- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (317 opinii)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (252 opinie)
- 3 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (53 opinie)
- 4 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (186 opinii)
- 5 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (103 opinie)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (246 opinii)
Kłopotliwe opłaty za parking przy lotnisku
Pasażerowie chcący zapłacić za postój długoterminowy na lotnisku w Rębiechowie narzekają, że nowy system opłat jest niewygodny i kłopotliwy. Likwidacja recepcji na parkingu utrudnia życie, a nie ułatwiają go awaryjne automaty. Po naszej interwencji operator zapowiada, że wkrótce sytuacja ma się poprawić.
- Miałem przy sobie gotówkę i kartę płatniczą. Udałem się więc do automatu, ten jednak nie przyjmował pieniędzy. Próbowałem zapłacić różnymi banknotami, ale za każdym razem urządzenie oddawało je z powrotem. Okazało się, że w automacie brakuje bilonu do wydania reszty.
Pan Michał spróbował zapłacić kartą. Również bezskutecznie.
- Wyczytałem, że za parking można zapłacić na sąsiednim parkingu P4. Idę, a tam też nikogo nie ma. Wracam więc przez cały parking pod nowy terminal, gdzie na parkingu P1 jest przeniesione biuro parkingowe. Dopiero tam udało mi się zapłacić za postój. Za mną przyszli kolejni zdezorientowani pasażerowie.
Gdy pasażerowi wreszcie udało się zapłacić za postój, chciał się dowiedzieć, dlaczego nie ma takiej możliwości na każdym z parkingów.
- Zapytałem, dlaczego nikogo nie ma w budce na parkingu P5 i P4. Od pracownika, który przyjmował ode mnie pieniądze usłyszałem, że... on sam się dziwi tym zmianom. I że nic na to nie można poradzić.
To był błąd techniczny
Parkingami przed lotniskiem w Gdańsku zarządza spółka Interparking Polska, która w Gdańsku jest też operatorem płatnych postojów przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Jak tłumaczy nam Marcin Śleszyński, z-ca kierownika firmy Interparking, recepcja na parkingu P5 przestała funkcjonować pod koniec września w wyniku reorganizacji ruchu drogowego przy Porcie Lotniczym.
- Obecnie jest zainstalowana kasa automatyczna na parkingu P5, w której można dokonać opłaty za postój, dodatkowo można opłacić bilet za postój w pozostałych siedmiu kasach automatycznych lub w recepcji parkingu zlokalizowanej przed terminalem na terenie parkingu P1 - tłumaczy Marcin Śleszyński.
W teorii więc wszystko działa. W praktyce, gdy na miejscu nie ma pracownika z obsługi, a automat będzie miał awarię, kierowcy mają kłopot. Pytamy, dlaczego automat biletowy odrzuca transakcję, gdy nie posiada złotówki do wydania reszty?
- W tym dniu pojawił się błąd techniczny, który został zgłoszony do serwisu - przyznaje Marcin Śleszyński i jednocześnie zastrzega, że na kasie automatycznej znajdowały się informacje o możliwości uiszczenia opłaty w najbliższych, sąsiednich kasach.
Pana Michała to jednak nie przekonuje.
- Po co sztucznie o złotówkę opuszczać cenę i ustalać ją tak, że potem okazuje się ona kłopotliwa? Taka sama sytuacja jest choćby na autostradzie, gdzie właśnie przez takie niezaokrąglone ceny i wydawanie reszty powstają niepotrzebne korki.
- W kasach automatycznych jest możliwość uiszczenia opłaty gotówką lub kartą płatniczą, dlatego można opłacić tam każdą kwotę - podkreśla z-ca kierownika firmy Interparking.
Jednocześnie nie odnosi się w żaden sposób do propozycji, by ceny za usługę wyrównać do pełnej kwoty. Dlaczego automat odrzucał też płatność kartą?
- W kasie automatycznej uległ awarii czytnik kart płatniczych, który został wymieniony przez autoryzowany serwis systemu parkingowego - dodaje Śleszyński.
Pracownik nie wróci, ale będzie dodatkowe oznakowanie
Co prawda, nie ma szans, by recepcja na parkingu P5 znów była czynna, ale automaty wkrótce zostaną dodatkowo oznakowane.
- Pracownicy, u których można opłacić bilet znajdują się tylko i wyłącznie w nowym biurze na parkingu P1 - rozwiewa wątpliwości Marcin Śleszyński, gdy pytamy, czy wobec problemów technicznych z biletomatami jest szansa, by pracownik obsługi parkingu wrócił na parking P5.
Miejsca
Opinie (130) 2 zablokowane
-
2015-10-28 04:57
trzeba być nieźle popapranym
aby dojeżdzać na lotnisko samochodem i płacić niewiadomo ile
od tego jest komunikacja miejska- 2 7
-
2015-10-28 03:39
Narzekacze (1)
Co za naród ci Polacy, tylko potrafią narzekać. Zobaczcie czy jakiś Duńczyk czy Norweg narzeka na to co u nich się dzieje- nigdy pomimo że mają problemy jak każdy inny naród. Tylko nie krzyczą na prawo i lewo że to czy siamto im się nie podoba tylko działają i poprawiają co trzeba. Przecież ile ludzi tyle koncepcji na daną sprawę.
Proszę zobaczyć jak wyglądało lotnisko i jaka była organizacja wokół gdy był tylko stary terminal. Ludzie w Polsce szybko przyzwyczajają się do dobrego i mają bardzo krótką pamięć.- 3 13
-
2015-10-28 04:36
idiota
Do dobrego?oszukiwanie ludzi na inaczej ustawionych zegarach przy wjezdzie i wyjezdzie jest tylko dobre dla zlodziei. Balwanku;)
- 5 0
-
2015-10-28 00:45
jeszcze troche
i u nas będzie tak jaki na niemieckich lotniskach wszystko dopracowane
- 0 4
-
2015-10-27 23:14
parkingi przy lotnisku masakra, jedynie madre rozwiazanie to parkingi prywatne tam zawsze ktos jest i nie naliczaja za spoznienie dodatkowej kasy.
- 6 1
-
2015-10-27 15:52
Napiszcie o tym że na taki cudnym lotnisko nie ma nawet biletomatu. (5)
Żal
- 30 2
-
2015-10-27 15:53
biletomatu ZTM a co dopiero mysleć o parkingu (4)
- 8 1
-
2015-10-27 15:54
ludzie wsiadaja do miejskiego autobusu jak do PKS na jakąś wioche. (3)
- 8 1
-
2015-10-27 21:08
W porównaniu (1)
do światowych metropolii to jest wiocha.
- 2 0
-
2015-10-27 22:30
W porównaniu nawet do polskich "metropolii" to jest wiocha
- 2 1
-
2015-10-27 15:55
za nim odjedzie 15min bilety sprzedaje
- 7 1
-
2015-10-27 22:07
obok fajny parking
Obok terminala bloziutko jest maly parking u fajnej rodzinki. Otwarty 24h. Tani i nie wypychany po brzegi ;) o auta dbaja - umyty po remontach terminala odebralem kurz latal wszedzie w powietrzu... Parking Taszka sie nazywa. Korzystam zawsze lecac do Oslo :)
- 6 7
-
2015-10-27 21:46
Masakra z parkowaniem na lotnisku. Czy ktoś wreszcie zainteresuje się
samochodami blokującymi wjazd ?- 3 0
-
2015-10-27 21:37
Chaos
Szlabanów mnóstwo, awaryjne, dojazd bezsensowny, np. żeby wjechać na parking nr 4 trzeba pojechać do końca terminala a potem wracać, po drodze dwa szlabany na wjazd i tyleż na wyjazd. Przy wyjeździe kolejki jak na bramkach autostradowych, korki i cofające samochody. Poza tym to chyba przesada, żeby jakaś firma tak "oszlabanowała" sobie niezły kawałek miasta.
- 12 0
-
2015-10-27 21:30
w Grójcu bede parkowal a nie dam zarobic darmozjadom
- 5 0
-
2015-10-27 21:17
Automaty bardziej przyjazne !
Często tam bywam i z moich obserwacji wynika, że co drugi, najwyżej co trzeci raz automat ma awarię.
Koniecznie trzeba ich pilnować i naprawiać szybko albo przynajmniej zainstalować jakieś automatyczne oznakowanie na na wypadek awarii.
Ludzie często stoją w kolejce do nieczynnego automatu bo ktoś uparcie próbuje zapłacić a ci dalej nie wiedzą co się dzieje.
Do tego często pogoda deszczowa i wietrzna więc stoi się np tyłem.
Wniosek: 1 potrzebne oznakowanie automatyczne nieczynnego automatu.
2 zadaszenie - osłona przed deszczem i wiatrem.- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.