- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (87 opinii)
- 2 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (128 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (230 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (671 opinii)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (57 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (99 opinii)
Autobusy kursują do dawnej mleczarni. Mieszkańcy chcą zmian
Choć po spółdzielni mleczarskiej Maćkowy pozostał tylko gruz, wciąż przed wejściem na teren zlikwidowanego zakładu funkcjonuje pętla autobusowa. Nieco ponad kilometr od tego miejsca znajduje się przystanek-widmo, gdzie dla żartu wywieszono rozkład autobusu linii 189, na przedłużenie której spod dawnej mleczarni czekają mieszkańcy nowych osiedli. Ewentualne zmiany nastąpią jednak najwcześniej w połowie przyszłego roku.
- Po zakładzie pozostały już tylko wspomnienia, więc jaki jest sens, aby w tym miejscu nadal kończyły bieg autobusy linii 189? Pasażerowie wysiadający na końcowym przystanku to w większości mieszkańcy pobliskich osiedli, oddalonych o 700-1000 m. Dlaczego nie można przedłużyć linii dalej ul. Starogardzką do Czerskiej i Kazimierza Wielkiego, gdzie wokół powstają nowe budynki? - pyta nasz czytelnik, pan Paweł.
[2021 r.]Znikają budynki spółdzielni mleczarskiej Maćkowy
Gotowe przystanki muszą poczekać na budowę dróg
Na wspomnianej ulicy Czerskiej ustawione są już słupki przystankowe, natomiast w dolnym odcinku ulicy zamontowano wiatę na "przystanku-widmo", który został oznaczony nawet w Mapach Google. Ponadto, na jej szybie naklejono fikcyjny rozkład linii 189 - przypuszczalnie narysowany przez jednego z młodszych mieszkańców pobliskich osiedli.
Zarząd Transportu Miejskiego informuje, że docelowo przystanki będą włączone w trasę linii 189, ale wymaga to znacznych nakładów finansowych na rozbudowę układu drogowego.
- Aby możliwe było wprowadzenie autobusów w ul. Czerską, niezbędna jest budowa odcinka drogi od budynku 51 do 37, gdzie obecnie znajduje się tymczasowa droga budowlana z płyt drogowych. Ponadto na planowanym skrzyżowaniu ul. Czerskiej i Władysława Jagiełły [obecnie ulice te nie są ze sobą nawet połączone - dop. red.] musi zostać zbudowane rondo o średnicy umożliwiającej zawracanie autobusów standardowej wielkości - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM Gdańsk.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście
W oczekiwaniu na budowę nowego ronda na Starogardzkiej
Docelowo ZTM planuje wydłużyć trasę autobusu jeszcze dalej - w kierunku ul. Straszyńskiej, gdzie także będzie niezbędne wyznaczenie miejsca dla nawrotu pojazdów.
Nim to jednak nastąpi, istnieje szansa na wydłużenie linii 189 ul. Starogardzką do nowego ronda na przecięciu z ulicą Czerską i Niepołomicką. To właśnie na nim mają zawracać autobusy. Planowane zakończenie jego budowy to czerwiec przyszłego roku.
Budowa ronda przekreśla jednak możliwość tymczasowego wykorzystania do nawrotu pętli ulicznej Czerska - Kazimierza Wielkiego - Władysława Jagiełły, która pozwoliłaby przedłużyć linię autobusową pod nowe osiedla.
- Na czas budowy nowego ronda zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu w rejonie ul. Czerskiej, która uniemożliwia ruch autobusów - tłumaczy Zomkowski.
Zgoda na budowę ronda Starogardzka - Czerska - Niepołomicka
Materiał archiwalny z 2020 r.
Materiał archiwalny z 2021 r.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – nieruchomości Gdańsk Maćkowy, Łostowice
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-10-30 09:14
Jak zwykle (6)
Propozycje mieszkańców są trafne w dziesiątkę, ale ZTM to się nie opłaca.
- 111 23
-
2022-10-30 12:08
(2)
A gdzie jest napisane że się nie opłaca? Czy może jednak brak dróg? Niech wasz deweloper wybuduje.
- 22 2
-
2022-10-30 18:47
Szkoda słów. To kolejny przykład pokolenia dej. (1)
Wyprowadzili się na zad*piu I potem się dziwią że nie ma infrastruktury. Trzeba było wymusić na deweloperze budowę ronda na którym zawróci autobus to ZTM nie miałoby problemu. Ale wtedy trzeba by zapłacić więcej za metr.
- 8 4
-
2022-10-30 19:57
A forumowicz wprowadził się zapewne tam gdzie linia tramwajowa istnieje już od 1410? A autobusy jeździły już w starożytności.
- 8 2
-
2022-10-30 10:55
(2)
No i gdzie są forumowi propagatorzy przesiadania się do zbiorkomu? Pewnie pędzą kilometr do najbliższego autobusu.
- 16 7
-
2022-10-31 12:01
zbiorkom to miałeś w ZSRR
poproszę o używanie języka polskiego...
Używanie tego ruskiego skrótowca razi mnie nawet bardziej niż sławetne "bynajmniej" w codziennej mowie słyszanej w autobusie wśród aspirującej klasy ludowej :D- 0 1
-
2022-10-30 18:27
Zawsze mieszkańcy mogą
przesiąść się na rowery, tak popularyzowane przez aktywistów - przeciwników zbiorkomu.
- 4 3
-
2022-10-30 10:04
Develia, Murapol, Euro Styl - budują w okolicy. (5)
Ten kawałek Czerskiej serio można było już dawno zbudować przy okazji w parametrach umożliwiających ruch autobusów niekoniecznie ze środków miasta.
- 96 4
-
2022-10-30 15:21
(4)
Masz na myśli z pieniędzy osób, które kupują mieszkania od nich? To i teraz mogą zrobić zrzutkę na tą ulicę. Co stoi na przeszkodzie? Chyba nie myślisz, że deweloperzy ze swoich zapłacą? Czy może jednak tak myślisz?
- 4 4
-
2022-10-30 20:39
(2)
Skoro miasto wie jaki jest plan zagospodarowania terenów powinno jak to sie robi w cywilizowanych krajach doprowadzić wszelką infrastrukturę na swój koszt a następnie sprzedawać patodeweloperce grunta z odpowiednio wyższą ceną. A nie ze robi się remonty drogi a za poł roku przejdzie deweloper pobuduje 3 bloki obok, rozwali wszystko bo musi pociągnąć jakieś rury lub kable a później miasto musi znowu robić remont.
- 9 1
-
2022-10-31 10:54
jak by to były miasta grunty to ok, ale to bamber sprzedaje deweloperowi przeważnie
- 1 0
-
2022-10-31 08:46
To nie miasto sprzedaje te tereny, tylko ludzie lub firmy, którzy mieli kilkadziesiat lat temu tam pola czy inne tereny.
Miasto albo Skarb państwa są jakimś magicznym właścicielem każdego krzaka.- 2 2
-
2022-10-30 15:32
Toc widzieli, ze kupuja mieszkania w polu bez infrastruktury
- 9 3
-
2022-10-30 09:25
(7)
Tu wiaty stoją przy nieistniejących przystankach a przy ul.Połczyńskiej skąd dzieci jadą do szkoły wiaty brak.Nie ma nawet pasów przy dojściu do przystanku.Autobus linii 120 w weekendy co godzinę jeżdżą-masakra.
- 59 11
-
2022-10-30 21:36
Dokladnie.dobry pomysl.od tramtu wzdloz starogardziej powinien jechac tramwaj.
- 0 2
-
2022-10-30 12:53
Przebiśniegowa - autobusy w szczycie co 5 minut, bardzo dużo ludzi z nowych osiedli dojeżdża na pętlę 175/113, wiaty nie ma, chociaż miejsce jest.
- 5 1
-
2022-10-30 11:05
(1)
trzeba się cieszyć że w ogóle ta 120 powstała. Ciekawe czy nie będą przy niej kombinować jak ruszą tramwaje na Warszawskiej...
- 4 1
-
2022-10-30 15:29
Na 3 lata jest bodajże zapewnione finansowanie z BO. Później pewnie skrócą albo zmienią przebieg.
- 0 2
-
2022-10-30 09:50
Na Oruni kiedyś mieliśmy też autobusy (2)
151 i 210 były oznaczone, ten pierwszy jeździł raz pół godziny, a ten drugi po szczycie raz na godzinę, a teraz mieszkańcy mają zestaw linii z Pruszcza oraz 189 tylko jest jeden problem - mieszkańcy nie mogą do nich wsiąść bo zwyczajnie nie ma miejsca. Rozkładowo na przystankach pojazd co 5-10 minut się pojawia, ale w rzeczywistości kijem trzeba by było dopychać pasażerów, aby ktoś jeszcze wszedł...
- 20 2
-
2022-10-30 11:06
Szybciej i wygodniej jest kolejką (1)
- 7 3
-
2022-10-30 15:28
Nie każdy mieszka przy kolejce która nie zatrzymuje się na Śródmieściu SKM
A jednak najwygodniejsza przesiadka jest pod Lotem bo cyk tunel i wsiadasz do tramwaju, a pod Dworcem... Zatrzyma się toto na końcu przy Biedronce, a Ty leć cały peron, potem przeciskaj się na wąskim peronie pod Dworcem na tramwaj, a z kolejki idź podczas wiecznego remontu... Jeszcze jak zrobią d**ilizm czyli kolejne przejście to autobusy i Tramwaje jeszcze bardziej zwolnią, bo już teraz przez kretyńskie przejście autobusy utykają w korkach...
- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.