• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zmienić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum?

Patryk Szczerba
29 maja 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina. Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina.

Badanie z udziałem gdynian ma dać odpowiedź na pytanie, jak poprawić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum miasta. Na tej podstawie powstanie także tzw. plan mobilności dla dzielnicy. Całość sfinansuje w 85 proc. Unia Europejska, wykładając około 1 mln zł w ramach międzynarodowego projektu.



Głównym celem projektu o nazwie Smacker jest zmniejszenie różnic między obszarami peryferyjnymi a centrami miast. Nacisk położony jest na ekologiczne zachowania oraz poprawę usług transportowych w dzielnicach oddalonych od centrów miast - takich jak Chwarzno i Wiczlino.

To dziś najszybciej rozwijające się dzielnice Gdyni, których mieszkańcy mają jednak spore problemy z dostaniem się do Śródmieścia. Powodem jest m.in. zawieszenie zapowiadanej przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni na witomińskim odcinku.

Z drugiej strony pojawiają się pomysły władz Gdyni na usprawnienie komunikacji miejskiej wewnątrz dzielnicy oraz ulżenie pasażerom kursujących z tych dzielnic autobusom do centrum w najbliższych tygodniach.

Dzięki unijnemu wsparciu władze Gdyni chcą zadbać przede wszystkim o użytkowników komunikacji miejskiej.

- Celem projektu Smacker jest promocja ekologicznych wyborów transportowych, a sprzyjają im zmiany, które już wprowadzamy w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. To choćby nowa linia 272, już kursująca wewnątrz dzielnicy czy wytyczenie kontrabuspasa na Chwarznieńskiej w stronę centrum, który już niedługo usprawni poranny dojazd komunikacją miejską - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju.
Harmonogram projektu Smacker:

  1. Badanie mieszkańców Chwarzna-Wiczlina pod kątem tego, w jaki sposób podróżują do centrum.
  2. Plan mobilności dla dzielnicy.
  3. Lista działań do wykonania, w szczególności w dziedzinie transportu zbiorowego.
.

Chodzi o nowe linie autobusowe, zmiany tras, zwiększenie częstotliwości kursów, nowe tablice na przystankach. Urzędnicy tłumaczą, że nie wykluczają również np. zmiany ustawienia stacji Mevo.

Rozkład ZKM Gdynia


Projekt, w którym dla Gdyni przeznaczono 1 mln zł dofinansowania (85 proc. kosztów kwalifikowanych), przewiduje także działania promocyjne, mające zmienić przyzwyczajenia komunikacyjne mieszkańców.

Umowa o dofinansowanie zostanie podpisana do 15 lipca.

Miejsca

Opinie (242) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Ale o tej kolei metroppoltalnej to nikt nie pomyślał

    • 0 0

  • Łucyk znów opowiada banialuki (1)

    Jeśli nie zbuduje się na Chwarzno i Wiczlino kolejnej drogi, to ta obecna nie jest w stanie obsłużyć tak dużych skupisk ludzi. No chyba, że zabronią ludziom jeździć autami, a istniejąca droga zapełni się autobusami.
    Zaklinanie rzeczywistości to domena ludzi z UM Gdynia

    • 64 8

    • Dla tego jest pytanie jak ukierunkowa ruch drogowy i komunikacje miejska. Pewnie można tych pracujacych w Chyloni i Cisowej puścic komunikacją przez Marszewo do chyloni a nie przez centrum miasta

      • 13 0

  • Od długiego czasu (2)

    Sugerowałem że Linia 141 powinna zostać orzedłużona do Chwarzna lub Sokółki to otrzymałem odpowiedź że nie ma pięniedzy ale milion na ankietą na którą wszyscy znają odpowiedź to pieniadze są.

    • 23 6

    • Bezsensu przedłuzac tak długa i kreta linie tak daleko , bez skracania jej na Pogórzu do Obłuża Maciejewicza lub na okretke przez Obłuże centrum jak kiedyś jezdziła

      • 10 3

    • Będzie miało sens jak zrobią buspas w lesie.

      • 13 0

  • Opinia wyróżniona

    Prosta sprawa (12)

    trzeba wybudować porządną dwupasmową drogę. Na Wiczlinie przewiduje się od 30 do 40 tys. mieszkańców. Ludzie muszą tam dojechać i wyjechać. Deweloperzy budują a rządzący miastem zamiast budować to tylko planują. Przecież szkoła na Wiczlinie już pęka w szwach.

    • 119 31

    • Niedługo Wiczlino to będzie takie Obłuże komunikacyjne (6)

      • 27 3

      • Na szczęście nigdy takie nie będzie... (4)

        ...bo z Wiczlina da się wyjechać na kilka sposobów. Nie tylko w kierunku centrum Gdyni.

        • 17 6

        • Tak samo jak na Obłużu (3)

          • 16 6

          • Nie tak samo. (2)

            Z Obłuża wyjedziesz albo w kierunku Centrum czy Chyloni w korkach. Albo do Rumi przez Dębogórze czy też Pierwoszyno.
            Z Wiczlina wyjedziesz do Centrum przez Chwarzno, albo przez Dąbrowę. Do Gdańska obwodnicą, do Chyloni obwodnicą. Do Chwaszczyna mozesz jechać przez Bojano, do Rumi przez Łężyce. Do Chyloni również przez Pustki Cisowskie. Wybór większy.

            • 13 5

            • so? (1)

              ? ;)

              • 8 0

              • Do @so? czego nierozumiesz :)

                • 0 13

      • Tylko że z kurami i trzodą chlewną. Zapach obornika o poranku.

        • 13 2

    • Tak, tak (1)

      Najlepiej dwupasmową prosto do samego centrum miasta. Ale pod niczyimi oknami, bo przeszkadza. I jeszcze dopuścić 120 km/h, żeby szybko można było dojeżdżać. A że droga ma wysoką przepustowość, to jeszcze parking na samym końcu, wielopoziomowy, w ścisłym centrum, dla tych wszystkich aut. Oczywiście darmowy.
      A potem się obudziłeś i zrozumiałeś, że można te pieniądze wydać znacznie lepiej.

      • 24 13

      • Pierwsza czesc idealnie w punkt, z tym obudzeniem, to chyba twoja kwestia. Wydac lepiej? Niby jak?

        • 7 5

    • Szkoła pęka w szwach i do tego panuje ODRA.

      • 15 3

    • najważniejsze to odsunąć szczurka i jego ekipę

      • 20 9

    • Oj tam,zrobili wam rondo,czyli cywilizacja dociera ,wolno ale zawsze,dyskonty są ,światowo.

      • 16 12

  • Tramwaj (4)

    Tramwaje rozwiązały by ten problem lub nowa droga omijająca witomino

    • 94 20

    • Riczard o tych tramwajach trza było myślec w 1920 roku , jak zaczynali budowa Gdynie , a nie dzisiaj .Tramwaje co najwyżej możesz puscic miedzy Gdańskiem a Gdynia przez chwaszczyno :D

      • 9 4

    • Tak

      W studium zagospodarowania przestrzennego jest zapisany tramwaj. Hossa nawet musiała go zaprojektować na odcinku wzdłuż swojej inwestycji (na ich zlecenie zaprojektowało BPBK).

      • 13 0

    • (1)

      No i gdzie by ten tramwaj jechał? Chyba do Gdańska, bo w Gdyni nie ma sieci tramwajowej i trzeba by ją stworzyć od podstaw. No a ta droga omijająca Witomino to niby którędy by miała iść? Przez Szemud? Zastanów się co piszesz.

      • 17 8

      • Przez Zatoke Gdanska, pajacu..

        • 5 8

  • (11)

    Potrzeba zupełnie nowej drogi omijającej Witomino. Drogi nie połączonej w żaden sposób z ulicami Witomińską, Kielecką i Małokacką. Wąskie gardło od Vitawy w kierunku Chwarzna jest nie do pokonania.

    • 191 24

    • (2)

      Pomysł teoretyczny. Bez podania konkretnego przebiegu tej nowej drogi. Kupa komentarzy, i nikt propozycji nawet nie rzucił. Bo to raczej niemożliwe do wykonania. Nawet gdyby tą drogę z Chwarzna czy Wiczlina puścić to gdzie byłby wylot? A w tym. Jest problem, że Chwarzno nie leży w bezpośrednim sąsiedztwie dróg, które lecą do centrum czy do Sopotu. Jedynie pozostaje wbitka na obwodnicę.

      • 13 6

      • "wylot" byłby np. na skrzyżowaniu witomińskiej i kieleckiej. Już wiesz? (1)

        • 3 13

        • Brawo. Czyli korek.przesunie się po prostu w inne miejsce. A nie o to chodzi. Cóż, w Gdyni jest zarejestrowanych 100 tys. aut. Plus te z "obcymi" numerami. Więc jak ma nie być korków?

          • 7 6

    • Spychaczem jest.

      • 12 0

    • A koszta?

      Ta droga nie będzie za darmo. Ponadto dochodzi konieczność dosyć brutalnej ingerencji w Trójmiejski Park Krajobrazowy i tutaj protesty ekologów w związku z tym. Po co w ogóle nawaliliście tyle tych osiedli na tym Wiczlinie i Sokółce? Teraz zrobił się problem z którego tak na prawdę nie ma jak wybrnąć.

      • 19 10

    • Kolej linowa. W paru miejscach się sprawdzi idealnie.

      • 13 0

    • szczurek wszystkie inwestycje realizuje za pomocą kubła farby

      • 23 5

    • I gdzie ta droga omijająca Witomino miałaby biec? Przez Trójmiejski Park? Przez Cmentarz Witomiński?

      • 19 18

    • wszystkie główne opinie dotyczące pracy szczurka zostały wyczyszczone:)

      • 13 8

    • te tluki w UM Gdynia bardzo dobrze o tym wiedza ale wiesz... kasa Misiu kasa (1)

      i dlatego zrobia buspas albo kontrapas bo niewiele kosztuje. Tacy to sa madrale. Wybraliscie to macie.

      • 30 6

      • raczej nie jest możliwe wytyczenie drogi przez lat witomiński

        jedyny efekt to przeniesienie korków na węzeł wzgórze, ruch nie będzie miał się gdzie "rozlać" po drodze. Koszt takiej drogi przez las jest ogromny, lepiej wyprowadzić tranzyt na obwodnicę i poza dzielnice.

        • 19 17

  • Kolejne gadanie, gdybanie a zero realnych działań i inwestycji (44)

    Władze Gdyni są żenujące

    • 105 9

    • Opinia wyróżniona

      Problem jest innego rodzaju... (39)

      W Gdyni Chwarzno, Wiczlino, w Gdańsku południowe dzielnice, Zakoniczyn, Łostowice, Kowale i tak dalej. Deweloperka buduje tam osiedla po środku niczego, po środku pół, łąk i lasów, bez ładu i składu, janusze się wprowadzają bo to jest "eko" mieszkać za miastem, ale o infrastrukturze nikt nie myśli. Osiedla są, a brak jest dróg dojazdowych, o transporcie publicznym typu SKM czy tramwaj nie wspomnę. Zamiast budować osiedla tam gdzie jest już infrastruktura, to buduje się w lesie, gdzie są drogi piaskowe. Kretynizm w czystej postaci. A później płacz i lament, że korki i brak dojazdu i wszędzie daleko. Masakra!

      • 140 26

      • (17)

        "Zamiast budować osiedla tam gdzie jest już infrastruktura, to buduje się w lesie" -> aż dziwię się, że masz tyle okejek, bo ludzie zazwyczaj nie lubią, jak im się prawdę w twarz mówi. Deweloperzy, zamiast kupować drogi grunt w mieście, buduja na za**piach i na obrzeżach miast, a potem jest (ze strony deweloperów i tych, którzy kupili tam mieszkania/domy) płacz i wymuszanie od miasta konieczności budowy dróg. Niestety budżety nie są z gumy i nikt w miastach nie będzie inwestował dużych pieniędzy tylko dlatego, że ktoś chciał mieć taniej. Głową trzeba było ruszać wcześniej. Albo miasto tam "dojdzie", albo i nie...

        • 31 8

        • Koszty (12)

          W Gdyni w centrum nie ma aż tak dużo terenu do zabudowy. Jak deweloper kupi działkę w centrum to od razu jest lament że miasto zabetonują. No i koszt takich mieszkań w centrum będzie wysoki. To, że deweloperzy budują na obrzeżach miasta to nic dziwnego. Niestety brakuje strategii ze strony miasta. Infrastruktura komunikacyjna, np kolej, tramwaj, bardziej przepustowa drogą itp. powinny być planowane wcześniej.

          • 35 0

          • (4)

            Koszt mieszkań na obrzeżach jest właśnie bardzo wysoki, często wyższy niż na dolnym tarasie, tylko koszty te są po prostu ukryte. Uwzględnij pieniądze wydane na dojazd, konieczność posiadania często kilku samochodów na rodzinę oraz przede wszystkim swój czas. Ponadto jeżeli miasto będzie ładować potężne środki w rozwój infrastruktury na obrzeża, to jest to po prostu przerzucenie kosztów na pozostałych mieszkańców, ergo kupiłem "za swoje" tanie mieszkanie, a teraz chcę żeby wybudowano mi infrastrukturę "za twoje". Rozumiem, że kogoś nie stać kupić gdzie indziej, niż na południu, ale w realnym świecie nie ma czegoś takiego jak dobrze i tanio. Zazwyczaj jest albo tanio, albo dobrze.

            • 21 12

            • (3)

              Zgadza się, tylko tak jak napisałeś te koszty są "ukryte". Większość kupuje mieszkanie na "dożywotni" kredyt, więc sam koszt mieszkania ma tu gigantyczne znaczenie, a pozostałe koszty schodzą na drugi plan. Zgadzam się, że koszt infrastruktury to przenoszenie kosztów na podatników, ale ... miasto i tak musi inwestować w infrastrukturę. Mając świadomość, że centrum miasta to ograniczony obszar nasi włodarze mogli spokojnie 15-20 lat temu przyjąć jakąś strategię i już wtedy przygotować się do rozbudowy komunikacji. Teraz to trochę tak, jakby na tonącym statku załoga zaczęła się zastanawiać nad tym skąd wziąć dodatkowe szalupy.

              • 19 5

              • "...centrum miasta to ograniczony obszar..." (2)

                Bzdura!
                Nieużytki tzw. międzytorza w Gdyni, nieużytki między Chylonią, Obłużem i Rumią, olbrzymie tereny Redłowa wzdłuż linii SKM, gdzie są ogródki działkowe, z altankami z dykty. Tam można spokojnie 30-40 tys ludzi zmieścić i to wcale nie upchanych jak sardynki w puszce. Miejsce jest, a tego co nie ma to wyobraźni i logiki w urzędniczych głowach.

                • 26 7

              • Te nieużytki mają swoich właścicieli. I miasto nim nie jest. Fajnie teoretycznie wymyślać, gorzej przenieść to w życie.

                • 8 6

              • Bzdura jest twoja wypowiedz

                Bzdura i demagogia.
                Podszyta zawiscia.

                • 8 16

          • Albo prawny wymóg budowy infrastruktury dojazdowej (2)

            (adekwatnej do planowanej liczby mieszkańców) przez dewelopera.

            • 26 5

            • zastanów się nad tym co piszesz (1)

              Jakby był taki wymóg to wiesz jaka by była cena za m2?

              • 0 18

              • Wtedy ludzie nie kupowaliby na obrzeżach (bo równie drogo jak bliżej centrum)

                i nie tworzyłyby się korki.

                • 11 6

          • Hutnicza i okolice (2)

            Miejsca pelno tam na bloki, jest sa tory, wiec infrastruktura jest.

            • 14 6

            • Chcesz aby budowano na torfowiskach.

              Budownictwo przemysłowe tak, ale nie mieszkaniowka na ciekach. Tam są rzeki gruntowe. Jeśli wiesz co to jest to zrozumiesz.

              • 13 6

            • a korki już teraz większe niz na "obrzeżach" faktycznie cudowne rozwiązanie

              • 8 5

          • Nie planowane!

            Wykonane! Zapewniam Cię, że plany tych dróg to już są od dziesięcioleci w przepastnych szafach biur miejskich.

            • 11 6

        • wszystko prawda, tylko (3)

          jak mają się miasta rozwijać? Jak zabudowują place, skwery w centrum miasta to lament i płacz, że betonują centrum i zabierają ostatnie zielone skrawki. A jak budują na nowych terenach (zwykle obrzeża miast) to z kolei płacz, że zad*pie z utrudnioną komunikacją.
          Nie ma złotego środka, ale powinno być racjonalne myślenie. W Gdyni tego troszkę brakuje. Dziwne jest, że miasto wydaje zgody na nowe inwestycje budowlane (Sokółki, Zielenisze, Ogrody Wiczlinskie itp.) nie dbając kompletnie o rozwój infrastruktury transportowej. Przecież powinno być tak, że najpierw droga, chodnik, droga rowerowa w rozmiarach właściwych dla planowanego ruchu a potem zgoda na zabudowę dziewiczego terenu. U nas jest najpierw zabudowa ( w hurtowej ilości, bo taniej dla dewelopera) a potem zaskoczenie i zastanawianie się jak tymczasowo rozwiązać problem. I zwykle są to rozwiązania przy pomocy pędzla i farby.

          • 24 8

          • Ale po co w ogóle rozwlekać miasto na zewnątrz za TPK? Po co generować koszta? Na dolnym tarasie jest jeszcze duuuużo miejsca na prawdę...

            • 13 3

          • fort forest to jest dramat jakis (1)

            • 13 9

            • A dlaczego?

              • 11 4

      • To powiedz nam tu wszystkim czytajacym (2)

        gdzie w Gdyni jest infrastruktura i dostępne miejsca do wybudowania dużego osiedla.

        • 11 10

        • Międzytorze chociażby (1)

          • 8 12

          • to jest, w najlepszym wypadku, strefa buforowa obszaru przemyslowego

            Lansowanie tego obszaru, psim swedem wyszarpanego portowi przez miasto, jako terenow mieszkalnych, jest skrajna nieodpowiedzialnoscia .

            • 8 3

      • Nie rozumiem, dlaczego opinia która obraża ludzi, jest opinia wyróżnioną (10)

        Nazywanie kogoś Januszem, tylko dlatego, że kupił mieszkanie z dala od centrum to po prostu świństwo. A trójmiasto.pl jeszcze promuje takie słowa. Dno normalnie

        • 28 12

        • Chcesz mieszkać w lesie, to mieszkaj ale nie narzekaj na korki i nie oczekuj od miasta, że ci tramwaj pod drzwi podprowadzi! (9)

          To że kupił mieszkanie z dala od centrum, to jego sprawa, tylko niech później nie narzeka że stoi w korku i mu tramwaj pod dom nie podjeżdża. Jak to się mówi widziały gały co brały. A określenie bardzo trafne, bo tylko tępy i roszczeniowy janusz najpierw idzie do lasu a później wydziera japę, żeby miasto mu z publicznych pieniędzy drogi budowało. Bezczelność dosłownie.

          • 20 8

          • (6)

            Człowieku a Ty myslisz, że mieszkańcy Wiczlina czy Chwarzna nie płacą podatków? Chyba z tyhc podatków też im się coś należy.

            • 13 10

            • (5)

              Coś proporcjonalne do swoich podatków już dostali. Oczekują jednak większego cosia.

              • 10 8

              • 2/3 budżetów miast to PIT (4)

                proporcjonalnie?
                Problem w tym, że ta kasa przez "miasto" uważana jest za "abonament", który nalezy sie jak "psu micha" i za który to urzednik przy biurku się melduje.

                • 0 18

              • Skąd ty bierzesz takie liczby, z 4 liter? (3)

                Udział w PIT Gdyni - 32,5% przychodów ogółem. Z czego zdecydowaną większość zapłacili mieszkańcy dolnego tarasu. Miasto ma wiele zadań, a asfaltowanie dojazdu kupującymbezrefleksyjnie mieszkania w polu nie jest wcale więkzym priorytetem niś oświata, komunikacja miejska czy dziesiątki innych.

                • 15 5

              • (2)

                Człowieku ale niech do Ciebie i innych w końcu dotrze, że jest XXI wiek i to że ludzie oczekują normalnej drogi bez korków to nie jest czyjaś fanaberia. To jedna z największych dzielnic w mieście i kilka plomb wstawionych w centrum miasta niestety nie zapewni wszystkim mieszkań.A Ty chyba zatrzymałeś się mentalnie w erze furmanek i leśnych duktów.

                • 10 9

              • (1)

                Właśnie Ty zatrzymałeś się mentalnie w XX wieku. W XXI żadne poważne miasta nie pozwalają na budowę na polach ani nie leją asfaltu na potęgę. Wprost przeciwnie, właśnie Amsterdam likwiduje 20000 miejsc parkingowych, Boston przerabia wielopasmówki na układ dwóch jednokierunkowych z pierzeją pośrodku, Goteborg czy Sztokholm wprowadziły opłaty za wjazd do obszarów centralnych i tak dalej. Efekt? Drastyczny spadek liczby samochodów i poprawienie warunków jazdy. A takie Moskwy robią obwodnicę za obwodnicą i stoją w korkach. Weź się obudź i pojeździj po świecie.

                • 11 6

              • Nie bedziesz mi zycia ukladal.

                • 11 3

          • Zgadzam się. Mieszkam na obrzeżach miasta i jest świetnie.

            W moim przypadku to świadomy wybór. A cała ta reszta płaczków, kupuje, a później zdziwienie i lament. Bez tego typu mieszkańców, u mnie na osiedlu było by zdecydowanie spokojniej.

            • 10 9

          • Tak, bo Ty mieszkasz w Gdańsku na Długiej, albo w Gdyni na Swiętojańskiej

            • 7 6

      • Gdzie są te tereny inwestycyjne czekające na zabudowę w centrum?

        Ciekawe, że miasto w ogóle wyszło poza centrum, trzeba było od zawsze budować w centrum, a nie Karwiny, Obłuże, Cisowa, Witomino, Wiczlino i inne fanaberie. Ty się podpisujesz jako racjonalista? Chyba raczej onanista.

        • 14 5

      • A gdzie Ci ludzie maja mieszkać? (3)

        W centrum? W mieszkaniach za miliony? Puknij się w głowę.

        Morena tez kiedyś była pipidówką, ale gdy powstawała, ktoś pomyślał o wytyczeniu porządnej drogi, albo choć o zabezpieczeniu terenu pod taka drogę.

        A teraz? Teraz nic się nie robi. W Gdyni to jest w ogóle dramat

        • 19 13

        • Państwo powinno przejmować nieużytki w centrum miasta (1)

          I budować tam mieszkania komunalne.

          • 5 10

          • socjalizm już był

            komunalki w minimalnej ilości powinny być budowane właśnie na peryferiach

            • 7 6

        • Myslal i zaplanowal...

          Tylko jego prace wrzucono do szafy, bo lepiej bylo wylac beton na estakade tramwajowa, niz wytworzyc sprawa komunikacje.
          Problem jest w tym, ze u nas robi sie wtedy kiedy sie musi a nie kiedy mozna czy trzeba.
          Jak sie musi to "sie musi" i sprawy ida gladko...

          • 8 6

      • W życiu bym mieszkania w centrum nie kupił.

        Myślę, że dla wielu osób wybór mieszkania na obrzeżach miasta, szczególnie tam gdzie blisko jest szeroko pojęta "natura", czyli np. las. To świadomy wybór.
        I nie ma to nic wspólnego z oszołomstwem typu "eko".
        Takie osoby nie lamentują, że daleko od centrum. Dla nich to raczej zaleta.
        A cała reszta, tak jak piszesz, ma z tym problem. Ale to ich problem.

        • 14 3

      • mieszkania kupione na w polodniowych dzielnicach gdanska czy obrzerzach gdyni wcale nie wychodza tanio jak doliczymy koszt posiadania dwoch smaochodow (koszt auta, serwis, benzyna). sam to przeliczalem i wychodzilo mi ok 1000zl miesiecznie kosztow dojazdowych gdzie mieszkajac w centrum i majac rate drozsza o 400zl, koszty dojazdow do pracy to 200zl komuniakcja i brak korkow, bo wiemy jak obwodnica dziala... no i mieszkanie w centrum bedzie mialo zawsze wieksza wartosc niz na szadolkach - umowmy sie, ze z wyboru nikt tam nie kupuje meiszkania, tylko z powodu na najtansze nowe.

        • 16 4

    • Kontrabuspas...

      Łapię się za głowę jak słyszę o takich pomysłach.

      • 18 3

    • Rr

      Jak zero? A parking dla pana Boczka to kto buduje?

      • 17 6

    • Czyli Ci co liczyli na przebudowę Chwarznieńskiej obejdą się Smackiem?

      Ba dum tsss

      • 30 0

    • Wiczlino jest dzielnicą tranzytową

      dla Koleczkowa i okolic

      • 28 6

  • Przywróćcie 27 na normalną trasę. (2)

    Od poniedziałku, każdego dnia, w godzinach porannych, przed szczytem (między 6.15 a 6.45), spóźnia się po 10 (słownie: dziesięć) minut. Dotąd jeździł punktualnie co do minuty. Koszmar.

    • 32 9

    • Nie wystarczy przedłużyć 109? (1)

      "Zagłębie biznesu" poradzi sobie znakomicie bez 27. "Biznesmeni" mają pod nosem pkm oraz pomost do Alei Zwycięstwa.

      • 11 3

      • Jasiobędzki przeciesz 109 dojeżdrza do Redłowo SKM , to własnie linia 27 wspomaga linie 109 od poniedziałku do piątku

        • 10 4

  • Opinia wyróżniona

    Najpierw przystanek potem budować osiedle! (1)

    deweloperki w polach bez dróg dojazdowych! Najpierw droge niech budują deweloperzy nawet z płyt, proste do celu, przystanek autobusowy obok, a dopiero potem pozwalac na budowę osiedla! Bo inaczej to zajeżża nas samochody. Kazdy kupuje po 2 samochody, zeby sie gdziekolwiek wydostać z tych pipidówek. A gdyby najpierw był przystanek, to moze ludzie by nie kupowali tylu samochodów

    • 54 18

    • Do @mniej samochodów raczej przystanek wybudowac w trakcie budowy osiedla i autobus puścic dopiero po wybudowaniu osiedla. Bo jak zrobisz przed budowa to możesz kupe kasy zmarnowa , bo deweloper może zaczac budowac osiedle np. za 6 lat

      • 13 0

  • 2 pomysły

    Wprowadzenie zakazu skrętu w Hodowlaną jadąc od Witawy a z drugiej strony zielona strzałka do wjazdu na Hodowlaną. Tam jest problem Wotomina.
    Dlaczego 121 jeździ 3 razy dziennie do Redłowa? Poproszę 6 razy dziennie i przez Łużycka gdyby się pod wiaduktem nie mieścił.

    • 25 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane