• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia przykręca śrubę parkującym nielegalnie

Michał Sielski
25 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
W Gdyni kierowców nie powstrzymują nawet słupki. Bo na chodnik można wjechać przez przejście dla pieszych, przejechać kilkadziesiąt metrów chodnikiem i zaparkować pod sklepem. W Gdyni kierowców nie powstrzymują nawet słupki. Bo na chodnik można wjechać przez przejście dla pieszych, przejechać kilkadziesiąt metrów chodnikiem i zaparkować pod sklepem.

W ubiegłym roku Gdynia musiała dopłacić ponad 26 tys. zł do odholowania 466 nieprawidłowo zaparkowanych samochodów. Dlatego miasto podnosi stawki. Więcej niż dotychczas zapłacą kierowcy lekceważący przepisy, którzy zdążą przyjść przed odholowaniem pojazdu.



Zdarza ci się świadomie zaparkować w niedozwolonym miejscu?

Koszty za samo holowanie się nie zmieniają. Kierowcy samochodów osobowych wciąż muszą zapłacić 476 zł za odholowanie nielegalnie zaparkowanego auta, a do tego trzeba jeszcze doliczyć mandat (z reguły 100 zł), a także koszty przechowania samochodu na parkingu w wysokości 39 zł dziennie. Mniej płacą motocykliści, więcej kierowcy dużych pojazdów.

Koszty miasta w tym zakresie się bilansują, ale często zdarza się, że zanim przyjedzie laweta, na miejscu zjawia się właściciel samochodu, który zgadza się na mandat wręczony przez policję czy strażników miejskich. Do tej pory musiał dodatkowo zapłacić 40 proc. kosztów holowania za wezwanie lawety. Teraz będzie to połowa kwoty za odholowanie.

Czytaj także: Walczą z nielegalnie parkującymi. Trwa montaż słupków w Gdyni.

W 2016 roku z ulic, parkingów i trawników Gdyni odholowano 466 pojazdów. Koszty tych operacji się jednak miastu nie zbilansowały. Dochody wyniosły ponad 294 tys. zł, a wydatki niemal 321 tys. zł. Głównie ze względu na niedoszacowanie opłat w stosunku do kosztów ponoszonych w związku z wezwaniem lawety. Dlatego radni miasta zdecydowali się na zmiany stawek.

- Gdynia musiała dofinansować z innych własnych źródeł dochodowych sprawną realizację zadania, polegającego na usuwaniu i parkowaniu pojazdów na parkingu strzeżonym. Stawki maksymalne na tę działalność okazały się zatem - w warunkach funkcjonowania miasta Gdyni - za niskie - tłumaczy Joanna Zielińska, przewodnicząca Rady Miasta Gdyni.

Opinie (266) 10 zablokowanych

  • Auto za milion dolarów

    A żal pupę ściska na pjątaka

    • 5 0

  • na fotce kierowca zostawił przepisowe 1,5 m dla pieszych . (1)

    • 4 8

    • Nie znasz przepisów

      1,5 m odnosi się do sytuacji, gdy parkujesz przy krawędzi jezdni a nie na środku chodnika, czego nigdy nie wolno robić.
      Tutaj przy krawędzi masz słupki, parkowanie jest niedozwolone na chodniku w takiej sytuacji. Podobnie gdyby były tam donice z kwiatami czy ławki.
      Druga sprawa, zaparkować możesz tylko bezpośrednio z jezdni, nie wolno ci jeździć po chodniku. Jak są słupki to łamiesz także ten przepis, żeby je objechać musisz poruszać się chodnikiem.
      Na koniec - chodnik (od słowa chodzić) służy pieszym do chodzenia a nie jest parkingiem.
      W całym cywilizowanym świecie parkowanie na chodniku, choćby jednym kołem, jest karane.

      • 12 2

  • jestem za

    SUW-u podwójnie karać. To samochody dobre na wieś, a nie na nasze 19-sto wieczne miasta.

    • 2 2

  • (2)

    Omijam Śródmieście wielkim łukiem. Zatrzymuję się w Chyloni, Karwinach i przy Mulku w Miszewku. Sródmieście ma być skansenem.

    • 4 1

    • śródmieście ma być obszarem bardziej przyjaznym dla ludzi niż dla zaparkowanych pojazdów

      • 0 1

    • niech zgdanę, masz rejestrację GKA

      • 0 0

  • strefa płatnego parkowania na całej Legionów (2)

    Kiedy będzie wprowadzona? za mała rotacja parkujących tam aut, nie ma gdzie zaparkować, zajęte chodniki.

    • 5 2

    • problemem jest nie tylko za mała rotacja

      problemem jest nadmierna skłonność do jazdy samochodem nawet na małe odległości
      (do 5 km).

      Szczelniejszy system pobierania opłat za parkowanie prowadzi do większej liczby przypadków rezygnacji z posiadania samochodu w mieście.

      • 0 0

    • Płatne parkowanie Na

      • 0 0

  • Nie wiem co powiedzieć

    Nawet tego gamonie z UM nie potrafią zbilansować.

    • 3 1

  • a gdzie te miejsca? (2)

    Więcej miejsc parkingowych zamiast słupków w Gdyni! Po co słupki na szerokim chodniku?

    • 6 9

    • zeby po nich chodzili ludzie

      wiem, zapomniana sztuka w podmiejskich "rezydencjach"

      • 2 0

    • Bo chodnik to miejsce dla pieszych.

      Kierowcy myślą, że jak zostawią łaskawie trochę miejsca i ludzie jakoś się przecisną to już jest dobrze. Mało miejsc parkingowych? Jest proste rozwiązanie problemu. Trzeba zmniejszyć ilość aut w mieście. A jak? Proste. Wystarczy wprowadzić wyższe opłaty za postój i wysokie mandaty.

      • 2 0

  • Taki cyrk tylko w Polsce czyli miasto zaplaciło za piratów drogowych hahaha.

    • 6 0

  • (1)

    Jak w Gdyni ma byc dobrze jak nawet do lawety miasto musi doplacac

    • 6 0

    • Bzdur

      klient płaci około 520 zł ,holujący dostaje 220zł a miasto 300zł bez kosztów to gdzie te straty- śmiech

      • 1 0

  • Dlaczego przyjazd lawety jest taki kosztowny?

    Ze złota ta laweta, czy jak?

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane