• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk zleca analizę ruchu z ostatnich siedmiu lat, by wyciągnąć wnioski

rb
1 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Analiza ma uwzględniać głównie niechronionych użytkowników dróg, a więc rowerzystów, pieszych, dzieci czy motocyklistów. Analiza ma uwzględniać głównie niechronionych użytkowników dróg, a więc rowerzystów, pieszych, dzieci czy motocyklistów.

Gdańscy drogowcy szukają wykonawcy raportu o bezpieczeństwie w ruchu na ulicach miasta. Analiza ma uwzględniać szczególnie najmniej chronionych użytkowników dróg: pieszych, dzieci, rowerzystów i motocyklistów, a także młodych kierowców, zbadać przyczynę wypadków czy określić miejsca, w których w latach 2013-2019 najczęściej dochodziło do zdarzeń drogowych. To pozwoli na wdrożenie w przyszłości odpowiednich działań zapobiegawczych.



Kto według ciebie stwarza największe zagrożenie na drogach w mieście?

Podobna analiza powstała przed kilkoma laty i uwzględniała lata 2004-2012. Raport dotyczy całego obszaru miasta oraz odrębnie poszczególnych dzielnic. Powstały dokument może być wykorzystany na wiele sposobów.

Z jednej strony jest punktem wyjścia do dyskusji o koniecznych zmianach w mieście, z drugiej - pomaga w koncepcyjnej pracy radom dzielnic i urzędnikom. Korzystają też sami mieszkańcy - np. przy podejmowaniu różnego rodzaju inicjatyw społecznych (fachową wiedzę można później wykorzystać przy opracowaniu projektów w Budżecie Obywatelskim).

- Nie ma wymogu prawnego robienia takiego opracowania - podkreśla Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Po 2012 roku korzystaliśmy z danych udostępnianych przez policję z systemu SEWIK [System Ewidencji Wypadków i Kolizji - dop. red.] oraz z bazy danych udostępnianej przez Pomorską Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Jak dodaje, wspomniana baza przestała być aktualizowana w 2017 roku i stąd decyzja o wykonaniu raportu BRD dla Gdańska za lata 2013-2019.

2012 from Trojmiasto.pl


RAPORT BRD z 2012 r.

Analiza ma uwzględniać:

  • rodzaje zdarzeń drogowych
  • miejsca występowania zdarzeń drogowych
  • porę występowania zdarzeń drogowych
  • przyczyny i okoliczności zdarzeń drogowych
  • ofiary wypadków drogowych
  • sprawców wypadków drogowych


Śmiertelny wypadek na Drodze Zielonej w lipcu 2017 r. Śmiertelny wypadek na Drodze Zielonej w lipcu 2017 r.

Czy piesi, rowerzyści i inni "niechronieni" użytkownicy dróg w Gdańsku są na nich bezpieczni?

Analiza ma się skupić głównie na grupach ryzyka, tj. pieszych, dzieciach, młodych kierowcach, rowerzystach, motocyklistach oraz problemach dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego, tj. nadmiernej prędkości, alkoholu spożywanego przez kierowców przed tym, jak usiądą za kierownicą, czy koniecznych zmian w infrastrukturze drogowej.

W raporcie uwzględnione mają być także zachowania uczestników ruchu oraz przedstawione tendencje zmian dla poszczególnych grup ryzyka i problemów w latach 2013-2019. Znajdzie się w niej także wykaz miejsc niebezpiecznych obejmujący przyczyny i okoliczności zdarzeń drogowych (skrzyżowania, ulice) ze szczególnym uwzględnieniem niechronionych uczestników ruchu drogowego. Jednym z punktów dokumentu ma być też analiza porównawcza dla Głównego i Starego Miasta.

- Raporty BRD są źródłem informacji o charakterze i przyczynach zdarzeń drogowych na sieci dróg w Gdańsku. Stanowią podsumowanie problemów w ruchu drogowym i wskazują obszary wymagające poprawy, podjęcia działań. Pozwalają również na analizę efektywności wprowadzanych zmian. Relacje pomiędzy liczbą i ciężkością i miejscem wypadków drogowych pozwalają na ocenę ich lokalizacji, przyczyn i okoliczności, a w efekcie wdrożenie odpowiednich działań zapobiegawczych - mówi Kiljan.
rb

Opinie (234) ponad 10 zablokowanych

  • Jeden pas to 70

    Dwa pasy to 80 -90 . Tak jest w terenie zabudowanym. Bezkarność rodzi patologię.

    • 3 2

  • zwykła ściema

    po co wydawać na raporty. Dla ułatwienia, na ul. Piekarniczej korki, skrzyżowanie z dolnym odcinkiem Myśliwskiej, to prowizorka od kilku lat z płyt betonowych a Myśliwska przy Kartuskiej bez chodnika i bez chociażby pół metra pobocza dla pieszych a ruch owszem jest, bo Aleja Adamowicza nie rozwiązała połączenia z Cedrową. Nieopodal, równolegle do Piekarniczej od lat zarasta pas rezerwy drogowej pod sądem i jestem bardzo ciekawa na co urzędnicy czekają?!

    • 7 0

  • Słuchajcie mieszkańców

    Ja tu czegoś nie rozumiem. Czy Miasto Gdansk zbierając informacje poprzez dedykowane ku temu strony internetowe ( np. Gdańskie Centrum Kontaktu), adresy kontaktowe do służb odpowiedzialnych za ten obszar nie mogą po prostu przyjrzeć się- tak sumiennie, na poważnie -i wykorzystać sygnały od mieszkańców . Przecież nikt inny jak Oni nie zna tak doskonale miasta i jego mankamentów. Po co zlecenie za duże pieniądze ? Czy nie lepiej wykorzystać je choćby na postawienie lamp ledowych nad jakimś kiepskim, niedoświetlonym przejściem dla pieszych? a pewnie wystarczy na nie jedno. Moje doświadczenia (nie)stety są takie, że niebezpieczne miejsce w okolicy mojego miejsca zamieszkania opisywałam i zgłaszałam odpowiedzialnym służbom pisząc pisma około 6 lat. Trzeba być naprawdę zdeterminowaną Gdańszczanką\zdeterminowanym Gdańszczaninem, aby coś zmienić w kwestii bezpieczeństwa.

    • 5 0

  • kolejne zleconko, które da pretekst do kolejnej analizy

    kasa leci i git

    • 5 0

  • rowerzyści na chodnikach i na przejściach dla pieszych (1)

    i jeszcze się dziwią, że auto w nich wjedzie na wyjeździe z posesji

    • 2 3

    • a kto się do ruchu włącza? rower czy auto? no własnie

      • 1 0

  • Największe zagrożenie

    Pośpiech, frustracja, brak empatii
    i egocentryzm, dotyczy wszystkich uczestników ruchu drogowego

    • 2 0

  • Wczoraj wieczorem (31 maja 2020 r.) w Kartuzach na drodze w Kierunku Sierakowic poboczem szła czteroosobowa rodzina rodzice z dwójką dzieci w wieku 10 i 8 lat. Według wstępnych informacji piesi szli prawidłowo.

    Wjechał w nich prowadzący BMW 19-letni mieszkaniec powiatu kartuskiego.....

    tak to rowerzyści są zagrożeniem

    • 3 1

  • A od czego jest Instytut Wypadków Drogowych z ulicy Wyczółkowskiego ?

    A moze jakis decydent przejał juz ten dom na swoja własność i juz go nie ma skoro miasto szuka ....

    • 2 0

  • Nie wierzę, wydaliśmy 300 milionów na Tristar, by dzisiaj zamawiać raport...

    No nie wierzę.

    Lekko licząc 300 milionów.

    • 8 0

  • Gdańscy drogowcy szukają wykonawcy raportu o bezpieczeństwie w ruchu..

    Przecież to paranoja. Niech szukają najpierw wśród własnych poczynań.
    W tamtym roku, dopiero po wielokrotnych zgłoszeniach przyznali, że znaki poziome (linie wymalowane na jezdni) nie spełniają norm i były poprawiane. Przecież one były tak śliskie, że po deszczu piesi mieli problem z przechodzeniem przez pasy. O awaryjnym hamowaniu autem już nie wspomnę... a manewry jednośladem?
    Ile aut w Polsce jeździ na starych oponach? Ludzi nie stać na to, aby wymieniać opony na dobre(!) co 2-3-4 lata. Dobre, nienadlane i niezużyte opony + poprawnie działający system ABS znacząco wpływa na bezpieczeństwo.
    Przeglądy to kpina, ale nie jesteśmy wystarczająco bogatym krajem by spełnić wszystkie wymogi. Nie ma co się oszukiwać 1/4 aut nie powinna być w ogóle dopuszczona do ruchu. Ktoś spotkał się z tym, że na stacji diagnostycznej jest sprawdzany system ABS lub rocznik opon? Powierzchnia styku opon z nawierzchnią nie przekracza powierzchni kartki A4 przy masie >1.5t. Mieszanka gumy jest nietrwała, po każdym sezonie 'trzyma' coraz gorzej.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane