• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: dzięki oświetleniu będzie bezpieczniej na przejściach

Patsz
4 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Doświetlenie przejść pomaga kierowcom w zauważeniu pieszych, a tym z kolei daje poczucie bezpieczeństwa na zebrach. Doświetlenie przejść pomaga kierowcom w zauważeniu pieszych, a tym z kolei daje poczucie bezpieczeństwa na zebrach.

36 najbardziej niebezpiecznych przejść dla pieszych zostanie w Gdyni doświetlonych w 2021 roku światłem LED. Rozpoczęło się już projektowanie inwestycji. W sumie w najbliższych latach jaśniej zrobi się na około 100 przejściach.



Czy zdarzyło ci się nie zauważyć pieszego po zmroku?

Inwestycja to realizacja podpisanej rok temu czteroletniej umowy z firmą Energa Oświetlenie. W ramach porozumienia w Gdyni stanie 600 nowych latarni, pojawi się ponad 5 tys. nowych opraw LED (część z nich stanęła w ostatnich miesiącach) i zostanie doświetlonych 100 przejść dla pieszych.
Na 2021 rok zaplanowano doświetlenie 36 wytypowanych przez urzędników miejsc. Obecnie trwa projektowanie inwestycji.

Więcej światła na trasach szkolnych



- W tym przypadku łączymy aspekty oszczędnościowe z naszą strategią poprawy bezpieczeństwa najmłodszych mieszkańców na drogach. Większość nowych latarni pojawi się zatem na "zebrach" znajdujących się na codziennych trasach szkolnych - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Miejsca typowano w odpowiedzi na wysłane do szkół i przedszkoli ankiety, w których trzeba było odpowiedzieć na pytania dotyczące głównie bezpieczeństwa w ruchu. Wśród poruszonych w niej zagadnień pojawiły się takie kwestie, jak: przejścia dla pieszych, pielęgnacja zieleni.

Tam, gdzie nie ma sygnalizacji świetlnej



Zagadnienia dotyczyły też m.in. montażu sygnalizacji świetlnej.

Wypełnione ankiety wróciły do grupy, która zajmuje się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ.

- Doświetlimy te lokalizacje, które generują spory ruch pieszy, a nie są wyposażone w sygnalizację świetlną - przyznaje Jakub Ubych, radny miasta.

Lokalizacje przy placówkach edukacyjnych:



Pozostałe lokalizacje na terenie wybranych dzielnic:

Patsz

Miejsca

Opinie (93) 3 zablokowane

  • Od kiedy przy skarbówce jest niebezpieczne przejscie

    • 2 1

  • A po co przy skarbowym na Hutniczej

    kto tam chodzi wieczorem

    • 2 1

  • takie światła...

    ...to bardzo dobry pomysł. A jeszcze lepiej by się sprawdziły, gdyby ich kolor był inny (lub inne natężenie) aby kierowca mógł z daleka widzieć, że drogę przecina wiązka światła innego koloru niż oświetlenie lamp drogowych. Kolor byłby wyłącznie na przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów. Takie rozwiązanie stosuje się (nie chcę kłamać) w którymś mieście w Japonii.

    • 5 0

  • Jest rok 2020, większość oświetlenia ulicznego powinna być w technologi LED.

    • 7 0

  • (1)

    taa teraz kierowcy będą rozjeżdżać pieszych w pełnym świetle

    • 11 12

    • w świetle jupiterów?

      • 2 0

  • Zawsze coś

    Jednak większość potrąceń pieszych zdarza się w dzień przy dobrej widoczności i warunkach pogodowych. Bardziej poprawiające bezpieczeństwo jest budowanie azyli (wysepek dla pieszych) które w badaniach zmniejszają ryzyko potrącenia pieszego o 50 procent. (Badania New York City Department of Transportation). Taki azyl powoduje że pieszy może podzielić podróż przez jezdnię na dwa etapy co ułatwia znalezienie luki pomiędzy pojazdami oraz skupieniu się na jadących pojazdów w jednym kierunku. Poza tym utrudnia innym kierowcom omijanie samochodów które zatrzymały się w celu przepuszczenia pieszego.

    • 4 1

  • Chwaszczyńska -remont

    słabo jest także na ulicy Chwaszczyńskiej, postawione- w związku z budową trasy kaszubskiej- pachołki utrudniają widoczność czy ktoś znajduję się już na jezdni. Przed każdym przejściem dla pieszych w tym miejscu zwalniam, bo boję się, że zza pachołka wyjdzie pieszy.

    • 1 0

  • Najgorsze przejsćie

    Należałoby coś zrobić z przejściem przy skrzyżowaniu Władysława IV i Starowiejskiej. Nie ma dnia żeby ktoś z piskiem opon nie hamował na jednym (zazwyczaj lewym) pasie Władysława...

    • 2 2

  • Raczej wyjaśnijcie pieszym...

    ... co to jest art. 13 ust. 8 oraz art. 14 ust. 1 pkt 1 ustawy PoRD

    • 6 2

  • (1)

    Jak na drodze jest ciemno i jest przez to oganiczona widocznosci to w s z y s c y uzytkownicy drog , a wiec i piesi powinno zachowac szczególną ostroznosc i przedsiewziac wszystkie srodki do tego by byc widocznym. Powinni bizwzglednie nosic elementy odbaskowe i to widoczne , nawet jak prawo w miescie tego nie wymaga, To jest w interesie pieszych i tego nalezy od nich wymagac. Taki element na pewno nie zaskm\kodzi noszonej na ulicy kreacji a wszystkim uzytkownikom ulatwi poruszszanie sie w trudnych warunkach. A wiec odblaski , na torbach, teczkach,tornistrach rekawach kurtek, butach a bedzie jasniej.

    • 4 3

    • A co z kierowcami, którzy nie widzą znaków? Nawet na oświetlonych przejściach. Nawet na tych ze światłami.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane