• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: auta osobowe zajmują miejsca parkingowe dla dostawców

Patryk Szczerba
19 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.

W centrum Gdyni znajduje się ponad 30 miejsc parkingowych dla dostawców. Mogą oni stawać na powiększonych kopertach, ale często są blokowani przez kierowców aut osobowych. Urzędnicy planują zwiększać liczbę miejsc dla dostawczaków, a mieszkańcy liczą na zmianę zasad ich wykorzystywania.



Czy dostawcy powinni dzielić miejsca parkingowe z osobówkami?

Mieszkańcy i przedsiębiorcy w Gdyni od lat zwracali uwagę, że rosnący problem z parkowaniem stwarzają nie tylko kierowcy samochodów osobowych, ale także dostawczych, którzy zastawiają chodniki, trawniki, blokują jezdnie czy przejścia dla pieszych.

Ich kierowcy bronili się, że nie mają wyjścia, bo muszą gdzieś rozładować dostawy do sklepów.

W 2018 roku Gdynia rozpoczęła malowanie "kopert" dla dostawców w ramach realizacji projektu unijnego Freight Trails. Projekt kosztował 230 tys. zł. 34 tys. zł to wkład własny miasta, reszta to unijne dofinansowanie.

Miejsca parkingowe dla dostawców w centrum Gdyni



Na początek pojawiło się 11 miejsc - głównie w Śródmieściu. Obecnie jest ich ponad 30. Pomagają dostawcom przede wszystkim na ul. Świętojańskiej i Starowiejskiej.

Gdynia: miejsca parkingowe dla dostawców



Przy okazji wywołują jednak sporo emocji.

- Jestem mieszkańcem centrum miasta i zawodowym kierowcą. Bardzo często miejsca dla zaopatrzenia są zajęte przez samochody osobowe, które utrudniają korzystanie z tego miejsca samochodom dostawczym - pisze pan Marek, nasz czytelnik.
Wskazuje, że nikt ze służb nie kwapi się do karania właścicieli samochodów stojących na "kopertach dla dostawców" i proponuje zmiany w zasadach parkowania na miejscach dla dostawców, by były lepiej wykorzystane.

Czytelnik: miejsca dla dostawców w dzień, później dla osobowych aut



- Płacę abonament parkingowy i mam problem ze znalezieniem miejsca blisko zamieszkania. Uważam że powinien być znak oznaczony tablicą "Tylko dla zaopatrzenia od godz. X do godz. Y", aby można było korzystać z tych miejsc po zamknięciu sklepów. Tak jest w innych krajach - podkreśla.
Urzędnicy, których pytaliśmy o takie rozwiązanie, mają dwie wiadomości.

Miejsc przybędzie, zmian nie będzie



Dobra jest taka, że miejsc dla dostawców będzie przybywać.

- Analizowanie są ul. 10 Lutego i Władysława IV. Ponadto do ZDiZ wpływają indywidualne zgłoszenia od przedsiębiorców. Zasadność ich wprowadzenia jest każdorazowo analizowana przez eksperta ds. logistyki miejskiej - informuje Małgorzata Omachel z Referatu Relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Zła, że zmian w zasadach parkowania nie będzie.

- Taką możliwość analizowano i odrzucono podczas opracowywania założeń funkcjonowania miejsc dostaw w ramach projektu unijnego Freight Tails - uzupełnia.

Opinie (292) 6 zablokowanych

  • Właściwe dla Gdyni rozwiązywanie problemów wszelkich (1)

    Farba i pędzle

    • 78 7

    • Bo teraz taki mamy klimat. W nowoczesnej, zachodniej Europie np.

      problem ataków terrorystycznych ze strony islamistów, rozwiązywany jest za pomocą kolorowych kredek.

      • 0 2

  • Zawsze u nas jest problem z wynalezieniem tego, co inni dawno zrobili. (2)

    W UK parkingi w dzielnicach mieszkaniowych są różnego typu i dostosowane do potrzeb wszystkich użytkowników oraz możliwości miejsca. Są typu "tylko dla mieszkańców", 'tylko dla biznesu', część jest ogólnie dostępna, ale np. w godzinach 11-13 należy mieć bilet parkingowy lub kartę parkingową mieszkańca, co uniemożliwia parkowanie na cały dzień przyjezdnym, bo np. jegomość dalej pojechał metrem do pracy. Na bardziej zatłoczonych ulicach możesz parkować za opłatą, ale maksymalny czas parkowania to 2godziny i musisz odjechać w inne miejsce i żadnych kart ani zezwoleń, itd. itd. Wszędzie są dokładnie narysowane miejsca i parkingowe co do sztuki. Gdy ktoś zaparkuje na linii, o zajęciu dwóch miejsc nie mówiąc, to w ciągu minuty będzie miał słono do zapłaty, a po kwadransie przyjedzie lora i wywiozą samochów 100 mil za miasto. Jest porządek i wszystko działa super. Czy to naprawdę takie trudne? Chcesz szanowny mieszkańcu mieć możliwość parkowania? To wykup roczny abonament, po nieco ulgowej cenie, ale to i tak niemało. Za drogo? Sprzedaj samochód i jedź autobusem, metrem, koleją... Owszem masz mieszkanie, ale ulica do ciebie nie należy i nigdy należeć nie będzie.

    • 3 1

    • Akurat to czy ulica należy czy nie należy do danej nieruchomości

      nie jest taką prostą sprawą. Podział administracyjny działek-mówi ci to coś?

      • 1 1

    • A my za to mamy koperty,słupki, drogi dla rowerow

      pasy dla rowerów, rowerzystów na chodnikach i likwidujemy parkingi bo to przeżytek. Rower przyszłością miast.

      • 0 2

  • (1)

    jeżeli kupujesz auto zastanów się czy będziesz miał je gdzie parkować . to nie jest tak że kupujesz furmankę a państwo czy miasto organizuje Ci miejsce parkingowe :) musisz się pogodzić z tym że samochodu nie zaparkujesz 'pod domem' czyli najczęściej blokiem - których okolica nie była projektowana z uwzględnieniem miejsca na samochód dla każdego. tutaj pojawia się bydło tworzące lewe parkingi na zieleni czy ciągach pieszo-rowerowych a pomaga im w tym bierna postawa straży miejskiej i policji która najwyraźniej tak jak od dawna się mówi ma narzucone z góry do wykonania plany konkretnych działań. co ciekawe bo karanie mandatem czy holowaniem stojącego byle jak byle gdzie bydła jest bardziej dochodowe.

    • 7 1

    • Odwróć sytuację.

      Zrobiłeś rekonesans i wiesz, że spokojnie zaparkujesz pod blokiem albo sklepem (nawet niech będzie płatny abonament dla mieszkańca/przedsiębiorcy za te 3dychy). Kupujesz samochód i mieszkanie/otwierasz sklep w tym miejscu. Po roku-dwóch miasto zwija ci parking i oddaje go prywatnej firmie, która chce kosić jak najwięcej $ lub buduje coś na terenie parkingu albo robi chodnikowe lotnisko. Co wtedy robisz? Wyprowadzasz się, sprzedajesz samochód ze stratą, zamykasz działalność w tym miejscu?
      Łatwo się gada i ocenia jak nie jesteś sam w takiej sytuacji i sprawa bezpośrednio cię nie dotyka!

      • 0 0

  • Codziennie wysyłam porcje fotek... Zero reakcji (1)

    Do sm i policji. Za co biorą kasę???

    • 4 2

    • Za to, żeby móc się pośmiać z takich samozwańczych, niespełnionych, rudych szeryfów-januszy.

      • 2 1

  • w tym kraju każdy parkuje jak mu się podoba (1)

    blokowanie wjazdu na posesję, parkowanie na miejscu dla niepełnosprawnych bez karty, parkowanie na chodniku że nie ma jak się przecisnąć. Wszystko po staremu. Brak kultury.

    • 8 1

    • A dziwisz się skoro na każdym kroku likwiduje się ogólnodostępne parkingi?

      • 1 0

  • Proponuję od wielu lat zorganizowanie dobrze przytogowanej konferencji na temat polityki parkingowej (2)

    Wdrażanie odosobnionych rozwiązań bez wyjaśniania ich sensu prowadzi do ciągłych zadrażnień i konfliktów. Wdrażaniu SPP powinny towarzyszyć wyjaśnienia,, że chodzi nie tylko o zwiększenie rotacji, ale także zmniejszenie skłonności do przyjeżdżania samochodem do centrum miasta oraz wzrost atrakcyjności przestrzeni miejskich wolnych od parkujących samochodów. W Kopenhadze to się zaczęło ponad 50 lat temu i napotykało taki sam opór ludzi dopatrujących się wszędzie "ekoterroryzmu" - dokładnie tak jak na tym portalu. To minie, ale wymaga zdecydowania i konsekwencji w działaniu władz miejskich.

    • 5 5

    • Jaka polityka? (1)

      Zamykać i po kłopocie. Najlepiej szlabany przed miastem i wypad z burakami.

      • 0 1

      • Czyli co?

        Zamykać bo ty masz taki kaprys? Takiego wała!
        W takiej sytuacji dyskryminujesz mieszkańców centr miast w stosunku do mieszkańców innych dzielnic bo wg ciebie nikt w śródmieściu nie powinien być mobilny i posiadać samochodu.
        To już było-jakoś tak przed '89tym.
        Zacznijmy od likwidacji Świętojańskiej-zróbmy tam klepisko oraz zabrońmy urzędasom przyjeżdżać do urzędu samochodami.

        • 2 0

  • Parkowanie krótkoterminowe!!!! (1)

    Te miejsca to miejsca dla zaopatrzenia. Ok. Termin zaopatrzenie może być różnie rozumiany. Jednak 15 minut to 15 minut. Dużo przedsiębiorców parkuję tam na kilka godzin urządzając sobie prywatne parkingi. Kilku godzinne darmowe parkingi. Wystarczy jednak zrobić dwa zdjęcia w odstępie 20 minut wysłać na straż miejska i taki delikwent jest wzywany. Jego strata czasu. Bo na straż musi pojechać. Chcecie marnować swój czas robiąc sobie prywatne darmowe parkingi proszę bardzo. Dalej będę was zgłaszał.

    • 12 4

    • Jesteś rudy?

      • 1 1

  • Prawda jest taka, (2)

    że w centrach dzisiejszych miast po prostu nie da się już mieszkać. Ludzi zbyt dużo, miejsca zbyt mało (i nie chodzi mi tylko o samochody, czy szeroko rozumiany transport).

    • 8 0

    • W Makao mieszka ponad 16 tys osób/ 1 km2 (1)

      Tam to dopiero jest ścisk :-)

      • 0 0

      • Mieszka czy może dysponuje lokalami na wynajem?

        Poza tym chcesz mieszkać jak Chińczycy w 'apartamentach' kapsułowych?

        • 1 0

  • zabronić kategorycznie (4)

    Miasto powinno zabronić wjeżdżania do centrum samochodów osobowych !!!!! Ruszyć tyłki na nogach lub trajtkiem . Cała Świętojańska i okoliczne uliczki powinny być zamknięte dla osobówek. Ludzieom się w głowach poprzewracało jakby mogli to by do kanjpy lub do banku wjechali samochodem i stanęli w środku!!!! Zakaz wjazdu do centrum jak najszybciej !!!

    • 13 30

    • Życzę Ci żebyś nowa wersalke przywiozla sobie (1)

      W siatkach autobusem.

      • 2 0

      • Od razu autobusem,

        na rowerze niech targa albo pieszo!

        W czynie społecznym i w imię chorej ekoideologii towarzyszko!

        • 2 0

    • Antonina może będziesz w sytuacji , że będziesz miała problem z poruszaniem i wtedy ja będę kazała tobie chodzić i dźwigać zakupy

      • 6 1

    • Jak najszybciej idź do lekarza.Może nie jest za późno.

      • 4 5

  • Kierowczyki! (6)

    wyp...alać z centrów miast. Z czym do ludzi kiedy do miasta przyjeżdżacie? Zostawcie swoje rzęchy pod swoimi oborami na przedmieściach.
    Dość hegemonii leniwych januszy i graszynek. Maciej komunikację miejską i rowery i autonogi.

    • 7 22

    • Słaba prowokacja :) (2)

      Ale jeśli nie, to niestety twoje marzenia pozostaną z tobą na zawsze

      • 2 1

      • Jakoś systematycznie ładnie wam kierowczyki drogi w centrach zamykaja (1)

        Więc jednak działa.

        Miło patrzeć jak wam żyłka pęka i gałki oczne wyłażą

        • 0 2

        • Na razie widzę tylko wscieklych na wszystko rowerzystów.

          Kierowcy są spokojni :)

          • 2 0

    • (1)

      pogratulować języka !!!!

      • 4 1

      • Pogratulować ortografa. Zdanie zaczynaj z dużej literki. Alek czy tam sr*lek.

        A do kierowców ciężko trafić poezją. Wyjdź czasami z domu i zobacz co się dzieje na ulicy. Czy ty wiesz ilu ludzi dziennie jest pokrzywdzonych przez agresywnych kierowców w sytuacjach nazywanych road rage? A to tylko te zgłoszone i ujawnione.

        Poza tym, wpychają się ludki samochodami do lasu, stoją na chodnikach, udają i**otów kiedy wymuszają pierwszeństwo. Czyli ty chcesz zrobić co? Poprosić ich żeby już tak nie robili? No to powodzenia życzę.

        • 1 5

    • Jak zarobisz tysiaka albo 2 to będziesz mogł w końcu kupić sobie auto

      I przestać zazdrościć

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane