• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk poprawia rowerową infrastrukturę

Krzysztof Koprowski
2 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zniknie 26 drzew znad Kanału Raduni
Jednym z przebudowanych przejazdów będzie ten na przecięciu z ul. Podmiejską. Rowerzyści w tym miejscu przejeżdżają prosto przez jezdnię lub wybierają pobliskie przejście dla pieszych, nadkładając tym samym ponad 80 metrów drogi. Jednym z przebudowanych przejazdów będzie ten na przecięciu z ul. Podmiejską. Rowerzyści w tym miejscu przejeżdżają prosto przez jezdnię lub wybierają pobliskie przejście dla pieszych, nadkładając tym samym ponad 80 metrów drogi.

Jeszcze w tym roku rowerzyści w Gdańsku doczekają się poprawek w infrastrukturze rowerowej. Pojawią się długo wyczekiwane wygodne przejazdy na popularnej drodze wzdłuż Kanału Raduni zobacz na mapie Gdańska, zaś na al. Hallera zobacz na mapie Gdańska wybudowany zostanie brakujący odcinek drogi rowerowej po wschodniej stronie.



Jak często podróżujesz na rowerze?

Rowerzyści, korzystający z drogi technologicznej, poprowadzonej wzdłuż Kanału Raduni, od dawna skarżą się przejazdy przez poprzeczne ulice. Ułożona na części z nich kostka brukowa jest niewygodna, a ponadto brakuje odpowiedniej informacji dla kierowców o tym, że w poprzek jezdni przejeżdżać mogą rowerzyści.

Teraz ma się to zmienić. Istniejąca nawierzchnia zostanie wymieniona na nową, z żółtej kostki betonowej, czyli materiału użytego do wykonania istniejącej drogi technologicznej.

- Realizacja nowych przejazdów rowerowych jest konieczna w celu spełnienia standardów trasy rowerowej - dodaje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańsk, która koordynuję tę inwestycję.
Inwestycja będzie obejmowała: skrzyżowanie ul. Zaroślak i Traktu św. Wojciecha, łącznik ul. Zaroślak i Traktu Św. Wojciecha, łącznik ul. Brzegi i Traktu św. Wojciecha, przejazd przez ul. Podmiejską, łącznik ul. Raduńskiej i Traktu św. Wojciecha, przejazd przez ul. Nowiny, przejazd przez ul. Starogardzką, przejazd przez ul. Nowiny, przejazd przez ul. Borkowską, przejazd przez ul. Tomczaka, przejazd przez Trakt św. Wojciecha w rejonie nr 395, przejazd przez ul. Stromą, łącznik drogi technologicznej z chodnikiem przy Trakcie św. Wojciecha w rejonie nr 46.

Zwycięzca przetargu na wykonanie tych robót będzie miał czas do 25 listopada br.
Nieco wcześniej, do 30 października, wykonany zostanie fragment drogi rowerowej wzdłuż al. Hallera od ul. Gdańskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Wczasy zobacz na mapie Gdańska po wschodniej stronie (czyli po stronie głównego skupiska zabudowy Brzeźna). Inwestycja jest elementem projektu "Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R10".

- Obecnie na wysokości ul. Gdańskiej rowerzyści muszą skręcić w kierunku Zaspy i Parku Reagana [tj. przejechać na drugą stronę alei - dop. red.]. Nowy odcinek umożliwi im bezpieczny przejazd dalej na wprost aż do Brzeźna - objaśnia Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej.
Po wschodniej stronie al. Hallera, oprócz drogi rowerowej, przewiduje się też korektę skrzyżowań, przebudowę sygnalizacji świetlnej oraz ułożenie nowego chodnika.

Dodatkowo w ramach tej inwestycji, wykonany zostanie brakujący krótki fragment drogi rowerowej zobacz na mapie Gdańska między ul. Nadmorski Dwór a przystankiem autobusowym Dworska.

Przypomnijmy, że obecnie trwa także wymiana chodników wzdłuż al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu, gdzie dopuszczony zostanie ruch rowerowy. W końcowej fazie prac budowlanych jest również remont al. Jana Pawła II z wyznaczeniem pasów rowerowych.

Miejsca

Opinie (388) 7 zablokowanych

  • (1)

    Niech rowerzyści najpierw nauczą się przepisów drogowych a po tem niech wsiadaja na rower

    • 14 10

    • Taka sama prosba do kierowcow

      • 2 1

  • Takie artykuły mnie cieszą :) (1)

    Jedynie proszę o wyjaśnienie, gdzie jest skrzyżowanie ul. Nadmorski Dwór i Dworskiej , bo mimo, że mieszkam w Brzeźnie i otworzyłam mapkę nie mogę się doszukać tego miejsca

    • 3 0

    • Przecież masz podlinkowane zdanie na niebiesko - kliknij to zobaczysz o ktory fragment chodzi.

      http://mapa.trojmiasto.pl/#/location/-69.18,60.9/map/-68.22,61.11,7,o

      • 1 0

  • A co ja z tego będę miał ?

    • 4 2

  • No i fajnie, tylko dlaczego tego przejazdu nie dostosowano do jazdy rowerowej przy okazji budowania drogi wzdłuż kanału? Budowlai, teraz będą część burzyć, zeby na nowo budować.

    • 3 1

  • czy ktos SPRZATA te sciezki powyzej urzedu miejskiego

    • 4 1

  • Nofkuncu !

    • 2 0

  • DŁUGIE OGRODY (6)

    Niech ktoś tam w końcu zrobi porządek! Ścieżka źle oznakowana, znaków pionowych brak, poziome są powycierane i niewidoczne, nawierzchnia dziurawa, nierówna i pełno na niej odłamków betonowych ograniczników. Poza tym przy kościele droga się urywa (więc parkują tam samochody), a fragment do Rossmanna nie wiadomo czy jest ciągiem pieszo-rowerowym, czy tylko chodnikiem. Z roku na rok jest tam coraz gorzej przejechać.

    • 8 2

    • nie ma znaków- nie ma ścieżki (4)

      nauczyć się tego wszyscy

      • 9 0

      • (2)

        No wlasnie. Pionowych nie ma, ale poziome sugeruja ze ddr i przejazdy jednak są

        • 4 0

        • Czyli burdel jak w Osowej na Wodnika.

          • 2 2

        • Dokładnie.

          Są tylko poziome, ale ledwo widoczne, jest wydzielony niszczejącymi ogranicznikami pas, który dopiero przy dojeździe do Siennickiej staje się "czytelną" ścieżką rowerową. I to wszystko nieopodal turystycznego centrum Gdańska. Wstyd.

          • 1 0

      • No właśnie. Nie ma znaków - nie ma drogi rowerowej. Najwięcej mają z tym problemu kierowcy.
        Ostatnio taki jeden co mi kazał jechać chodnikiem, bo mu się wydawało, że to droga rowerowa i jescze się rzuciła z łapami musiał się do sądu pofatygowac i się nauczył. :)

        • 3 1

    • Nie ma znaków, nawierzchnia dziurawa, przechodzi w chodnik - bo tam nie ma DDR :)

      Za to jest strefa 30 i skrzyżowania równorzędne. Jedziemy tam jezdnią.

      • 0 0

  • Rowerzyści, korzystający z drogi technologicznej, poprowadzonej wzdłuż Kanału Raduni, od dawna skarżą się przejazdy przez poprzeczne ulice. Ułożona na części z nich kostka brukowa jest niewygodna

    oj strasznie mi ich żal

    • 6 6

  • Przestańcie zaklinać rzeczywistość. Rower nigdy nie był, nie jest i nie będzie masowym środkiem komunikacji. (15)

    Zwłaszcza w pagórkowatym Gdańsku. Pokazywanie głupiej Kopenhagi jako wzór, gdzie dominuje rower jest zwykłą manipulacją. Owszem, centrum praktycznie piesi i rowerzyści. Ale im dalej od centrum, tym mniej rowerów, a znacznie więcej samochodów. Powierzchnia Kopenhagi - 88km2, Gdańska 262km2.

    • 18 18

    • (4)

      Z zabianki do oruni to jakies 20km po plaskim. Odleglosc jak najbardziej pod rower.

      • 10 1

      • (3)

        w godzinie szytu komunikacyjnego
        szybciej rowerem

        i nikogo nie skrzywdzę

        nigdy

        • 1 3

        • (2)

          Co ty bredzisz . 20 km to przynajmniej godzina jazdy rowerem chyba że trenujesz spinning. A samochodem to 30 minut z korkami a 20 bez.

          • 3 1

          • i tak i nie. zależy gdzie chcesz wjechać

            jak jedziesz gdzieś do samego centrum to rowerem może być szybciej.

            • 1 0

          • z żabianki na orunię samochodem 30 minut z korkami?

            takie cuda to tylko w Erze.

            Porównaj na tym odcinku opcję SKM plus rower, to zobaczysz, że ten wariant jest szybszy (nawet z czekaniem na SKM 8 minut).

            • 0 0

    • (2)

      Dokładnie - rower to tylko dodatek do komunikacji

      • 5 4

      • Ale bardzo istotny dodatek. Idealny gdy jedna osoba jedzie sama kilka km, czyli typowe dojazdy to pracy.

        • 1 0

      • to że rowerem można dojechać do SKM

        potwierdza twoją tezę, ale podważa teorię kyselaka.

        Inna teoria mówi o tym, że codzienne dojazdy samochodem zawężają pole skojarzeń: dzieci dowożone do szkół samochodami rodziców gorzej rozwijają się fizycznie i mentalnie niż dzieci docierające do szkół rowerem, pieszo lub transportem publicznym.

        Nadmiar samochodów nie sprzyja takim zachowaniom.

        • 0 0

    • Jeszcze mniej. (1)

      Powierzchnia Kopenhagi (za angielską wikipedią): 86.4km2. Gdańsk z 262 km 2 to przy Kopenhadze metropolia.

      • 4 0

      • Kristiania przestawia światopogląd

        każdy furmankowy ćmok powinien odetchnąć plażą Kristianii
        i innymi składnikami wolnego i normalnego powietrza

        tak. Kopenhaga jest mała. ale liczą się też Kastrup, Brondby, Hellerup, Lyngby, całej nigdy nie zjechalem. bo po co? wszystko miałem w Kristianii. tylko Polski tam nie miałem :-(

        • 5 0

    • o innowacjach nie słyszałeś? (2)

      dynamika sprzedaży rowerów wspomaganych elektrycznie w Holandii mogłaby doprowadzić do zbielenia twojego oka.

      Wystarczy że zrozumiesz, że wysoki udział rowerów w strukturze przejazdów przyczynia się do poprawy warunków ruchu wszystkich pozostałych uczestników ruchu w mieście.

      Co rozumiesz pod pojęciem "dominacji" rowerów? Poczytaj także o rowerach w Nowym Jorku i Londynie - także nieźle pagórkowatym.

      • 3 3

      • (1)

        To jedź sobie rowerem gdy wiatr i deszcz. Ja wolę samochodem.

        • 3 2

        • Bo wiatr i deszcz mamy codziennie???

          • 1 0

    • ...

      To chyba nigdy tsm nie byles. Holandie ci polece tez

      • 2 2

    • ty naprawde jestes az tak głupi czy tylko udajesz

      wszystkie miasta na zachodzie tak maja a gdańsk niejest zadnym wyjatkiem i niepiernicz bo niemieszkamy w górach 90% tras w Gdańsku jest płaskich!

      • 2 0

  • (1)

    DŁUGIE OGRODY! Chodniki pamiętają lata 70-te. A scieźka rowerowa to jakiś źart ! O dziurach w ulicy nie wspomnę, a to wszystko 5 minut pieszo od Neptuna na Długie Targu!

    • 9 1

    • Tam od kilku lat nie ma już ścieżki rowerowej. Nie jeździj na pamięć tylko patrz na znaki.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane