• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: więcej autobusów w okolicach elektrociepłowni

24 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Obsługa komunikacyjna zakładów zlokalizowanych przy ul. Kontenerowej i Logistycznej wywołuje dyskusję wśród pasażerów. Obsługa komunikacyjna zakładów zlokalizowanych przy ul. Kontenerowej i Logistycznej wywołuje dyskusję wśród pasażerów.

Zeszłoroczne osunięcie skarpy na ul. Wiśniewskiego w Gdyni doprowadziło do zniszczenia korpusu drogi oraz przepustu w ciągu Potoku Chylońskiego. Spowodowało też zmiany tras komunikacji miejskiej. W ostatnich dniach doszło do kolejnych korekt, których zasadność kwestionują pasażerowie pracujący przy ul. Kontenerowej.



W jaki sposób najczęśniej docierasz do pracy?

W sprawie jazdy przez ul. Kontenerową napisała do nas pani Anna. Oto jej spostrzeżenia:

8 lutego w Gdyni weszły w życie zmiany dotyczące znacznego zmniejszenia liczby kursów autobusów przez ul. Kontenerową w Gdyni.

Zmiany bardzo utrudniły pracownikom zakładów produkcyjnych przy ul. Kontenerowej dojazdy do/z pracy. Co prawda, zapewniono dojazd do pracy na godzinę 6, 14 i 22, ale nie wzięto pod uwagę że całkiem spora część pracowników pracuje też w innych godzinach, np. 6-18, 10-22.

Nie każdy pracuje w systemie trzyzmianowym, po osiem godzin dziennie. Czasem też po prostu trzeba przyjść do pracy wcześniej lub zostać dłużej, a wtedy już dojazdu nie ma.

Pozostaje dojście na pieszo słabo oświetloną ul. Kontenerową do Terminalu Promowego. Nie mówiąc już o tym, że to po prostu dość daleko, to nie jest to zbyt bezpieczne, gdyż nie ma tam nawet chodnika i piesi są zmuszeni do chodzenia poboczem, podczas gdy po ulicy pędzą ciężarówki do/z Terminalu lub pobliskich fabryk.

Czy ZKM nie może zapewnić chociaż jednej linii, która obsługiwałaby przystanek "Elektrociepłownia - Kontenerowa" każdym kursem, chociażby w dni powszednie w godzinach 6-22?

Odpowiada Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni

Ul. Kontenerowa zlokalizowana jest na uboczu w stosunku do głównej trasy przejazdu z centrum Gdyni na Obłuże lub z powrotem. Zajazd na ul. Kontenerową i Logistyczną, poza wydłużeniem drogi przejazdu - generującym określone koszty - skutkuje też wydłużeniem czasu przejazdu autobusów o kilka minut. Z tego powodu każdy niewykorzystywany przez przynajmniej klika osób zajazd na te ulice, spotyka się z niezadowoleniem większej liczby pasażerów, podróżujących przez obszar portowy jedynie tranzytowo.

Do dnia 20 czerwca 2019 roku dojazd na ul. Kontenerową zapewniały jedynie autobusy linii 170 i 125 - w wybranych kursach dowożących pasażerów na godz. 7, 7:30, 8, 14, 15 i 22 oraz po godz. 14, 15, 16 i 22, łącznie 11 kursów.

Po podmyciu jezdni ul. Wiśniewskiego z ul. Kontenerowej i Logistycznej - jako trasy objazdowej - korzystały autobusy wszystkich linii, które przed awarią obsługiwały Terminal Promowy (linie: 104, 105, 125, 150, 196 i 197 oraz wybrane kursy linii 170). Po około miesiącu autobusy linii 104, 150 i 196 w kierunku do Obłuża zostały skierowane do Terminalu Promowego zjazdem bezpośrednio przy Terminalu, bez obsługi ul. Logistycznej i Kontenerowej. Powodem tej zmiany były sygnały od pasażerów, niezadowolonych z tytułu wydłużenia czasu jazdy. Niektóre z nich były dość stanowcze: "Po co pasażerowie jeżdżą bez sensu przez Elektrociepłownię, gdy nikt tam nie wsiada i nie wysiada".

Po korekcie geometrii ul. Kontenerowej na wysokości wjazdu do BCT - umożliwiającej zawracanie autobusów jadących do centrum na ul. Kontenerowej oraz w wyniku uzyskania zgody na usytuowanie przystanku Terminal Promowy w kierunku Śródmieścia w bezpośredniej bliskości Terminalu Promowego, od 15 lutego 2020 roku zmieniono trasy linii 105, 125, 150 i 197, wycofując je z obsługi ul. Kontenerowej, z wyjątkiem kursów w czasie szczytów przewozowych. Tym samym dojazd do ul. Kontenerowej zapewniają wszystkie kursy linii 125 i 170, które były tam wykonywane przed 20 czerwca 2019 roku oraz dodatkowo skierowano tam wszystkie kursy linii 125 i 197 w czasie porannego i popołudniowego szczytu przewozowego oraz wieczorem. Łącznie jest to 39 kursów dziennie (wobec 11 w ubiegłym roku).

Prawdą jest, że obsługa ul. Kontenerowej komunikacją miejską zapoczątkowana została w momencie przeniesienia się w ten rejon zakładu firmy TREFL, ale stało się tak dlatego, gdyż przedstawiciele tej firmy zasygnalizowali potrzeby w zakresie dowozu pracowników, wskazując konkretne godziny.

Po powrocie linii obsługujących Terminal Promowy na stałe trasy, do ZKM w Gdyni napłynęły prośby o dodatkowe kursy - ze wskazaniem postulowanych godzin i umotywowaniem (np. rozpoczynaniem pracy przez większą grupę osób).

W rezultacie tych postulatów, od 20 lutego 2020 roku zajazdem przez Elektrociepłownię skierowany zostanie kurs na linii 125 w kierunku centrum dowożący pracowników na nocną zmianę, a na początku marca planowane jest uruchomienie dodatkowych zajazdów w kursach linii 125 i 197 w godz. 8-9 i 16-19. Tym samym postulat Czytelniczki zostanie w dużej mierze spełniony.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (77) 6 zablokowanych

  • ciąg dalszy gdynskiego marazmu

    mosty na Nałkowskiej i Wiśniewskiego jako podsumowanie rządów obecnej ekipy

    • 20 4

  • jedno wielkie pośmiewisko. czy oni rządzić i preprowadzać inwestycje uczyli sie filmów Barei?

    • 20 4

  • przecież przed osunięciem skarpy mało który autobus tam jeździł ...

    • 11 11

  • To tylko pół prawdy (2)

    Oczywiście pan rzecznik, nie chcąc narazić się przełożonym i pasażerom jednocześnie, nie przyznaje głośno, że po części powodem redukcji kursów jest fakt częstego blokowania drogi przez ciężarówki stojące w tasiemcowej kolejce po kontenery w okolicach przystanku "Gołębia", co skutecznie wydłużało (a wielokrotnie wręcz na dłużej blokowało), przejazd w tym rejonie miasta. No ale takie publiczne przyznanie się do tego zachwiałoby status quo miasta żyjącego z morza.

    • 18 6

    • sam tworzysz te półprawdy (1)

      • 3 2

      • To nie są półprawdy,to są fakty.

        • 0 0

  • Ludzie oszaleliście? Osuwisko w prawie 2 lata chcecie naprawić? W Gdyni? Trzeba poczekać jeszcze z 5 lat. Co najmniej!

    • 23 3

  • Sztab kryzysowy (1)

    Sztab kryzysowy zebrał się 2 lata temu i.... nic z tym nie zrobił.
    Władza rozleniwia. 3 kadencje to max co powinni rządzić. Jak byłem zwolennikiem Szczurka tak przez ostatnie 2 kadencje nie moge go słuchać. Estakada do obwodnicy to ostatnia droga która powstała. Kolejne tylko znikają na rzecz buspasow i ścieżek rowerowych. Podplacane plebiscyty na najlepsze miasto do życia to są jawne żarty.

    • 28 4

    • No strasznie dużo jest tych dróg

      rowerowych ?

      Ale ty co o tym możesz wiedzieć samochodowy mądralo.

      • 1 2

  • Ja zawsze staram się zrozumieć dlaczego... (5)

    Ale tego, dlaczego zepsutej drogi jeszcze nie naprawiono naprawdę nie rozumiem. Nigdzie nie znalazłem jakiegoś logicznego wytłumaczenia tej bezradności. To jest naprawdę porażka. I mam prośbę, jeżeli ktoś z ZDiZ to czyta lub z UM, to może by wyjaśnił powód, dla którego ważna arterią nie jest remontowana. No i ciekaw jestem co by było, gdyby wcześniej nie wybudowano nowego łącznika ul. Kontenerowej z Wiśniewskiego?

    • 19 3

    • Brak pieniędzy (2)

      • 4 1

      • Można zrobić zwolnienia grupowe w UM. To jest podobno największy pracodawca w Gdyni. (1)

        • 4 1

        • To jest akurat normalna sytuacja w każdej gminie.

          Przypominam, że UM pełni dwie funkcje: gminy i powiatu. Inna rzecz to organizacja pracy urzędu. Czasem tam bywam i widzę, że niektórzy latają na wysokości lamperii z petentami, ale wielu pracowników po prostu pracuje. Po prostu, czyli praca, kawa, praca. Aczkolwiek zdaje sobie sprawę, że pracy biurowej często nie widać.

          • 0 1

    • Ciezko naprawic bo farba wsiaka w ziemie, nie da sie nic zrobic.

      • 4 2

    • Dodam, że ten odcinek, dzięki ktoremu jest możliwy objazd, został wybudowany przez Zarząd Portu, a nie przez Gminę Miasta.

      • 0 0

  • a co z kursami w godz. 9-16 oraz po 19 ?

    Lecz kursów między 9-16 nie będzie dalej, tak samo po 19, ciemno i przez to niebezpiecznie kierując się na Terminal drogą bez chodnika, temat jak dla mnie nadal otwarty

    • 11 1

  • Pasażer pójdzie piechotką.

    Uważam że ostatnie zmiany są kierowane tylko i wyłącznie hajsem zero myślenia o pasażerach. To daje tylko do myślenia że zaraz całkowicie zlikwiduje się niektóre trasy bo ciągle wszystko jest nierentowne. Haj od miasta hajs z biletów ale ciągle mało a pasażer przejdzie. A później się dziwić że ludzie mają gdzieś komunikację i auta kupują. Wielka czerwona kartka dla ZKM. A ja idąc na 13 albo kończąc o 11 pójdę sobie piechotą bo autobus to se mogę na zdjęciu zobaczyć. Mam nadzieje że karma wróci do zarządu.

    • 13 5

  • Kiedy jaśnie państwo Władze Gdyni zamierzają naprawić drogę na WIśniewskiego?

    Jest 1000 urzędników, może o 900 za dużo?

    • 13 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane