• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Instrukcja jazdy na czas remontu Hallera i Klinicznej

mr
7 marca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 15:18 (7 marca 2008)

W poniedziałek rozpocznie się kolejny etap przebudowy torowiska na al. Hallera. Roboty na odcinku od ul. Mickiewicza do ul. Wyspiańskiego potrwają do końca maja.



W związku z przebudową torowiska ruch samochodowy w tym miejscu stanie na głowie. Zmiany będą wprowadzane w czterech etapach.

I i II Etap
Skrzyżowanie w czasie dwóch pierwszych etapów prac. Skrzyżowanie w czasie dwóch pierwszych etapów prac.
Ok. 15 marca trzeba się spodziewać wyłączenia z ruchu jezdni al. Hallera w kierunku al. Zwycięstwa. Na odcinku od ul. Mickiewicza i Reja do ul. Okrzei, ruch kołowy odbywać się będzie dwukierunkowo, po drugiej jezdni ulicy.

W tym samym czasie ul. Kochanowskiego, na odcinku od ul. Okrzei do Mickiewicza, będzie dwukierunkowa. Pojazdy parkować będzie można tylko na chodniku. Do al. Hallera dostać się będzie można przez skrzyżowanie z ul. Kliniczą w rejonie wjazdu do Szpitala Klinicznego. Na tym skrzyżowaniu zostanie zainstalowana tymczasowa sygnalizacja świetlna.

Z kolei do Opery Bałtyckiej dojedziemy przejeżdżając przez torowisko tramwajowe na wysokości ul. Żywieckiej. Ten sam przejazd przez torowisko umożliwi nam dostanie się z ul. Klinicznej przez Hallera do ulicy Wyspiańskiego.

Jednocześnie zalecane są objazdy, które pomogą odciążyć obszar objęty pracami. Dla pojazdów jadących ul. Marynarki Polskiej z Nowego Portu w kierunku centrum zalecany jest objazd przez Jana z Kolna. Z kolei jadący al. Hallera z Brzeźna w kierunku centrum, powinni się poruszać ulicą Kościuszki do al. Grunwaldzkiej przy Galerii Bałtyckiej, lub Mickiewicza, Wyspiańskiego i Miszewskiego do al. Grunwaldzkiej przy domu handlowym Jantar.

Jeżeli natomiast jedziemy al. Zwycięstwa z centrum do Brzeźna, zalecany jest objazd ulicami Miszewskiego, Wyspiańskiego, Legionów i Kościuszki. Do Brzeźna z centrum najlepiej będzie dojechać ul. Marynarki Polskiej i Uczniowską.

III Etap (nie wiadomo, kiedy nastąpi)

Kiedy z ruchu wyłączona zostanie jezdnia al. Hallera w kierunku Brzeźna, na odcinku od ul. Okrzei do ul. Reja i Mickiewicza, ruch kołowy odbywać się będzie dwukierunkowo po drugiej stronie ulicy. Aby przejechać z al. Zwycięstwa do al. Hallera nadal korzystać będzie trzeba ze skrzyżowaniu w rejonie wjazdu do Szpitala Klinicznego.

Nie będzie można pokonać skrzyżowanie Hallera z Wyspiańskiego i Kliniczną na wprost. Żeby dostać się z Klinicznej w Wyspiańskiego trzeba będzie więc skorzystać z przejazdu przez torowisko na wysokości ul. Żywieckiej. Na ul. Kochanowskiego, na odcinku od ul. Okrzei do ul. Mickiewicza, nadal obowiązywać będzie ruch dwukierunkowy.

Aby dostać się z Nowego Portu do centrum zalecany będzie objazd ul. Jana z Kolna. Natomiast z Brzeźna do centrum dojedziemy ulicą Kościuszki lub ulicami Mickiewicza, Wyspiańskiego i Miszewskiego do al. Grunwaldzkiej.

Pojazdy jadące al. Zwycięstwa z centrum w kierunku Brzeźna powinny wybrać alternatywną drogę ulicami: Miszewskiego, Wyspiańskiego, Legionów, Kościuszki do al. Hallera. Nie zmieni się dojazd do Brzeźna. Zamiast ul. Jana z Kolna nadal zalecany będzie objazd ulicami Marynarki Polskiej i Uczniowską.


Etap IV

Skrzyżowanie w ostatnim etapie prac. Skrzyżowanie w ostatnim etapie prac.
Sytuacja na odcinku al. Hallera od ul. Okrzei do ul. Reja/Mickiewicza, nie zmieni się. Jednak na skrzyżowaniu Hallera, Wyspiańskiego i Klinicznej przywrócona zostanie możliwość przejazdu na wprost z ul. Klinicznej do ul. Wyspiańskiego.

Na ul. Kochanowskiego, od ul. Okrzei do ul. Mickiewicza, nadal obowiązywać będzie ruch dwukierunkowy.

Na tym etapie zamknięty zostanie przejazd pod wiaduktem w ciągu ul. Hallera. Nie będzie można przejechać z Hallera w kierunku Opery oraz z al. Zwycięstwa do Brzeźna.

W związku z tym, aby dostać się z Brzeźna do centrum, zalecany będzie objazd ul. Kościuszki do al. Grunwaldzkiej lub ul. Mickiewicza, Wyspiańskiego, Miszewskiego do Grunwaldzkiej .
Żeby dostać się z centrum do Brzeźna wyznaczono objazd ulicami: Miszewskiego, Wyspiańskiego, Legionów, Kościuszki do al. Hallera. Z kolei z Nowego Portu do centrum dojedziemy ulicą Jana z Kolna.

Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku nie przewiduje zmian w rozkładzie jazdy linii T5 w kolejnym etapie prac na skrzyżowaniu Kliniczna-Hallera.
Częstotliwość kursowania linii w godzinach szczytu pozostanie bez zmian.

Dni powszednie:
4:15, 4:30, 4:38, 4:45, 4:53
6:00-9:00 - co 3 minuty
9:00-14:00 - co 3-4 minuty
14:00-17:00 - co 3 minuty
17:00-20:00 - co 3-4 minuty
20:00-22:00 - co 3-5 minuty
22:00-23:30 - co 10 minut

Sobota, niedziela i święta:
4:16, 4:30, 4:45
5:00-9:00 - co 5-10 minut
9:00-12:00 - co 4 minuty
12:00-16:00 - co 3-4 minuty
16:00-21:00 - co 4 minuty
21:00-23:10 - co 5-10 minut
mr

Opinie (40) 3 zablokowane

  • Też tak myśle (5)

    Otworzenie przejazdu przez Reja to najlepsze rozwjązanie tym bardziej , że po torach do Nowego Portu nie jeżdżą pociągi. Ciekawe dlaczego tego nie zrobiono. Może ktoś kompetentny by to wyjaśnił?

    • 0 0

    • (2)

      hmmm, a ciekawe co to mi sie za oknem co jakis czas przetacza....

      ale fakt, ze pomysl jest nieglupi, wymagalby moze jakiegos droznika tymczasowo, ale to da sie zrobic.

      • 0 0

      • Zatrudniło by się (1)

        jakiegoś pana z parku (złe określenie - przestrzeni z drzewami, trawą i zagęszczeniem psich kup 4\1 metr kwadratowy) przy Mickiewicza...

        • 0 0

        • nie wiem czy chcialbys zeby ktorys z nich pilnowal przejazdu kolejowego

          • 0 0

    • jeżdżą tamtędy pociągi z terminalu samochodowego, pełne autek, fakt że max 2-3 razy dziennie, ale jeżdzą. Jest też co dwa dni dowożony wegiel do EC. Prawda jest taka, że powinno udostepnić ten przejazd w godzinach 6-9 i 14-18 i by wystarczyło

      • 0 0

    • Nie wiesz to nie gadaj. Jezdza pociagi do i z Nowego Portu...
      I to nie jest tylko ot tak otworzyc sobie przejazd...

      • 0 0

  • dokładnie

    zgadzam sie z przedmówca, sama pracuje na reja i zastanawiam sie jak dojadę na morene lub do wrzeszcza aby nie tkwic w korkach a otwarcie przejazdu znacznie usprawniłoby jazdę wszystkim kierujacym samochodami

    • 0 0

  • Co do przejazdu przez reja...

    wszystko fajnie, przejazd faktycznie by się przydał. Ale ul.Reja między torami a Hallera jest zawalona samochodami, a będzie jeszcze gorzej jak trzeba będzie udrożnić Kochanowskiego. Ruch dwukierunkowy będzie tam niemożliwy. Nie żeby mieszkańcy parkujący na tych uliczkach mieli być złośliwi, ale fizycznie nie da się pomieścić w okolicy tylu aut. Dlaczego miasto nie zorganizowało parkinku rezerwowego chociażby na terenie szpitala? Tam jest dużo miejsca. Zobaczycie że przejad będzie istaniał tylko na papierze, tak jak sam pomysł.

    • 0 0

  • acha

    ratunku, ile będzie w takim razie trwał dojazd z Brzeźna na al. Zwycięstwa? :///

    • 0 0

  • jak to jest z biletami miesiecznymi jesli mam na trasie dworska-opera?? beda obowiazywac jesli bede jechala gdzies tam przez miszewskiego???

    • 0 0

  • "III Etap (nie wiadomo, kiedy nastąpi)" (1)

    :)))

    • 0 0

    • dobre, conie nie? :D

      • 0 0

  • Otwarcie torowiska na Ul. Reja i 2 kierunki na Kochanowskiego

    Sugestia co do otworzenia przejazdu kolejowego powinna być moim zdaniem poważnie brana pod uwagę przez ludzi którzy organizują ruch w trakcie prowadzenia prac na węźle Kliniczna.
    Co do 2 kierunków na Ul Kochanowskiego - dla mnie jako mieszkańca - to tragedia - już teraz tam jest problem z zaparkowaniem samochodu - a co mówić jeśli trzeba będzie tam parkować na chodnikach? - Pomijam fakt, iż krawężniki są wysokie, ale i miejsca jest mało - na skraju rosną też drzewa. Dla osób tam mieszkających ten remont to będzie komunikacyjny armagedon!!!! Chyba trzeba się pozbyć samochodu na ten czas - tylko gdzie?

    • 0 0

  • Ułaaa, ale będzie przewalone.

    Organizacja jak zawsze - do dupy. (nie blokujcie wiadomości za to określenie, nazywam rzeczy po imieniu ;)

    • 0 0

  • otwarcie torowiska

    przy Reja na pewno usprawniłoby komunikację, ale jest niemożliwe, bo wymaga pomyślunku ze strony odpowiedzialnych tepogłowych z PKP. Czy ktoś widział kiedykolwiek szybką, sprawną reakcję ze strony PKP? Organizacja, to ostatnia rzecz o jaką posądzałbym PKP, ten skansen socjalistyczno - komunistyczny. Ale ciekawe, czy w Urzędzie Miejskim nie probowano tego rozwiązania?

    • 0 0

  • skrzyżowanie

    A kiedy tam jezdziło sie normalnie? Paranoja, ciągły remont.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane