• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wygodniej dla pieszych i rowerzystów na Małokackiej

Patryk Szczerba
20 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowa nawierzchnia chodnika na Małokackiej ma zachęcić do jazdy rowerem. Nowa nawierzchnia chodnika na Małokackiej ma zachęcić do jazdy rowerem.

Ok. 400 tys. zł. kosztował remont odcinka ciągu pieszo-rowerowego o długości 1,2 km przy ul. Małokackiej w Gdyni. Rowerem nadal można jednak jechać po nim tylko w kierunku Witomina. - To bezpieczne dla pieszych, bo znaczne wzniesienie sprawia, że ruch rowerowy jest powolny - mówią urzędnicy.



Urzędnicy tłumaczą, że nowa nawierzchnia na chodniku przy ul. Małokackiej to kontynuacja zmian rozpoczętych w 2017 roku. Wtedy na ulicy w kierunku Witomina wyznaczono buspas. To sprawiło, że ruch rowerowy pod górę mógł odbywać się tylko chodnikiem, bo jazda środkowym pasem mogłaby stwarzać zagrożenie.

Ulica Małokacka: stara nawierzchnia wykorzystana



Problem w tym, że nawierzchnia na chodniku nie zachęcała ani do jazdy rowerem, ani do spacerów. Po kilkunastu miesiącach zdecydowano się na remont. Na istniejącej powierzchni położono nową nakładkę bitumiczną, wykorzystując starą nawierzchnię jako podbudowę.

Fragment ciągu pieszo-rowerowego, który przylega do jezdni, zyskał też przy okazji nowe krawężniki. Nadal pozostał ciąg zieleni, który jest wykorzystywany przez kierowców do parkowania samochodów podczas meczów na stadionie miejskim.


W dół rowerem po Małokackiej tylko jezdnią



Podobnie jak w ostatnich miesiącach rowerem będzie można jechać tylko do góry. W dół trzeba jechać ulicą, o czym informują znaki drogowe. Na jezdni są też wymalowane tzw. sierżanty rowerowe, czyli znaki poziome z rowerem i strzałkami wskazującymi kierunek ruchu.

Urzędnicy tłumaczą, że chodzi o podniesienie bezpieczeństwa pieszych, którzy na ciągu pieszo-rowerowym mają oczywiście pierwszeństwo. Znaczne wzniesienie sprawia, że ruch rowerowy jest powolny i nie stwarza zagrożenia, które mogłoby się pojawić, gdyby dopuścić ruch rowerowy w dół.

Czytaj też: Buspasem po Małokackiej dwa razy szybciej niż w korku

- Dla podniesienia bezpieczeństwa, pas do jazdy w dół został specjalnie poszerzony względem pozostałych. Dodatkowo, po zakończeniu remontu, zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu ułatwiająca rowerzystom zjazd na jezdnię tuż za stacją benzynową - zapewnia Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.
Remont 1,2-kilometrowego odcinka kosztował ok. 400 tys. zł.

Miejsca

Opinie (163) 7 zablokowanych

  • Szkoda,że dla kierowców samochodów nic dobrego sie nie robi (1)

    Przecież najwiecej na drogach jeździ sie samochodow a promuje sie swięte krowy w sluchawkach na rowerkach. Te drożki rowerowe w centrum Gdyni to masakra.

    • 6 16

    • wam to wiecznie mało. pół budżetu idzie na was i jeszcze źle

      • 4 2

  • (2)

    Kto tam jeździ samochodem 50km/godz.? Nikt rozsądny nie będzie narażał zdrowia i życia dla i**otycznych zakazów i nakazów!

    • 14 3

    • (1)

      Ja tam zjeżdżam ponad 50 rowerem i wszyscy mnie wyprzedzają :)

      • 2 0

      • bo do tego powinien być pomiar odcinkowy, a tak to w polszy jak w dziczy

        • 0 0

  • Pas poszerzony do jazdy w dół? Panie Furkal nie pij więcej.Biała farba rządzi!

    • 10 3

  • Opinia wyróżniona

    (1)

    Zjazd w dół jest tam bardzo niebezpieczny dla rowerzystów. Samochody pędzą, mijają bardzo blisko, ciemno, nierówności. Już widzę jak np starsza osoba jedzie tam rowerem. To jak zapraszanie do samobójstwa. Nie każdy jest napakowanym testosteronem młodym mężczyzna, który ma patologiczna wizję bezpieczeństwa.

    • 62 6

    • to niech zsiądzie z roweru i prowadzi chodnikiem

      proste!

      • 4 11

  • A kiedy?

    ...wreszcie Gedymina zrobią- najgorsza ulica okolic Małego Kacka !!!

    • 3 1

  • Bez sensu ten zakaz jazdy w dol (1)

    Tam pieszych tyle co pies naplakal, prędzej dzika spotkasz. Jazda ulica jest ciężka, bo przez buspas teraz tam ciasno a samochody jadą szybko.

    • 15 1

    • samochody, to tam jadą za szybko.

      • 1 0

  • Bardzo ciekawe (2)

    Dlaczego na Małokackiej rowerem tylko pod górę, a na Kieleckiej gdzie jest dużo większy spadek terenu można też jechać w dół????

    • 13 1

    • Do tego ulicą Kielecką zdecydowanie więcej jest pieszych. Ale tam pewnie bliżej do UM, więc urzędnicy muszą mieć bezpieczny zjazd a na Małokackiej niech ludzie giną!

      • 1 2

    • Małokacka jest akurat bardziej stroma od Kieleckiej. Kielecka jest dłuższa podjeździe, a stromizna jest tylko na końcu, stąd się wydaje potęgować trudność, ale to pozory.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    W dól rowerem po Małokackiej jezdnią? (9)

    To tylko teoria. Zapraszam na spacer chodnikiem. Co chwilę ktoś jedzie rowerem w dół. Rowerzyści widzą znak "ścieżka spacerowa i rowerowa", nad tym znakiem jest umieszczony znak "zakaz wjazdu dla rowerów", ale tego już nie dostrzegają.

    • 17 11

    • No tak jeżdżą ze strachu, bo w Polsce kierowcy nie znają przepisów i np. bluzgają z samochodów, trąbią i bzdurzą od rzeczy o jeździe po lewej stronie itd.

      • 11 4

    • (1)

      A spróbuj jechać ulicą i zębów nie wybyć po tych nierównościach i syfie jaki jest na ulicy, a do tego pędzące samochody spychające do lasu, świetna sprawa. A po tym chodniku i tak jakoś super wiele osób nie chodzi więc naprawdę nie rozumiem, czemu nie można by tam jeździć też w dół, jest tam dość szeroko dla każdego...

      • 12 2

      • no jak ktoś chce to powinien mieć taką możliwość

        Ja uważam, że nie da się tam szybko zjechać.

        • 2 1

    • może warto w zatoczce postawić patrol (1)

      może kilku ped**arzy by się opamiętało, bo tylko płaczą jak im źle, a jak co do czego przychodzi to sami nie respektują przepisów

      • 3 12

      • skończ marudzić motopedrylu, bo jak przychodzi co do czego, to szkodliwość czynu rowerzysty jest i tak mniej zjawiskowa niż jadący BUSpasem niecierpliwy leszcz.

        • 6 1

    • Niepoprawne oznakowanie (1)

      Ten "znak", który według Ciebie oznacza "zakaz wjazdu dla rowerów" nie jest znakiem drogowym. Taki znak nie jest uregulowany w żadnych przepisach. Ten drugi jest już pełnoprawnym znakiem z oznaczeniem C-13/16.

      Dodatkowo nie ma znaków nadrzędnych. Skoro dopuszcza się ruch rowerem poprzez znak "ścieżka spacerowa i rowerowa", to dlaczego zabrania się jazdy rowerem? Nie może być tak, że na jednym słupie umiejscowione są dwa znaki, z których można sobie wybierać.

      • 3 1

      • Moze byc tak, ze masz dwie szare komorki nie polaczone neuronem i mozesz sobie wybierac.

        • 0 1

    • To jest instynkt samozachowawczy, nie zdecydowałabym się na zjazd rowerem po tej ulicy.

      • 5 0

    • Nie dostrzegają?

      Dostrzegają, ale troszczą się o swoje życie. Jazda w dół ulicą to rosyjska ruletka. Osobiście woję zaryzykować mandat niż trumnę lub kalectwo...
      Z drugiej strony pieszych tam na lekarstwo...

      • 8 0

  • (1)

    Gdynia stan umysłu. Małokacka zamiast poszerzona to jest zwężana z każdej strony. Swoją drogą nie dziwię się że rowerzyści nie chcą jeździć ulicą. Nikt o zdrowym umyśle nie będzie narażał życia dla kretyńskich pomysłów.

    • 9 3

    • Zwezen być nie powinno, albo pas rowerowy albo zwezenia

      • 2 0

  • (1)

    A może podzielić ulubioną białą farbą pieszych od rowerzystów na tym ciągu!!! Jest tam dość szeroko a pieszych jest dużo mniej jak choćby na Kieleckiej gdzie zakazu nie ma!!!!!!!!

    • 9 2

    • spadaj z tymi swoimi głupimi pomysłami

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane