• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: bliżej budowy wiaduktu na ul. Puckiej

Patryk Szczerba
30 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Przejazd na ul. Puckiej w Gdyni pomiędzy Hutniczą i Unruga z powodu szlabanów jest dla mieszkańców utrudnieniem. Większym problemem jest przejazd przez tory gdzie jeździ m.in. SKM. Tam inwestować ma kolej. Przejazd na ul. Puckiej w Gdyni pomiędzy Hutniczą i Unruga z powodu szlabanów jest dla mieszkańców utrudnieniem. Większym problemem jest przejazd przez tory gdzie jeździ m.in. SKM. Tam inwestować ma kolej.

138 tys. zł będzie kosztowało stworzenie opracowania, które będzie podstawą dla wybranego w kolejnym etapie projektanta i zarazem wykonawcy planowanego wiaduktu drogowego nad torami w ciągu ul. Puckiej w Gdyni. Prace mają się rozpocząć w 2021 roku.



Przypomnijmy: umowa między PKP PLK i Gdynią w sprawie budowy wiaduktu w ciągu ul. Puckiej została podpisana w październiku 2019 roku. Według założeń będzie prowadził on nad liniami kolejowymi 201, 228 oraz grupą stacji Gdynia-Port.

By umożliwić przejazd zostanie zbudowany wiadukt, zlikwidowane zostaną dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa. Potrzebne będzie także przebudowanie dróg, by powiązać je z wybudowanym wiaduktem.

Wspólne finansowanie PLK i Gdyni



Władze miasta twierdzą, że przyjęte rozwiązanie odciąży ruch drogowy na estakadzie Kwiatkowskiego, a przede wszystkim usprawni komunikację między obwodnicą Trójmiasta i centrum Gdyni a jej północnymi dzielnicami, m.in. Pogórzem, Obłużem i Oksywiem.

- PLK pokryje koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego, a miasto sfinansuje pozostałą część infrastruktury - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
W praktyce miasto zapłaci za budowę układu drogowego: jezdnie, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto.

W maju gotowość do wyboru projektanta i wykonawcy



Ogłoszenie przetargu planowane jest po tym, gdy pojawi się program funkcjonalno-użytkowy dla inwestycji.

Czytaj też: Portowe inwestycje za 2,6 mld zł

To opracowanie stanowiące podstawę do przeprowadzenia postępowania na wybór wykonawcy. We wtorek na wykonanie dokumentu podpisano umowę z biurem projektów Multiconsult Polska. Na biurkach władz miasta powinno znaleźć się w maju. Będzie kosztowało 138 tys. zł.

- Projekt jest zaplanowany w formule zaprojektuj i wybuduj. To procedura trudniejsza, ale szybsza. Jeżeli się to wszystko powiedzie, to w tym roku zostanie ogłoszony przetarg na wybór projektanta i wykonawcy prac - wskazuje Tomasz Kammer, kierownik zespołu projektowego z firmy Multiconsult Polska.

Miejsca

Opinie (165) ponad 10 zablokowanych

  • Droga rowerowa donikąd

    Po słynnej estakadzie rowerowej myślałem, że już nic lepszego nie da się wymyślić, a tu proszę.

    • 3 0

  • wiadukt i przyjazd kolejowy na Hutniczej (1)

    Proszę zwrócić uwagę, że ten wiadukt będzie m.in. dlatego, że kolej planuje intensyfikować ruch pociągów po tych torach. A te tory potem przecinają Hutniczą na wysokości ul. Piaskowej. Zatem jest to zła wiadomość dla osób jadących do i z Rumi.

    • 7 1

    • Wczoraj-dziś-jutro

      Na Hutniczą trudno wjechać od strony Gdyni w godzinach szczytu. Codziennie ten sam dramat. Wiadukty i tunele na Puckiej nic tu nie pomogą. Conajwyżej zakorkują i tak już obłożoną Chylońską.

      • 2 0

  • Orzechy przeciwko kasztanom, że za 3 lata będzie tam to samo?

    • 6 1

  • Odciążyc ruch to tylko tunel pod portem Przedłużenie u;.Władysława

    • 3 3

  • A co z drogą czerwoną przedłużenie obwodnicy

    • 3 1

  • Wiadukt będzie nie tam gdzie myślicie. (2)

    Proszę dokładnie spojżeć na mapę.między Hutniczą a Chylońską szlaban pozostanie bez zmian. Nonsens. Pieniądze w błoto.

    • 19 0

    • nie będzie

      bo kasy to jest akurat na dokumentację...
      Garaż w Chylonii i park(ing) centralny to podobne kwoty...

      • 0 0

    • hahaha

      No rzeczywiście... człowiek sobie myśli o największym problemie tego odcinka czyt. Chylońska-Hutnicza... "no w końcu coś z tym zrobią" a tu się okazuje po kliknięciu mapy, że to gdzieś dalej przez torowisko... no no jbn ze śmiechu

      • 3 0

  • może warto do sąsiada po nauki pójść? (2)

    "Rozbudowy Tras: Słowackiego, Sucharskiego i W-Z nie były realizowane przez GDDKiA, tylko przez samorząd - Miasto Gdańsk, z funduszy budżetowych Gdańska i środków pozyskanych z UE.

    - Powyższe inwestycje wymagały wkładu własnego Miasta Gdańska w wysokości blisko 500 mln złotych. Priorytety, w ramach których te drogi dostawały wsparcie unijne, dotyczyły dróg krajowych w miastach na prawach powiatu oraz połączenia portu lotniczego z portem morskim. Gdyby nie wysiłek finansowy budżetu Gdańska, wymieniane inwestycje nigdy by nie powstały - wyjaśnia Emilia Salach, kierownik biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku."

    Czyli jednak jakieś ryzyko podjęto, licząc na intensyfikację dochodów zamiast liczyć jedynie na "drapane" z budżetu Państwa. Bo ten na pstrym koniu jeździ:

    "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.
    Odpowiedzi na apel posłów ostatecznie udzielił nie premier, a podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Zbigniew Klepacki. Jak podało centrum informacyjne rządu, to dlatego, że premier Donald Tusk przekazał to zadanie na ręce właśnie tego ministerstwa. "

    Ranga odpowiedzi wskazuje na skuteczność i mozliwości samorządu gdyńskiego oraz związanych z nim posłów na tle funkcjonowania gdańskiej "spółdzielni".

    • 5 0

    • ogromna kasa dla Gdańska na "inwestycje typu ECS, Teatr Szekspirowski, Muzeum IIW, Stadion (1)

      to przykład patologii w finansowaniu zaprzyjaźnionych samorządów. Polska była w głębokim deficycie, bezrobociu dwucyfrowym i potrzebowała wsparcia infrastruktury i ew. ochrony socjalnej (było 80 bez żadnego "+", a nie konsumpcji.

      • 1 0

      • zupełnie to rozumiem

        i nawet prowokacyjnie powiem, że w tamtym czasie Gdańsk naśladował Gdynię, która, w mniejszej skali, wcześniej wzięła na klatę finansowanie infrastruktury. Zapominając (!!!) o zapewnieniu sobie dochodów.
        I teraz spłaca długi i nie ma na wkład własny.
        Należy się obawiać, że gdyński scenariusz nadal będzie na sąsiednim podwórku kontynuowany...

        • 1 0

  • Więcej takich porównań tras.

    Proponuję jazdę z Pogórza w odwrotnym kierunku przez te przejazdy, Estakadę, ale aż do Rewerendy w godzinach szczytu. 1. Witomińską -> Rolniczą przez Wiczlino i Dąbrowę, 2. Zwycięstwa-> Wielkopolską. 3. Gdyńską->Łużycką->Małokacką->Obwodnicą. Może jeszcze 4. przez Kartuską i Bojano. A co do wiaduktu to oby jak naszybciej i jeszcze do tego przedłużenie Obwodnicy aż do Dąbka bez serpentyn oczywiście.

    • 3 0

  • Ciagle plany (4)

    Jak szczurek coś mówi.... to mówi!

    • 71 13

    • panie Szczurek (1)

      jak z kosakowa do sopotu jezdzic inaczej do pracy niz samochodem ? bardzo chetnie zmieniłbym transport ale jeszcze 100 lat górne pogorze oksywie kosakowo itd nie beda mialy sks

      • 2 0

      • SKS?

        Szkolny klub sportowy? No da się załatwić

        • 1 1

    • (1)

      Horala jak mowi to klamie

      • 3 4

      • pilnuj swojej Krzywonos

        • 4 1

  • a po co tam ten wiadukt? zróbcie na puckiej, gdzie jeżdżą SKM i dalekobieżne, a nie pociągi towarowe. Śmiech na sali...

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane