• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pracownicy GAiT chcą kolejnych podwyżek

Maciej Korolczuk
6 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Do niełatwych rozmów prezesa Lisickiego z kierowcami GAiT dochodziło w ubiegłym roku kilkukrotnie. Na zdjęciu czerwcowe rozmowy w zajezdni autobusowej przy Hallera. Do niełatwych rozmów prezesa Lisickiego z kierowcami GAiT dochodziło w ubiegłym roku kilkukrotnie. Na zdjęciu czerwcowe rozmowy w zajezdni autobusowej przy Hallera.

Związki zawodowe w GAiT domagają się kolejnych podwyżek płac dla kierowców, motorniczych i pracowników technicznych oraz umysłowych. Miałoby to kosztować 4 mln zł rocznie. We wtorek spotkali się w tej sprawie z zarządem spółki, ale do porozumienia nie doszło.



Czy pracownicy GAiT powinni dostać kolejne podwyżki płac?

Rozmowy związków zawodowych z zarządem spółki o kolejnych podwyżkach dla pracowników trwają od jesieni 2018 r. Finalizacja rozmów na temat podniesienia pensji dla pracowników GAiT miała nastąpić po październikowych wyborach, tak aby podwyżki można było uwzględnić już od początku roku. Związkowcy chcą, by zrównane stawki wynoszące 18 zł podnieść i zróżnicować, aby więcej zarabiali ci najdłużej pracujący.

Pierwotna propozycja związkowców zakładała, by nowe stawki godzinowe wzrosły z 18 do 20 zł dla osób pracujących najkrócej, 21 zł - tych, którzy są w firmie od kilku lat i 22 zł - dla osób, które pracują w GAiT najdłużej.

Piotr Borawski o komunikacji miejskiej w Gdańsku


- Członkom związków nie odpowiada fakt, że obecnie za taką samą stawkę jeżdżą kierowcy pracujący w GAiT od niedawna i np. od 20 lat. Wyższe pensje mieliby też dostać pracownicy zaplecza technicznego, które zdaniem wielu pracowników jest najbardziej niedoinwestowane zarówno pod względem płac, jak i sprzętu - mówi przewodniczący największego związku w GAiT Stanisław Stencel.
Do porozumienia jednak nie doszło. Początek roku zdominowały w mieście tragiczne wydarzenia związane ze śmiercią prezydenta Pawła Adamowicza, a potem kampania i wybory uzupełniające.

Do rozmów wrócono pod koniec lutego. Zarząd spółki odpowiedział związkom, że firmy nie stać na spełnienie oczekiwań finansowych pracowników. Według prezesa Macieja Lisickiego i wiceprezes Danuty Gierdziejewskiej konieczne jest też "przedłożenie racjonalnego uzasadnienia do wskazanych oczekiwań, które dawałyby podstawę do właśnie takiego a nie innego rozwiązania".

- Warto przypomnieć, że zgodnie z przepisami prawa, związki zawodowe powinny powstrzymywać się od wysuwania postulatów, których realizacja w sposób oczywisty przekracza możliwości finansowe pracodawcy, a strony prowadzące negocjacje powinny kierować się dobrą wolą i dążeniem do uzyskania konsensusu - czytamy w piśmie skierowanym do związków zawodowych przez zarząd GAiT.

We wtorek doszło do kolejnej tury rozmów. Związkowcy podkreślają, że nie chcą eskalacji konfliktu i sprawę chcą załatwić polubownie (przypomnijmy, że przed rokiem zanim obie strony doszły do porozumienia rozpoczęto procedurę sporu zbiorowego, pojawiały się też groźby strajku).

Aby zbliżyć oba stanowiska, przedstawiciele związków zawodowych zmodyfikowali swoje oczekiwania finansowe do 19, 20 i 21 zł za godzinę w zależności od stażu pracy. Dodatkowo podwyżki zasadniczej pensji miałyby objąć zaplecze techniczne oraz pracowników umysłowych.

Nowe stawki miałyby obowiązywać od 1 marca 2019 r. Związkowcy szacują, że zarząd potrzebuje na to ok. 4 mln zł.

W środę postulaty mają zostać podpisane przez wszystkich przedstawicieli związków zawodowych i trafić na biurko prezesa Lisickiego i prezydent Aleksandry Dulkiewicz.

Przedstawiciele GAiT - poza oficjalnym pismem z końca lutego - sprawy komentować nie chcieli. Jak przekazała nam Alicja Mongird, rzecznik prasowy GAiT, trwające negocjacje dotyczące podwyżek są "normalnymi, corocznymi rozmowami".

Opinie (473) ponad 20 zablokowanych

  • Podwyzki dla kierowców to podwyzki biletów dla mieszkanców!Dlaczego tylko dla nich?1000 zł dla wszystkich zawodów!

    obowiązkowe podwyżki dla wszystkich dlaczego w niewolniczej pracy bardzo cieżkiej fizycznie maja nie dstac podwyzki o 1000zł

    • 4 13

  • Wynagradzanie

    Pracownik zaplecza technicznego wymienionej spółki, ze stażem pracy 35 lat, za godzinę pracy wynagrodzenie brutto minimalne, dopuszczalne w Polsce. Przepracował w zakładzie różne rządy polityczne. Pracuje, tak jak kierowcy, motorniczy, świątek, piątek i niedzielę, w systemie 3-zmianowym. Do tego dodatek za pracę nocną. Otrzymuje premię zmienną i kapryśną, jak pogoda w naszym kraju. Oznacza to, że różnice w wynagrodzeniu między miesiącami wynoszą czasami 500-700 zł. Zaznaczę, że to wyłącznie informacja, nie utyskiwanie, bo są jeszcze tacy pracownicy, którzy "przywiązują się" do miejsca pracy, a nie skaczą, jak najemcy, między zakładami, takie młode wilczki. Ale ten lojalny pracownik też chciałby być godnie wynagradzany...

    • 24 1

  • Zamiast podwyżek to im się kary należą (4)

    Za te notoryczne łamanie przepisów ruchu to im się kary należą a nie podwyżki.
    Prawie codziennie widzę jak motorniczy tramwajów i kierowcy autobusów łamią przepisy nie zatrzymując się na czerwonym lub ruszając spod świateł gdy maja już dawno czerwone albo na długo zanim dostaną zielone podczas gdy zielone maja piesi, dziś rano motorniczy tramwaju którym jechałem zrobił tak dwukrotnie. Ponadto motorniczy tramwajów często nawet nie hamują gdy na ich drodze stoi samochód i z cała prędkością w niego wjeżdżają gdy nie zdąży uciec i czuja się bezkarni.

    • 7 30

    • niestety rozklady sa tak ulozone ze ''trzeba'' inaczej sa te opoznienia i inne takie sprawy jak brak przerwy itp
      ale jak chcesz to zrob prawko i sprawdz sie i pokazesz co umiesz

      • 10 2

    • Kapuś

      • 6 2

    • Widzę znawca .Proponuję zrobić prawko i wsiac za kółko autobusu i pojeździć tramwajem wtedy inaczej będziesz śpiewać

      • 6 1

    • widzisz pajacu jak taki motorniczy ma ryzykować puknięcie nieostrożnego palanta w samochodzie i poprzewracanie 100 ludzi w tramwaju to jak myślisz co wybierze?To samo z autobusami to nie samochód pajacu że pasażerowie siedzą przypięci pasami. Dużo ludzi stoi mają siaty plecaki bagaże jak myślisz osiołku czy bezpiecznie jest hamować ostro pełnym ludzi autobusem?Nie więc co się takiego dzieje że na późnym żółtym przejedzie?

      • 3 0

  • Autonomiczne autobusy i walić się na ryj

    • 5 8

  • Panie i Panowie motorniczowie i kierowcy (1)

    Czas ponownie złożyć wizytę Panu Prezesowi

    • 31 2

    • Domont i jaśkowa już minusują

      • 0 0

  • Grzelo z tatusiem za fajerę i latajcie po gdańsku solarisami, poznacie prawdziwe miasto

    • 13 0

  • a ja jestem za tym zeby w koncu oflagowac zajezdnie zastawic bramy wyjazdowe i zaczac strajkowac przeciwko placom i prezesowi
    zeby w koncu taczka poszla w ruch

    • 29 2

  • (6)

    Za hamstwo i opryskliwość to jeszcze bym im stawki obniżyła
    Nie ma dla mnie drugiej grupy pracowników ,którzy z taką nienawiścią odnoszą się do ludzi jak kierowy autobusów
    Są oczywiście wyjątki nie można do jednego worka wszystkich wrzucić ale są to nieliczni

    • 6 31

    • (3)

      Kierowcy ma prowadzić autobus a nie być milusi dla opryskilwych pasazerow którzy wiecznie narzekają A najbardziej starsi ludzie tym to wiecznie coś nie pasuje.

      • 7 3

      • (2)

        pojeździj 8 godzin i zobacz z jakimi prymitywami i pajacami masz do czynienia którzy potrafią opluć czy wyzwać od najgorszych zupełnie bez powodu

        • 5 2

        • Dla chamstwo nie ma usprawiedliwienia i dotyczy to zarówno pasażerów jak i kierowców
          Niestety zachowując się opryskliwie w stosunku do kulturalnego pasażera stajecie na jednym poziomie z pasażerem, który jest chamski w stosunku do was
          Czas to zrozumieć !!!!!

          • 2 0

        • Ja również pracuje w obsłudze pasażera i wiem jacy potrafią być ale nigdy nie potraktowałam pasażera w taki sposób w jaki potrafi mnie potraktować kierowca kiedy to w kulturalny sposób mówię dzień dobry i proszę o bilet
          Niestety to jest gorzka prawda

          • 2 0

    • Ludzie... (1)

      Jeszcze cię po rękach całować?
      Szlachta ze wsi....

      • 2 1

      • To się nazywa brak kultury!!!!! Poprostu...

        Prawda w oczy kole hehheh

        • 2 0

  • Haha za co (5)

    Za swoje chamstwo, ciągle opóźnienia, które nie wynikają tylko z korków a z tego ze np muszą sobie pogadać z innymi kierowcami/motorniczymi na pętli, z tego że się zachleje i z rana busa nie ma, a może że jezdza jakby ziemniaki miał a nie ludzi

    • 6 26

    • (2)

      akurat ci ludzie to najgorsza swołocz ziemniaki sie lepiej wozi

      • 4 1

      • (1)

        O prawdziwa postawa kierowcy brawo.

        O to właśnie chodziło !!! Mała prowokacja i widać jak na dłoni

        • 0 2

        • taka prawda
          to wy jako pasazerowie jestescie chamschy i roszczeniowi
          macie pretensje ze kierowca nie jedzie bo chce miec przerwe i musi isc do wc musi zjesc cos kosci rozprostowac czy herbate wypic

          • 5 0

    • (1)

      A z którego worka wpadłeś/as
      Kierowca też ma prawo sobie pogadać A jak ci się jazda nie podoba to piszo idź i wtedy swoją frustacje odstresujesz

      • 3 0

      • akurat worze ludzi ;) takze wiec cos o tym

        • 0 2

  • zapraszam szanownych Panów kierowców do kasy w Biedronce odpowiedzialność finansowa za 2 500 (4)

    • 8 18

    • a myslisz ze kierowcy nie mają ?
      maja rowniez

      • 4 3

    • A za życie ludzkie też w niedzielę odpowiadają?

      • 5 0

    • a w gait odpowiedzialność przed sądem za ludzi

      • 5 0

    • w lidlu na start od ręki 3900 brutto

      w sobotę przed wejściem na Stogach do Lidla była wielka reklama

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane