycznych.
Wielokrotnie dawałeś już im wyraz, chociaż nadal nie dotarło to do twojej świadomości.- 1 2
-
2016-03-22 10:59
Skup się na złych skutkach ucisku siodełka
- 1 1
-
2016-03-21 19:27
marzenie
głowy. ściętej.
- 0 1
-
2016-03-21 19:26
parking pod targiem rybnym - absurd (1)
Jeśli ktoś choć przez chwile myślał, że parking pod targiem rybnym może być dobrym pomysłem, to polecam mu się przebić w godzinach popołudniowych przez podwale staromiejskie. Wtedy zrozumie dlaczego tłoczenie tam jeszcze większej liczby samochodów jest poronionym pomysłem.
- 11 2
-
2016-03-21 23:59
Chyba, że otworzą wyjazd na Wałową za Hiltonem
- 2 1
-
2016-03-21 19:31
w Budapeszcie poradzili sobie na miarę XXI wieku (1)
polecam - https://www.youtube.com/watch?v=d0iUPtjfByU
- 2 1
-
2016-03-22 10:15
raczej na miarę lat 60-tych w USA
podziemne parkingi w centrum miasta to źródło patologii - marnowanie publicznych pieniędzy jeśli są bezpłatne dla użytkowników.
- 0 2
-
2016-03-21 19:31
Ograniczyć ruch samochodów w miastach jak w Skandynawii (4)
a nie robić parkingi !!!
- 12 11
-
2016-03-21 19:33
Przecież jest ograniczony (3)
Na starówke nie wjedziesz bez identyfikatora
- 4 6
-
2016-03-21 20:08
Wjedziesz (2)
Dzwonisz do ZDIZ do działu parkowania i prosisz o jednorazowy wjazd, umawiamy sie
- 2 1
-
2016-03-21 22:57
Czyli właśnie potwierdziłes że jest tam ruch ograniczony (1)
- 3 0
-
2016-03-22 10:13
może być jeszcze bardziej ograniczony (dla samochodów)
bo na razie dojazd do centrum nadal jest codziennie zakorkowany
na to nie wpadłeś?- 0 0
-
2016-03-21 20:04
Dla mnie jest proste... (1)
"Wielkomiejskie" towarzystwo niech się w końcu przesiądzie do autobusu czy tramwaju i problemy parkingów i korków znikną same...
- 8 5
-
2016-03-21 23:21
wielkomiejskie towarzystwo od lat 3 góra 10 w Gdańsku. No i te ich bryki, 15-, 20-letnie maszyny po których Niemiec płakał ze śmiechu, że jest jeleń który taki szrot chce kupić.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.