• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: nie rezygnujemy z dróg rowerowych

Jakub Furkal
3 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia. Koparki zablokowały drogę rowerową
Urzędnicy podkreślają, że najważniejsze jest teraz dla nich dokończenie urwanych dróg rowerowych w Gdyni, jak np. ta przy ul. 10 Lutego. Urzędnicy podkreślają, że najważniejsze jest teraz dla nich dokończenie urwanych dróg rowerowych w Gdyni, jak np. ta przy ul. 10 Lutego.

Po artykule prezesa Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia Łukasza Bosowskiego, który przed tygodniem podsumował brak inwestycji rowerowych w mieście, publikujemy odpowiedź Jakuba Furkala, pełnomocnika prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.



Bardzo dziękuję stowarzyszeniu Rowerowa Gdynia za poruszenie istotnych spraw dla komunikacji rowerowej.

Zapomniane gdyńskie drogi rowerowe



Czy sieć rowerowa w Gdyni rozwija się w odpowiednim tempie?

Miasto, mając ograniczone środki finansowe, musi rozważnie nimi dysponować, co oznacza konieczność gradacji ważności poszczególnych inwestycji. Najistotniejsze dla gdyńskiej sieci tras rowerowych jest połączenie jej w jedną, spójną i wygodną sieć. Dlatego w pierwszej kolejności realizowane są przedsięwzięcia mające na celu budowę tras rowerowych tam, gdzie obecnie ich nie ma lub jest szansa na połączenie oderwanych od siebie odcinków.

Drogi rowerowe są projektowane



W związku z tym aktualnie projektujemy bardzo istotne fragmenty dróg rowerowych, m.in. wzdłuż ul. Wielkopolskiej od ul. ŁowickiejMapka do al. ZwycięstwaMapka, wzdłuż ul. ChwarznieńskiejMapka (Witomino), wzdłuż ul. Rolniczej (od ChwarznieńskiejMapka do KonwaliowejMapka), kładkę pieszo-rowerową nad torami (między Małym Kackiem a Karwinami), fragment al. 17 GrudniaMapka, ul. 3 MajaMapka czy ul. Jana z Kolna. Prowadzone jest postępowanie na projekt rowerowego połączenia ul. Wiśniewskiego z ul. Morską (wzdłuż estakady KwiatkowskiegoMapka), ul. Unruga (od ul. BosmańskiejMapka do estakady), a w niedługim czasie również wzdłuż ul. Janka WiśniewskiegoMapka między dworcem PKP a stacją Shell.

Wspomniany przez Pana Łukasza Węzeł Karwiny wzbogaci się o drogi rowerowe w miejscach, w których dzisiaj ich nie ma, czyli na ul. Sopockiej, Strzelców i Nowowiczlińskiej.

Drogi rowerowe, które będą zbudowane



W najbliższych miesiącach planowane jest wybudowanie nowych dróg rowerowych, np.: wzdłuż ul. Władysława IV (skrzyżowanie z al. PiłsudskiegoMapka), na ul. płk. DąbkaMapka, ul. KwiatkowskiegoMapka, wzdłuż ul. 10 LutegoMapka, na ul. KartuskiejMapka, fragment przy Uniwersytecie Morskim czy wyczekiwane połączenie dróg rowerowych na skrzyżowaniu ul. Morskiej z WarszawskąMapka.

Drogi rowerowe nie zawsze są konieczne



Należy też zwrócić uwagę, że nie w każdym miejscu budowa wydzielonych dróg rowerowych jest możliwa czy wręcz potrzebna, aby jazda rowerem stała się wygodna i bezpieczna. Przykładem niech będzie przeobrażona organizacja ruchu na kilometrowym odcinku ul. Świętojańskiej. Ograniczony ruch w kierunku północnym (od al. Piłsudskiego do ul. 10 Lutego) wyłącznie dla rowerzystów i trolejbusów, a w drugą stronę wydzielenie pasa rowerowego spowodowało, że ulica stała się spokojniejsza, cichsza i bezpieczniejsza dla rowerzystów, którzy do tej pory jeździli chodnikami. Ponadto, mimo utrudnień jakie wprowadza budowa Trasy Kaszubskiej - tam również powstaną nowe połączenia rowerowe między Kaczymi Bukami, Chwaszczynem a Dąbrową.

Intensywnie pracujemy i szukamy najbardziej efektywnych sposobów na ulepszanie sieci gdyńskich dróg rowerowych. Priorytetem jest budowa dróg rowerowych tam, gdzie ich nie ma. Dodawanie dodatkowych szlaków wzdłuż ulic, gdzie one już istnieją (ul. Wielkopolska oraz ul. Morska) jest obecnie zadaniem mniej pilnym. Zdajemy sobie sprawę z licznych potrzeb inwestycyjnych, które usprawnią ruch rowerowy i zapewniam, że miasto z nich nie rezygnuje.
Jakub Furkal

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (267) ponad 20 zablokowanych

  • Z drogi wewnętrznej elektrociepłowni chyba zrezygnowaliście. Urząd miasta nie mam że nic zrobić. Policja ma wylane. A wariaci szarżują prawie 100

    • 4 1

  • A moze zrezygnujcie...

    ...bo z takim sposobem budowania to by sie tam prokurator przydal. Czy ktos wyjasni czemu z Obluza zbudowano do Terminala po prawej stronie estakade rowerowa obok istniejacej sciezki ale juz o estakadzie nad torami na J Wisniewskiego zeby dostac sie normalnie do Morskiej to nie?? Zeby legalnie sie przedostac to trzeba do dworca w Gdyni jechac i wracac Morska. Kto za to odpowiada i gdzie jest logika? Wiec jesli macie dalej taka sama logike to lepiej nic nie robcie. Chyba ze znowu cos szybko z Unii trzeba wydac

    • 4 1

  • Brak logiki w wypowiedzi... Czemu mimo utrudnień? Co to ma do rzeczy? (2)

    Ponadto, mimo utrudnień jakie wprowadza budowa Trasy Kaszubskiej - tam również powstaną nowe połączenia rowerowe między Kaczymi Bukami, Chwaszczynem a Dąbrową.

    • 34 10

    • UM Gdynia Ma utrudnienia

      ponieważ w samym urzędzie jak i spólkach miasta jest zbyt dużo dyrektorów i kierowników, a o prezesach już nie wspomnę. Mogę sypać przykładami jak leci. I na to miasto kasę ma, ale jak trzeba coś dla mieszkańców to jest problem.

      • 1 0

    • Taki że zbudowanie drogi rowerowej przy / w poprzek dwupasmowej S-ki jest trudniejsze niż przy normalnej szosie / ulicy.

      • 4 2

  • od 3 lat Gdańsk cofa się zamiast rozwijać nawet inwestycje które są realizowane nie są dopilnowane (11)

    Nie planuje się nowych wszystko zostaje cięte . Pierwszy raz od 15 lat nasze piekne miasto cofa się zamiast rozwijać . Zobaczcie co się dzieje z ZKM pętle srzedane deweloperm autobusy jakiejś zewnetrznej firmy Renoma miliony przez lata zarobiła po cichutku sprzedają kominukacje miejską kaweł po kawałku

    • 28 23

    • Fakty (4)

      Trzeba było nie głosować na POwców.
      W Gdyni zresztą to samo..

      • 5 9

      • Co pisowcy wybudowali w tym kraju? (2)

        Nie licząc świątyń, pomników i kolejnych stołków w państwowych spółkach dla krewnych i znajomych królika.

        • 10 7

        • Własnie, właśnie zbudowali krzyż na Kamiennej Górze

          • 0 0

        • Prywatny park dla ojca Rydzyka jeszcze.

          • 3 4

      • Twoi pisowcy nawet by nie próbowali nić robić, im kasa z dróg i innych inwestycji najzwyczajniej by się należała.

        • 4 6

    • Racja Gdańsk jest źle zarządzany od paru lat (2)

      • 4 4

      • Napisał czopek z Białegostoku o_O (1)

        • 0 3

        • A odpowiedzial mu czopek z pierdziszewa małego.

          • 4 2

    • Chyba Gdynia

      Niestety to wina panujących w urzędzie

      • 1 3

    • Co mają drogi rowerowe w Gdyni wspólnego z Gdańskiem czopku?

      Nowogrodzka kazali PiSać, to klepiesz byle co, byle gdzie, byle o tym jak źle jest w Gdańsku.

      • 14 6

    • Ciekawe czy stogi oddali mieli czas do końca września :)

      komedia

      • 4 4

  • pomaluj se jeszcze na czerwono przed domem

    szczurek ostatnie podrygi rozkladasjacej sie ostrygi

    • 6 0

  • gdynia to dno zerwalem nalepke gdynia moje miasto

    dno pod rzadami szczura i jego ekipy malwersantow

    • 5 0

  • szczurzy pasozyt zamkniety w twierdzy

    obyscie wszystcy tam........

    • 7 0

  • 2% (2)

    Taki jest udział rowerków w całości ruchu. I tyle budżetu drogowego powinno iść na potrzeby ścieżek itp. Proste

    • 7 5

    • dzbanie by było wiecej rowerzystów potrzebne są drogi rowerowe wiec potrzeba jak najwiecej w nie inwestowac

      • 2 2

    • nie 2 tylko 5%

      i tyle budzetu nawet nie idzie na to

      • 3 1

  • Drogi rowerowe w Gdyni niebezpieczne brak strefy akumulacji

    UM Gdyni projektuje drogi rowerowe tak by na skrzyżowaniu auta nie miały się gdzie zatrzymać i rozejrzeć by zobaczyć rowerzystę. Jako rowerzysta nie czuję się bezpiecznie przejeżdżając przez skrzyżowanie. Jako kierowca nie mam nawet szansy zobaczyć czy ktoś znajduje się na ścieżce, jedynie skręcenie o 90 stopni i zatrzymanie się w strefie akumulacji (której nie ma lub jest zbyt mała) zapewnia możliwość rozejrzenia się oraz bezpieczeństwo wszystkich członków ruchu.

    • 7 0

  • rowery

    sciezki rowerowe budowac a nie m a l o w ac panie Lucyk

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane