- 1 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (172 opinie)
- 2 Coraz więcej domów pływających na wodzie (37 opinii)
- 3 Po karach na 1 mln zł twórcy Fali zabrali głos (230 opinii)
- 4 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (9 opinii)
- 5 Reklamują nagrobki z samochodu bo mogą? (138 opinii)
- 6 MTM dokończy drogę rowerową na Rolniczej (102 opinie)
Gdynia: zapłać mandat, ale komu?
Nasz czytelnik nie zapłacił za parkowanie w centrum Gdyni. Chciał szybko uregulować nałożoną karę, by skorzystać z bonifikaty i zamiast 50 zł wydać 20 zł. Ale na druku był... błędny numer konta.
Pan Maciej przyjechał samochodem do swojej firmy, która mieści się przy ul. Świętojańskiej w centrum Gdyni, zaparkował tuż obok - przy ul. Traugutta. Przyznaje, że tym razem nie zapłacił za postój i spodziewał się mandatu.
- Zgodnie z oczekiwaniem po powrocie do samochodu znalazłem mandat w wysokości 50 zł. Zapoznałem się z wydrukiem, na którym widnieje informacja, że opłatę można uiścić do godz. 15 kolejnego dnia i wtedy wynosi ona jedynie 20 zł. Niestety, bank nie chciał przyjąć przelewu - system informował o błędzie. Po bliższej inspekcji mandatu okazało się, że podany jest tam nieprawidłowy numer konta! Zawiera jedynie 25 cyfr, zamiast standardowych 26 - opowiada pan Maciej.
Okazało się, że błędny numer konta jest tylko na tym wezwaniu do zapłaty. Pozostałe, jak zapewniają pracownicy strefy płatnego parkowania, błędu nie zawierają.
- Mam przed sobą ok. dwudziestu odwołań i na wszystkich jest pełny, prawidłowy numer. To musiał być jakiś chwilowy błąd drukarki czy brak tuszu, na pewno nie pomyłka w oprogramowaniu drukarki - podkreśla kierownik biura strefy płatnego parkowania w Gdyni Tomasz Wojaczek.
Nasz czytelnik domyślił się, że na wezwaniu brakuje jednego z zer i tego samego dnia zlecił przelew. Ale gdyby nie to, musiałby zapłacić 50 zł - czyli kwotę bez bonifikaty za szybkie uregulowanie należności.
- W podobnych wypadkach - choć nie jest ich wiele - zawsze można się odwołać. Czasem np. zdarza się, że najbliższy parkomat jest nieczynny, wtedy pięciominutowy czas na wniesienie opłaty dwukrotnie się wydłuża. Wystawiony w tym czasie mandat można anulować - podkreśla Tomasz Wojaczek.
Opinie (112) 6 zablokowanych
-
2009-10-08 09:00
BEZEDURA!!!
Przeciez od razu widac, ze na druku brakuje zera i wcale nie przez to ze braklo tuszu. Gdyby braklo tuszu bylby wiekszy odstep lub jakis slad a tam jest normalna pojedyncza przerwa!!!
- 4 0
-
2009-10-08 08:59
hehe zameldowac sie w centrum i po klopocie :)
zrobilo tak wielu gdynian zrob i ty :)
- 3 1
-
2009-10-08 07:08
Zapewne odpowiedzialni nie poniosa z tego tytulu konsekwencji. (2)
- 18 6
-
2009-10-08 08:26
(1)
Taa, powini ich publicznie na Skwerze wychłostać... najlepiej w niedzielę po mszy zaraz.
- 5 1
-
2009-10-08 08:45
Nie wyolbrzymiaj, wystarczyłaby konstruktywna samokrytyka.
- 0 1
-
2009-10-08 08:33
masakra!
...jak żyje takich rzeczy na świenie nie widziałem. W głównm wydaniu wiadomosci też o tym będzie? Biedny przedsiębiorca, łącze się w bólu :(
- 5 1
-
2009-10-08 08:03
o jeju ale jaja
to kogo teraz zdymisjonują?
- 9 4
-
2009-10-08 07:55
A kto widzail zeby kontoler sie mylil?
Te maszyny nigdy sie nie myla bp przeciez nie ludzie!
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.