- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (259 opinii)
- 2 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (212 opinii)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (82 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (113 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (252 opinie)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (121 opinii)
Jak poprawić komunikację miejską w Letnicy? Propozycja zmiany przebiegu linii 158
Linia 158 miała stanowić szybkie połączenie Stogów z Zaspą i Wrzeszczem przez tunel pod Martwą Wisłą. Oprócz podstawowej trasy wprowadzono jednak zajazdy pod biurowce, a już wkrótce autobusy będą zjeżdżać także pod nowe osiedla w Letnicy. Zdaniem urzędników będzie to oznaczało wydłużenie kursów tylko o trzy minuty.
Od samego początku linią próbuje się jednak skomunikować znacznie większy obszar pozbawiony transportu publicznego.
Wybrane kursy są realizowane okrężną drogą tak, by dotrzeć pod biurowiec Amber Expo przy ul. Żaglowej. Ponadto w kierunku Wrzeszcza część autobusów zajeżdża pod biurowiec Koga przy ul. Andruszkiewicza.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście
Autobusy na czerwonym wiadukcie wymuszą wahadłowy ruch
Teraz do tej listy wydłużającej trasę linii 158 dołączą nowe osiedla w Letnicy. W tej sprawie interpelację złożył kilka tygodni temu radny i przewodniczący klubu Koalicji Obywatelskiej w Radzie Miasta Cezary Śpiewak-Dowbór.
- Mieszkańcy Letnicy zabiegają o ulepszenie komunikacji autobusowej na terenie ich dzielnicy. Jednym z pomysłów jest zmiana przebiegu linii 158 poprzez jej przesunięcie [z Drogi Zielonej - dop. red.] na ul. Uczniowską. Ułatwiłoby to korzystanie z linii 158 liczniejszej grupie mieszkanek i mieszkańców dzielnicy Letnica. Wedle uzyskanych przeze mnie informacji w tym celu konieczne jest wprowadzenie na wiadukcie w ciągu ul. Uczniowskiej [tzw. czerwony wiadukt - dop. red.] ruchu sterowanego sygnalizacją lub innego systemu, który umożliwiłby przejazd tamtędy autobusów - pisze w swojej interpelacji do prezydent Gdańska przewodniczący klubu KO.
Wspomniana sygnalizacja świetlna (lub inne rozwiązanie) na tzw. czerwonym wiadukcie i ruch wahadłowy jest niezbędna, aby mogły tam bezpiecznie minąć się dwa autobusy lub autobus z innym większym gabarytowo pojazdem.
ZTM proponuje budowę tymczasowej drogi do osiedli
To rozwiązanie ostatecznie może nie wejść jednak w życie wobec innego pomysłu Zarządu Transportu Miejskiego.
- Ze skierowania autobusów na tzw. czerwony wiadukt zrezygnowaliśmy ze względu na utrudnienia w ruchu związane z ruchem wahadłowym lub jednokierunkowym. Opracowaliśmy natomiast alternatywną propozycję budowy tymczasowej drogi pod tzw. czerwonym wiaduktem do czasu realizacji docelowego układu drogowego tzw. ul. Nowej Muzycznej, aby móc uruchomić komunikację miejską dla okolicznych mieszkańców - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
Zgodnie z tym pomysłem tymczasowa droga powstałaby na przedłużeniu dzisiejszego "ślepego" zakończenia ul. Pokoleń Lechii Gdańsk i prowadziłaby aż do nowych osiedli w Letnicy. Dojazd w to miejsce będzie odbywał się przez węzeł Harfa, na podobnej zasadzie jak zajazd pod Amber Expo, przy czym w przeciwnym kierunku.
Jak jedną linią autobusową obsłużyć kilka lokalizacji
Czy jednak kolejne wydłużenie trasy nie spowoduje spadku atrakcyjności linii 158? Przypomnijmy, że zgodnie ze Strategią 2030 Plus przejazd komunikacją miejską powinien być dłuższy o nie więcej niż połowę od czasu przejazdu samochodem osobowym.
- Wydłużenie czasu przejazdu autobusu wyniosłoby do trzech minut. Proponowane rozwiązanie przejdzie teraz analizę formalno-prawną - zapowiada Zomkowski.
Obowiązujący rozkład jazdy linii 158 przewiduje przejazd z pętli Stogi do Wrzeszcz PKP w czasie od 32 do 42 minut. Czas ten uzależniony jest od pory dnia oraz wariantu trasy.
Opinie wybrane
-
2022-05-05 15:06
ZTM i kombinacje tras (9)
Linia 158 ma już trzy warianty trasy, zamiast tworzyć kolejne (w których gubić się będą zarówno kierowcy jak pasażerowie) należy szukać innych rozwiązań.Moźna ponownie uruchomić linie 188 na zmienionej trasie (do węzła Harfa jak 158, dalej przez nową Letnicę do Nowego Portu).Dało by to zagęszczenie kursów na odcinku obsługującym duże osiedla.
- 61 4
-
2022-05-06 03:55
Skutki potodeweloperki
Miasto betonuje wszystko i korkuje skrzyżowania . Pytam czemu nie ma zielonej fali do drogach do tunelu. Ruszając od czarnego dworu do tunelu zero synchronizacji . Ruszam i na czerwonym stop . I tak kolejno. Jedynie jak ktoś dociśnie do 100 to ma falę
- 3 2
-
2022-05-05 19:07
A może po prostu skierować tam 283?
Pomysły 35 wariantów to już przegięcie.
- 6 0
-
2022-05-05 19:06
nic nie zmieniać, wiekszość ma samochody
- 0 3
-
2022-05-05 18:23
W odpowiedzi do tytułu artykułu (5)
Jak poprawić komunikacje - sprywatyzować
- 2 6
-
2022-05-05 20:59
I co to niby da? (4)
- 3 3
-
2022-05-06 09:40
da mniej więcej to - co dało sprywatyzowanie (sprzedaż) telekomunikacji polskiej w latach 90 (2)
Polska jako jedyna w UE nie ma państwowego operatora telekomunikacyjnego. Skutkiem tego są wręcz śmieszne opłaty za połączenia/ internet. Np. ja płacę za wszystko bez limitu równowartość niecałych dwóch paczek fajek.
- 2 2
-
2022-05-06 12:18
TPSA to wrecz zdrada stanu, oprocz pieniedzy stracilismy kontrole nad infrastruktura, z ktorej chetnie korzystaja obce sluzby. (1)
No ale kto kascie rzadzacej zabroni, chcieli, to sprzedali, w podziece za co narod obdarza ich ciaglym kredytem zaufania od cwierc wieku (tak, od cwierc wieku rzadza te same ludziki z AWSUW).
- 0 1
-
2022-05-06 18:42
Brednie
- 0 1
-
2022-05-06 03:56
Kasę dla głupcynei
Po to są prywatyzację, dla malwersacji
- 2 3
-
2022-05-05 12:44
Zmienic przebieg 149/249 przez Letnice (5)
Zmienicie przebieg 149/249 aby przebiegal przez Letnice. Alternatywnie dorobic przystanek blizej czerwonego wiaduktu!!!
- 28 17
-
2022-05-07 13:03
Przynajmiej przystanek przy wieży ciśnień.
By się przydał.
- 1 0
-
2022-05-06 13:01
ty wiesz że
kierowca na tej lini co "kółko" ma 7 minut "przerwy" (której i tak nie ma poprzez korki), a ty chcesz jeszcze wydłużyć tą linie ? Wówczas autobusy będą jeździć co 90 minut.
- 1 0
-
2022-05-05 19:09
Linia, która jedzie godzinę (2)
jeszcze niektórym mało.
ludzie! To ma być komunikacja, a nie przejazdy rekreacyjne emerytów!
Już teraz się zastanawiam, kto o zdrowych zmysłach korzysta z jadących 1,5h kursów Karwiny - Oliwa czy Wrzeszcz - Żukowo.- 9 1
-
2022-05-06 08:55
(1)
Bezdomni
- 2 0
-
2022-05-06 13:01
masz racje
biorą flachę i do przodu
- 2 0
-
2022-05-05 12:43
Tylko odtworzenie SKM (30)
Tylko odtworzenie SKM przyniesie efekt.. Linia do stacji Brzezno moglaby obsluzyc czesc Nowego Portu i nowopowstajace osiedle Porto. Gdańsk Zaspa Towarowa w sam raz dla nowych osiedli w okolicach stadionu i Brzezna, stacja od Narwickiej takze do wykorzystania, zasadnosci w odtworzeniu Nowych Szkotow raczej nie ma, punkt przesiadkowy moglby byc zrealizowany w ramach stoczni. Warunek sukcesu linii jest taki aby doprowadzona byla ona co najmniej do Śródmieścia (a moze orunii? glosno mysle)
- 141 5
-
2022-05-06 15:55
I to całkowicie się z tobą zgadzam
- 0 1
-
2022-05-05 21:49
Wystarczy jak linia będzie kończyć na Dworcu Głównym, bo do Śródmieścia mało kto jeździ.
- 0 2
-
2022-05-05 21:21
nie nie, nie da sie, zapomnij
urzednik zamknal i juz nie otworzy
- 5 0
-
2022-05-05 17:58
Letnica (3)
Popieram pomysł SKM do Brzeźna odblokować pociągi kiedyś było super połączenie niezależne szybkie bezpieczne jestem za Rady Dzielnic forsować ten nie nowy pomysl
- 8 1
-
2022-05-06 09:15
Właśnie--Rady Dzielnic-NP,Brzeźno i Letnica-do roboty.......
- 1 0
-
2022-05-05 19:12
Najpierw niech Gdańsk płaci za SKM tą, co już jest (1)
Bogaty Gdańsk jedzie na gapę, a marszałek nie ma kasy na pociągi z Chojnic do Szczecinka czy Kościerzyny
- 1 2
-
2022-05-05 20:11
Spokojnie jest budowana Trasa Kaszubska która pomoże dostać się samochodem bez korzystania z pociągu.
- 1 2
-
2022-05-05 17:40
Przecież SKM z NP jeździło tylko do głównego, co by to niby rozwiązało? (3)
- 2 0
-
2022-05-05 18:07
(2)
Bo nie było jeszcze przystanku Sródmieście wybudowanego
- 2 0
-
2022-05-05 21:00
I co że jest wybudowany?
Nie ma możliwości wjazdu na tory SKM z torów do NP.
- 0 3
-
2022-05-05 18:47
Na srodmiescie to klopot
Bo musialyby krzyzowac sie z tymi co sa tam teraz
- 2 2
-
2022-05-05 17:40
(1)
raczej nie ma szans bo za chwilę pewnie zrobią tam ścieżkę rowerową. Trasa atrakcyjna z dala od ruchliwej ulicy więc ktoś z rowerzystów zgłosi taki postulat. Z Brzeźna do Nowego Portu już jest plan zrobienia takiej ścieżki więc przedłużenie jej to kwestia czasu
- 0 3
-
2022-05-05 18:25
Roferofczyki powinni mieć tyle do gadania co nic
- 1 4
-
2022-05-05 15:49
PKM południe (16)
czekam na wybudowanie linii PKM południe. Wtedy można puszczać kolejkę która zacznie bieg w Nowym Porcie , przez Nowe Szkoty, Śródmieście, Orunię i dalej zgodnie z proponowanymi liniami PKM południe. Wtedy będzie uzasadnienie na puszczanie składów do Letnicy i NP, bo zgadzam się że kolejka z NP do Śródmieścia to strata kasy
- 11 3
-
2022-05-05 18:23
To znaczy (9)
Linia do Brzezna watpliwa ekonomicznie to robimy jeszcze niepotrzebne przedłużenie na Poludnie?
Zrozum, ze ludzie z Poludnia nie maja duzo do roboty w Brzeznie i Letnicy, podobnie ci Brzezna nie maja interesu by jeździć na poludnie. Na poludnie pojada wszystkie skmki co koncza na srodmiesciu czyli w szczycie co 7.5 minuty. Wystarczy w zupelnosci, wiec nie ma sensu tu dodawac niz z,do Brzezna.- 3 6
-
2022-05-05 20:44
(1)
PKM południe i tak będzie jeździć do śródmieścia/głownego, a można by wykorzystać i przedłużyć dalej - oto mi chodzi. Ekonomicznie nieopłacalna jest z NP do głownego, jakby była tylko na takiej linii, ale dłuższa czemu nie?
- 3 1
-
2022-05-06 12:02
Ale po co przedłużać
jak na odcinku główny - południe będzie już bardzo dobra oferta i dodatkowa 1 kolejka z N portu to tyko koszt.
Dodatkowo powoduje problemy ruchowe na głównym i na stacji końcowej bo bedziesz miał 3 kolejki przyjeżdżające co 3 minuty, które muszą minąć się z tymi ruszającymi w przeciwnym kierunku.
To bardzo słaby pomysł.- 0 2
-
2022-05-05 18:58
(6)
W sezonie nad morze
- 3 1
-
2022-05-05 19:33
(5)
Tylko, że wtedy trzeba by wybudować stację bliżej plaży i Parku Brzeźnieńskiego (tory są), bo obecna stacja Gdańsk Brzeźno jest za daleko.
- 3 1
-
2022-05-06 10:09
Nie mowimy (1)
Tylko o plażowiczach. Kolejka jest potrzebna dla tych którzy mieszkają lub pracują w zakładach wzdłuż torów kolejowych, mieszkają w Brzeźnie i Nowym Porcie. Na tej trasie komunikacja jest beznadziejna.
- 2 0
-
2022-05-06 12:05
Dyskusja w tym wątku zaczęła sie od tego
że to wszystko za mało na SKM i może by przedłużyć na południe, wiec nie zapętlajmy dyskusji.
- 1 0
-
2022-05-06 08:57
(1)
Przesiadka na tramwaj i podjechać
- 1 0
-
2022-05-06 12:03
Beda mogli sie przesiasc na Politechnice
- 2 0
-
2022-05-05 21:50
Dadzą radę - dojda
- 3 1
-
2022-05-05 17:40
(2)
to jeszcze dobuduj Przymorską SKM będzie komplet
- 2 0
-
2022-05-06 13:26
Niemcy mieli taki plan.
Miała być nadmorska skmka tzw.turystyczna przy samej plaży, łącząca Gdańsk z Sopotem.
- 2 0
-
2022-05-06 06:25
Nie da rady juz
Pas nadmorski rozbudowany
- 5 0
-
2022-05-05 16:12
Taka linia Łostowice Brzeźno mogłaby zastąpić chociazby makabryczna linie sezonowa 63
Wiecznie przepełniona, niejednokrotnie bez klimatyzacji, z niemal godzinnym czasem przejazdu
- 13 0
-
2022-05-05 15:50
I tak jezdzi (1)
Co najmniej 20 razy w roku do stadionu
- 7 0
-
2022-05-05 17:20
Wozi kiboli na mecze.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.