• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe-stare tramwaje z Niemiec. Nie będą wozić pasażerów

Krzysztof Koprowski
4 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Dotychczas Gdańsk z Niemiec sprowadził łącznie 62 tramwaje typu N8C. Dotychczas Gdańsk z Niemiec sprowadził łącznie 62 tramwaje typu N8C.

Do Gdańska trafią trzy kolejne używane tramwaje z Niemiec. Nie będą jednak wozić pasażerów, lecz zostaną wozami technicznymi lub magazynami części zamiennych. Za każdy z tramwajów miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje zapłaciła 1 tys. euro.



Czy Gdańsk powinien kupować nadal używany tabor autobusowy i tramwajowy?

To będzie już kolejny zakup tramwajów z Niemiec przez spółkę Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Dotychczas zza Odry sprowadzono 46 tramwajów typu N8C z Dortmundu oraz 16 z Kassel.

Za jeden pojazd z Dortmundu miejska spółka płaciła przed paroma laty ok. 30 tys. euro, zaś z Kassel - 42 tys. euro.

Następnie tramwaje kierowano do modernizacji, która kosztowała od 700 tys. zł do 2,5 mln zł (w zależności od zakresu robót).

Dla porównania, fabrycznie nowa Pesa Jazz Duo to wydatek rzędu ok. 7 mln zł.

Jak wygląda modernizacja tramwaju N8C


Tramwaje techniczne i jako magazyn części zamiennych



Wkrótce z Kassel dotrą do Gdańska jeszcze trzy tramwaje N8C. Ich cena jest jednak znacznie niższa, bo zaledwie 1 tys. euro za pojazd. W znacznej mierze wynika to ze stanu technicznego i planowanego przeznaczenia.

- Tramwaje te nie będą przeznaczone do modernizacji ani do obsługi linii komunikacyjnych. Wykorzystane zostaną z nich niektóre części i podzespoły jako części zamienne. Wstępnie zakładamy też przekształcenie jednego lub dwóch tramwajów na pojazdy techniczne - zapowiada Krzysztof Wojtkiewicz, główny specjalista ds. marketingu w GAiT.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Obecnie pojazdami technicznymi są przebudowane wagony Konstal 105Na. W opinii GAiT ich dalsze utrzymanie nie ma uzasadnienia w sytuacji, gdy planowane jest całkowite wycofanie "stopiątek" z eksploatacji.

- Ze względu na serwis sensowniej jest używać do celów technicznych takich pojazdów, jakie są eksploatowane na liniach - tłumaczy Wojtkiewicz.

Tramwaje jeszcze w tym roku, poszukiwana firma transportowa



Na początku lipca Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiły przetarg na wybór firmy transportowej, która przewiezie pojazdy z Kassel do zajezdni w Nowym Porcie zobacz na mapie Gdańska. Termin realizacji zamówienia określono na trzy miesiące od momentu podpisania umowy a jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest najniższa cena.

Czytaj również:

Gdańsk kupił używane autobusy z Niemiec


Materiał archiwalny z 2018 r.

Miejsca

Opinie (255) ponad 20 zablokowanych

  • Komunikacja w Gdańsku (1)

    To.porazka, syf brud i ubostwo jakis ciezki PRL wciaz tam.jest, tabor powojenny, przystanki w smieciach obsr*ne przez ptactwo :/ nikt nie sprzata, nie myje...ulice chodniki w opłakanym stanie!
    Nie ma i nie było tam nigdy prawdziwego gospodarza vel prezydenta.

    • 8 1

    • Niech pani prezydent i pan prezent słynnej nazwy gait (śmieszna nazwa) w godzinach 6-8 rano pojeździć tymi byrudnymi tramwajami co sekunda przystanek zatłoczone. Po co sauna wystarczy w porannych godzinach do tramwaju lub autobusu wiejsc i luksusy są. Strach tych poręczy się trzymać, okna to chyba tak porządnie myte były z 20 lat temu .Siedzenie tragedia syf brud i wszystko razem wzięte, Tylko współczuję kierowcom i motorniczym że w takich warunkach muszą pracować

      • 0 1

  • Podarujmy sobie odrobinę luksusu (1)

    • 9 0

    • Haha dobre dobre

      • 1 0

  • Niemcy by pewnie na złom oddali a Polacy biorą ten złom. Masakra. A potem się dziwicie że tramwaje co chwilę się psują .Jak zlomy bierzecie to nic dziwnego..... Tramwaje nigdy przyszłości gdanska nie będą Autobusy to tak .Bo gdy tramwaj się popsuje to reszta stroi zimna, upały, deszcz, to tramwaj nie pojedzie i co wtedy?? Trzeba prosić kierowców autobusów by parę kursów zrobili za tramwaj. Bo to z parę godzin potrwa za nim oni naprawia. TAM trzeba prezesa zmienić bo z tego gait czy jak mu tam to nic nie zostanie no chyba że chcą zrobić z tego prywatną spółkę...porażka co się dzieje Tam..Ale tak jest jak przychodzi ktoś kto nie ma zielonego pojęcia o tej firmie .. Czas chyba tam młodych, zdolnych, ambitnych posadzić na fotele oni lepiej wiedzą .

    • 7 0

  • Niemcy sprzedali i zarobili (7)

    A my zezłomujemy i zapłacimy za to...

    • 200 30

    • 1000 E (3)

      Za duzoe zarobili. Ze zlomowania dostaliby więcej

      • 14 2

      • tak jak to przeterminowane szwedzkie mieso liofilizowane (2)

        / u nich to nawet nie dla psów, a wyłącznie do utylizacji/
        a polski emeryt nieświadomie zajadał te paszteciki, aż się mu uszy trzęsły.

        • 6 0

        • reksio (1)

          nie paszteciki tylko klopsiki w ikei z wojskowych rezerw z 1970r :) pozdro

          • 2 0

          • W Polsce wszystko zjedzą

            Akurat żarcie z magazynu wojskowego, sprzed roku 1998 jest pycha

            • 0 0

    • obłowieni (1)

      Ci mityczni Niemcy to się niewąsko obłowili na tej sprzedaży. 3x1.000 daje łącznie aż 3.000 euro. Czyli ponad 13.000 złociszy. Grubo. Trochę mniej niż pensja Lisickiego, ale i tak srogo nas skasowali.

      • 10 5

      • Lepiej przyjrzyj się wynagrodzeniom towarzyszy z dojnej zmiany w spółkach skarbu państwa

        i to centralnie za NIC nie robienie!

        • 2 2

    • Ha ha ha

      Na niemieckim zlomowisku

      • 11 2

  • Już Janusze mają jazdę. Nie zna się jeden z drugim na niczym ale zawsze ma najwięcej do powiedzenia. (3)

    Najważniejsze cebulaki że macie za co mordę moczyć pan kaczafi rzucił ochłap za który i tak zapłacicie z nawiązką już wkrótce.

    • 7 15

    • Dlaczego nie masz pretensji do tych, ktorzy marnują....

      ...publiczne pieniadze na kupowanie zużytych pojazdów do transportu publicznego. To są właśnie ochłapy. Zawsze uważacie się za mądrzejszych a jak tylko pojawia się konieczność wydania pieniedzy zawsze odwiniecie jakiś numer. "Kaczafi" ma do ludzi szacunek. Tacy madrale jak Ty go nie mają. Dlatego jesteście takimi zapyziałymi burakami na których mało kto chce głosować.

      • 1 1

    • moze i się nieznam (1)

      ale Lipsk ma rocznie na kilka nowych wagonów z zysków z GPEC. Ale gdańszczanie chętnie zapłacą i niemcom i zrobią składkę na ECS

      • 4 4

      • No właśnie pokazałeś, że się nie znasz.

        • 2 4

  • To tak jakby

    jeździć 15-20letnim passatem w doeslu i kupić drugi na zapas. Koszty obsługi i przekladek na początku będą ok. Z czasem nie opłaci się bo przewyższy koszta nowego auta. Z trupa nikt nowki nie zrobi. Nawet z pomocą farby i pudru :-)

    • 9 0

  • juz wiem (1)

    one beda na westerplatte...

    • 4 0

    • Przerobione na te promy co to Krzywousty ma wybudować

      tylko się stępkę dospawa ma dachu , i już .

      • 0 0

  • Co się dziwić...

    Gdańsk cały jest niemiecki, co tam tramwaje...

    • 6 0

  • Są pieniadze na złote rydwany (8)

    Nie ma na nowe tramwaje. Układ gdansko sycylijski ...

    • 209 49

    • (3)

      Kolejny, co się zna na sztuce i muzealnictwie. "Nie znam się, ale skrytykuję".

      • 10 17

      • a chcesz kupic rozowa taczke? jedyne 200tysiaczkow?

        • 0 0

      • prozaiczne potrzeby mieszkańców, takie ja sprawny tabor (1)

        powinny być priorytetem przed "sztuką"!

        • 13 3

        • Czyli zacznijmy od podniesienia podatków kierowcom

          Którzy to w zeszłym roku skasowali cały zapas taboru wymuszając pierwszeństwo...

          • 3 11

    • ooh wprost urzekła mnie, ta twoja niesamowita opowieść...

      • 1 1

    • Przecież jest na nowe tramwaje (1)

      Dopiero co zostały kupione

      Jeszcze nawet wszystkie nie dotarły

      • 13 5

      • Co z tego skoro nie ma kasy na części.

        • 1 0

    • rób za konia i nie gadaj

      • 14 9

  • Dobrze, że przynajmniej w soboty, niedziele i święta można się przejechać zabytkowym tramwajem Konstal 102Na. Tramwaj produkcji polskiej i z duszą.

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane