Przejazd hałasujących samochodów ciężarowych przez ul. Św. Wojciecha w Gdyni
Gdynia w przyszłym roku zamierza wprowadzić stałe ograniczenie ruchu samochodów ciężarowych w centrum, bo na rosnący hałas zwraca uwagę coraz więcej mieszkańców śródmieścia. Niewykluczone, że wcześniej samochody ciężarowe powyżej 10 ton nie będą mogły jeździć ul. Św. Wojciecha , Św. Piotra i ul. Waszyngtona , ale tylko w nocy.
tak, praktycznie przy każdej ruchliwej drodze zwracam na niego uwagę49%
owszem, ale tylko w centrum jest drażniący9%
to zależy od stopnia jego natężenia22%
nie, jest dla mnie czymś naturalnym20%
Trwające inwestycje budowlane w centrum Gdyni nie powodują większych utrudnień w ruchu. Coraz bardziej doskwierają mieszkańcom centrum, nieprzyzwyczajonym do hałasu ciężarówek wiozących materiały na teren budowy.
Gdynia: hałas i wibracje z powodu przejazdu ciężarówek
W sprawie hałasujących ciężarówek w Zarządzie Dróg i Zieleni interweniowali mieszkańcy kamienicy przy ul. Św. Wojciecha . Zwracają uwagę przede wszystkim na transport z terenu po Dalmorze.
- Jesteśmy narażeni na nadmierny hałas, a wibracje wytwarzane przez samochody dostawcze powodują niszczenie i pękanie ścian, co widać na podziemnym parkingu. Bywają dni, w których nie da się otworzyć okna. Coraz częściej zdarza się też, że samochody jeżdżą nocą, szybko, niewspółmiernie do obciążenia - opowiadają mieszkańcy ulicy. Urzędnicy z ZDiZ opowiadają, że zgodnie z obowiązującą organizacją ruchu obsługa komunikacyjna terenu przemysłowego funkcjonującego na terenie Mola Rybackiego oprócz ul. Św. Wojciecha może odbywać się również ul. Św. Piotra oraz ciągiem ulic 10 Lutego - Skwer Kościuszki - Waszyngtona (w ograniczonym stopniu i jedynie w kierunku do Mola Rybackiego).
Hałas w centrum Gdyni: mieszkańcy interweniują
Okazuje się przy okazji, że od początku roku interwencji mieszkańców było więcej niż jedna.
- Do ZDiZ trafiło kilka jednakowych zgłoszeń mieszkańców w wymienionej sprawie. Zasięgnęliśmy opinii policji. Zgodnie z przekazanymi informacjami, w dniach od 14 do 28 marca w godzinach nocnych patrole Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Gdyni odnotowały znikomy ruch pojazdów ciężarowych na ul. Św. Wojciecha lub jego brak. Również na podstawie pomiarów urządzeniem Sonometr AS 200 nie ujawniono pojazdów przekraczających dopuszczalne normy hałasu - mówi Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni. Tym niemniej szykowane są zmiany, które mają przynieść ulgę mieszańcom. Wśród rozważanych wariantów możliwość wprowadzenia na ul. Św. Wojciecha, Św. Piotra i ul. Waszyngtona zakazu wjazdu samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 t. w godz. 22-6.
Dodatkowo przeprowadzona zostanie też analiza możliwości wprowadzenia ruchu ciężkiego w ul. Waszyngtona przez teren Stoczni Nauta z pominięciem ulic Św. Piotra, Św. Wojciecha oraz skweru Kościuszki (w śladzie planowanej ul. Nowej Węglowej).
- Kolejnym rozwiązaniem, które zostanie przeanalizowane, będzie zaproponowane przez mieszkańców na spotkaniu wprowadzenie dla ruchu o dopuszczalnej masie całkowitej ponad 10 t. możliwości przejazdu ul. Św. Wojciecha jedynie w jednym kierunku - wyjaśnia
Docelowo bez ciężarówek w centrum Gdyni
Na razie nie wiadomo kiedy, ani w jakim zakresie zmiany zostaną wprowadzone. Zastępca dyrektora ZDiZ informuje jednocześnie, że w mieście trwają przygotowania koncepcji wprowadzenia ograniczenia tonażu dla pojazdów w Śródmieściu. Prawdopodobne jest, że obszar funkcjonowania danego ograniczenia obejmował będzie również ul. Św. Wojciecha.
- Z uwagi na znaczny obszar, dla którego konieczne jest przygotowanie projektu organizacji ruchu, wdrożenie zmian nastąpi najwcześniej w pierwszym kwartale 2019 roku. - dopowiada - kończy Folejewski.