• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: remont ul. Energetyków wraz z przedsiębiorcami

Patsz
27 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nikt nie ma wątpliwości, że ul. Energetyków wymaga gruntownego remontu. Nikt nie ma wątpliwości, że ul. Energetyków wymaga gruntownego remontu.

Zły stan nawierzchni ul. Energetyków zobacz na mapie Gdyni coraz bardziej doskwiera kierowcom. Urzędnicy zapewniają, że znają problem, tyle że nie cała ulica jest zlokalizowana na gruntach miejskich. - Trwają rozmowy, by w remoncie partycypowali przedsiębiorcy - wyjaśniają, dodając, że prawdopodobny termin prac to wrzesień.



Czy przedsiębiorcy powinni dorzucać się do remontów dróg?

Czytelnicy relacjonują, że nawierzchnia na ul. Energetyków kilka razy do roku jest awaryjnie "naprawiana" przez łatanie dziur, ale to nie wystarcza.

- To są wyrzucone w błoto pieniądze. Aktualnie nawierzchnia jest już w tak złym stanie, że nie ma co łatać. Mam nadzieję, że uda się zainterweniować, bo ZDiZ pozostaje głuchy na nasze prośby - wskazuje pan Marek, pracownik jednej z firm przy tej ulicy.
Relacjonuje, że dziennie po drodze jeździ nie tylko ciężki transport z kontenerami na place składowe, butlami z gazem do Eurogazu, pojazdy po cement do Cemexu, transport z blachami do stoczni Crist, ale także tysiące pracowników do licznych zakładów pracy.

Wskazuje jednocześnie, że okoliczne firmy są skłonne partycypować w kosztach remontu. Decyzja o jego rozpoczęciu leży jednak po stronie władz miasta.

Urzędnicy przyznają, że stan ul. Energetyków jest im znany, ale problemem jest fakt, że nie cała ulica leży na miejskich gruntach.

- Obecnie trwają rozmowy z przedsiębiorstwami o partycypowaniu w kosztach remontu ulicy Energetyków. Zakładamy, że w przypadku zgody na współfinansowanie przeprowadzimy remont ulicy w technologii nakładki bitumicznej w terminie do końca września bieżącego roku - wyjaśnia Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
Patsz

Miejsca

Opinie (127) ponad 10 zablokowanych

  • fatalnie zarządzane miasto. Jak w Gdyni chcą doczekać końca kadencji skoro to jeszcze ponad 4 lata postępującego upadku.

    • 4 3

  • Chylonia stoi na chylonskiej zróbcie tunel pod toramj

    Dlaczego nie zrobią nic z przejazdem kolejowym na Leszczynkach ludzie do pracy nie dają rady dojeżdżać rano stoi wszystko

    • 8 0

  • Tych dewintów z Gdańska uprasza się o kulturę w wpisach o Polskiej Gdyni!!!!!!!!!!

    • 4 3

  • Widzę ze nie tylko ja rano stoję na szlabanach godzinę w chyloni

    Chylonia Stoi tu coś się złego dzieje dziś do pracy przez przejazd kolejowy jechałem 2 godziny . Szlaban zamknięty od 7:40 do 8:50

    • 3 4

  • Przejedz z Chyloni do Hutniczej przez Tory rano

    Proponuje zrobić coś z tym przejazdem kolejowym może jakiś tunel, to jest okropne miejsce do pracy ma człowiek 3 km a stoi godzinę

    • 3 4

  • Podatek od nieruchomości to miasto bierze, więc z jakiej paki firmy mają płacić za drogę drugi raz?

    Za to urząd ma się dobrze, parki naukowe i inne i**otyzmy typu lotnisko też, na to jest kasa

    • 10 1

  • Połowa dróg w Gdyni tak wygląda (1)

    • 10 0

    • Przyjedź do Gdańska to zobaczysz jak wyglądają drogi, gdybym miał fabrykę płyt to bym został milionerem

      • 1 1

  • podobny stan przedstawia ulica Krzywoustego

    jest tam wiele dużych firm i UM mógłby się pofatygować do nich z uprzejmą prośbą

    • 6 3

  • Stan dróg jest kiepski, ale najgorsza jest bezmyślność inżynierów miejskich Gdyni...

    Jak widać na załączonym obrazku, są ulice o kiepskim stanie nawierzchni, albo tragicznym stanie nawierzchni. Są ulice, które od przynajmniej 40 lat są jedynie łatane. Problem polega na całkowitym, bezrefleksyjnym i chyba bezmyślnym podejściu do problemu. Ulice w Gdyni zwęża się, lub w ramach dobrego dowcipu urzędników, wyłączany jest jeden pas dla autobusów. Problem polega na zwiększeniu przepustowości i jednoczesnym zmniejszeniu intensywności zużycia nawierzchni z jednoczesnym odciążeniem niektórych ciągów komunikacyjnych. Skupię się na rejonie ul. Hutniczej.
    Po pierwsze: już dawno powinna być przedłużona obwodnica Trójmiasta, połączona wielopoziomowym skrzyżowaniem bezkolizyjnym z Hutniczą, poprowadzona w kierunku na Rekowo i połączona z drogą na półwysep. Skutek? Odciążenie Estakady Kwiatkowskiego, Hutniczej i przede wszystkim Morskiej. Rozdzielenie strumienia samochodów na 3 kierunki: Reda Wejherowo, Rumia, Półwysep.
    Po drugie: sama Hutnicza. "bezszlabanowy" przejazd na Estakadzie Kwiatkowskiego i dopiero drugi w Rumi, to żenująco, irytująco za mało, na tak obciążoną ulicę. I druga kwestia. Pierwotnie ul. Hutnicza była na tyle szeroka, że wystarczyło wydzielić dwa pasy dla każdego kierunku ruchu i dobudować zjazdy do poszczególnych przedsiębiorstw... Usprawniło by to i przyspieszyło (mniej korków itd.) przejazd Hutniczą o 1000%. A urzędnicy co zrobili? Zawęzili do jednego pasa, ograniczyli prędkość do 40 km/h, postawili zakazy wyprzedzania, oraz wysepki, dzięki którym łatwiej jest być rozjechanym przez TIRy. Dzięki takiemu podejściu i wykonywaniu remontów przez "dziwne" firmy, ul Hutnicza "rozpada się" .
    I trzeci problem. Zjazd z Estakady Kwiatkowskiego w prawo na ul Morską. Zamiast dwóch pasów z których można skręcać w prawo o długo świecącego zielonego światła tylko dla tego kierunku, jest zielone światło dla samochodów i pieszych jednocześnie - samochody nie mogą jechać... Efekt? Zakorkowana Estakada, a w skrajnych przypadkach cała gdynia...

    • 5 4

  • orlowo

    mieszkam 50 lat!!! na ulicy nie utwardzonej -dziwie sie ze podatek od nieruchomosci nie bierze pod uwage tego ze teraz mam kurz a w zime tonę w blocie ja i mieszkancy 10 okolicznych domów skandal !!!!

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane