• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia i Sopot reklamują konkrety, Gdańsk buduje markę

Michał Sielski
23 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Ubiegłoroczny Zlot Żaglowców Gdynia reklamowała nawet w Berlinie. Teraz skupi się na promocji inwestycji infrastrukturalnych. Ubiegłoroczny Zlot Żaglowców Gdynia reklamowała nawet w Berlinie. Teraz skupi się na promocji inwestycji infrastrukturalnych.

Nie będzie już znanych aktorek, mistrzostw świata w odpoczywaniu i podobnych haseł, zachęcających do odwiedzenia Trójmiasta. W tym roku Gdynia i Sopot skupią się na przedstawianiu konkretnych inwestycji i wydarzeń. Gdańsk nadal będzie budował markę.



Czego powinna dotyczyć promocja miasta?

W ostatnich latach Gdynia prowadziła kampanię promocyjną w całej Polsce. Hasła: "Wiej do Gdyni" czy "Uśmiechnij się, jesteś w Gdyni" są znane nie tylko w Trójmieście. Bilbordy wisiały w wielu miastach Polski, kampanie kosztowały setki tysięcy złotych.

Teraz także nie będą tanie, ale całkowicie zmieni się grupa docelowa. Gdynia już nie będzie na tak wielką skalę promować się jako cel turystycznych wojaży. Ważniejsi od letników będą teraz mieszkańcy Trójmiasta, a nawet sami gdynianie.

- Trwają duże inwestycje. Chcemy o nich informować i poprzez nie kreować pozytywny wizerunek miasta. Rozbudowywany jest Pomorski Park Naukowo-Technologiczny, powstaje nowy stadion piłkarski czy lotnisko cywilne w Babich Dołach - wylicza Tomasz Banel, naczelnik wydziału polityki gospodarczej i nieruchomości UM Gdyni. - Przygotowujemy też wizualizację nowego Węzła Wzgórze, bo wielu gdynian nie wie, jak on docelowo będzie wyglądał.

Promocja miasta będzie dotyczyła konkretnych inwestycji. Nadal trwała będzie też szeroko reklamowana akcja edukacyjna "Pies w wielkim mieście", promowane będą też festiwale i inne letnie imprezy.

Sopot także - jak co roku - będzie promował konkretne imprezy i miejsca. - Nasze miasto jest rozpoznawalne, więc skupiamy się na pokazaniu naszej całorocznej oferty. Wybieramy najważniejsze wydarzenia sportowe, kulturalne, biznesowe i je reklamujemy. Podobnie jak choćby nowe Centrum Haffnera, które gości najważniejsze osobistości z całej Europy - mówi Magdalena Jachim z sopockiego magistratu.

Gdańsk, który przed dwoma laty wydał prawie 2 mln zł na promocję miasta w kanałach Discovery, internecie i prasie, zdaje sobie sprawę z pozycji lidera regionu i chce nadal budować swoją markę - także w Europie.

- Będziemy konsekwentnie działać zgodnie z naszą strategią budowania marki. Poszczególne wydarzenia czy inwestycje staną się wprawdzie elementami promocji, ale będzie ona miała szerszy wydźwięk. Takie podejście jest zdeterminowane przez wielkość naszego miasta, które jest ważne nie tylko na mapie Polski. Mamy europejskie ambicje, stawiamy na promocję także za granicą, a w ten sposób pomagamy też naszym sąsiadom. Turyści przyjeżdżający do Gdańska odwiedzają przecież również Sopot i Gdynię - mówi Anna Zbierska, odpowiadająca za promocję w gdańskim magistracie.

Opinie (113) 8 zablokowanych

  • Szczęśliwie mamy co reklamować: (2)

    Jest starówka w Gdańsku, ale też Oliwa ze swoją katedrą, parkiem, kuźnią wodną; jest Gdynia z Błyskawicą, Darem Pomorza oraz Orłowem.
    A właśnie - czy tylko ja zwracam uwagę głównie na miejsca, których nie ma w przewodnikach? Pomnik morświna w Gdyni, Forty, pozostałości po umocnieniach między Stogami a Westerplatte itepe...

    • 5 3

    • pomnik morświna? a co to?

      pokaż mi turystę, który jedzie oglądac pomnik... i to morświna

      • 1 1

    • pewnie tak, bo nie ma starówki w Gdańsku

      • 4 2

  • (1)

    Wystarczy, że ludzie obejrzą sobie trójmiejskie dworce i cały misterny plan w p.... :)

    • 16 0

    • Jest w tym jeden plus. Przynajmniej nie będa musieli jechać do Wdzydz.

      Od razu znajda sie w skansenie:-)

      • 5 0

  • Litości (1)

    "Sopot także - jak co roku - będzie promował konkretne imprezy i miejsca."

    I zacznie od 4,6 za bilet na molo.

    • 56 1

    • 4.30 jak juz

      • 1 6

  • Idzie pora ugniatania wyborczego ciasta.

    • 19 3

  • zaczyna się smażenie wyborczej kiełbasy

    sezon na grilla otwarty .;.

    • 45 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane