• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk rusza z wykupem gruntów pod Nową Bulońską

Maciej Naskręt
18 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Gdańsk rozpoczyna wykup terenów, przez które pobiegnie ul. Nowa Bulońska. Ulica i trasa tramwajowa powstanie najszybciej w połowie 2019 r.



Czy czekasz na budowę ul. Nowej Bulońskiej?

Władze Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska złożyły wniosek w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla ulicy Nowej Bulońskiej Północnej w Gdańsku wraz z trasą tramwajową.

Przypomnijmy, że planowana droga ma mieć 2,8 km długości. Rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska, skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska, przecinając wcześniej ul. Stolema zobacz na mapie Gdańska. Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska. Wzdłuż drogi powstanie też dwutorowa trasa tramwajowa.

Od istniejącej ul. Bulońskiej do skrzyżowania z przyszłą ul. Nową Politechniczną kierowcy będą poruszać się dwiema nitkami jezdni, z których każda będzie miała po dwa pasy ruchu. Wzdłuż obu jezdni powstaną chodniki i drogi rowerowe.

Dalej na południe - w kierunku ul. Kartuskiej - ul. Nowa Bulońska będzie zwężać się do jednej jezdni. W połowie tego odcinka przewidziano wiadukt nad Potokiem Siedleckim.

Przebieg ul. Nowej Bulońskiej Północnej. Przebieg ul. Nowej Bulońskiej Północnej.
Wywłaszczenie gruntów

Uprawomocnienie się decyzji ZRID spowoduje podział istniejących działek pod planowaną inwestycję i ich przejęcie przez inwestora przedsięwzięcia - miasto Gdańsk. W sumie chodzi o ok. 11 ha terenu. Tym samym oznacza to rozpoczęcie procedury wywłaszczenia, związanej z wypłacaniem obecnym właścicielom odszkodowań za przejęty teren.

- Na terenach, gdzie powstanie ul. Nowa Bulońska Północna, pojawią się rzeczoznawcy, którzy oszacują wartość przejętych gruntów - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.
Powstająca ul. Nowa Bulońska przetnie trzy ogrody działkowe - "Chopin", "Zremb" i "Orlik". Sęk w tym, że na ich terenie mieszka kilkadziesiąt osób, czasami nawet całe rodziny. Oficjalnie Polski Związek Działkowców nie wie, ilu działkowców urządziło sobie tam całoroczne lokum, bo jest to nielegalne. Nieoficjalne informacje, przekazywane przez mieszkańców podczas konsultacji społecznych mówią, że na stałe bytuje tam ok. 50 osób.

Tym mieszkańcom zostanie wypłacone odszkodowanie za nasadzenia - drzewa i krzewy. Nie mogą jednak liczyć na odszkodowanie za zajęcie altan czy domów, które zostały posadowione niezgodnie z prawem.

Budowa drogi ruszy latem?

Wiosną tego roku miasto chce złożyć wniosek o dofinansowanie inwestycji z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Nadmieńmy, że termin konkursu na te środki przesunął się z pierwszego kwartału na czwarty kwartał 2016 r. To właśnie z tego powodu, mimo dotychczasowych zapowiedzi, inwestycja jeszcze nie ruszyła.

- Przygotowujemy właśnie dokumentację aplikacyjną. Jeśli nie pojawiają się kłopoty, chcemy rozpocząć prace budowlane przy ul. Nowej Bulońskiej w drugiej połowie 2017 r. - mówi Bartosiewicz.
To oznacza, że nową drogą z Moreny do Jasienia pojedziemy najszybciej w połowie 2019 r. Prace przy jej wykonaniu mają trwać dwa lata.

Miejsca

Opinie (159) 3 zablokowane

  • teraz parki, skwery w tych okolicach stworzyć

    • 4 1

  • Od dziennikarza wymaga się poziomu języka

    Powstanie najwcześniej, a nie najszybciej. Może i jest to czepianie ale od dziennikarza wymagam poziomu języka polskiego na poziomie wyższym niż przecietny.

    • 7 3

  • A dalej na piechotę

    dojazd i wyjazd z południowego Ujeściska i południowego Jasienia może być jeszcze większym koszmarem. A może w planie jest zamknięcie dojazdu do obwodnicy?.

    • 3 2

  • (1)

    A co z Bulońską Poludnie?

    • 3 2

    • Przeciez byla robiona z tramwajem. Jedynie co to pasy rowerowe maja dorobic

      • 0 3

  • (1)

    Za co te minusy? Rząd zablokował dotację unijną na poszerzenie Kartuskiej, na wiadukt Biskupia Górka też. Budowy S6 nie będzie. Tak PiS traktuje Pomorze.

    • 6 3

    • Tak urzedasiw pana a

      • 0 3

  • Pytanie tylko po co te drogi rowerowe (5)

    Drodzy urzednicy mamy XI wiek.
    Trasy rowerowe buduje sie wszedzie już tylko w formie pasów rowerowych(jako pas w jezdni).
    Drogi rowerowe to twór który się nie sprawdza w ruchu miejskim.
    Jest to rozwiązanie niewygodne i mało bezpieczne. Po co powtarzac wciaz te same błedy?

    • 10 4

    • (2)

      Niby w mieście jest jakiś "oficer rowerowy". Czy on na to pozwala, czy władza olewa jego zdanie i buduje po swojemu? A może on aprobuje te wynalazki typu ddr?

      • 2 1

      • akurat to -jakiś "oficer rowerowy"-promuje te nowe i niebezpieczne wynalazki

        • 0 1

      • w mieście jest referat mobilności aktywnej

        nie jest samotną wyspą{ korzysta z wielu źródeł informacji, bierze udział w normalnych dyskusjach na temat rozwiązań infrastruktury rowerowej.

        Poczytaj debatę na temat pasów rowerowych na Wita Stwosza, może byś zajął się polemiką z internautami, którzy posyłają autora przyjętych tam rozwiązań na rozstrzelanie na Syberii?

        • 0 0

    • XI wiek??

      Serio?

      • 3 2

    • Pasy rowerowe tworzone są jedynie na jezdniach ulic o ograniczonej prędkości i natężeniu ruchu

      Przy głównych ulicach / arteriach ruchu kołowego trzeba tworzyć separowane od jezdni dwukierunkowe drogi dla rowerów - tylko takie zapewniają tam poczucie bezpieczeństwa osób nie mających doświadczenia w szosowej jeździe rowerem, ale chcących korzystać z tego środka transportu w codziennym życiu.

      Weź udział w poważnej debacie na temat rozwiązań systemu komunikacyjnego/transportowego Gdańska, poczytaj trochę literatury a nie wymądrzaj się na anonimowym portalu.

      Warto skorzystać choćby z tekstów prezentacji z kongresów Mobilności Aktywnej w Gdańsku.

      • 0 0

  • Beznadziejna prezentacja (1)

    Tak ciężko na filmie wprowadzić nazwy ulic. Kręcą się, raz 360 stopni potem w drugą, po co? Żeby ogłupić? Przecina tramwaj jakieś ulice, estakady ale jakie, nie wiem.

    • 12 1

    • Dokladnie

      I brak odniesienia do miejsca - żadnej zabudowy wokol

      • 3 1

  • Tragedia z tymi tramwajami

    Pobudują te linie, a potem płacz, że wolno jedzie, że na zakrętach musi zwalniać bo wypadnie z torów, że awarie, że nie można skorygować przebiegu linii, bo jak zostało wybudowane, tak zostanie już na amen, że głośno itd.

    Zamiast zrobić wydzielone pasy dla autobusów, które mają wszystkie zalety tramwaju, ale brak ich wad. W przyszłości można korygować przebieg trasy i uzupełniać dodatkowymi liniami autobusowymi, kursującymi z innych dzielnic, bez konieczności przesiadek.

    No ale lud wybrał, to lud ma. Wola ludu najważniejsza. Ważniejsza niż zdrowy rozsądek.

    • 2 10

  • No to Morena ma przerypane. Permanentny korek, huk i smród spalin przez całą dobę...

    • 7 3

  • oficjalna lista wywlaszczonych

    Bo czuje kolejne 10mieszkan za szajsowate lokalizacje panie A.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane