- 1 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (83 opinie)
- 2 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (203 opinie)
- 3 Remont przed budową Drogi Zielonej (139 opinii)
- 4 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (359 opinii)
- 5 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (292 opinie)
- 6 Oszukane "30 stopni" w majówkę (44 opinie)
Instrukcja jazdy na czas remontu Hallera i Klinicznej
W poniedziałek rozpocznie się kolejny etap przebudowy torowiska na al. Hallera. Roboty na odcinku od ul. Mickiewicza do ul. Wyspiańskiego potrwają do końca maja.
W związku z przebudową torowiska ruch samochodowy w tym miejscu stanie na głowie. Zmiany będą wprowadzane w czterech etapach.
I i II Etap
Ok. 15 marca trzeba się spodziewać wyłączenia z ruchu jezdni al. Hallera w kierunku al. Zwycięstwa. Na odcinku od ul. Mickiewicza i Reja do ul. Okrzei, ruch kołowy odbywać się będzie dwukierunkowo, po drugiej jezdni ulicy.
W tym samym czasie ul. Kochanowskiego, na odcinku od ul. Okrzei do Mickiewicza, będzie dwukierunkowa. Pojazdy parkować będzie można tylko na chodniku. Do al. Hallera dostać się będzie można przez skrzyżowanie z ul. Kliniczą w rejonie wjazdu do Szpitala Klinicznego. Na tym skrzyżowaniu zostanie zainstalowana tymczasowa sygnalizacja świetlna.
Z kolei do Opery Bałtyckiej dojedziemy przejeżdżając przez torowisko tramwajowe na wysokości ul. Żywieckiej. Ten sam przejazd przez torowisko umożliwi nam dostanie się z ul. Klinicznej przez Hallera do ulicy Wyspiańskiego.
Jednocześnie zalecane są objazdy, które pomogą odciążyć obszar objęty pracami. Dla pojazdów jadących ul. Marynarki Polskiej z Nowego Portu w kierunku centrum zalecany jest objazd przez Jana z Kolna. Z kolei jadący al. Hallera z Brzeźna w kierunku centrum, powinni się poruszać ulicą Kościuszki do al. Grunwaldzkiej przy Galerii Bałtyckiej, lub Mickiewicza, Wyspiańskiego i Miszewskiego do al. Grunwaldzkiej przy domu handlowym Jantar.
Jeżeli natomiast jedziemy al. Zwycięstwa z centrum do Brzeźna, zalecany jest objazd ulicami Miszewskiego, Wyspiańskiego, Legionów i Kościuszki. Do Brzeźna z centrum najlepiej będzie dojechać ul. Marynarki Polskiej i Uczniowską.
III Etap (nie wiadomo, kiedy nastąpi)
Kiedy z ruchu wyłączona zostanie jezdnia al. Hallera w kierunku Brzeźna, na odcinku od ul. Okrzei do ul. Reja i Mickiewicza, ruch kołowy odbywać się będzie dwukierunkowo po drugiej stronie ulicy. Aby przejechać z al. Zwycięstwa do al. Hallera nadal korzystać będzie trzeba ze skrzyżowaniu w rejonie wjazdu do Szpitala Klinicznego.
Nie będzie można pokonać skrzyżowanie Hallera z Wyspiańskiego i Kliniczną na wprost. Żeby dostać się z Klinicznej w Wyspiańskiego trzeba będzie więc skorzystać z przejazdu przez torowisko na wysokości ul. Żywieckiej. Na ul. Kochanowskiego, na odcinku od ul. Okrzei do ul. Mickiewicza, nadal obowiązywać będzie ruch dwukierunkowy.
Aby dostać się z Nowego Portu do centrum zalecany będzie objazd ul. Jana z Kolna. Natomiast z Brzeźna do centrum dojedziemy ulicą Kościuszki lub ulicami Mickiewicza, Wyspiańskiego i Miszewskiego do al. Grunwaldzkiej.
Pojazdy jadące al. Zwycięstwa z centrum w kierunku Brzeźna powinny wybrać alternatywną drogę ulicami: Miszewskiego, Wyspiańskiego, Legionów, Kościuszki do al. Hallera. Nie zmieni się dojazd do Brzeźna. Zamiast ul. Jana z Kolna nadal zalecany będzie objazd ulicami Marynarki Polskiej i Uczniowską.
Etap IV
Sytuacja na odcinku al. Hallera od ul. Okrzei do ul. Reja/Mickiewicza, nie zmieni się. Jednak na skrzyżowaniu Hallera, Wyspiańskiego i Klinicznej przywrócona zostanie możliwość przejazdu na wprost z ul. Klinicznej do ul. Wyspiańskiego.
Na ul. Kochanowskiego, od ul. Okrzei do ul. Mickiewicza, nadal obowiązywać będzie ruch dwukierunkowy.
Na tym etapie zamknięty zostanie przejazd pod wiaduktem w ciągu ul. Hallera. Nie będzie można przejechać z Hallera w kierunku Opery oraz z al. Zwycięstwa do Brzeźna.
W związku z tym, aby dostać się z Brzeźna do centrum, zalecany będzie objazd ul. Kościuszki do al. Grunwaldzkiej lub ul. Mickiewicza, Wyspiańskiego, Miszewskiego do Grunwaldzkiej .
Żeby dostać się z centrum do Brzeźna wyznaczono objazd ulicami: Miszewskiego, Wyspiańskiego, Legionów, Kościuszki do al. Hallera. Z kolei z Nowego Portu do centrum dojedziemy ulicą Jana z Kolna.
Częstotliwość kursowania linii w godzinach szczytu pozostanie bez zmian.
Dni powszednie:
4:15, 4:30, 4:38, 4:45, 4:53
6:00-9:00 - co 3 minuty
9:00-14:00 - co 3-4 minuty
14:00-17:00 - co 3 minuty
17:00-20:00 - co 3-4 minuty
20:00-22:00 - co 3-5 minuty
22:00-23:30 - co 10 minut
Sobota, niedziela i święta:
4:16, 4:30, 4:45
5:00-9:00 - co 5-10 minut
9:00-12:00 - co 4 minuty
12:00-16:00 - co 3-4 minuty
16:00-21:00 - co 4 minuty
21:00-23:10 - co 5-10 minut
Opinie (40) 3 zablokowane
-
2008-03-08 10:04
Też tak myśle (5)
Otworzenie przejazdu przez Reja to najlepsze rozwjązanie tym bardziej , że po torach do Nowego Portu nie jeżdżą pociągi. Ciekawe dlaczego tego nie zrobiono. Może ktoś kompetentny by to wyjaśnił?
- 0 0
-
2008-03-08 14:03
(2)
hmmm, a ciekawe co to mi sie za oknem co jakis czas przetacza....
ale fakt, ze pomysl jest nieglupi, wymagalby moze jakiegos droznika tymczasowo, ale to da sie zrobic.- 0 0
-
2008-03-09 00:16
Zatrudniło by się (1)
jakiegoś pana z parku (złe określenie - przestrzeni z drzewami, trawą i zagęszczeniem psich kup 4\1 metr kwadratowy) przy Mickiewicza...
- 0 0
-
2008-03-09 16:18
nie wiem czy chcialbys zeby ktorys z nich pilnowal przejazdu kolejowego
- 0 0
-
2008-03-09 09:22
jeżdżą tamtędy pociągi z terminalu samochodowego, pełne autek, fakt że max 2-3 razy dziennie, ale jeżdzą. Jest też co dwa dni dowożony wegiel do EC. Prawda jest taka, że powinno udostepnić ten przejazd w godzinach 6-9 i 14-18 i by wystarczyło
- 0 0
-
2008-04-01 18:35
Nie wiesz to nie gadaj. Jezdza pociagi do i z Nowego Portu...
I to nie jest tylko ot tak otworzyc sobie przejazd...- 0 0
-
2008-03-08 10:56
dokładnie
zgadzam sie z przedmówca, sama pracuje na reja i zastanawiam sie jak dojadę na morene lub do wrzeszcza aby nie tkwic w korkach a otwarcie przejazdu znacznie usprawniłoby jazdę wszystkim kierujacym samochodami
- 0 0
-
2008-03-08 11:15
Co do przejazdu przez reja...
wszystko fajnie, przejazd faktycznie by się przydał. Ale ul.Reja między torami a Hallera jest zawalona samochodami, a będzie jeszcze gorzej jak trzeba będzie udrożnić Kochanowskiego. Ruch dwukierunkowy będzie tam niemożliwy. Nie żeby mieszkańcy parkujący na tych uliczkach mieli być złośliwi, ale fizycznie nie da się pomieścić w okolicy tylu aut. Dlaczego miasto nie zorganizowało parkinku rezerwowego chociażby na terenie szpitala? Tam jest dużo miejsca. Zobaczycie że przejad będzie istaniał tylko na papierze, tak jak sam pomysł.
- 0 0
-
2008-03-08 11:21
acha
ratunku, ile będzie w takim razie trwał dojazd z Brzeźna na al. Zwycięstwa? :///
- 0 0
-
2008-03-08 16:26
jak to jest z biletami miesiecznymi jesli mam na trasie dworska-opera?? beda obowiazywac jesli bede jechala gdzies tam przez miszewskiego???
- 0 0
-
2008-03-08 17:50
"III Etap (nie wiadomo, kiedy nastąpi)" (1)
:)))
- 0 0
-
2008-03-09 00:11
dobre, conie nie? :D
- 0 0
-
2008-03-08 19:19
Otwarcie torowiska na Ul. Reja i 2 kierunki na Kochanowskiego
Sugestia co do otworzenia przejazdu kolejowego powinna być moim zdaniem poważnie brana pod uwagę przez ludzi którzy organizują ruch w trakcie prowadzenia prac na węźle Kliniczna.
Co do 2 kierunków na Ul Kochanowskiego - dla mnie jako mieszkańca - to tragedia - już teraz tam jest problem z zaparkowaniem samochodu - a co mówić jeśli trzeba będzie tam parkować na chodnikach? - Pomijam fakt, iż krawężniki są wysokie, ale i miejsca jest mało - na skraju rosną też drzewa. Dla osób tam mieszkających ten remont to będzie komunikacyjny armagedon!!!! Chyba trzeba się pozbyć samochodu na ten czas - tylko gdzie?- 0 0
-
2008-03-09 00:10
Ułaaa, ale będzie przewalone.
Organizacja jak zawsze - do dupy. (nie blokujcie wiadomości za to określenie, nazywam rzeczy po imieniu ;)
- 0 0
-
2008-03-09 17:20
otwarcie torowiska
przy Reja na pewno usprawniłoby komunikację, ale jest niemożliwe, bo wymaga pomyślunku ze strony odpowiedzialnych tepogłowych z PKP. Czy ktoś widział kiedykolwiek szybką, sprawną reakcję ze strony PKP? Organizacja, to ostatnia rzecz o jaką posądzałbym PKP, ten skansen socjalistyczno - komunistyczny. Ale ciekawe, czy w Urzędzie Miejskim nie probowano tego rozwiązania?
- 0 0
-
2008-03-09 19:56
skrzyżowanie
A kiedy tam jezdziło sie normalnie? Paranoja, ciągły remont.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.