• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: przebudowa przejścia pod torami, gdy powstanie przystanek SKM

Patryk Szczerba
23 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Przejście pod torami łączące Działki Leśne z centrum jest popularne wśród mieszkańców. Przejście pod torami łączące Działki Leśne z centrum jest popularne wśród mieszkańców.

Zdaniem mieszkańców Działek Leśnych przy obfitszych opadach woda spływa do przejścia pod torami będącego przedłużeniem ul. PodolskiejMapka, zagrażając bezpieczeństwu pieszych. Władze Gdyni odpowiadają, że właścicielem przejścia jest PKP, a jego przebudowa i pełne rozwiązanie problemu będzie możliwe, gdy zapadnie decyzja o budowie przystanku SKM Śródmieście.



Czujesz się bezpiecznie w tunelach?

Przejście, w sprawie którego interweniują mieszkańcy, jest skrótem dla mieszkających przy ul. Śląskiej i w okolicach zmierzających do centrum Gdyni. Jego wejście znajduje się nieopodal biurowca przy ul. Podolskiej. Po wyjściu piesi znajdują się na ul. Żwirki i WiguryMapka, w okolicach pogotowia ratunkowego, zaoszczędzając dzięki temu sporo minut.

Przejście zalewane, interwencja u radnego



Problem w tym, że przy większych opadach wąskie przejście jest regularnie zalewane, na co zwracają uwagę użytkownicy tunelu, którzy ze sprawą zgłosili się do radnego miasta Pawła Stolarczyka. W interpelacji radny zapytał władze Gdyni o możliwość przebudowy konstrukcji.

Piesi zwracają uwagę, że jest zalewana podczas obfitszych opadów, ale na przebudowę będą szanse dopiero podczas budowy przystanku SKM Śródmieście. Piesi zwracają uwagę, że jest zalewana podczas obfitszych opadów, ale na przebudowę będą szanse dopiero podczas budowy przystanku SKM Śródmieście.
- Częste zalania wąskiego tunelu stwarzają szereg zagrożeń dla jego użytkowników. Przydałyby się konkretne działania władz w zakresie zabezpieczenia przejścia - stwierdza, pytając też o zasady działania monitoringu i rozbudowy tunelu.

Władze Gdyni w odpowiedzi wskazały, że konstrukcja nie powinna być traktowana jako tunel.

Czytaj też: Jak w Trójmieście sprząta się tunele?

- Jest to przepust technologiczny udostępniony przez PKP, obecnie PKP SKM dla ułatwienia komunikacji mieszkańcom. W związku z powyższym Zarząd Dróg i Zieleni zajmuje się bieżącym utrzymaniem tego obiektu - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Nagranie z monitoringu do wglądu dla służb



Zaznacza, że w ostatnich tygodniach były prowadzone prace, aby ograniczyć powierzchniowy spływ wody z obu stron przejścia technologicznego.

Władze miasta tłumaczą, że bezpieczeństwo zapewnia monitoring dzielnicowy, do którego zdalnie ma dostęp straż miejska i policja. Stały ogląd sytuacji nie jest prowadzony. Władze miasta tłumaczą, że bezpieczeństwo zapewnia monitoring dzielnicowy, do którego zdalnie ma dostęp straż miejska i policja. Stały ogląd sytuacji nie jest prowadzony.
Okazuje się, że zainstalowane tam elementy monitoringu nie są połączone z miejskim monitoringiem i nie jest tam prowadzony stały ogląd sytuacji z zamontowanych kamer. Do obrazu z kamer zdalny dostęp ma policja i straż miejska.

- Obraz z kamer jest rejestrowany na rejestratorach obrazu do wglądu w razie potrzeby, dostępny dla wymienionych służb - wskazuje Łucyk.

Przebudowa przejścia podczas realizacji przystanku SKM Śródmieście



Wiadomo tez, że przebudowa przejścia będzie możliwa dopiero, gdy zapadnie decyzja o budowie przystanku SKM Śródmieście. Przy okazji tej inwestycji Gdynia i SKM zainicjowała współpracę, podpisując porozumienie dotyczące przygotowania studium wykonalności dla tego przedsięwzięcia.

Ma odpowiedzieć również na pytanie o sens i możliwość powstania przystanku SKM Gdynia Wielkopolska oraz połączenia linii kolejowych 250 i 201 (tzw. linii kościerskiej, po której kursują m.in. pociągi PKM) w rejonie przystanku SKM Gdynia Wzgórze Świętego Maksymiliana.

Opinie (129) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Gdynia... (1)

    Nie będzie stacji SKM Śródmieście, nie będzie tunelu, nie będzie lodowiska, nie będzie basenu olimpijskiego, nie będzie Drogi Czerwonej, nie będzie lotniska, nie będzie nowych kładek nad torami, nie będzie nowych dróg dla rowerów i dla samochodów, nie będzie kolei na Oksywie, nie będzie remontu oceanarium, nie będzie remontu Bulwaru Nadmorskiego, nie będzie nowoczesnych peronów na Dworcu Głównym, nie będzie..., nie będzie..., nie będzie... (tu możesz dodać co tylko chcesz - i tak tego nie będzie)

    • 8 0

    • niczego nie będzie

      Ale szczur w norze będzie i nadal będzie się miał doskonale

      • 0 0

  • Przepust technologiczny czyli przejście pod torami.

    Po stronie ulicy Władyslawa IV dałoby się zrobić nawet chodnik że spadkiem w kierunku ulicy Władyslawa IV. Po stronie ulicy Śląskiej różnica poziomów jest większa. Dlatego tutaj optymalnym rozwiązaniem byłby dźwig osobowy z kabiną przelotową 2,1x1,1m, ustawioną przy dolnym biegu schodów, po ich południowej stronie.

    • 0 0

  • Przejazd i przejście pod torami w ciągu ulicy Obrońców Wybrzeża .

    O ile usprawnienie przejścia pod torami przy ulicy Żwirki i Wigury leży po stronie miasta, to przejazd i przejście pod torami w ciągu ulicy Obrońców wybrzeża, planowane od 60 lat, powinno być wykonane przy udziale PKP.

    • 0 0

  • największa wada tego tunelu - schody (1)

    jest wystarczająco miejsca na pochylnię, to ona powinna tam być zbudowana

    • 4 0

    • dojścia do tunelu

      Dojście do tunelu po stronie ulicy Władyslawa dałoby się zrobić nawet że spadkiem na zewnątrz, bo ulicą Wladyslawa IV jest niżej niż dno tunelu. To już nie jest teren PKP, a więc miasto musiałoby zrobić to we własnym zakresie. Po stronie ulicy Śląskiej wystarczyłby dxwig osobowy z kabiną 2,1x1,1m ustawioną przy dolnym biegu schodów, po stronie poludniowej.

      • 0 0

  • Koszty samochodowe są niepostępowe i w przyszłości znikną z ulic, gdyż koszty ich eksploatacji są dla społeczeństw zbyt duże (6)

    Jeżeli zostanie on zrealizowany miasto Gdynia zrobi duży krok zacierając stereotyp braku rozbudowy. Komentarze zawistników i buraków, którym nie podoba się -zbywać milczeniem-poprzez swoją zaściankowość i ograniczenie intelektualne wynikające z pomniejszaniem Gdyni nie są w stanie pojąć, że miasto się unowocześnia i ma najlepsza komunikacje. Podstawowa kwestia: to ciągłe budowanie nowego wizerunku i marki naszego miasta jako miasta nowoczesnego- w tej części Europy nigdzie indziej nie ma takiego transportu, ale takimi inwestycjami tylko potwierdzi swój wizerunek jako miasta nowoczesnego. pomijam już fakt, że w tym terenie jest mało miejsca, nowa stacja musi mieć właściwa rozpoznawalność na rzecz owej kolejki i Centrum Gdyni. Potrzebna jest wizualka, z możliwościami przesiadkowymi i połączeniami. Podobny ładny projekt i konstrukcje logistycznem, zintegrowanie metropolii.Na pewno rozładuje to ruch w mieście, prowincjonalni kierowcy samochodów nie są w stanie znieść myśli, że można nie jeździć samochodem po Gdyni dlatego będzie trzeba wprowadzić nowe restrykcje. Miasto z SKM/PKP musi jak najszybciej przygotować dokumenty, dzięki którym dostaniemy na tą i inne inwestycje w system transportowy dofinansowanie z UE. Warto by uwzględnić połączenie poprzeczne coś na wzór szwajcarskiej kolejki tj. łączone wagoniki lub inna linowa. Każdy z nich mieści do ośmiu pasażerów. Klimatyzację zasilają baterie słoneczne zamontowane na dachu pojazdu. Tor to w zasadzie jedna szyna, którą można montować na różnej wysokości. Kolejka może też jechać po ziemi. W zależności od potrzeb stacja Centrum mogłaby być zlokalizowana własnie tam na ziemi gdzie mało przestrzeni, lub na platformach w powietrzu łącząc z przejściem podziemnym SKM ruchomymi schodami. Postawić na AI dzięki, której nie musi jeździć nią maszynista. To wszystko jest transportem przyszłości, samochody jako transport indywidualny są niepostępowe i w przyszłości muszą znikną z ulic Gdyni im szybciej to zrobimy tym lepiej.

    • 2 20

    • Połączenie poprze że szwajcarskiek kolejki linowe. 8 osób... baterie sloneczne

      ... a wystarczyłaby przejazd i przejście pod torami w ciągu ulicy żwirki i wigury, który zresztą był i jest ujmowany w mpzp.

      • 0 0

    • (3)

      Niepostępowe jest powyższe ględzenie. Trzeba, musi, powinno się... Itd. Mieszkańcy mają guzik do powiedzenia bo takie postepowe mlotki chcą decydować.Moze od razu Hyperloopa sobie zamontuj

      • 2 1

      • Nasze doświadczenia gdyńskie i doświadczenia światowe, mówią by lepiej rozwijać komunik. nasze miasto (2)

        W bardzo wielu miastach na świecie dyskutuje się o tożsamości i historii, o więzi którą budują mieszkańcy miasta zwłaszcza w aspektach transportowych jako o czynnikach rozwojowych. To, że w Gdyni jest w miarę dobrze nie oznacza wcale, aby było wzorcowo. Bardzo się cieszę, że transport i logistyka, która nadała wyzwaniom Gdyni światowej perspektywy wzmocniła nas w przekonaniu o działaniach, które podejmujemy dla rozwoju miasta dlatego uważam, że odpowiednio zaprojektowany przystanek Gdynia Śródmieście gdzie będą się mogły na peronach wymieniać podróżni SKM/PKM , itd.

        • 0 3

        • Ile tam długu ma to nowoczesne miasto ?Niech wszędzie zrobią

          Ciągi pieszo-rowerowe , zlikwidować jezdnię , mówimy nie blachosmrodom .To ja będę decydował jak i czym no i kiedy będziesz się przemieszczał

          • 0 0

        • Fajna auto-satyra..

          .. porównanie rozwoju komunikacyjnego Gdańska i Gdyni.. :D

          • 0 0

    • Psychiatry to dziś nie było?

      • 2 0

  • Czyli nigdy. (1)

    Dziś zmierzylem głębokośc koleiny na 10 lutego obok poczty. Całe 4cm! A panu ł. W głowie dworce i przebudowa 3maja. Gdzie tu sens?

    • 15 1

    • Ty nie masz już co robić..koleiny mierzy, d**il jeden..

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    Tunel jest zalewany regularnie i częściej od czasu przebudowy kanalizacji deszczowej i chodnika między tym tunelem a tunelem na Śląskiej wykonanej przez ZDiZ.
    Woda opadowa z tego wyżej położonego wylożonego kostką betonową odcinka nierzadko powoduje, że studnia deszczówki na spoczniku schodów tunelu zamienia się w fontannę...

    • 20 0

    • Mieszkałem na Działkacj Leśnych (1)

      26 lat i nigdy ten tunel nie był zalewany, nawet przy największych ulewach. Ciekawe kto tak rozgrzebał system kanalizacji burzowej?

      • 2 0

      • a co się zmieniło

        w okolicy?

        • 0 0

  • Tunel pod torami na Śląską przepustem technologicznym? (2)

    Tylko matoły od Szczurka mogły wymyślić wymówkę, że mają w du...ie mieszkańców Działek Leśnych, bo ci nie przechodzą przez tunel, a przez przepust technologiczny.
    Bajanie o przystanku PKP Gdynia Śródmieście w odległości ok. 600 m (!) od Gdyni Głównej to nie tylko d**ilizm, ale zamiar popełnienia przestępstwa rażącej niegospodarności! Czyli kryminał.

    • 34 4

    • Jak by dali dłuższe składy SKM to taki pociąg mógłby stać jednocześnie na dwóch stacjach. Co za geniusz to wymyślił. Jak nic Sasin z Suskim.

      • 0 0

    • Ale jak ladnie bedzie wygladal w prospekcie developera!

      Ten przystanek...

      • 4 0

  • Stop

    Znowu przebudowywanie nie proszę wystarczy że w Chyloni końca nie widać i jest tam dramat rusztowanie całe chodzi jak więcej ludzi na kładkach i jeszcze Gdynia

    • 0 0

  • Ciekawe, że jak pan Szczurek chciał zrobić nową szkołę rejonową na Władysława IV, by zlikwidować SP26 i SP51, to ta droga nie (3)

    A teraz się dowiadujemy, że to "przepust technologiczny" i dodatkowo bez nadzoru bieżącego z monitoringu. Ciekawa ta władza, taka nie do końca szczera.

    • 58 7

    • (2)

      Zasiedziała po prostu władza. To normalne po tylu kadencjach.

      • 10 0

      • Będziesz miał... (1)

        za góra jedną kadencję marcina za prezydęta, to zobaczymy radość w twych oczach... A monitoring bieżący prowadzi ochrona Asseco... Tyle w temacie

        • 1 5

        • "monitoring bieżący prowadzi ochrona Asseco"

          Bo to przecież "teren prywatny"... ;)

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane