- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (98 opinii)
- 2 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (130 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (684 opinie)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (232 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (58 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (99 opinii)
Katastrofa lotnicza na lotnisku w Babich Dołach
We wtorek tuż przed godz. 17 na lotnisku wojskowym w Babich Dołach rozbił się samolot Bryza należący do Marynarki Wojennej. W katastrofie zginęły cztery osoby.
Zdjęcia z katastrofy samolotu w Babich Dołach.
Wciąż nie są znane przyczyny wypadku do jakiego doszło dziś o 16:50, w którym uczestniczył samolot wojskowy typu Bryza. Wiadomo tylko, że samolot rozbił się podczas podchodzenia do lądowania.
- Widziałem jak to się stało. Akurat bylem na działce i już chciałem wsiadać do samochodu, kiedy akurat się odwróciłem. Patrzę, a samolot nagle zaczął lądować. Samego lądowania nie widziałem. Chwilę później zobaczyłem czarny dym. Po chwili podjechałem pod działki, i jacyś inni działkowicze mówią, że śmigło po wybuchu odleciało i uderzyło w cement i zostało w ziemi - relacjonuje nasz czytelnik, pan Marek.
Na pokładzie Bryzy znajdowało się cztery osoby. W zgliszczach maszyny strażacy znaleźli zwłoki trzech osób. Nieopodal katastrofy znaleziono zwłoki czwartego pasażera.
W katastrofie zginęli: kmdr ppor. pilot Roman Berski, urodzony 27 kwietnia 1961 roku. Podczas lotu pełnił funkcję pilota kontrolującego; kpt. marynarki pilot Marek Sztabiński, urodzony 18 sierpnia 1973 roku. Podczas lotu był dowódcą załogi - pilotem szkolącym; porucznik marynarki pilot Przemysław Dudzik, urodzony 5 maja 1982 roku. Podczas lotu był pilotem szkolonym; chorąży sztabowy marynarki Ireneusz Rajewski, urodzony 31 marca 1966 roku. Podczas lotu był technikiem pokładowym.
Rodziny lotników zostały już powiadomione o tragedii.
- Dowódca Marynarki Wojennej ogłosił żałobę. Bandery okrętów i flagi przed jednostkami zostały opuszczone do połowy masztów - poinformował rzecznik MW, kmdr Bartosz Zajda.
Samolot odbywał rutynowy lot treningowy, podczas którego ćwiczono manewr lądowania na jednym silniku. W czasie wypadku nad lotniskiem było duże zachmurzenie, podstawa chmur znajdowała się na wysokości ok. 6 km, widzialność wynosiła 10 km. Wiał zachodni wiatr z prędkością 24 km/h. Temperatura powietrza wynosiła 12,2 stopnia C.
- Siedem zastępów straży pożarnej w tym strażacy z Gdyni, Pucka i z wojskowej straży pożarnej przez ponad godzinę gasiło ogień powstały po katastrofie. Tuż po godzinie 18 zakończyła się akcja gaśnicza. Na miejscu zostały tylko zastępy wojskowej straży pożarnej - mówił Tadeusz Konkol, rzecznik pomorskiej straży pożarnej.
Ministerstwo Obrony Narodowej powołało komisję do zbadania przyczyny tragedii. Może to potrwać nawet miesiąc. Podjęto też decyzje o wstrzymaniu na razie wszystkich lotów tego typu maszyn.
Samolot, który się rozbił nosił numer burtowy 1007. Maszyna rozpoczęła służbę w marcu 1997 roku. Łącznie wylatała 1500 godzin.
Dane techniczne An-28
- prędkość przelotowa: 335 km/h
- Prędkość maksymalna: 350 km/h
- Prędkość startu: 135 km/h
- Prędkość lądowania: 140 km/h
- Prędkość opadania: 4 - 20 m/s
- Prędkość wznoszenia w warunkach przelotu: 8 m/s
- Długość startu: 410 m
- Zasięg: 1230 km
- Wysokość przelotowa: 3000 m
- Maksymalny pułap: 6000 m
- Maksymalna masa startowa: 7000 kg
Opinie (245) ponad 20 zablokowanych
-
2009-03-31 22:04
:( (2)
On miał nim lecieć....
- 0 0
-
2009-03-31 23:00
przepraszam czy ktoś z Twoich bliskich miał lecieć tym samolotem??
- 0 0
-
2009-04-01 13:45
to ciesz się że nie poleciał a nie piszesz jakieś filozoficzno-dramaturgiczne wątki ; żal
- 0 2
-
2009-03-31 22:06
Więc wszystko jasne.
Nie odpisuje, ponieważ jest w natchnieniu procentów w okolicznym sklepie :)
A te historie o których pisze są autentyczne jak najbardziej - dzieją się podczas grania w "Symulator Lotu" przy zimnej krówce :)- 0 3
-
2009-03-31 22:14
mała-wielka wojna- bitwa g@lluxa z czarną żmiją i jakoś dziwnie internauci przestali wpisy robić :) (2)
nie doceniałem produktywności g@lluxa i mocy jadu żmiji. gdybyście dołączali IP kompa do postów to grochówka ostro zagotowałaby się.
- 0 3
-
2009-03-31 23:20
A ty co? (1)
Następny wierny religii wyznającej wszechmoc "adresu IP"?
Przyjdzie chyba, idioto, poczekać na IPv6, kiedy w końcu każda myszka, żelazko i klombik na działeczce będzie miał własny unikalny w skali wszechświatowej adres - będziesz wtedy mógł wreszcie zacząć ślinić się po nocach SŁUSZNIE mniemając o możliwości namierzenia każdego "po adresie".
No chyba że i wtedy bezczelnie skorzystają z proxy na Seszelach?
Kondolencje dla rodzin ofiar....- 1 0
-
2009-03-31 23:26
Daj spokój, nie ma sensu się żreć z debilami.
A i temat ku temu nie za bardzo.
- 2 0
-
2009-03-31 22:15
pożegnanie
...żegnaj Stiwi ....
- 2 0
-
2009-03-31 22:20
TRZEBA JASNO POWIEDZIEĆ "BYLI NAPRUCI JAK RUSKIE KATIUSZE" (2)
- 2 28
-
2009-03-31 23:55
zgadzam się z tobą mimo krytyki ogółu żałobników
- 1 2
-
2009-04-02 09:45
Ciekawe czy masz rodzinę - chyba nie, a może Ty po prostu debilem jesteś?
Każdy sądzi po sobie!!!!!
- 0 1
-
2009-03-31 22:20
Smutek.........
Wyrazy glebokiego wspolczucia Rodzinom.....nie ma slow aby opisac ta tragedie...i zalosne sa glupie i wesole komentarze w tym miejscu:(... Inteligecja chyba tez splonela.......
- 10 0
-
2009-03-31 22:33
Nic dziwnego
jak tak dobierają nieodpowiednich ludzi na pilotów (wiem co mówię bo mam znajomą co jej tatuś załatwił testy i teraz lata sobie - ŻAL)
- 2 4
-
2009-03-31 22:42
PATITA, TRZYMAJ SIĘ!!!!!!!!!!!!
- 4 0
-
2009-03-31 22:53
:(
wyrazy współczucia dla Rodzin i bliskich Ofiar tej katastrofy
- 7 1
-
2009-03-31 23:01
Jak czytam te wpisy czytelników o głębikiej kondolencji i bólu to płaczę (1)
- 2 5
-
2009-04-01 09:13
nie rycz mała nie rycz lecieli nawaleni bo pili piwo w stołówce przed odprawą!
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.