• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia poczeka aż hipermarket przebuduje skrzyżowanie

Michał Sielski
6 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Gdynia nie przebuduje skrzyżowania ul. Morskiej, Chylońskiej i Stokowskiego zobacz na mapie Gdyni, mimo że główna trasa będzie remontowana, a nowe skrzyżowanie ma już gotowy projekt. Wciąż liczy bowiem, że za inwestycję zapłaci Auchan, który miał tam budować hipermarket, ale od roku nie zaczął.



Teren wykupiony przez Auchan graniczy z ul. Morską, która będzie remontowana na wiosnę. Teren wykupiony przez Auchan graniczy z ul. Morską, która będzie remontowana na wiosnę.
Ul. Morska na odcinku od ul. Chylońskiej do ul. Kcyńskiej miała być remontowana w tym roku, ale prace zostały przesunięte na wiosnę po interwencjach mieszkańców i radnych. W projekcie inwestycji, wartej 8 mln. zł, zmieniona zostanie geometria skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zbożową zobacz na mapie Gdyni. Na jezdni w kierunku Rumi powstaną dwa dodatkowe pasy ruchu - do skrętu w lewo i w prawo.

Jak wiadomo, apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc radny PO Łukasz Cichowski zaproponował kolejne korekty.

Czy miasto powinno przebudować skrzyżowanie z własnych środków?

- Warto ponownie rozważyć włączenia przebudowy skrzyżowania ulicy Morskiej, Chylońskiej i Stokowskiego do planowanej na przyszły rok przebudowy ulicy Morskiej. Do tej pory nie rozpisano jeszcze przetargu na tę inwestycję, a w związku z tym nie opóźni to jej realizacji - podkreśla Łukasz Cichowski.

Za takim rozwiązaniem przemawia też fakt, że projekt przebudowy skrzyżowania jest gotowy. Jego realizacja umożliwi mieszkańcom bezpośredni wjazd na ul. Morską oraz Chylońską. Ale wielkich szans na włączenie tego zadania do wiosennego remontu nie ma.

- Z dwóch powodów. Pierwszy to sytuacja budżetowa, która sprawia, że zadania inwestycyjne są raczej ograniczane niż rozbudowywane. A drugi to umowa, jaką mamy podpisaną z inwestorem. Wykonawca centrum handlowego jest zobowiązany do modernizacji skrzyżowania z własnych środków - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Problem w tym, że Auchan nie kwapi się z zabudową działki zobacz na mapie Gdyni. Duży hipermarket Auchan prężnie działa na granicy Rumi i Redy, co mogłoby wskazywać, że ok. 10 km dalej nie będzie budować następnego, ale działkę w Cisowej firma kupowała, gdy jej plany inwestycyjne były już skonkretyzowane. Mimo to, prace cały czas się nie zaczęły, więc i nowe skrzyżowanie nie powstało.

- Gdybyśmy teraz zrealizowali je z gminnych środków, moglibyśmy spotkać się z zarzutem niegospodarności. Poza tym, nawet jeśli właściciel działki ją sprzeda, to nabywca będzie zobowiązany umową poprzednika. Poczekamy, nie będzie to przecież trwało w nieskończoność, bo żadna firma nie zamrozi na długo pieniędzy w gruntach, na których nie będzie zaczynać inwestycji - przekonuje Marek Stępa.

Opinie (56)

  • Państwo ciagnie od prywatnych ludzi i firm na każdym etapie... (5)

    Wymaganie tego od inwestorów to jak zrzuty kasy w szkołach na uczniów z różnych powodów (pomoce, komitety rodzicielskie itepe). A niby szkolnictwo podstawowe jest darmowe. W tym przypadku tez - miasto "na sępa" wie, że auchan i tak pójdzie na to, ale mi by było wstyd...

    • 24 35

    • I dobrze ze ciagnie od firm, przeciez płacą śmieszne podatki (4)

      • 9 4

      • (3)

        Zgoda, ale powinni ciągnąć z podatków a nie liczyć na wywiązanie się z nijakich omów, które można dowolnie interpretować, z wywiązania się zwlekać. A tak poza tym kto sprzedaje atrakcyjne grunty nie wiedząc kiedy coś tam powstanie?!

        • 2 7

        • (1)

          ale to jest dość oczywiste, jak przeczytasz sobie Ustawę o drogach publicznych. To podmiot który wywołuje jakiś skutek na drodze (a tu Auchan podłączając się do drogi publicznej niewątpliwie wywołuje zmiany) jest zobowiązany do przebudowy układu tak, aby nie pogarszać warunków ruchu. Wyobrażasz sobie, żeby Państwo fundowało Ci dojazd do domu, bo Ty się budujesz przecież i musisz mieć dojazd?? To działa na tej samej zasadzie- budują obiekt do którego będzie jeździło tysiące aut dziennie, więc i ten dojazd poprawny muszą zapewnić, jednocześnie nie zatykając istniejącej sieci

          • 8 0

          • budowa kolejnych świateł w miejscu gdzie ruch funkcjonuje płynnie to wg mnie pogarszanie ruchu więc raczej nie jest to prawda

            • 0 2

        • to nie miasto sprzedawało!

          To były działki należące do firm (TOS i PZU). Widocznie był to dla nich interes. Z czy dla Auchan - no, własnie to jest pytanie.

          • 0 0

  • Umiesz liczyć licz na siebie

    A tak poza tym w tekście jest "Gdynia nie przebuduje skrzyżowania ul. Morskiej, Chylońskiej i Stokowskiego" a na mapce zaznaczona tylko Morska.

    • 23 2

  • Skrzyżowanie śmierci (4)

    Ciekawe kiedy przebudują skrzyżowanie Dworcowa / 10 Lutego / Podjazd w Gdyni

    • 47 3

    • też będą czekac na wysnionego inwestora jakby to inwestor zbierał podatki

      • 7 4

    • "Skrzyżowanie śmierci" to może za dużo powiedziane, ale... (2)

      SKRZYŻOWANIE STŁUCZEK - pasuje jak ulał

      • 13 1

      • Haha "Skrzyżowanie śmierci" (1)

        Jaki dramatyzm :D Normalnie jak tytuł z Faktu - "Nie śpię bo mieszkam przy Skrzyżowaniu śmierci".... albo lepiej "Matka małej Madzi na Skrzyżowaniu śmierci!"

        • 4 6

        • siedze na koniu

          • 3 0

  • Moze lepiej sie przyznac ze nie ma sie pieniedzy na budowę, a nie zwalac na Auchan?

    ważne ze na PR urzad miejski ma pieniadze

    • 38 12

  • Drogi i jeszcze raz drogi. (4)

    W Gdyni nic się nie dzieje,ciągle słyszymy o tym lub owym ale prace pozostają na papierze,a przecież miasto wymaga wielu inwestycji drogowych praktycznie wszędzie.

    • 33 11

    • Jak nic się nie dzieje!? (3)

      Przecież buduję superhiper potrzebne drugie lotnisko, Paweł ma, to ja też muszę. Nie mogę być gorszy!

      • 13 2

      • a infobox i kotara (2)

        to nic?

        • 9 1

        • a kladka (1)

          rowerowa za 10 baniek i stoliki to nic

          • 12 1

          • a krzaki i drzewa przy Tesco na obwodnicy

            to też nic?

            • 2 0

  • Zamrażanie (2)

    "żadna firma nie zamrozi na długo pieniędzy w gruntach, na których nie będzie zaczynać inwestycji" a ta firma kiedyś z Kielc, a teraz Dariusza Guzka, co "buduje" hotel na Polance Redłowskiej? Oni już "mrożą" kilkanaście lat.

    • 40 0

    • racja a grunt to tez inwestycja

      • 1 0

    • market na grabówku

      Na grabówku koło estakady tez od lat ma się budować market reala czy carrefoura i od lat ziemia leży odłogiem. Wiec daleko nie trzeba szukać ze jest inaczej niż mówi pan Stępa

      • 2 0

  • Boże, kolejny hipermarket ... po co ? Oby nigdy nie powstał, Aquapark zbudować a nie kolejne markety ... (7)

    • 30 13

    • Dużo ksiendzów bezrobotnych, więc może kościół?

      • 3 6

    • to na co czekasz, buduj

      • 7 3

    • Jak widać co niedzielę, Polacy wolo chodzić do marketów niż do aquaparku. (4)

      • 4 0

      • wolo

        wolo jo? widac swoj jestes chopie

        • 5 2

      • bzudra! (2)

        Napisz od kiedy to w niedzielę jest miejsce w sopockim Aquaparku, albo chociaż na normalnie dostępnym basenie?

        Samych Ruskich w Sopocie jest tylu, że ich auta zajmują pół parkingu, a jak do tego przyjedzie jedna szkoła, jakiś bidul dla Downów, jakieś stado emerytów, to do jacuzzi nie wleziesz nie na wydechu...

        I to mimo tego, że ceny są wyższe (2-3x!) niż na basen w Niemczech!!! Ledwie dorównują cenie wejścia na basen w norweskiej Arktyce (Longyearbyen). Jest po prostu drożyzna, mimo całej kłamliwej kakofonii ujadań, że baseny są deficytowe. Ale naszych a zwłaszcza ruskich klientów stać, bo do innych basenów trzeba się deklarować na określoną godzinę i dzień, pół roku z góry, a do Aquaparki idziesz kiedy masz czas.

        Jak by fabryka mi nie dopłaciła 50% ceny karnetu, nie było by mnie stać.

        Akwapark na Morskiej był by mile widziany i był by opłacalny. Tyle, że Auchan już kupił działkę, a teraz spekuluje gruntem.

        • 0 6

        • (1)

          wg mnie nie będą niczego budować wbrew pozorom markety to już przeszłość ich złote czasy minęły skoro na każdym osiedlu jest jakieś polo netto biedronka czy lidl to po co budować takiego molocha i podcinać skrzydła czemuś co jest nie 10 a 7-8 km stąd?Dla mnie budowa tego sklepu w tym miejscu jest bez sensu z punktu widzenia ekonomii a to że kupili działkę 15 lat temu to nie oznacza że cokolwiek zbudują.Gdynia jest już za mocno obłozona tymi kołchozami formuła jeżdżenia 5 czy 10 km do bajeranckiego marketu to już przeszłość również miasto "popisało" się pozwalając na marnowanie takiego ładnego terenu tam jest tyle zieleni aż się prosi o jakieś miejsce dla mieszkańców do aktywnego wypoczynku

          • 2 3

          • borowiki

            tja, kolejny Pure? myślisz ze tu jest aż tylu wyrzucaczy forsy? skoro mamy dobrych mykologów i hodowców grzybów w Instytucie Medycyny Morskiej, to aż się prosi zbudować zdrowszy basen niż ten antyk Szkoly Morskiej, gdzie wyszło 5 (SZESC) gatunków samych Candida... w tym rzadkie perełeczki jak C.cerei

            • 0 0

  • "sytuacja budżetowa, która sprawia, że zadania inwestycyjne są raczej ograniczane niż rozbudowywane" (2)

    Ale na lotnisko dla prywatnych awionetek jest kasa... Na ulice dla mieszkańców którzy tu pracują, mieszkają i płacą podatki już nie ma. Zaciskajcie pasa, Gryzoń będzie budował swój kosmodrom jeszcze wiele lat...

    • 30 7

    • Krauze musi mieć gdzie lądować... (1)

      ...gdy przyjedzie po szmal wygrany z Gdynią

      • 5 2

      • tak bdyie w Gdyni jak miłościwie panujący dopnie swego...

        http:// www.pasazer. com/in-12188-kijow,przestroga,widmowego,terminala.php

        • 2 0

  • Wciąż liczy bowiem, że za inwestycję zapłaci Auchan, który miał tam budować hipermarket, ale od roku nie zaczął.

    Auchan umie liczyć i dlatego raczej nie zapłaci...

    • 23 3

  • Dlaczego wielkopowierzchniowe centra handlowe nie powstają gdzieś na uboczu ,tylko przy głównych ciągach komunikacyjnych ? (1)

    • 15 15

    • a Ty jakbyś budował/a swoje centrum handlowe to postawił/a/byś je na uboczu, czy raczej przy głównym ciągu komunikacyjnym?

      • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane