• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy ruszy budowa przystanków PKM w Gdyni?

Maciej Naskręt
30 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Wizualizacja przystanku PKM Gdynia Stadion.
  • Wizualizacja przystanku PKM Gdynia Stadion.
  • Wizualizacja przystanku PKM Gdynia Stadion.
  • Wizualizacja przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Wizualizacja przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Wizualizacja przystanku PKM Gdynia Karwiny.

Od 13 grudnia z Gdyni do Gdańska będą co 15-20 minut kursować pociągi PKM. Mieszkańcy słusznie zauważają, że bez otwarcia dodatkowych przystanków na Karwinach i przy stadionie przewoźnik nie ma co liczyć na zainteresowanie ofertą z ich strony. Sprawdzamy zatem, kiedy będą gotowe obiekty PKM w Gdyni.



Czy podobają ci się lokalizacje nowych przystanków?

Niedawno opisaliśmy postęp prac przy przebudowie peronów na stacji Osowa, a także planowane wokół niej modyfikacje. To pierwsza część zmian, jakie następują przy linii kolejowej nr 201 relacji Gdynia - Kościerzyna. Sęk w tym, że na podobne przemiany oczekują mieszkańcy zachodniej części Gdyni. Planowane są tam dwa przystanki. Pierwszy to PKM Gdynia Karwiny przy ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdańska, a drugi w rejonie ul. Sportowej zobacz na mapie Gdańska - PKM Gdynia Stadion.

Oczekiwania mieszkańców na realizację wspomnianych obiektów wzmaga też fakt, że szynobusy od 13 grudnia będą tam kursować regularnie co 15-20 minut (z Gdyni do Gdańska Wrzeszcz przez port lotniczy).

Na jakim etapie są prace nad przystankami?

Od kilku miesięcy inwestor - spółka PKM - ma już zarówno gotowe projekty budowlane obu przystanków, jak i pozwolenia na ich budowę. Od tego czasu trwały konsultacje projektów z PKP PLK - właścicielem linii kolejowej 201 Gdynia - Kościerzyna, przy której mają powstać te przystanki.

- W efekcie tych uzgodnień przygotowujemy obecnie dla spółki PKP PLK, która zarządza linią kolejową nr 201 - dodatkowy projekt przebudowy układu torowego na długości ok. 3 km - budowy tzw. splotu torowego pomiędzy planowanymi przystankami PKM Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Przykład splotu torowego na niemieckiej linii kolejowej. Przykład splotu torowego na niemieckiej linii kolejowej.
Co to jest splot torowy i dlaczego należy go zastosować?

- Najprościej mówiąc, splot torowy to dodatkowy tor w torze, który ma umożliwić przejazd pociągom ponadgabarytowym w bezpiecznej odległości od planowanych peronów o wysokości 76 cm - mówi Leszek Lewiński, zastępca dyrektora Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni.
Peron musi nie tylko umożliwiać transport towarów ponadgabarytowych, jaki odbywa się regularnie linią 201 do portu w Gdyni, ale także musi zostać dostosowany zgodnie z europejskimi normami TSI do potrzeb osób niepełnosprawnych - tak jak na wszystkich pozostałych przystankach PKM.

Gdyby nie zastosowano splotu torowego, wtedy perony musiałyby być na wysokości 30 cm, co utrudniłoby wsiadanie i wysiadanie z i do pociągu osobom niepełnosprawnym, ale umożliwiłoby przejazd pociągu ponadgabarytowego. Bez splotu, przy wysokości peronu 76 cm ponadnormatywny skład nie przejechałby.

Kilka dni temu taki transport przejeżdżał przez nowo budowany przystanek PKM Gdańsk Osowa, gdzie jest o wiele więcej miejsca niż w przypadku obu gdyńskich przystanków PKM, a minął nowy peron dosłownie o 2-3 cm, co pokazuje, jak wiele precyzji wymaga zaprojektowanie i wykonanie dwóch przystanków PKM w Gdyni.

- Tego rodzaju składy nie są rzadkością na trasie Gdynia - Kościerzyna. Po linii kolejowej nr 201 przynajmniej raz w tygodniu przejeżdża tego typu skład. Mieliśmy tygodnie, gdzie takie kursy odbywały się nawet dwa razy - wyjaśnia Leszek Lewiński.
Planowane przystanki na mapie Gdyni. Planowane przystanki na mapie Gdyni.
Kiedy ruszy budowa?

Spółka PKM planuje rozpocząć i zakończyć budowę przystanków w Gdyni w przyszłym roku. Władze przy tej okazji zawsze przypominają, że to jest i tak cztery lata przed pierwotnym terminem. Wszystkie bowiem dodatkowe przystanki PKM na linii 201 planowane były dopiero w drugim etapie projektu PKM do 2020 r.

- Termin ogłoszenia przetargu na budowę przystanków Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion i termin rozpoczęcia samej budowy zależy od terminu zatwierdzenia przygotowywanego obecnie projektu przebudowy torowiska i decyzji o jego realizacji przez PKP PLK - mówi Konopacki.
Na inwestycję - budowę splotu torowego - potrzeba 7 mln zł. Pieniądze mają pochodzić z budżetu państwa. Z racji tego, że doszło do zmiany na scenie politycznej, decyzja o przyznaniu pieniędzy odwleka się w czasie - powinna być znana do końca listopada, gdy powstanie nowy rząd.

- Planujemy jeden przetarg na budowę obu gdyńskich przystanków, a zatem będzie to jeden wykonawca - podkreśla Konopacki.
Nowe przystanki trafią w ręce kolejarzy z PKP PLK

PKM SA tylko wybuduje dodatkowe przystanki PKM na linii 201, które następnie zostaną przekazane do eksploatacji właścicielowi tej linii kolejowej - czyli PKP PLK.

W lutym 2015 r. Komisja Europejska zgodziła się na rozszerzenie realizowanego obecnie projektu PKM o dodatkowe przystanki na linii 201 (pierwotnie planowane w II etapie do 2020 r.), z terminem ich realizacji do końca 2016 r. Koszt budowy dwóch przystanków PKM na terenie Gdyni to niecałe 33 mln zł netto.

Warto na koniec przypomnieć, że całą infrastrukturę towarzyszącą przystankom PKM w Gdyni wybuduje miasto - mowa tu o węzłach przesiadkowych, dojściach i dojazdach. Nie ma natomiast praktycznie szans na rychłe powstanie dodatkowego peronu na przystanku Wzgórze św. Maksymiliana.

Miejsca

Opinie (214)

  • Jest nadzeja w PiS, (1)

    że sprawa "Pomorskiej" KM-ki zostanie właściwie potraktowana i skontrolowana jak i wiele dętych "inwestycji" z f.unijnymi w tle np. N.Słowackiego, tunej, itd.

    Już nie mogę się doczekać i mam nadzieję, że nie tylko głowy Poleca ?

    • 6 8

    • Tak, PiS każe rozebrać tą kolej i przenieść do Włoszczowej

      • 0 0

  • Część zamiast ujadać, powinna rozpatrywać takie połączenie z lotniskiem jako potrzebną inwestycję. Paplanie o tym, że Gdańsk ma więcej a my (gdynianie) mniej jest bez sensu. Ruszyć czterech liter z Obłuża się nie chce do centrum Gdyni? Równie dobrze mógłbym z Rumi mieć pretensje, dlaczego pod moim blokiem nie postawią peronu PKM.
    Maruderzy zapewne nigdy nie udali się na Rębiechowo, bo nie mają takich potrzeb, ale do wylewania żółci to pierwsi się ustawiają. Współczuję takiego życia ...

    Osobiście mnie cieszy fakt, że nie będę musiał jechać do Wrzeszcza by dotrzeć na lotnisko PKM-ką, a niebawem ruszą kursy z Gdyni. Takie połączenie jest zwyczajnie potrzebne.

    • 0 0

  • a co z przystankiem FIKAKOWO ?

    a co z przystankiem FIKAKOWO? wydaje mi sie że były plany żeby tam też powstał przystanek a tu cisza czyżby temat padł ??

    • 3 0

  • Gdzie przystanek Wzgorze sw. Maksymiliana ??? (16)

    To mial byc pierwszy zbudowany przystanek.w Gdyni.
    Jak to wszystko szybko sie zmienia w tym moim miescie.
    Jako mieszkaniec Sokolki, pracujacy w Rebiechowie w budynku zbajdujacym sie tuz obok przystanku, mialem zaczac korzystac z PKM. I bardzo sie z tego ucieszylem, gdyz czasy moich dojazdow autem do pracy wybitnie sie pokrywaja z trojmiejskimi zatorami.
    Jakiez bylo moje zdziwienie i zawod, gdy w rok pozniej bez zenady oznajmiono na portalu trojmiasto i w gazecie wyborczej, ze przystanek jednak nie powstanie.
    Ludzie, i co ja mam myslec o tej .........pip...... inwestycji.
    A teraz jeszcze to: Stadion i Karwiny za wieczne nigdy.
    Idzcie sie bujac z ta kolejka: Budyn, Szczurek, Beckham i wszyscy inni.
    To jest patologia logistyki, organizacji i polityki. Po prostu Klops, albo mis jak Kto woli.

    • 125 30

    • No nie płacz... (3)

      ...będziesz mógł się przesiąść koło Stadionu. Pojedziesz na Witominie prosto w Małokacką, a potem skręcasz w Olimpijską i jesteś na stacji. Proste. A peron ma być do końca 2016, bo takie są wymogi dofinansowania. Takie nigdy?

      • 27 7

      • Wlasnie, ze nie jest ok. Lokalizacja Stadionu jest kompletnie chybiona (1)

        Celem PKM jest wozic ludzi. Azeby wozic ludzi to trzeba sie zatrzymywac kolo ludzi, a nie w polu. Tam Nikt nie wsiadzie.

        Tutaj przy Stryjskiej i Malokackiej jest wezel autobusowy Redlowo, stadion pilkarski, centrum biznesowe (szklane domy), a takze jest blizej z buta do pobliskiego Malego Kacka.

        Tak byc powinno, a nie ponad 0,5km dalej. Dla Kogo ?

        • 13 3

        • Dokladnie. Przystanek powinien byc blizej ludzi, blizej glownej ulicy jak Malokacka.

          A co do Wzgorza ?
          Skoro sa takie problemy z lokalizacja przystanku w obu kierunkach, to zrobcie chociaz w jednym, tym mozliwym - do Gdanska. To juz bedzie polowa sukcesu i duza pomoc dla Wielu.

          • 2 1

      • Jak wyżej

        Gdynia Stadion jest ok. Będzie park&ride i możesz spokojnie dojechać do pracy :)

        • 10 9

    • robia przystanki bez sensu. Na wzgorzu jest wezel wiec tam zrobic przystanek a nie jakis stadion bo kibole zdemolują PKM. (2)

      już od dawna wszyscy o to proszą a szczurek swoje. Co on - glupi jakiś? Ludzie wiedza czego chcą bo z tego korzystają. Poza tym można się latwo przesiąść. Tam przeciez rozwidlają się linie! Przecież to oczywiste, widać na mapie. Zrobcie wreszcie PKMkę bliżej ludzi a nie dalej od nich. Nie popelniajcie tego samego bledu co Gdansk.

      • 24 9

      • Na samym początku miała być stacja STADION

        • 0 1

      • Goguś ini dodać to twojego pseudo:))a "szczurek swoje"

        a to nie wiedziałem, że tak wysoko cenisz Prezydenta Szczurka, któremu wg Ciebie Goguś podlegają służbowo (własnościowi na terenie m>Gdyni) PKP, PLK, PKM, SKM i z nimi powiązane nieruchomości:))

        Goguś jesteś niesamowity i powinieneś zostać gwiazdą tego portalu :))

        • 6 4

    • to miał być raczej przystanek PKM Gdynia CH Rivera, nie Wzgórze (3)

      ale zmienia się właściciel galerii, który nie jest zainteresowany tematem

      • 20 3

      • Gdynia C H Riviera Świętego Maksymiliana

        • 2 1

      • (1)

        Kto będzie nowym właścicielem?

        • 2 2

        • spółdzielcy niemieccy

          a u nas upadają, natomiast u sąsiadów kupują w Polsce galerie :)))

          • 5 1

    • Musi osczędzać na LODOWISKO ZA 12 MILIONÓW

      Musi osczędzać na LODOWISKO ZA 12 MILIONÓW, bo już mamy lotnisko w Kosakowie

      • 6 2

    • i wyżej mamy odpowiedź

      skąd u nas tylu idiotów i "wierzących", a nie analizujących faktów. Chłopie co dyrektor a właściwie Zarządca CH"Riviera" z całym szacunkiem i wielkimi chęciami pomocowymi moze mówić o konstrukcjach transportu kolejowego i ich uwarunkowaniach ?

      Życzę powodzenia i idź sie chłopie bujać, ale właśnie Ty, bo to co piszesz można tylko w jakimś innym widzie odbierać:))

      • 2 3

    • Albo brednie z twojej strony

      Przystanek na Wzgorzu (a raczej "polperon") mial wybudowac inwestor Riviery. Jednak okazalo sie, ze zbudowanie tylko jednej krawedzi peronu powodowaloby wiele problemow logistycznych, a przebudowanie calosci, aby zapewnic dwie krawedzie bylo duzo drozsze.

      Dlatego zrezygnowano. Poczytaj drogi obywatelu, kto i na jakich zasadach mial to wybudowac. Potem miej pretensje skierowane we wlasciwym kierunku.

      • 7 3

    • Nie wzgórze tylko stadion

      • 1 5

    • no tak...

      Panicz mieszka w Sokółce i ciagle mu robią pod górkę. Jesteś drogi Paniczu najważniejszy, myślę,że miasto powinno wozić Cię helikopterem do fabryki

      • 27 17

  • (24)

    Po co przystanki w Gdyni ? Przecież to jest kolej dla Gdanska . A Gdynia niech lepiej wyda pieniądze na dokończenie lotniska !

    • 38 230

    • nowy przystanek (1)

      przy Olkuskiej.Leczyckiej.z dojsciem do Witomina

      • 2 0

      • Wielokrotnie to proponowalem, tyle ze na wolnej lekko zalesionej dzialce Skarbu Panstwa

        Przy ul. Sandomierskiej na wysokosci zjazdu w dol do petli autobusowej linii 152, na luku linii kolejowej. Tam w Malym Kacku znajduje sie ok 100-200m pas lekko zachwaszczonej ale wolnej od zabudowy nieruchomosci, z bezposrednim i najkrotszym dojsciem do Witomina MPS.

        • 0 0

    • (4)

      Na lotnisko wydano 100mln złotych. Ma PKM w Gdańsku ponad 1 miliard. Odnoszę wrażenie, że obydwie "inwestycje" mają podobnie mizerny potencjał, ale nakłady jak widać były różne.

      • 22 23

      • (2)

        No to może rozłożymy te nakłady na liczbę pasażerów ? 100 mln i 0 pasażerów oraz 800 mln i ... No właśnie pasazerowie są . Do tego unia wyłożyła 3/4 kosztu . Widzicie różnice durne śledzie ...

        • 15 18

        • minus za obrazanie innych (1)

          PKM jest inwestycja strategiczna dla regionu.

          Prosze oceniac, czy byla potrzebna za 5 lat. Prosze sobie za 20 lat wyobrazic Pomorze bez niej.

          I teraz do wszystkich maruderow - jak sie okaze za jakis czas, ze to niezwykle opozytywnie wplynelo na rozwoj Trojmiasta i Kaszub, to przyznacie, ze biadoliliscie od rzeczy?

          Jak sie okaze, ze to niewypal (co sie nie stanie), moge przyznac, ze sie mylilem.

          • 17 2

          • Jeżeli trójmiasto rozwinie się tak jak mówisz

            To przyda się drugie lotnisko. Czy nie? A wtedy PKM może wozić od lotniska do lotniska. Tak jak planowano

            • 0 1

      • i z takim komentarzem sie zgadzam

        ale glupek jeden z drugim pol swojego zycia beda trabic o tym byc moze nietrafionym lotnisku

        • 17 8

    • (4)

      PKM miała prowadzić przez Pogórze do Kosakowa, ale "komuś" się to nie spodobało.

      • 14 13

      • no właśnie (2)

        też sobie to przypominam.
        Dlaczego zrezygnowano z tego projektu?

        • 5 6

        • (1)

          Marszałek województwa zrezygnował...

          • 2 1

          • Na szczęście bedzie nowy marszałek:)

            • 0 0

      • Ma ten prowadzic do Bytowa i Chojnic

        ale ignorancie, nie w pierwszym etapie. Pierwszy etap mial polaczyc Gdansk i Gdynie z lotniskiem i Kaszubami.

        • 8 5

    • (1)

      Terminal jest już dawno gotowy cymbałku. Tylko sitwa polityczna powiązana z władzami Gdańska blokuje cały projekt w obawie przed konkurentami.

      • 6 10

      • Ta sitwa to komisja europejska ? W takim razie Gdańsk to potęga ! A ty nawet nie jesteś cymbalkiem tylko kompletnym idiota albo masz schize i musisz sie leczyć ...

        • 6 4

    • to jest kolej metropolitarna,a nie linia tramwajowa.

      • 9 1

    • Jak to ma byc kolej dla Gdanska to wystarczy zgłosić to do UE (3)

      I kolej nie pojedzie nigdy. Unia dala kasę na ten projekt patrząc pod kontem całego regionu. Jak będzie tylko dla Gdańska to będzie trzeba zwrócić pieniadze UE.

      • 52 9

      • Właśnie, o ile dobrze pamietam to (1)

        PKM miała prowadzić śladem zmodernizowanego szlaku i istniejących lecz mało wykorzystanych torów do Babich Dołów/ Oksywia , a nawet część przez b. fabrykę Farb, ale się to politycznie nie spodobało. POzostała sama nazwa PKM i unijna kasa jak wszystko w naszym regionie.

        • 11 6

        • jak pociagi mialy jezdzic do Gdyni, kiedy fizycznie nie dalo sie przejechac po remontowanych torach?

          poza tym, wszysko o czym piszecie, to byly kolejne etapy inwestycji.

          Nie dowiedza sie, nie maja pojecia, co sie dzieje, ale juz na pewno beda krytykowac - tak dla pewnosci...

          • 9 8

      • pod kĄtem całego regionu

        • 18 2

    • glupi i nudny juz jestes z takimi komentarzami (2)

      jak PiS, ktory do grobowej deski bedzie wypominal brzoze w Smolensku

      • 34 8

      • (1)

        I sztuczna mgłę,oraz dwa wybuchy na pokładzie samolotu

        • 18 1

        • i strzały do osób, które przeżyły....

          • 14 0

    • Jak to ma być kolej dla Gdańska, to proszę zrezygnować z przymiotników "Pomorska" i "Metropolitalna" w nazwie.

      • 30 7

    • Moja odpowiedż będzie adekwatna do zadanego pytania:
      - po co przystanki w Gdyni?
      - żeby głupi miał pytanie...

      • 24 3

  • Jaki jest sens likwidowania istniejącej stacji Gdynia Wielki Kack? (2)

    Jaki jest sens budowania nowego przystanku na wysokości przekopu wykonanego dla magistrali węglowej? Chyba tylko sens ma to dla właścicieli gruntów i wykonawców (większy przerób to większe zyski)

    • 12 6

    • (1)

      Podejrzewam, że problemem był brak miejsca na konieczną infrastrukturę. Trzeba by tam pociągnąć porzadną ulicę i zrobić duży parking.

      • 1 0

      • W nowym miejscu jest jeszcze gorzej

        a koszty będą chyba znacznie wyższe - tory kolejowe biegną w głębokim wąwozie (przekopie) dużo poniżej okolicy

        • 0 0

  • Przystanki - moja propozycja (23)

    Proporcjonalność ilości przystanków Gdańsk - Gdynia zatrważająca
    w Gdańsku ponad 10(widać inwestycja Gdańska) w Gdyni 2-3...masakra
    moja propozycja przystanków:
    Wielki Kack Karwiny Mały Kack Stadion Gdynia Główna Oburze bardzo fajny węzeł przesiadkowy autobus PKM na ul. Maciejewicza) Lotnisko Kosakowo Mosty Rewa

    • 87 25

    • Powinny byc co najmniej 2 przystanki na Karwinach/Wielkim Kacki (3)

      Powinny byc co najmniej 2 przystanki na Karwinach/Wielkim Kacku i szybkie polaczenie z Gdanskiem Przymorze (Alchemia/Olivia Gate), wtedy nie byloby problemu z rentownoscia tej linii.

      • 5 0

      • Z Karwin (2)

        szybciej jest zjechać do Orłowa (gdyby był dalszy fragment rózowej) podjechac na Przymorze SKMką. Przez Osową, Wrzeszcz jest dłużej. I czestotliwosc gorsza

        • 1 1

        • czyli nie ma drogi rozowej, ktora mialaby przyspieszyc zjazd? (1)

          • 1 0

          • no przecież wolska w ruinie - co się dziwisz?

            PKM i Pendolino to zasługa upadłego brata i ugrupowania jego wielkiego brata.

            Historii wolski nie znasz, wstyd. Ale wezmą się i za ciebie, nieuku.

            • 0 0

    • (4)

      co to jest Oburze ?!

      • 13 1

      • obłuże (2)

        może tak na temat a nie puszczasz spam i hejtujesz bez sensu
        wypowiedz się konkretnie

        • 8 11

        • ma rację (1)

          Stary człowiek i może to inna lektura niż stary człowiek i morze. :)

          • 13 0

          • Autorem pierwszej jest Braveran.

            • 0 0

      • stolica oburzonych

        • 9 2

    • (3)

      Oburze? :|

      • 15 2

      • Oburze Centrum, nie znasz takiego przystanku? ;) (2)

        • 10 7

        • no takiego to nie znam, więc pozwól, że sie 'oburze'

          • 4 0

        • nie, nie znam. Znam przystanek Obłuże centrum.

          • 3 0

    • Debilek (2)

      Pomysł trochę zanim coś napiszesz. Żeby były przystanki musza byc tory. A pomysłu przystanku na nigdy ( na szczęście) nie uruchomionym lotnisku Kosakowo nie skomentuje bo i tak nie zrozumiesz

      • 8 8

      • akurat na całej trasie, którą zaproponował są tory, ale z pewnością wymagają modernizacji i dodania drugiej nitki

        • 2 0

      • tory sa

        ty pomysl

        • 8 3

    • Proporcjonalnie do liczby mieszkańców... (4)

      skoro już powołałeś się na "proporcjonalność"....

      • 12 12

      • 10 przystanków / 450 tys. mieszkańców -> 5 przystanków / 250 tys. mieszkańców (1)

        maturę z matmy masz od Giertycha?

        • 7 2

        • Zakladam, ze w te 10 przystankow Gdanskich wliczasz

          Rebiechowo, Osowe oraz Wrzeszcz?

          To lekkie przeklamanie, bo Rebiechowo nie lezy na terenie Gdanska, a Osowa i Wrzeszcz juz istnialy.

          W Gdyni beda 3 przystanki, z czego 1 wczesniej istniejacy. Sadze, ze z biegiem czasu pojawi sie i 4 - na Wzgorzu.

          podaj prosze, gdzie mialyby jeszcze powstac?

          • 13 1

      • nierozumiem (1)

        niektóre przystanki w gdansku sa tak lipne ze wsiadaja tam tylko prtacownicy pkmki to dlaczego nioe mialyby powstac podobne w gdyni - 9 przystankow i bedzie ok

        • 7 19

        • podaj prosze, gdzie w Gdyni mialy by powstac?

          • 4 1

    • Za dużo (1)

      Tak duże zagęszczenie przystanków na tak krótkim odcinku będzie skutkowało bardzo długim czasem przejazdu. Mało kto będzie chciał jeździć wówczas PKMką, bo po prostu czasowo by się to nie opłacalo...

      • 10 1

      • dlatego wystarczyło pomyśleć o włączeniu Gdyni Zachód

        owszem drożej inwestycyjnie, bo trzeba by tory nowe kłaść, a nie tylko parę peronów dorobić na istniejącym, towarowym szlaku

        • 6 2

  • karwinianka

    miałam nadzieję,że z Karwi dojadę do GD.Głównego, co odciążyłoby spocką

    • 3 1

  • Wiaty na przystankach PKM w Gdyni powinny być niebieskie!!! (1)

    Po to aby przyjezdni wiedzieli że to jest już Gdynia a nie Danzig!

    • 10 0

    • Zgadzam się, Gdańsk to miasto dla klasy robotniczej. Powinno być stosowne oznaczenie.

      • 1 0

  • A PRZYSTANEK GDYNIA CENTRUM HANDLOWE RIVIERA (3)

    Ej co jest kurde przecież miał też być przystanek pkm na przeciwko centrum Handlowego Riviera. Czemu go nie ma w projekcie przecież Dyrektor tego centrum Handlowego obiecał że sfinansuję całą budowę tego przystanku.

    • 16 3

    • gdynianin1984, to już nie gimnazjalista (1)

      więc trochę oleju powinieneś w głowie mieć. Widać, ze zamiast na lekcje chodziło się na wagary ?
      Aby wybudować nie wystarczy mieć kasę, ale "możliwości" widać w tym miejscu PLK takowych nie ma i Dyrektor moze obiecać, ale lądowisko na swoim centrum :))

      • 6 5

      • Daruj sobie te pseudo madrosci. Powiedzonka uczone w zawodowce.

        • 0 0

    • Przystanek powinien być na wysokości obecnych przystanków SKM Wzgórze

      Tylko wtedy ma to sens jako węzeł przesiadkowy. Do Riviery jest rzut beretem.

      • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane