- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (27 opinii)
- 2 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (39 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (106 opinii)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (61 opinii)
- 5 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (134 opinie)
- 6 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (355 opinii)
Gdynianie odzyskają kilkanaście połączeń komunikacji miejskiej
W lutym wrócą zawieszone na początku 2023 roku przez Gdynię połączenia trolejbusowe i autobusowe. Powrót połączeń odbędzie się w dwóch turach: 12 i 26 lutego. Takie rozbicie to kwestia logistyki, bo aby zrealizować zmiany, trzeba wysłać na ulice 19 dodatkowych pojazdów oraz wymienić ok. trzech tysięcy rozkładów na przystankach.
Tłumaczenie władz miasta i ZKM w Gdyni od początku było takie, że cięcia wymuszone są mniejszymi wpływami do budżetu oraz rosnącymi kosztami energii.
- W lutym przywrócone zostaną linie komunikacyjne zawieszone w styczniu 2023 r. z powodu zmniejszenia dochodów budżetu miasta, wskutek reform podatkowych wprowadzonych przez rząd PiS. Obecnie sytuacja uległa zmianie i gdy wskaźniki budżetowe pozwalają na optymistyczne patrzenie w przyszłość, gdyńska komunikacja miejska wraca do stanu funkcjonowania sprzed ograniczeń - informują przedstawiciele ZKM w Gdyni.
O tym, że połączenia wrócą, wiadomo było już od końca grudnia. Teraz jednak dowiedzieliśmy się, kiedy konkretnie i według jakiego harmonogramu zaczną jeździć trolejbusy i autobusy w ramach zawieszonych rok temu, a teraz przywróconych połączeń.
Rozkład komunikacji miejskiej w Gdyni
Jak twierdzą przedstawiciele ZKM w Gdyni, przywracanie połączeń to "ogromna operacja logistyczna".
Wymaga ona wprowadzenia do ruchu 19 dodatkowych pojazdów komunikacji miejskiej, obsługiwanych przez 35 kierowców. Konieczna jest także wymiana około 3 tys. rozkładów jazdy na ponad 500 przystankach.
Dlatego właśnie przywracanie połączeń zostało podzielone na dwie tury.
12 lutego: powrót linii W, 34, 182, 163, 196 i połączeń nocnych
Od poniedziałku, 12 lutego, ponownie uruchomione zostaną linie:
- autobusowa pospieszna W z Pustek Cisowskich do szpitala w Redłowie przez Witomino;
- trolejbusowa 34 z Demptowa do Węzła Franciszki Cegielskiej;
- autobusowa 182 z Obłuża do Węzła Franciszki Cegielskiej;
- autobusowa 163 łączącą północne dzielnice: Pogórze Górne, Oksywie i Obłuże z Chylonią;
- autobusowa 196 z Babich Dołów do Domu Marynarza.
Przywrócone zostaje także całonocne funkcjonowanie linii nocnych N10 i N20 oraz wcześniejsza trasa i częstotliwość kursów na linii 119, a także zwiększy się liczba kursów na linii 121.
26 lutego: zmiany dotyczące linii 21, 23, 30 i 32
Od poniedziałku, 26 lutego, wprowadzony zostanie drugi etap zmian, polegający na przywróceniu funkcjonowania linii trolejbusowych: 21 z Sopotu do centrum Gdyni i 30 z Gdyni-Cisowej do centrum, ponownym skierowaniu linii trolejbusowej 23 do pętli Kacze Buki oraz linii autobusowej 152 do pętli Mały Kack Sandomierska.
- Aby obsłużyć osiedla przy ul. Strzelców w Małym Kacku, w zamian za linię 23, skierowana na pętlę przy tej ulicy zostanie linia trolejbusowa 32. Trolejbusy tej linii zwiększą wykorzystanie nowego buspasa w ciągu ul. Wielkopolskiej, zrealizowanego w ramach inwestycji Węzła Karwiny - informują przedstawiciele ZKM w Gdyni.
Już dziś wiadomo także, że z początkiem tegorocznych wakacji przywrócone zostaną też dwie autobusowe linie sezonowe: G do ZOO w Gdańsku Oliwie i 309 do plaży w Babich Dołach.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-01-29 21:47
Niech jeszcze przywrócą zabrane połączenia nocne (8)
Teraz przez kilka godzin nie można się nigdzie dostać.
- 86 16
-
2024-01-30 11:09
zkmgdynia
Na stronie zkm gdynia w artykule jest również mowa o przywróceniu linii nocnych.
- 0 0
-
2024-01-30 10:03
Czytaj cały artykuł zanim coś napiszesz. (2)
Widać kolejny przykład osoby nie potrafiącej czytać.
- 8 0
-
2024-01-30 10:46
To pismajster. Miał wkleić to wkleił. Czytać nie kazali. (1)
- 3 0
-
2024-01-30 11:18
Ale zakompleksiony musisz być, skoro o partii tu wspominasz!
- 0 1
-
2024-01-30 09:50
w nocy się śpi a nie łazikuje (2)
- 6 5
-
2024-01-30 13:47
Powiedz to swojej starej. (1)
- 2 1
-
2024-01-30 13:50
Może moja łazi, a twoja daje d.
- 2 0
-
2024-01-29 21:54
Radzę czytać ze zrozumieniem. Jest napisane, że polaczenia nocne też wracają.
- 38 4
-
2024-01-29 21:31
Przydałoby się bardziej dostosować ofertę przewozową do obecnych potrzeb (7)
Większość połączeń opartych jest o centrum miasta, za to brakuje połączeń międzydzielnicowych lub ich częstotliwość jest zbyt mała. Brakuje wspólnych trójmiejskich połączeń na górnym tarasie, linia 171 jest tylko ich marną namiastką. Nadal brakuje łączonego biletu na ZKM i SKM
- 131 3
-
2024-01-30 12:41
bilet może i jest ale jest zbyt drogi, 240 zł wobec 126 zł to kolosalna różnica
- 1 0
-
2024-01-30 10:45
pół roku temu byłem świadkiem rozmowy gdyńskich kierowców (1)
wtedy - ZKM gdynia - Zwolniło się Jednego Dnia ok 20kierowcow !!!
i teraz se Zwiększ Ofertę Przewozową ??? LOL- 0 0
-
2024-01-30 19:07
Nie ja jestem od organizacji komunikacji zbiorowej
Kiedyś było wspólne WPK i to działało jak trzeba. Dziś jest jakaś pseudo namiastka Związek Metropolitarny, który w teorii miał być czymś jeszcze lepszym od dawnego WPK, a jest wielkim g....
- 0 0
-
2024-01-30 09:07
dokladnie, wszyscy zza obwodnicy co rano zjezdzaja do centrum, a potem dopiero do swojego celu np za obwodnice
samochodem 15-20 min, komunikacja 1,5 h
- 7 0
-
2024-01-30 07:07
171 z Chwarzna przez las do Chyloni
- 8 2
-
2024-01-29 21:43
+ Polregio (1)
- 8 1
-
2024-01-29 22:46
A może połączmy autobus gdyński z metrem warszawskim? Do przesiadki było by w sam raz
- 1 16
-
2024-01-29 22:33
ciekawe czy kiedyś uda się skonstruować przyjazny rozkład jazdy - może przy pomocy AI? (3)
największy ruch jest wzdłuż ul Morskiej - dziś jedzie "stado" (2-3 jeden za drugim) pojazdów skręcających potem w ul Chylońską i za jakiś czas drugie "stado" jadących dalej ul Morską - przerwa pomiędzy obu kierunkami po rozwidleniu na węźle WŻW - bywa denerwująca
- 67 9
-
2024-01-30 11:39
To że autobusy jeżdza stadami to wina zakorkowanych ulic a nie złych rozkładów. Autobus korka nie ominie, gdy utknie w korku dogoni go drugi, trzeci i tak tworzą się stada.
- 1 4
-
2024-01-30 08:02
Stado jest logiczne dla przewoźnika. Pozwala na przesiadki pasażerów na jednym przystanku między liniami. Podobno najgorzej jest, kiedy są przerwy między poszczególnymi liniami na przystankach, bo właśnie powodują brak rotacji i / lub oczekiwanie na przystanku na linię, na którą chcę się przesiąść. Taki sam problem jest na przystanku pętlowym na Pogórzu Górnym.
- 2 2
-
2024-01-30 03:10
To czemu tamtędy jeździsz?
- 0 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.