- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (249 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (63 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Gdynia planuje rewolucję w Śródmieściu
Jednokierunkowa ul. Świętojańska, większa i droższa strefa płatnego parkowania, ułatwienia dla pieszych i rowerzystów, więcej drzew oraz zieleni. Gdynia zapowiada duże zmiany w centrum miasta, na które do 2021 roku chce wydać 18 mln zł.
Co konkretnie ma się zmienić?
1. Śródmiejska strefa płatnego parkowania i stopniowo rozszerzany zasięg obecnej strefy. Z raportu zleconego przez władze miasta wynika, że kierowcy są skłonni płacić nawet 5 zł za pierwszą godzinę parkowania. Na razie jednak konkretnego terminu podwyżek nie ma.
- Zanim jednak to nastąpi, kontynuować będziemy konsultacje z gdynianami. Już dziś wielu mieszkańców dzielnic sąsiadujących ze Śródmieściem sugeruje, że w ich sąsiedztwie powinniśmy wprowadzić opłaty za parkowanie. Od miesięcy sondujemy, jak takie działanie wpłynie na system. Z przeprowadzonych badań płyną dające do myślenia wnioski. Na przykład średni czas zajmowania jednego miejsca parkingowego w Gdyni wynosi od 3,5 godz. w dni robocze do nawet 6 godz. w weekendy. Naszym celem jest zwiększenie rotacji - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.
2. Ogłoszony zostanie przetarg na kompleksową przebudowę ul. Starowiejskiej. Przypomnijmy: po konsultacjach społecznych prezydent Gdyni otrzymał od projektantów trzy warianty zmian. Wybrał wspierający pieszych, który zakłada następujące zmiany:
- powstaną elementy uspokajające ruch,
- jezdnia będzie znacznie węższa,
- pierwszeństwo na całej szerokości ciągu pieszo-jezdnego będą mieli piesi,
- samochody będą mogły jechać maksymalnie 20 km/h,
- niemożliwy będzie przejazd przez całą długość ulicy,
- będzie znacznie więcej miejsc odpoczynku dla pieszych,
- zasadzona zostanie dodatkowa roślinność.
3. Jednokierunkowa ul. Świętojańska. W pierwszym etapie ulica będzie jednokierunkowa od strony ul. 10 Lutego do al. Piłsudskiego z wyłączeniem komunikacji zbiorowej. W obu kierunkach będą też mogli poruszać się rowerzyści, którzy zyskają kontrapas.
4. Pas rowerowy na ul. 3 Maja i park kieszonkowy. Po 3 Maja nie będą już jeździć autobusy. W obu kierunkach będą za to mogli jeździć rowerzyści, którzy poprzez kładkę nad ul. Podjazd dojadą do ul. Batorego. Powstanie też park kieszonkowy.
5. Konkurs urbanistyczno-architektoniczny dla skweru Kościuszki i Molo Południowego. Obszar ten ma stać się bardziej atrakcyjny dla pieszych, więc władze miasta ogłoszą konkurs, który ma dać odpowiedź na pytanie, jak to zrobić. Na pewno powstanie więcej miejsc do wypoczynku oraz przejść dla pieszych.
6. Więcej drzew i zieleni. Nowe nasadzenia pojawią się przy ul. 10 Lutego, Armii Krajowej, al. Piłsudskiego wzdłuż parku Centralnego.
- Czystsze powietrze i więcej zieleni mają pozytywny wpływ na zdrowie wszystkich mieszkańców oraz walory estetyczne - komentuje wiceprezydent Gdyni Bartosz Bartoszewicz. - Jednocześnie patrzymy w stronę dostępnych innowacji, jak na przykład udogodnień dla carsharingu czy zautomatyzowanej kontroli opłat w strefie płatnego parkowania, tzw. e-kontroli, którą umożliwiają elektryczne samochody wyposażone w specjalistyczne kamery. Pozwoliłoby to na uszczelnienie systemu pobierania opłat - dodaje.
Opinie (755) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-29 14:41
Opinia wyróżniona
Rewolucja? (43)
zamknięcie 1 pasa Świętojańskiej spowoduje zdecydowanie wieksze korki na Władysława i Morskiej-co to za róznica czy bedzie 1 pas ruchu czy dwa.Posadzenie kilku drzewek, bo na więcej nie ma miejsca i kilka donic z kwiatami to tez nic nadzwyczajnego.
- 320 69
-
2020-03-23 06:39
już w 1938r padła w Gdyni taka koncepcja
by ścisłe centrum Gdyni całkowicie zamknąć dla ruchu samochodów.
...
i to w latach gdy 1 samochód przypadał na 1000 mieszkańców- 1 0
-
2020-03-18 09:45
przekształcenie ulicy miejskiej w deptak zmniejsza skłonność do korzystania z samochodu w jej okolicach
ta zależność działa także w odwrotnym kierunku: jeśli tworzy się nowe połączenie drogowe w mieście, na sąsiednich ulicach dojazdowych zwiększa się natężenie ruchu pojazdów. Dlatego redukcja skali ruchu na Świętojańskiej przypuszczalnie przyczyni się także do redukcji skali ruchu na ulicach prostopadłych do niej, a także na ulicy Władysława IV; z korzyścią dla jakości życia w całym mieście. Brawo Gdynia!
- 0 0
-
2020-02-01 01:08
Panie Prezydent Pan już nie miej więcej pomysłów Pan po prostu abdykuj nie czas???
- 2 1
-
2020-01-30 20:35
To nawet nie chodzi o zwężenie pasa drogowego. Dla trolejbusów ma być ruch dwukierunkowy, więc szerokość jezdni musi pozostać.
- 2 1
-
2020-01-30 14:18
(1)
korków nie powoduje zamknięcie ruchu a zbyt duża ilość samochodów. Jednokierunkowa droga uspokoi ruch i zwiększy bezpieczeństwo pieszych. Ludziom tyłki przyrosły do samochodów, a w mieście wcale nie potrzeba ich używać. Ostatnią milę można przejść na pieszo.
- 6 5
-
2020-01-30 15:52
Ostatnia mile to juz Ciebie zaniosa.
- 2 2
-
2020-01-30 12:53
Likwidacja zatok przystankowych
Żeby uspokoić ruch na Świętojańskiej (i nie tylko) wystarczy zlikwidować zatoki przystankowe. To skuteczniejsze niż strefa 30, a przy okazji będzie więcej miejsca dla pieszych.
Ale miasto zamiast likwidować zatoki, wydało właśnie miliony na ich remonty, a z drugiej strony stawia znaki i przeszkody żeby uspokoić ruch.- 10 3
-
2020-01-30 12:08
Zamknąć dal ruchu samochodowego:
- Świętojańską od 10 Lutego do UM z możliwością przejazdu ul Armii Krajowej w kierunku teatru i na Kamienną Góry,
- Żwirki i Wigury w jednym kierunku,
- Żołnierzy I Armii ... także w jednym kierunku,
- Skwer Kościuszki od ul Borchardta/ Waszyngtona
- Starowiejską na większej części
Można oczywiście czasowo- Świętojańską od 10 Lutego do UM z możliwością przejazdu ul Armii Krajowej w kierunku teatru i na Kamienną Góry,
- Żwirki i Wigury w jednym kierunku,
- Żołnierzy I Armii ... także w jednym kierunku,
- Skwer Kościuszki od ul Borchardta/ Waszyngtona
- Starowiejską na większej części
Można oczywiście czasowo włączać np od 7:00 do 21:00 tak aby można było zrobić zaopatrzenie. Skwer jest specyficzny z racji firm i basenu jachtowego więc tu przejazd tylko w wyznaczone miejsca lub z racji przewozu sprzętu wodnego na zasadzie przepustek.- 5 6
-
2020-01-30 11:02
(3)
Władysława IV to jest dopiero patologia w dziedzinie dróg.
"autostrada" 3+3 pasy - kompletny bezsens.
Jedna z jezdni powinna być zamknięta i przeznaczona na deptak.
Druga powinna mieć jednokierunkowy buspas (dla komunikacji która mogłaby wracać jednokierunkową Świętojańską), oraz dwa pozostałe pasy dla samochodów (po jednym w każdą stronę).
Oraz likwidacja bezsensownego parkingowiska wzdłuż Władysława IV.- 6 8
-
2020-02-04 15:28
szok
szok i niedowierzanie - na Władysława IV też mieszkają ludzie, którzy mają samochody! i chcą je zaparkować! więc jak zlikwidować "parkingowisko" przy Władysława IV? powiedział pewnie mądry z Pogórza albo innego Wiczlina... :):):)
- 0 2
-
2020-02-02 17:50
Zwariował
O kolejny rewolucjonista? Jeden LENIN już był. panu za głupie pomysły dziękujemy.
- 2 1
-
2020-01-30 13:00
dodatkowa trakcje maja zbudowac, kto da na to pieniadze?
- 1 1
-
2020-01-30 09:07
no i bardzo dobrze (6)
to przecież reprezentacyjna ulica tego miasta i czas by wreszcie jakoś zaczęła wyglądać, by z knajpianych ogródków nie przepędzał ludzi hałas samochodów.
p.s. w gdańsku na Długiej też kiedyś był ruch.- 19 4
-
2020-02-02 17:45
Wkurzony
A ile ty siedzisz w tych ogródkach zimą?
- 0 1
-
2020-02-02 11:34
W takim razie niech zamkną całkiem, a nie tak, że samochody tylko w jedną stronę, ale trajtki i tak w dwie. Gdzie tu logika?
- 5 1
-
2020-01-30 13:50
Może samochodów nie będzie,ale trolejbusy będą nadal jeździć obie strony (2)
Więc przestrzeń dla ogródków wcale się nie powiększy
- 6 2
-
2020-02-02 17:48
Normalny
Co wy tylko o tych knajpach i ogródkach ciągle? Piwo i alkohol wam mózgi wyżarło czy jako przyjezdni szukacie taniej rozrywki? Współczuję mieszkańcom Świętojańskiej.
- 3 1
-
2020-01-31 10:38
Czystsze powietrze będzie
- 2 2
-
2020-01-30 09:32
i można było popylac tramwajem wzdłuż i co koń wyskoczy
- 2 3
-
2020-01-30 07:48
czas sie ewakuowac z tego miasta (5)
Co pomysł to głupszy. Ciekawe który kierowca chce płacić 5 zł za godzinę?? może jeszcze wpuśćcie tylko hybrydy i elektryki do centrum... a za 5 lat z tzw hybrydami bedzie jak z dieslami z dpf niby sa a jednak ich nie ma... wiecej zieleni tak ale komunikacja miejska napewno nieee. szybciej pojade gdzie indziej i zostawie pieniadze niz mam płacic za
Co pomysł to głupszy. Ciekawe który kierowca chce płacić 5 zł za godzinę?? może jeszcze wpuśćcie tylko hybrydy i elektryki do centrum... a za 5 lat z tzw hybrydami bedzie jak z dieslami z dpf niby sa a jednak ich nie ma... wiecej zieleni tak ale komunikacja miejska napewno nieee. szybciej pojade gdzie indziej i zostawie pieniadze niz mam płacic za parking.
Ponadto zastanowili by się by zrobić Parki poza centrum wtedy nikt by się nie pchał do centrum i na bulwar gdzie nic nie ma. W tym zakresie jest kompletna klapa i nie ma gdzie isc.
Pare lat temu to było miasto z prezydentem który myslał teraz widze, że juz wiek nie ten i rozum nie ten. Czas na zmiany- 15 11
-
2020-01-30 10:21
Zapraszamy fo Gdanska!
- 2 2
-
2020-01-30 10:04
Ja! (1)
Mogę płacić nawet 10PLN żeby zalatwić swoje sprawy i odjechać. Stać cię na paliwo to będziesz miał i na parking. Proste jak drut. A jak nie to pozostaje rower i komunikacja.
- 16 6
-
2020-01-30 18:51
Ale jak widzisz do większości nie dociera. Alternatywą dla 5zł za godzinę parkowania nie jest 2zł tylko brak miejsca w ogóle.
- 5 1
-
2020-01-30 08:57
(1)
Jedź, jedź. Najlepiej do Poznania czy Warszawy. Tam za darmo zaparkujesz w centrum. A nie... tam zaraz będą sporo wyższe stawki niż w Gdyni po podwyżkach
- 17 4
-
2020-01-30 09:31
niech jedzie ale do ...
samego centrum zagłębia PiS siedliska ciemnoty, zabobonu i wiary w gusła - podlaskiego
- 9 4
-
2020-01-29 14:48
(16)
smrodziarzom mówimy stanowcze nie. macie swoje ścieżki samochodowe za miastem.
tam jest wasze miejsce- 33 55
-
2020-01-30 10:19
Rowerzysci winni jezdzic tylko po sciezkavh za miastem przez caly rok z zakupami z plecalami itp.
- 3 5
-
2020-01-30 09:21
Sam(a) jesteś smrodziarzem
- 4 3
-
2020-01-30 06:15
(13)
To jeszcze pedalulusie utrzymuj tę drogi. Obowiązkowe OC do każdego roweru, podatek za zwiększone wdychanie powietrza.
Ekologu, trzeba było protestować jak zabudowywano korytarze powietrzne w mieście, teraz ruch po zdrowie w takim mieście to przyspieszenie rozwoju chorób.- 30 13
-
2020-01-30 10:00
Dokładnie! (3)
Oraz absolutny zakaz jeżdzenia rowerem w słuchawkach z mandatem 500PLN. W tej chwili rowerzyści wszystkich mają w poważaniu tłumacząc swoje uchybienia ekologią.
- 14 7
-
2020-01-30 11:48
To tak jakby wprowadzić zakaz słuchania radia w samochodzie. (2)
Śmieszą mnie takie argumenty.
- 6 9
-
2020-01-30 15:50
(1)
Tak Cie smiesza?Ludzie gina na przejsciach
Bo wchodza bezmyslnie na czerwonym,poniewaz smartfon i facebook jest najwazniejszy.Dalej Cie smieszy?- 3 3
-
2020-01-31 10:36
Kierowcy bezmyślnie przejeżdżają pieszych na przejściach
Bo słuchają radia. Kontynuujmy te dyskusje.
- 1 3
-
2020-01-30 09:04
Drogi miejskie nie są utrzymywane z OC, akcyzy ani VATu. Po drugie jeżeli statystycznie rowery powodowałoby by tyle wypadków, które byłyby obciążeniem finansowym to już dawno byłoby OC na nie. Nie spodziewam się, że przyjmiesz to do wiadomości, skoro piszesz takie bzdury.
- 13 9
-
2020-01-30 06:41
Diesel w mózgu (7)
Przeżyjesz półgłówku. Tu chodzi o pieszych.
- 11 20
-
2020-01-30 10:20
Kazdy jest pieszym
- 8 0
-
2020-01-30 07:53
Jakich pieszych??? (5)
piesi na Świętojańskiej mają dwa szerokie chodnikii co kawałek przejścia! Mydlenie oczu.
- 24 10
-
2020-01-30 18:48
"Co kawałek"? (1)
Jest ich tak mało, jak tylko się dało. Zamiast przejść po wszystkich stronach skrzyżowań, są tylko po jednej (Kilińskiego, Obrońców Wybrzeża, Traugutta) dlatego piesi muszą pokonywać 3 przejścia zamiast jednego. Nie ma przejścia np. na wysokości Pułaskiego ani wielu innych ulic prostopadłych do Świętojańskiej, gdzie przecież można przechodzić - bo na skrzyżowaniach można przechodzić, jeżeli nie ma płotków - tylko jest to niewygodne i niebezpieczne.
- 4 1
-
2020-02-02 17:39
Piszesz głupoty
twoja wiedza opiera się chyba na obserwacjach turystycznych. Przejścia podwójne już dawno przywrócili tak, jak było kiedyś. Jedyna ulica gdzie ich nie ma to faktycznie Pułaskiego. Ulice Zygmuntowska i Wybickiego Wybickiego są mało istotne dla ruchu i do przejścia ze światłami jest blisko więc nie ma problemu, który powstanie gdy Świętojańska będzie jednokerunkowa - totalna bzdura!!!!
- 1 1
-
2020-01-30 14:19
(2)
próbowałeś kiedyś przejść na drugą stronę ulicy? Jest to czasami bardzo niebezpieczne bo auta spieszą się do lewoskrętów lub pędzą...
- 3 10
-
2020-02-02 17:29
Mieszkaniec Świętojańskiej
Z jakiej wsi przyjechałeś do Gdyni? Samochody pędzą po Świętojańskiej zwężonej kiedyś przez tę samą ekipę do jednego pasa? Gdzie jest policja i straż miejska skoro tego nie widzą, tak samo jak nie widzą aut zaparkowanych na tej ulicy pod prąd????
- 3 1
-
2020-01-30 15:46
Dlatego trzeba zachowac szczegolna ostroznosc i nie gapic sie w smartfona pidczas przechodzenia
- 5 6
-
2020-01-29 14:48
Kto powiedział, że Władysława IV się nie zmieni jak Świętojańska?
- 5 3
-
2020-01-29 14:20
Opinia wyróżniona
Mam mieszane uczucia (30)
Niby więcej zieleni to zawsze dobrze, ale z drugiej strony może się okazać, że jak wszędzie nastawiamy doniczek, to skończy się tak, że każdy będzie parkował jak popadnie. A wiadomo, że 10 osób ze straży miejskiej tego nie ogarnie i będzie burdello. Chciałabym się mylić, ale nos mi mówi, że mam rację.
- 244 58
-
2020-04-22 14:32
Parkowanie gdzie i jak się tylko da.
Te "dziesięć osób ze SM" poradziło by sobie gdyby w końcu ustanowiono legalność odholowywania nielegalnie zaparkowanych blachosmrodów, do odbioru u "holownika." Za odpowiednią opłata oczywiście. Wyobrażasz sobie jak karnie by wszyscy parkowali tylko tam gdzie to dozwolone i po opłaceniu? W kraju gdzie samochód jest czymś koniecznym do funkcjonowania - myślę tu o Stanach - znakomicie sobie z tym radzą i to głównie dzięki temu o czym na początku wspomniałem.
- 0 0
-
2020-01-30 11:03
na to wystarczy odpowiednio wysokie grzywny i odpowiednio nieuchronne odholowywanie pojazdów do Kokoszek :)
I nikt nie będzie parkował "jak popadnie", bo zwyczajnie i zgodnie z kapitalistycznym podejściem - nie będzie się to opłacało.- 3 1
-
2020-01-30 10:46
taki tekst i liczba lajków świadczy dowodnie, że najważniejsze jest oddziaływanie na wyobraźnię mieszkańców
Jak dotąd trudno było znaleźć spójność między deklaracjami władz a realizowanymi działaniami, może teraz to się zmieni. Pierwsze przykazanie zarządzania zmianą: komunikować się ze swoją społecznością aż do bólu.
- 2 0
-
2020-01-30 09:37
zieleń jeleń
więcej zieleni, a przed fryzjerem na kilińskiego od lat stała donica z kwiatami i kazano ją usunąć. No tak zajmowała przestrzeń miejską a od tego podatek i kasiorka której tak brakuje
- 3 1
-
2020-01-29 23:54
Wizja kolejna, jak ze Starowiejską.
Starowiejska też miała wizje, warianty, plany na zmiany. I co. I NIC.
- 4 1
-
2020-01-29 22:30
Też mam mieszane uczucia.
Doniczki, kwiatki to nie to samo co drzewa rosnące naturalnie.
Nie kumam, najpierw się Gdynię betonuje, a później robi klimatyczną zieleń???- 7 0
-
2020-01-29 21:36
Szczurek i auto (1)
Ciekawe czy Szczurek będzie jeździł z Wiczlina do Urzędu autem,czy też komunikacją miejską?
- 13 0
-
2020-01-29 21:54
On nie
Ma gdzie parkowac pod urzedem.
A ty sie martw, jak z rodzina zabrac sie na spacer na bulwar. Ale w sumie racja, nikt cie nie zmusza zeby tam chodzic.- 6 0
-
2020-01-29 21:03
Hej Ho!
Mieszane uczucia to jak teściowa spada w przepaść twoim nowym Ferrari.
- 4 2
-
2020-01-29 20:17
Odp. (5)
Wywod p.Prezydenta,mozna podsumowac krotko.Kierowcy sa i beda coraz bardziej traktowani jako dojne krowy.Jestem zwiazany z motoryzacja od 40 lat i jak slysze ,ze kierowcy chca podwyzek na min.5 zl za 1 godz.,to przykro sie robi ,ze mowi to Prezydent.Ograniczenie do 20 km/h na Starowiejskiej smieszne.Teraz kto jezdzi na codzien,to srednia na tej
Wywod p.Prezydenta,mozna podsumowac krotko.Kierowcy sa i beda coraz bardziej traktowani jako dojne krowy.Jestem zwiazany z motoryzacja od 40 lat i jak slysze ,ze kierowcy chca podwyzek na min.5 zl za 1 godz.,to przykro sie robi ,ze mowi to Prezydent.Ograniczenie do 20 km/h na Starowiejskiej smieszne.Teraz kto jezdzi na codzien,to srednia na tej ulicy to max.10 km/h w przeciwienstwie do rowerow ,ktorych 20 km/h moze ograniczy.Swietojanska 1 kierunkowa to zwiekszenie ruchu,sasiednich ulic o 50 %.Moze prosciej ,po mesku podjac decyzje o zakazie ruchu wszystkich samochodow na terenie Gdyni?Mieszkancy beda mogli zaplanowac swoje zycie czy juz wyprowadzac sie z Gdyni ewent.kiedy.W Gdyni ilosc mieszkancow maleje i jest to trend narastajacy w przeciwienstwie do Gdanska,Redy,i innych.
- 15 10
-
2020-01-29 23:18
Te ojciec, a skąd Ci te 50% wyszło ? Hehehehe (1)
To opisanie dwóch różnych sytuacji bez komentarza, z sugestia ze jedno ma bezpośredni wpływ na drugie. Dobre ;)
Związany z motoryzacja od 40 lat - złotówa? Brzmi jak jęki złotowy ;)- 5 2
-
2020-01-30 12:02
Synku,poczytaj opracowania inzynierii ruchu .Jest taki dzial,z ktorym wspolpracowalem.Pozdr.
- 0 1
-
2020-01-29 20:29
to nie kierowcy chcą tych podwyżek do 5 zł za pierwszą godzinę parkowania (2)
tego chcą mieszkańcy. 40 lat związku z motoryzacją indywidualną to i tak kilkadziesiąt lat za dużo. Nic dziwnego, że objawy samochodozy mocno zaawansowane. To się leczy - proponuję wyjść na przechadzkę lub przejażdżkę rowerową po mieście.
- 15 19
-
2020-01-30 10:26
Mam samochod ale tez jezdze rowerem i co z tego wynika?
- 2 0
-
2020-01-30 07:44
Jacy mieszkańcy?
Ponad połowa, która na codzień dojeżdża samochodem do pracy?
- 2 2
-
2020-01-29 15:20
Dobrze (5)
Żadnego parkowania. Zero samochódów.
- 14 19
-
2020-01-30 10:24
To sie przenies na wies
- 1 1
-
2020-01-30 09:09
I żeby nie było niczego
- 1 2
-
2020-01-30 07:46
Właśnie! (1)
Mieszkańcy centrum przecież w ogóle nie mają samochodów! Te co stoją w nocy zaparkowane to im złośliwie mieszkańcy Kosakowa i Wiczlina podrzucają
- 6 2
-
2020-01-30 09:36
Się przeprowadź
I po problemie
- 2 0
-
2020-01-29 21:53
zgadzam sie, tylko popsztalanie na nogach w 21 wieku.
- 2 1
-
2020-01-29 15:10
od tego jest straż miejska i laweta
- 5 3
-
2020-01-29 14:56
(3)
Gdynianie są skłonni płacić 5 zł za godzinę parkowania.....a może od razu napiszcie że 20 zł .Pozostawię to bez komentarza aby żyło się coraz lepiej.
- 51 8
-
2020-01-30 10:24
(1)
A rowerzysci slyszalem ze chca placic 10 xl za sciezki.To mi sie podoba.Prawdziwi patrioci z Pis
- 0 1
-
2020-03-18 09:49
"patrioci" z PiS uważają, że jazda rowerem i wegetarianizm nie są zgodne z "polskimi" wartościami
- 1 0
-
2020-01-29 15:23
To zapewne było pytanie oderwane od rzeczywistości. A powinno być takie: ile jesteś skłonny zapłacić żeby w ogóle mieć gdzie zaparkować wiedząc że parkowanie na dziko skończy się mandatem a innych niż płatne miejsc w okolicy nie ma. Wtedy może się okazać, że te 20zł to nic.
- 10 4
-
2020-01-29 14:41
Po to testuje się rozwiązania z kamerami na samochodach patrolowych
Kamera rozpoznaje tablice rejestracyjne i sprawdza czy została uiszczona opłata. Dla pewności samochód z kamerą przejeżdża dwa razy, by uniknąć sytuacji że tablica została zeskanowana gdy kierowca dopiero stał przy parkomacie. Jeżeli tablica jest nieczytelna dla kamery albo nie ma opłaty to wysyła się strażnika w konkretne miejsce. Nikt nie będzie ręcznie kontrolował iluśset samochodów ;)
- 10 4
-
2020-01-29 14:38
(2)
Odholowywać każdego kto źle zaparkuje i po problemie. ale każdego! to może ludzie zwyczajnie będą się bali parkować.
- 34 9
-
2020-01-30 09:08
Pewnie, niech się ludzie boją
Zastraszyć trzeba, zaborcy to wiedzieli już dawno, inaczej w PL porządku nie uświadczysz!
- 3 3
-
2020-01-29 17:00
Nie da się ale jakoś to będzie ;)
- 1 1
-
2020-01-29 14:18
Opinia wyróżniona
No i fajnie (9)
Już dawno powinniście to zrobić, ale dobrze, że w końcu ktoś się za to zabrał. Teraz wielki lament, a po zmianach okaże się, że jest lepiej - w każdym mieście było tak samo.
- 245 387
-
2020-04-23 00:51
Gdynia dla młodych ,sprawnych i rowerzystów.
a gdzie w tym wszystkim jest miejsce dla starszych mieszkańców Gdyni dla których przejście 100m jest już problemem ,a co dopiero maszerować pieszo z zakupami do trajtka i od trajtka do domu pod górkę? Nie wspomnę o spacerku na Skwerek Kościuszki .Czy będzie gdzie zaparkować auto ,żeby się tymi nowościami nacieszyć przed śmiercia? Na rolkach i na rowerze nie dojedziemy,już nie ten wiek i nie ta sprawnośc.
- 1 0
-
2020-01-30 10:03
panie szczurek skoro chcecie by ludzie (1)
przeniesli sie na komunikacje miejską to kiedy wreszcie takie dzielnice jak Pogórze Górne , Dolne , oksywie , kosakowo , mosty , rewa beda mialy mozliwosc jezdzenia miejskimi skm !? jezdze codziennie do pracy z kosakowa do pracy i bardzo chetnie zamienilbym auto na sks ale nie ma jak ! a rowerem w ta pogode jak jechac? moze estakadą ? wydawanie na drzewka tylu milionow to kpina !
- 3 2
-
2020-01-30 20:56
Jeszcze trzeba się było we Władysławowie osiedlić i narzekać, że za daleko
- 1 1
-
2020-01-30 09:21
ludzie z natury nie lubią zmian
- 2 2
-
2020-01-30 08:36
lepiej?
zwiększy się ruch na kamiennej górze
- 0 3
-
2020-01-29 19:39
Pięknie
Bardzo dobry pomysł
- 7 2
-
2020-01-29 18:27
jak to zrobią, to się będę jarał jak pewien kontynent
- 3 3
-
2020-01-29 15:00
wierzysz w słowa szczurka:)?? (1)
- 16 11
-
2020-01-30 09:11
Jak tylko ekipy budowlane z lotniska zejdą
wchodzą na Świętojańską.
A nie czekaj jeszcze budowa parku w parku...- 5 0
Wszystkie opinie
-
2020-09-04 02:53
Polecam Gdynianom spacer po Kamiennej Górze.
Szkoda,że "włodarze miasta" nie chodzą po Kamiennej Górze -smród psich i ludzkich odchodów oraz moczu aż nos wykręca no i towarzystwo wzajemnej adoracji "obszczymurów".,a Straż Miejska zajęta
wlepianiem mandatów za złe parkowanie.
Głowę chylę przed starszym "panem",który codziennie solidnie!! zbiera śmieci ,puste puszki i butelki po piwie .- 0 0
-
2020-07-02 10:06
A co z stałymi mieszkańcami centrum?
Jestem starym od lat 60 ubiegłego wieku mieszkańcem centrum Gdyni. Postrzegam w szczególności w ostatnich latach stały spadek komfortu mieszkania w tym miejscu. Centrum się wyludnia , wystarczy spojrzeć na puste oczodoły okien domów przy świętojańskiej, sklepy które chyba tylko piorą brudne pieniądze bo na pewno ich oferta asortymentowo-cenowa to nieporozumienie. Ustawiczna walka z stałymi mieszkańcami Urzędu Miasta w postaci systemowej likwidacji miejsc postojowych dla ich pojazdów oraz podnoszenie kosztów parkingowych. Nie wspomnę o wybujałych i stale rosnących kosztów wywozu śmieci przez Gdyńską mafię śmieciową, pod pozorem ochrony środowiska. Skwer Kościuszki to zabudowany handlowo-gastronomicznymi budami niby reprezentacyjne miejsce na którym odbywają się spędy tych co mają parcie na złożenie kwiatków i wygłoszenie banałów słownych pod niby pomnikami. Te uroczystości jak i inne artystyczne imprezy typu spęd Mikołaji czy sylwestra albo jakieś biegi bądż wyścigi, odbywają się kosztem spokoju i komfortu tam mieszkających Gdynian. Tak jakby w Gdyni brak było miejsc na te imprezy. Dlaczego ci co lubią sobie pobiegać muszą to robić w centrum a nie na bezludnych ulicach przyległych do portu względnie okolicznych lasach? Wszystkim tym kieruje złośliwy nie liczący się z interesem mieszkańcami centrum Gdyni.
- 2 1
-
2020-01-29 14:09
Spoko.... (30)
I tak nie ma po co jeździć do centrum. Dwie śmierdzące knajpy na krzyż. Na skwerze Kościuszki ruiny typu pokład albo chata rybakalie i rozpadająca się Błyskawica oraz smutne sea towers. Kamienice prywatne na swietojanskiej zrujnowane i rozsypujace się. A w artykule bredzą ze kierowcy akceptują 5 zł za godzinę.
- 456 73
-
2020-06-25 23:15
Najgorsi radni od nadania praw miejskich
Najpierw sprzedali developerom trzy skwerki i zabetonowali serce Gdyni,a teraz tamują ruch, tworzą gigantyczne korki przed sezonem i udają ,że to dla naszego dobra. Czy kiedykolwiek piesi nie mieścili się na chodnikach? Mam bilet za darmo od 8 lat. Jeżdżę samochodem, bo najcenniejszy jest czas. A mieszkając na Witominie i pracując na Pogórzu i w Chyloni czasami muszę coś załatwić w centrum. Jadąc z Witomina na Pogórze samochodem jadę 25 min. ,do Chyloni 12 min. Autobusem 1 h lub 45 min ( do Chyloni) Pracuję na umowę zlecenie. Nikt mi nie zapłaci gdy wezmę pół dnia wolnego,żeby załatwić coś w centrum. I jaki szybciej? Witomino -centrum 8 minut samochodem, 10-15 autobusem. Hipokryzja i głupota !
- 1 0
-
2020-01-30 11:46
(1)
Chyba dawno nie byłeś w centrum. Knajp jest mnóstwo. Szkoda że nie ma w nich tłumów, ale małymi krokami może uda się zrobić z świętojańskiej deptak, który będzie zachęcał turystów.
- 1 5
-
2020-02-02 11:22
Tydzień temu we wtorek wracaliśmy z kina studyjnego.
Godzina 18-19, na Swietojanskiej ludzie siedzieli tylko w pasta miasta, na Władysława pusto i przeciąg w la vita, w tyglu, kilka osób było w punkt Gdynia gdzie finalnie się zatrzymaliśmy.
W weekendy dramat, bo knajpy pootwierane do 22-23 i życie nocne Gdyni kończy się.- 3 0
-
2020-01-29 14:45
(8)
Chciałbym poznać tych kierowców, mitologiczni niczym Zeus.
- 33 5
-
2020-01-29 15:08
(7)
Tych co są skłonni płacić nawet 20 zł za godzinę postoju.....też bym ich chciała poznać
- 45 2
-
2020-01-29 15:18
(6)
Nie raz w weekend próbując zaparkować, żeby załatwić jedną sprawę w 30 minut klnąłem pod nosem że zapłaciłbym i 10 zł byle ktoś mi teraz dał miejsce.
Przez brak SPP w weekendy nie ma możliwości znaleźć tam miejsca, bo wielu agentó stoi i cały dzień- 8 21
-
2020-01-29 23:59
Co Ty gadasz za głupoty?! (1)
Mieszkam w samym centrum i w weekendy zawsze jest pełno wolnych miejsc. No chyba że wieziesz tyłek na spacer na sam koniec skwerku i jak cała reszta kierowców jeździsz w kółko bo miejsc nie ma.
- 7 3
-
2020-02-02 11:19
Mieszkam w pewnym oddaleniu od centrum
i niestety jest tak, ze zarówno jadąc w tygodniu jak i w weekend do tego ścisłego centrum nie ma miejsc. Niezależnie od tego czy chce zapłacić czy jest dzień wolny od opłat. Miejsca parkingowe w Gdyni to kpina.
- 1 0
-
2020-01-29 15:28
(1)
Masz rację ale do samochodziarzy nie dociera że jak będzie sztucznie tanio to będzie brak podaży. (miejsc parkingowych).
- 8 16
-
2020-01-30 09:43
taki sam efekt można osiągnąć likwidując wszystkie parkingi
po co się łudzić że jest gdzie zaparkować? każmy wszystkim starym i schorowanym interesantom urzędów i firm, dygać skmką i na piechotę
- 9 0
-
2020-01-29 23:21
(1)
Takie zarobki macie w Wejherowie?
- 5 2
-
2020-01-30 07:04
10zł na miesiąc paaaanie!
- 2 0
-
2020-01-29 16:47
Ja nie akceptuję ! (2)
Ja nie akceptuję. Chyba, że rowerzyści za postawienie roweru zapłacą np. 2zł
- 30 9
-
2020-01-29 22:53
(1)
Zajmują 10% powierzchni auta więc Max 50 groszy. Nie bądź pazerny.
- 5 9
-
2020-01-30 16:00
Jedno kolo liczysz
- 0 0
-
2020-01-29 20:32
parkowanie (2)
W centrum ograniczyc parkowanie do dwóch godzin....Tak jest w Paryżu ! Dużo nie płaci ! parkują w miejscu dostaw.......Gdzie straż miejska ?
- 4 1
-
2020-01-29 21:58
W paryzu napierniczaja wszystkich palami (1)
To ma byc przyklad?
- 11 0
-
2020-01-30 07:06
napierniczajmy w Gdyni też! Kiedy bedziemy bardziej europejscy?
- 3 0
-
2020-01-29 14:16
Jo fakt - centrum gdyni to moc atrakcji!!! (2)
Świętojańska to już echo dawnej świetności, trzeba było jeszcze bliżej centrum handlowe otworzyć. Tam jest teraz centrum Gdyni.
- 65 2
-
2020-01-29 23:20
Ale dzieki temu na Świętojańskiej jest spokojniej.
- 4 3
-
2020-01-29 15:07
Pewnie że powinni takie centra zadaszone otwierać w centrum bo można się chociaż rozebrać i pochodzić bo jest ciepło i nie pada na łeb.
- 6 12
-
2020-01-29 16:37
10 zl i bedzie swobodnie sie jechalo na rowerze (1)
- 8 10
-
2020-01-29 21:57
Dzisiaj jechales?
Czy tylko farmazonisz?
- 4 1
-
2020-01-29 20:20
Mam badanie,ze rowerzysci chca placic za sciezki i parkowanie rowerow po 4 zl/h
- 28 3
-
2020-01-29 14:42
Błyskawica się rozpada? (1)
a to ciekawe
- 32 12
-
2020-01-29 16:34
Wiesz, on przeszedł pierwsze 30 metrów Świętojańskiej
bo tylko 2 knajpy znalazł. Nie oczekujmy za wiele...
- 26 8
-
2020-01-29 16:21
Dokladnie.
- 7 0
-
2020-01-29 15:43
A ja mieszkając w centrum wiecznie nie mogę tam miejsca znaleźć do parkowania. Z roku na rok jest coraz gorzej. Kto tam staje, skoro nic w centrum nie ma?
- 29 7
-
2020-01-29 14:58
Ty chyba na ORP Błyskawicy nigdy nie byłeś
Ten okręt ma 90 lat, co sezon ma przegląd dokowy i jest w lepszym stanie niż wiele dużo młodszych jednostek.
- 31 2
-
2020-01-29 14:19
Najlepsze było jak Szczuro za grube miliony zrobił remont Świętojańskiej i poprosił by właściciele kamienic zrobili remont. A
ci kazali mu się pocałować w 4 litery;)
- 54 4
-
2020-01-29 14:16
(14)
"Sprawimy, że już wkrótce pod każdym względem opłacalna będzie zmiana samochodu na komunikację miejską lub inną formę ekologicznego transportu." - Wojciech Szczurek
Oczywiście wg prezydenta to oznacza droższe parkowanie i zamykanie ulic, a nie tańsze bilety autobusowe. W Gdyni działa tylko i wyłącznie metoda kija.- 176 8
-
2020-06-19 20:51
Bogaci dostaną więcej, biedni nadal po d*pie.
Bardzo prosta to jest strategia, załóżmy że zrobimy strefe płatnego parkownia po 100 zł za godzine, koto będzie stać wiadomo, że tylko bogaczy. Następny punkt, wszystkim każmy kupić super drogie ekologiczne samochody, wiadomo, że biednych nie będzie stać, tylko będą musieli chodzić. a taki co ciągle chodzi to też co on z tego życia ma, niczym sie nie interesuje, niczego nie wie bo nie ma czasu. Stara zasada sprawowania władzy, chcesz kogoś ubezwłasnowolnić zabierz mu czas.
- 0 0
-
2020-06-19 16:51
Gryzoń
A sam parkują pod UM na chodniku i d*pę autem wozi
- 0 0
-
2020-01-30 11:56
(2)
Prezydent zaklada ze w Gdyni mieszkaja tylko milionerzy.Niestety Prezydencie sprawdz ile osob jest niepelnosprawnych.ile rodzin z malymi dziecmi,ile osob w podeszlym wieku i jak oni maja dojechac do zlobkow i przedszkoli,szkol,przychodni,szpitali?.Autobusy maja swoja przystanki do ktorych trzeba dojsc i to czesto b.daleko.Proponuje zrobic test przez tydzien zaden samochod nie jezdzi po Gdyni!.Zobaczymy jak ludzie dojada do pracy,zaopatrzenie sklepow i nie tylko ale o ile bedzie ok.to Gdynia bedzie pierwszym miastem w Europie a mize w swiecie bez aut.Prezydent dostanie Nobla.Mysle,ze wszyscy na taki eksperyment sie zgodza.
- 3 2
-
2020-02-02 17:23
A może poprawić autobusy ?
Co do autobusów 105 i 125. Dlaczego wszystkie jadące ul. Legionów od strony szpitala do centrum skręcają w Redłowską i dalej w Aleję Zwycięstwa. Centrum przesiadkowe zawsze było na Wzgórzu Św. Maksymiliana więc powinny jechać Legionów do Piłsudskiego mijając po drodze przychodnię zdrowia i 2 licea ogólnokształcące. Zarówno starsi jak i młodsi mieszkańcy osiedla Zielonego czy dolnego Redłowa byliby zadowoleni.
- 1 0
-
2020-01-30 18:53
W interesie tych co muszą jest żeby miejsc parkingowych było mniej (mniejsze korki na dojazdach) i były one odpowiednio drogie (szansa że będzie jakieś wolne).
- 1 0
-
2020-01-30 10:35
Może świta z Urzędu Miasta da przykład? (1)
A może Pan Prezydent da przykład i skorzysta z komunikacji? Już nie moge się doczekać widoku Prezydenta i jego zastępców podążających do pracy autobusami i rowerami, a nie wypasionymi skodami z kierowcą, parkowanymi tuż przy drzwiach urzędu.
- 6 0
-
2020-02-02 17:14
Im się należy
Na dodatek te Skody parkują na chodniku przed UM - bo im wolno, a my niby chcemy podwyżek i rozszerzenia stref parkowania za 5 zł/h. Kogo pytaliście możnowładcy, chyba tych co nie mają samochodów.?
- 1 0
-
2020-01-29 20:41
park... (1)
Na podwórkach domów prywatnych płoty ! Czy to zgodne z przepisami bezpieczeństwa ????
- 1 3
-
2020-02-02 17:11
Zgadnij?
Jest i nic ci do tego!!!! Jako zmotoryzowany mieszkaniec śródmieścia nie życzę sobie lumpów na ławkach ani obcych samochodów całą dobę parkujących na trawnikach pod naszymi oknami.
- 1 0
-
2020-01-30 19:00
Tańsze bilety przecież nie przekonają kierowców do przesiadki
Dlatego właśnie podnoszenie ceny za parkowanie.
- 2 0
-
2020-01-30 11:32
Droższe parkowanie!
Gdyby, chociaż te parkingi gdzieś były! Można by je wybudować na terenach inwestycyjnych na obrzeżach centrum. Ale takich planów nie ma.
- 2 1
-
2020-01-29 15:11
Tak dbają o ekologię że wszystkie autobusy bezpłatne typu Tesco,Riviera,od Karwin do Gdańska i od Wzgórza do Ikei do Gdańska zostały polikwidowane.
- 16 0
-
2020-01-29 14:49
(1)
Jak słyszę takie zapewnienia to nigdy nie wiąże się to z poprawą komunikacji miejskiej itp. tylko zawsze dorzuceniem kolejnego podatku kierowcom. W sumie fajny patent. Władza głosi juz dziś obywatelu sprawimy by bardziej opłacalne było jedzenie warzyw i owoców, dokładamy podatek od białka zwierzęcego. Piękny kraj.
- 21 0
-
2020-01-29 15:01
Kraj nie jest zły tylko rządzący to d**ile
- 14 0
-
2020-06-19 18:29
Chętnie latem przyjeżdżałam z rodzinką do centrum. Zawsze był problem z zaprakowaniem a teraz będzie jeszcze gorzej. Gdynia tym dużo straci.
- 1 0
-
2020-06-19 18:22
Tańsze bilety
Niech tak zrobią jeżeli bilety jednorazowe i miesięczne będą tańsze, autobusy będą czyste i z działająca klimatyzacją i bez chuji kierowcow! Ale nacisk większy na tańsze bilety....
- 1 1
-
2020-06-19 17:10
Gdyby nie sprzedawali co chwilę działek - tak jak tej przed urzędem miasta czy przy armii krajowej mieli by więcej zieleni....ludzie przyjeżdżają do Gdyni do pracy, turystycznie czy do szpitala... zamiast im to ułatwić jest to utrudniane i zdecydowanie niepotrzebne.
- 2 0
-
2020-06-19 16:55
AG
Panie Łucyk a gdzie pana obietnica co do ulicy Rymarskiej miała być już dawno jedno kierunkowa wstyd poczekamy do wyborów i znowu zaczniesz coś tam obiecywac
- 1 0
-
2020-06-16 16:05
tylko ,że w Berlinie wszędzie dojedziesz metrem, komunikacja miejska jest niemalże doskonała, w Gdyni nie, więc to porównanie z Berlinem to dla łatwowiernych d**ili
- 1 0
-
2020-04-23 13:14
Okropne pomysły :-((
nie podobają mi się te pomysły!!!! Już teraz ciężko znalezc miejsce do zaparkowania.
Mieszkanie w centrum to jakas kara chyba!! Mam 63 lata i na starosc będę dzwigac zakupy na piechotę .....maaasakra- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.