• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: będą nowe przejścia dla pieszych na Władysława IV

Patryk Szczerba
8 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Przejście powstanie na skrzyżowaniu z Obrońców Wybrzeża...
  • ...oraz Armii Krajowej.

Nowe, równoległe do istniejących przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną powstaną na skrzyżowaniach Władysława IV z Obrońców WybrzeżaMapka oraz ul. Armii KrajowejMapka w Gdyni. Urzędnicy najpierw potrzebują dokumentacji projektowej, na którą chcą wydać blisko 60 tys. zł.



Przypomnijmy, że w ostatnich dniach nastąpiły zapowiadane zmiany w ruchu na ul. Świętojańskiej. Kierowcy samochodów mogą jechać tylko w jednym kierunku - do Urzędu Miasta.

W obie strony można jechać rowerem lub trolejbusem, co spowodowało spore zamieszanie drogowe w Śródmieściu. W jego opanowaniu mają pomóc m.in. patrole straży miejskiej.

Straż miejska na Świętojańskiej



W ramach ogłoszonego na początku roku projektu "Klimatyczne centrum" zlikwidowano też miejsca parkingowe przed Akwarium, modernizując za 700 tys. plac z myślą o pieszych i turystach oraz uruchomiono do niego linię trolejbusową.

W planach na najbliższe miesiące jest stworzenie dwóch przejść dla pieszych z oświetleniem na ul. Władysława IV, która po zamknięciu dla samochodów ul. Świętojańskiej jest alternatywą dla kierowców jadących w kierunku ul. 10 Lutego.

Gdzie powstaną nowe przejścia?



  • na północnym wlocie skrzyżowania ulicy Władysława IV z ulicą Obrońców Wybrzeża
  • na południowym wlocie skrzyżowania ulicy Władysława IV z ulicą Armii Krajowej


Nowe "zebry" powstaną równolegle do już funkcjonujących.

Skąd pomysł na nowe przejścia na ruchliwej arterii?



- Realizacja przejść dla pieszych, a w szczególności przejścia na wlocie z ul. Armii Krajowej, jest mocno oczekiwana przez mieszkańców dzielnicy Śródmieście. Poruszając się pomiędzy przystankami autobusowymi muszą pokonywać aż dwa przejścia, co znacząco wydłuża dotarcie na czas na zaplanowany autobus - mówi Elżbieta Raczyńska, radna miasta Gdyni, która przewodniczyła wcześniej Radzie Dzielnicy Śródmieście.
Mają wspomóc również mieszkańców korzystających m.in. ze zlokalizowanych w ich obrębie przychodni lekarskich czy lokali usługowych. Zapewnią też lepszy dostęp lokatorom powstającej przy ul. Władysława IV inwestycji mieszkaniowej.

By stworzyć nowe przejścia, potrzebna jest dokumentacja projektowa. Gdynia chce na nią wydać 56 tys. zł. W pierwszym przetargu nie było chętnych do stworzenia projektu, który miał być gotowy w listopadzie. Niebawem zostanie prawdopodobnie ogłoszone kolejne postępowanie.

Miejsca

Opinie (308) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Przejścia .....

    Co się dzieje w tym mieście ? Kto tu rządzi i jak ? Po co to ? Mają być większe korki ? Dlaczego ? Może ktoś pojedzie zobaczy jak jest w innych miastach ! Hamburg ,Rotterdam ,Antwerpia , Malmo ,Copenhaga , Nicea itd....Jedzę po Europie i widzę....

    • 0 1

  • Tam już są przejścia, po co??? Korki większe wygenerujecie tylko (9)

    • 157 100

    • Świętojańska, a Władysława IV (1)

      Jadąc dzisiaj ze Wzgórza w kierunku portu, karnie skręciłem przy Urzędzie w lewo, w Piłsudskiego, a potem w prawo, we Władysława IV i... trafiłem na czerwoną falę. stałem przed każdym przejściem. Po zmianach - będzie ich o dwa więcej. Z wiadomego powodu aut jest dwa razy więcej niż przed 4 lipca. Co będzie dalej - łatwo przewidzieć : permanentny korek w Śródmieściu. I nie przyjmuję uwag, że można zbiorkomem...

      • 1 7

      • można też pieszo, rowerem, taksówką lub SKM

        oraz kombinacją powyższych rozwiązań. Można też np. hulajnogą elektryczną.

        • 0 0

    • Gdynia stosuje rozwiązania zmniejszające korki.

      Proszę spojrzeć na Świętojańską. W jednym z kierunków zniwelowano korki do zera.

      • 1 0

    • Korki generują kierowcy, nie ufoludki (4)

      • 28 7

      • Korki (3)

        generuje ,,Tristar,, od pięciu lat... Bo IQ złapał po w ce presiden of city

        • 6 15

        • (2)

          jak wylaczyli kiedys na tydzien bo przekladali kabelki to raport Trojmiasta niemal zaplonal

          wszystko stalo

          • 9 1

          • wystarczyło na czas przekłądania kabeków włączyć pomarańczowe, a nie czerwone (1)

            ale to rpzekracza możliwości szczurzych nominatów

            • 3 10

            • Jak się jedzie główną, to pewnie i tak

              Jak się próbuje z poprzecznej włączyć w lewo przecinając 3 pasy ruchu, to się od razu zmienia punkt widzenia

              • 8 0

    • mam tylko nadzieję

      że zsynchronizują światła. W Gdańsku nie wyszło, to może chociaż w Gdyni się uda się.

      • 5 11

  • przesada (30)

    totalnie jest to niepotrzebne , nie dość, ze zmiana na świetojanskiej , większy ruch na władysława to jeszcze taki prezent ....słabe

    • 230 102

    • Antonina (5)

      Dosyć tych przejść . ,!!! Będą większe korki ba Władysława 4

      • 3 14

      • (3)

        No dobra możemy zlikwidować przejscia , a wtym miejscu postawić znak strefa zamieszkała i na całej ulicy pieszy w każdym miejscu może wejść Tak właśnie robi się na zachodzie gdzie całe ulice i skrzyżowania są bez pasów i tam kierowcy uważają bo są drakońskie mandaty

        • 3 1

        • Wszystkie i**otyzmy z zachodu lykasz jak pelikan? (2)

          • 0 2

          • to nie są i**otyzmy

            to są wnioski wyciągane z obserwacji miast zdominowanych przez samochody

            • 0 0

          • A ty napewno nigdy za granicą nie byłeś i nie widziałeś jak to fukcjonuje Polecam rusz swój tyłek i pojedz na zachód i sprawdż jak tam coś fukcjonuje. Czuje ,że ty najdalej byłeś na ulicy obok .

            • 1 0

      • Dosyć z bredniami Antoniny!

        • 9 2

    • (3)

      Przecież to są przejścia na już istniejących skrzyżowaniach z istniejącą sygnalizacją świetlną! Więc ruchu aut w żaden sposób nie spowolnią. Teraz jest tak, że jak chcę przejść na drugą stronę ulicy, to w najgorszym przypadku muszę pokonać 3 przejścia! To jest patologia.

      • 10 2

      • Jak ich nie stać na samochód to pewnie emeryci lub bezrobotni. (2)

        Oni czas mają więc niech sobie krążą po przejściach.

        My kierowcy stanowczo sprzeciwiamy się przejściom dla pieszych, bo marnują one nasz cenny czas. Koniec i kropka!

        • 0 10

        • Na szczęście większość z was ma prawa wyborcze w okolicnych gminach... (1)

          • 4 0

          • Nie byłbym tego tak pewien.

            • 2 2

    • Ściśłe centrum miasta nie dla blaszaków (3)

      Świętojańska i Władysława IV to ścisłe centrum miasta gdzie priorytet powinni mieć piesi, a nie blaszaki. W cywilizowanych krajach ogranicza się wjazd samochodów do centrów miast.

      • 21 13

      • Tylko pieszych tam nie ma. (1)

        Świętojanska już teraz odstrasza. Potrzeba jeszcze wymarłej Władysława IV. To nie jest starówka. Nie ma po co przyjeżdżać do centrum.

        • 4 9

        • To, że Ty nie korzystasz z restauracji i innych typowo miejskich rozrywek

          Nie oznacza automatycznie, że inni tego nie robią. Z okna samochodu może tego nie widzisz, ale na Świętojańskiej czasem ciężko się przebić chodnikiem przez tłumy.

          • 5 2

      • Pomysł pewnie dobry, wkrótce będziemy wąchali spaliny jak zrobią się korki

        • 6 10

    • Chyba tamtędy głównie poruszasz się samochodem (11)

      Jakbyś spojrzał na to z różnych stron:
      - jako kierowca
      - jako rowerzysta
      - jako pasażer komunikacji
      - i jako pieszy
      To miałbyś pełen obraz sytuacji i zrozumiał dlaczego przejścia powinny być z obu stron skrzyżowań.

      • 33 14

      • (4)

        Jak pieszy stwierdzam że 30m nie jest to wysiłek. Do tego zakładam, że zrobią światła na przejściu dla pieszych w poprzek Obrońców Wybrzeża, więc będzie gorzej

        • 4 20

        • to są 3 różne światła (2)

          stracisz z 5 minut

          • 9 5

          • Tak (1)

            A potem każdy 20 kg więcej. Zysk na czasie jest mniej wart niż zdrowie

            • 2 7

            • Dlatego własnie zachęcamy zmotoryzowanych do korzystania z innych środków transportu

              • 4 1

        • Jako zmotoryzowany stwierdzam

          Że naciśnięcie pedału hamulca 20 metrów wcześniej niż zwykle jest dla mnie mniejszym wysiłkiem niż przejście 30m.

          • 27 1

      • Jako rowerzysta (5)

        jadę ulicą Armii Krajowej po jezdni!!! Na co mi to przejście? Do przychodni też nikomu drogi nie skróci, bo parking jest przy przychodni, a przystanki mają już przejścia... Ale w Gdyni wszystko z horały strony...

        • 4 21

        • (4)

          zamiast przechodzenia przez 3 przejscia przechodzisz przez jedno

          to jak nie skroci

          a kierowcy nic nie zabierze bo to jedne swiatla

          • 23 3

          • kolejne światła (3)

            a czy wiecie, że w celu wyjechania z centrum Gdyni w kierunku Wejherowa trzeba minąć 35 sygnalizatorów na 11 km

            • 6 15

            • 35 razy stając na czerwonym dajemy Ci szansę przemyśleć, czy na pewno chcesz jechać do Wejherowa to po to jest tyle sygnalizatorów

              • 13 1

            • Nie kolejne tylko te same

              Przecież tu już jest normalne skrzyżowanie. Do tego to jest miasto. Chcesz mniej świateł, to zamiast jechać na Wejherowo tą relacją via Władysława IV lecisz na Śląską i masz.

              • 13 2

            • można pojechać SKM

              • 14 5

    • (3)

      Łucyk rób tak dalej ! To nie długo pozostaniesz w centrum sam ze swoją armią urzędników ,bo mieszkańcy już mają głęboko w d..... przybywanie do centrum.!

      • 26 20

      • Wprost przeciwnie (2)

        Im mniej hunów tym jest nam przyjemniej

        • 22 8

        • tia, człowieczku z zza obwodnicy (1)

          • 2 7

          • Od dobrych 5 lat za obwodnicą osiedlają się tylko masochiści

            • 9 0

  • Gdynia ma już miliard zł długu, ale widac że dla dewelopera Hosy opłaca sie to zadłużenie powiekszyc o kolejne chyba 200tys (1)

    tylko kto to spłaci,dr Szczurek nie bo /całe szczescie/za 4lata poźegnamy to słońce Gdyni ,namaszczony Łucyk teź nie tylko My mieszkańcy Gdyni

    • 1 0

    • Wystarczy 7 lat przy splacie 200 milionów co roku i po długu , niezaciagając kolejnych długów .Co skutkuje brakiem rozwoju miasta

      • 0 0

  • komu te przejścia przeszkadzają ? (1)

    przecież jak jest czerwone to i tak kierowca musi się zatrzymać... słusznie, ze planują tak zrobić, jak ktoś idzie ulicą armii krajowej od strony plaży i chce przejść na przystanek , z którego autobusy odjeżdżają na Witomino czy na Kacze Buki to musi iść dookoła ;) taka zebra umożliwi szybsze przejście ...

    • 1 2

    • przejscie może będzie szybsze ale korki samochodowe natychmiast będą wieksze

      Tak niestety to działa,że każde spowolnienie płynności jazdy aut natychmiast skutkuje kolejnym korkiem ,a co za tym idzie dodatkowym smogiem, więc niech wreszcie UM zaczyna analizować co lepsze.

      • 0 0

  • świat schodi na psy (1)

    a głupota świętuje

    • 1 2

    • nie swiat ,tylko UM Gdynia

      • 0 0

  • no w końcu! Brawo Gdynia! (2)

    Normalne przejścia dla pieszych jak w mieście nie na jakiejś zad*pionej wsi, nie trzeba będzie łazić dookoła na/z autobusu!

    • 0 9

    • Przejdziesz się naokoło- będziesz zdrowszy. (1)

      • 1 0

      • przejscie obok przejscia park w parku -symbole Gdyni

        • 0 0

  • Drozyzna!

    60 tys. za "dokumentacje projektowa! Odnosze wrazenia, ze UM w Gdyni marnotrawi mase pieniedzy na przerozne, niezwykle kosztowne projekty, a realizacje albo o"odlozone", albo do nich nie dochodzi! Chyba powinienna sie tym zajac jakas jednostka kontrolujaca (moze NIK?), z zewnatrz i glebiej przyjrzec sie temu procederowi.

    • 2 0

  • Oddac cale centrum pieszym!!! Tylko ciekawe jak oni tam dojada....

    • 1 0

  • Lepiej byście zrobili na Władka to przejście na przeciw dworca co było zanim tunel zrobiliście przez przejście szybciej się przechodziło niż po tych schodach w dół i w górę a autobusy uciekają

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane