• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy kierowcy wrócą na most Siennicki?

Maciej Korolczuk
19 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

- Kiedy wreszcie zostanie otwarta dla samochodów ul. Siennicka? Miała być gotowa w maju, a mamy już koniec sierpnia - dopytują nas zniecierpliwieni czytelnicy. Inwestor zapewnia nas jednak, że termin ukończenia remontu nie jest zagrożony, a ruchu nie udało się tam jeszcze przywrócić ze względu na... odwrócony harmonogram prac.



Co robisz, gdy rusza remont dróg w twojej dzielnicy?

Modernizacja ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańska, mostu Siennickiego i ul. Lenartowicza (między ul. Elbląską a Wosia Budzysza) wychodzi na ostatnią prostą. Droga zyskała nową nawierzchnię, wymieniono tory tramwajowe, pojawiły się nowe chodniki, zatoczki i przystanki autobusowo-tramwajowe. Dzięki modernizacji - szczególnie linii tramwajowej na Stogi - poprawi się komfort jazdy pasażerów i mieszkańców Przeróbki, którzy narzekali na hałas i pisk tramwajów. Mają go ograniczyć specjalne smarownice montowane na szynach.

Odwrócony harmonogram prac

Gdy w kwietniu odwiedziliśmy ul. Siennicką z kamerą, przedstawiciele inwestora - Gdańskich Inwestycji Komunalnych - zapewniali, że przejazd zostanie udostępniony kierowcom pod koniec maja. Co się stało, że terminu nie udało się dotrzymać, a kierowcy do dziś jeżdżą na Stogi i Przeróbkę wytyczonymi objazdami?

- W trakcie przebudowy skrzyżowania ul. Siennickiej z ul. Bajki wykonawca zmienił harmonogram prac. Pierwotnie planowaliśmy wznowić ruch tramwajowy dopiero we wrześniu, a samochodowy właśnie w maju. Trzeba było tam przekładać podziemne sieci i prace spowodowałyby większe utrudnienia dla pasażerów komunikacji. Dlatego zdecydowaliśmy się przywrócić ruch tramwajów już w czerwcu, a samochody wrócą na przebudowaną drogę najpóźniej w połowie września - tłumaczy Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki GIK.
Skrzyżowanie ul. Siennickiej z Głęboką wciąż jest w budowie Skrzyżowanie ul. Siennickiej z Głęboką wciąż jest w budowie
Sporo do zrobienia jest jeszcze szczególnie w rejonie skrzyżowań remontowanego odcinka z ulicami osiedlowymi. Tak jest np. u zbiegu ul. Siennickiej i Głębokiej. Gdyby dziś wjechały tam samochody, skończyłoby się na wizycie w warsztacie i kosztownej naprawie podwozia. Na końcowym fragmencie ul. Głębokiej wciąż nie widać nawierzchni bitumicznej. Wielu poprawek wymagają też ciągi pieszo-rowerowe, brakuje oznakowania poziomego i pionowego, a pasażerowie korzystający z przystanków muszą przechodzić między robotnikami i pokonywać głębokie wykopy.

Opóźnienia na pewno nie będzie

- Do końca miesiąca na brakujących odcinkach pojawi się masa asfaltowa. W tej chwili prace zaawansowane są w 85 proc. Nie ma zagrożenia przekroczenia terminu oddania inwestycji, który upływa z końcem września. Wręcz przeciwnie. Zdajemy sobie sprawę, jak ważny to ciąg komunikacyjny dla tej części miasta, szczególnie że 1 września skończy się wakacyjny ruch na drogach. Naciskamy więc wykonawcę, czyli firmę Budimex, by prace zakończyły się szybciej - dodaje Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Koszt modernizacji trasy na Przeróbkę to ponad 65 mln zł.

  • Nowe torowisko na Siennickiej jest równe i ciche - co cieszy szczególnie okolicznych mieszkańców
  • Tramwaje wróciły na trasę na Przeróbkę już w połowie czerwca
  • Wokół placu budowy wciąż jest wiele do poprawienia
  • Na kilku skrzyżowaniach brakuje jeszcze warstwy bitumicznej
  • Pierwszy w Gdańsku przystanek tramwajowy, na którym będą mogły zatrzymywać się także autobusy komunikacji miejskiej
  • Dużo do zrobienia pozostało także na ścieżkach pieszo-rowerowych
  • Przejazd dla kierowców zostanie udostępniony w połowie września
  • Kierowcy jadący od strony ul. Elbląskiej na Stogi i Przeróbkę wciąż muszą jeździć objazdem

Miejsca

Opinie (91) 1 zablokowana

  • (3)

    Obserwuję od roku tę budowę i widzę że głównym mankamentem na tym placu budowy jest brak organizacji prac.Inżynierowie Budimexu nie radzą sobie z rzeszą kręcących się bez celu pracowników ,z wywrotkami które wywoziły ziemię po to by następnego dnia przywieźć tę samą ziemię z powrotem .Przy pracach związanych z montażem słupów oświetleniowych pracował tylko operator koparki a 5 facetów przez 2 godziny przyglądało się tej pracy po to by po zrobieniu wykopu wrzucić zbrojenie.Dlatego u nas budowanie dróg jest takie drogie.My nie umiemy organizować prac.

    • 110 9

    • Wielki Budimex użycza tylko szyldu i doskonałych kontaktów z inwestorem:). Wykonuje roboty wiele firm "krzak" nawzajem sobie szkodzących byle tylko odwalić swoje. Nagminnie to co zrobili jedni, np ustawili krawężniki rozjeżdżają drudzy.
      Trzy czwarte zatrudnionych pracuje jedynie znudzonym wzrokiem, co widać nawet na zdjęciach. Gdyby remont finansował porządny, prywatny inwestor, jeździlibyśmy od przez most już w kwietniu. Szkoda ,że Bareja nie żyje, miałby plener za darmo.
      Pewnie,że roboty się posuwają, ale ślimak też się posuwa i nawet jest szczęśliwy.

      • 36 1

    • (1)

      Nocne brukowanie torów to w ogóle był czad, dwóch robiło, a pięciu się z nich śmiało :) Raz na moście koło 3 nad ranem znalazłem dwóch śpiących miśków w kombinezonach :)

      • 23 1

      • Po co szwendasz się po nocach?

        • 6 14

  • Ile lat to trwa?

    Ile lat trwa ten remont tego w artykule nie ma. Tempo prac to jakaś kpina. Nowy kanał sueski szybciej wybudowali, niż ten remont.

    • 19 3

  • Może się uda

    Byle tylko nie przeciągali jak z tunelem pod Wisłą

    • 7 0

  • Standard w Gdańsku (1)

    Wszystkie inwestycje sa tak przeciągane aby oddanie do użytku nastąpiło krótko przed wyborami ma to służyć naturalnie polepszeniu wyniku wyborczego.
    Urzędnicy z Platformy Obywatelskiej jakby nie zauważają że inwestycja jest finansowana przez społeczeństwo a nie przez ich partię i są tylko i wyłącznie inwestorem zastępczym. Stąd przypadki oddania placów zabaw zamiast latem zimą bo akurat wybory sa zimą itp itd.
    Niestety urzędnicy w wieku starczym już powciskali swoje dzieci po psychologii i europeistyce na popłatne stanowiska i karuzela kreci się dalej.
    Na szczęście rośnie nowe pokolenie które nie zna styropianowych zasłużonych i ich wnuków a widzi co się dzieje i pragnie normalności. A normalności nie będzie do czasu gdy wymogiem zatrudnienia w spółce skarbu państwa i administracji publicznej nie bedzie bezpartyjnośc kandydata.

    • 25 8

    • to "nowe pokolenie "

      nadaje się do chlania ,ćpania i hejtowania
      zabrać im komórki i laptopy to wyzdychają jak karaluchy

      • 4 1

  • Remont ok.bardzo potrzebny

    ale w jego trakcie należy zapewnić w miarę bezpieczny objazd.
    Jak wygląda przejazd między ul.Bajki iPrzetoczną to lepiej
    jak najprędzej zapomnieć.Poza tym,jeżeli jest takie bezrobocie
    to dlaczego na budowie kręci się tylko co kawałek paru "bronków "??
    Organizacja pracy BUDIMEKSU maksymalnie "odwrócona"

    • 29 2

  • Kompetencja GIK-u

    "W czasie prac okazało się, że trzeba tam przekładać podziemne sieci i prace spowodowałyby większe utrudnienia dla pasażerów komunikacji."
    Właśnie pani rzecznik przyznała, że GIK nie jest kompetentny do prowadzenia takich inwestycji. Jak można nie uwzględnić podziemnych instalacji przy przebudowie drogi na etapie projektu?

    • 21 2

  • koniec pazdziernuka to nowy rermin...od wrzesnia powiedza...zaklad?

    • 18 5

  • ojej

    Nie remontują źle, remontują jeszcze gorzej.

    • 51 36

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane