- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (166 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (253 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (724 opinie)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (147 opinii)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (65 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (105 opinii)
Jak połączyć Obwodnicę Metropolitalną z lotniskiem? Można wybrać wariant
Jak i którędy połączyć powstającą Obwodnicę Metropolitalną z gdańskim lotniskiem? Przed takim dylematem stoją projektanci, którzy przygotowali pięć różnych wariantów. Można im w tym pomóc, wypełniając internetową ankietę konsultacyjną. Uwagi można zgłaszać do 12 maja.
Trasa ma usprawnić ruch i komunikację na terenie, gdzie w ostatnich latach powstaje nie tylko infrastruktura służąca lotnisku, ale też obiekty produkcyjno-usługowe i mieszkaniowe.
Eksperci odpowiadający za plan nowej drogi przekonują, że korzyści odniosą też mieszkańcy okolicznych gmin - głównie Banina w gminie Żukowo. Zaprojektowany układ drogowy ma przenieść z niego ponadlokalny ruch o charakterze tranzytowym.
- Studium korytarzowe ma polegać na analizie terenowych korytarzy dla nowej inwestycji drogowej z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych wraz ze wstępną oceną wykonalności zamierzenia inwestycyjnego. Wyniki Studium będą stanowiły podstawę planistyczną dla kolejnego etapu prac projektowych, a w szczególności wykonania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R) - czytamy w opisie projektu.
Korytarz to obszar terenu o szerokości min. 400 metrów. Samo studium korytarzowe służy wstępnej ocenie sensowności zamierzenia inwestycyjnego dla inwestora i jest dokumentem - najkrócej mówiąc - "za" lub "przeciw" jego dalszemu uszczegółowieniu.
Projektanci opracowali pięć różnych wariantów, które można poddać ocenie w internetowej ankiecie.
Jak wygląda ankieta?
Zagłosuj w ankiecie dotyczącej przebiegu połączenia OMT z lotniskiem
Po wybraniu miejsca zamieszkania (Gdańsk lub gm. Żukowo) odpowiadamy na kilka krótkich pytań. Formularz zawiera pytania dotyczące m.in. najkorzystniejszego wariantu i czynników mających wpływ na jego wybór.
Wśród tych ostatnich wymienić można m.in. optymalny przebieg pod kątem skomunikowania z istniejącą siecią drogową, znacznie skrócony czas dojazdu do ośrodków miejskich, pozytywny wpływ na rozwój lokalny czy najmniejszą ingerencję w cenne przyrodniczo zasoby środowiska.
Ankietowani mogą też wskazać wariant najmniej korzystny i uzasadnić swój wybór.
Ale ankieta to nie wszystko. Wykonawca organizuje też spotkania konsultacyjne. Ostatnie odbyło się we wtorek 25 kwietnia w Gdańsku i Baninie.
- Na spotkaniu wykonawca zadania wyjaśnił na czym polega Studium Korytarzowe oraz nakreślił główne problemy komunikacyjne, które planowana droga miałaby rozwiązać. Zaprezentowane zostały wnioski z analizy stanu istniejącego oraz założenia projektowe, przyjęte na podstawie przeprowadzonych analiz. Mieszkańcy zostali również zapoznani z zaproponowanymi przez wykonawcę korytarzami drogi oraz prognozami ruchu dla poszczególnych wariantów. Głównym calem spotkania było zapoznanie mieszkańców i wszystkich zainteresowanych z aktualnym stanem prac nad dokumentacją oraz zebranie głosów od publiczności - informuje Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego.
Uwagi do projektu można zgłaszać także mailowo. Trzeba je przesłać na adres: sk-miszewo@dataabout.pl do piątku 12 maja.
Opinie wybrane
-
2023-04-27 09:22
tam nie powinno być żadnej drogi przejazdowej (6)
tylko dojazd z jednej tylko strony, bo duża część ruchu tamtędy przejdzie
- 51 107
-
2023-05-02 00:53
To m.in o to chodzi w zamyśle obwodnicy metropolitarnej i dróg dojazdowych do niej
- 0 0
-
2023-04-28 06:57
I o to chodzi w budowaniu dróg
Czego jeszcze nie rozumiesz?
- 1 0
-
2023-04-27 14:19
(2)
W pełni się zgadzam. Słowackiego powinna pozostać dalej "ślepa", bo jak powstanie ten łącznik, to zaczną się tam korki.
- 10 10
-
2023-05-04 14:14
Dokładnie odwrotnie - trzeba połączenia z dwóch stron żeby rozładować korki na Nowatorów i Budowlanych i obwodnicy i poprawić dojazd z Kaszub do lotniska i Wrzeszcza
- 3 1
-
2023-04-27 15:48
Ciekawe że wszyscy o tym wiedza już teraz
oprócz urzędników, którzy zrozumieja to dopiero gdy droga zostanie otwarta
- 5 3
-
2023-04-27 10:10
No i o to chodzi przyglupue aby korki z nowatorow przeniesc na matarnie!
- 10 18
-
2023-04-27 15:25
95 procent osób jadących tą drogą będzie codziennie dojeżdżać do pracy, a nie na lotnisko. (2)
Po co prowadzić ją tuż pod terminalem i całkowicie zakorkować dojazd do lotniska?
Drogę do Banina można wybudować, owszem. Ale tak, żeby nie korkowała lotniska!- 79 24
-
2023-04-27 22:19
dlatego w2 ma sens (1)
- 4 7
-
2023-04-28 06:25
Myslalem nad W3
ale przekonaliscie mnie. W2 jest najlepsza.
- 2 8
-
2023-04-27 12:46
W5 - tak, W3 - nie (10)
W5 - taki kształ powinna mieć droga tego rodzaju, bez zbędnych zawijasów. Jednocześnie przebiega przez tereny zurbanizowane, będzie łatwo dostępna. Natomiast W3 przebiega przez lasek, jedyny teren rekreacyjny w okolicy oraz jest przebieg jest zupełnie inny niż pozostałych propozycji, więc mam wątpliwości co do tego, czy rzeczywiście adresuje palące problemy komunikacyjne.
- 78 89
-
2023-05-03 09:59
Gratuluję pomysłu obrońco przyrody! W5 przebiega w rejonie rzeki Strzelniczki, Strzelanki do Raduni A ta do Straszyna gdzie jest rezerwowy zbiornik wody pitnej! A drzew mozemy zasadzić w tym rejonie ile chcesz, mysle ze niejedna osoba będzie chętna do wykonania nasadzen!
- 0 0
-
2023-04-29 06:52
Ciekawe czy autor tego posta broniły by tego lasu tak, gdyby wyburzyc mieli jego dom?
Zastanawiające jest jednak kto ma takie względy aby zlikwidować jeden z od dawna istniejący wariantów aby powstał nowy?- 1 0
-
2023-04-28 06:50
W2 jest taka fajna....
....najdluzsza, wiec pewnie najdrozsza bedzie, jezeli dobrze widze to przechodzi przez dzialki, zbedny luksus w obecnych czasach i w koncu walory uzytkowe - bedzie mozna organizowac nielegalne wyscigi na 1/4 mili, halas i tak samoloty zaglusza wiec jest git ;-)
- 0 0
-
2023-04-27 19:00
Jeden z wariantów leci przez grunty tego z PO
- 3 2
-
2023-04-27 18:07
Odp (1)
Ten teren przebiega przez las i piękne mokradła , zlewnie Raduni i 40m od mojego domu w Czaplach , Banino chce mieć obwodnicę niech idzie przez ich teren
- 12 8
-
2023-04-27 19:05
Zgadzam się w 100%
- 4 6
-
2023-04-27 13:50
Wariant 5 blokuje przestrzeń jakby się chciało w przyszłości rozbudować lotnisko (1)
- 17 6
-
2023-04-28 06:52
UE pracuje nad planem
ograniczenia przelotow lotniczych, za chwile do ceny biletow dolicza podatki ekologiczne od emisji co2 i bilet bedzie kosztowal x razy wiecej i skonczy sie latanie na wakacje dla wiekszosci wiec nie ma potrzeby rozwijac czegos co za chwile samo sie zwinie
- 1 0
-
2023-04-27 13:41
(1)
Zmniejszy się ilość samochodów które robią sobie skrót przez las bo w godzinachb szczytu jest tak jak na autostradzie plus do tego kurz. A do wycięcia drzew jest mało przy innych wariantach może być nawet więcej drzew do wycięcia
- 5 10
-
2023-04-27 17:20
to szlaban
Czemu tam szlabanu nie ma?
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.