- 1 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (28 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (86 opinii)
- 3 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (31 opinii)
- 4 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (53 opinie)
- 5 Z dworca na Jasień 80 zł (594 opinie)
- 6 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (45 opinii)
Kłopoty po otwarciu Nowej Słowackiego. OHL przejmie kontrakt Hydrobudowy?
Mieszkańcy i przedsiębiorcy z górnego Wrzeszcza nalegają, by drogowcy połączyli ulice Chrzanowskiego i "starą" Słowackiego. Drogowcy proszą o cierpliwość i obiecują zrobić to za miesiąc. Tymczasem Hydrobudowa Polska budująca wrzeszczański odcinek Trasy Słowackiego wystąpiła o ogłoszenie upadłości układowej. Czy OHL przejmie jej kontrakt?
Film nagrany chwilę po otwarciu 1,5-kilometrowego odcinka ul. Nowej Słowackiego.
Jednak otwarcie tylko części, spośród całej 3,3-kilometrowej Trasy Słowackiego wiodącej przez Wrzeszcz, ulicy wywołało ogromne perturbacje w ruchu, ponieważ drogowcy podjęli decyzję o odcięciu tzw. starej Słowackiego od ul. Chrzanowskiego i od al. Grunwaldzkiej. To skazało mieszkańców części Wrzeszcza i Strzyży na objazdy.
- To oburzające lekceważenie właścicieli i użytkowników pawilonu handlowego przy ul. Słowackiego 37 oraz mieszkańców okolicznych domów. Od ponad 20 lat prowadzę tutaj działalność. Pogodziłam się z faktem, że po przebudowie ten odcinek będzie jednokierunkowy, a ulica otrzyma status podrzędnej. Ale ani mnie, ani współużytkownikom pawilonu nie przyszło do głowy, że ktoś wpadnie na pomysł, żeby ten odcinek jezdni był tak bezmyślnie odcięty od miasta - denerwuje się Małgorzata Bartoszewska, nasza czytelniczka.
Te zastrzeżenia przekazaliśmy inwestorowi, czyli miejskiej spółce GIK. Ten zapewnia, że taka organizacja ruchu potrwa około miesiąca.
- Stara jezdnia Słowackiego jest chwilowo "ślepa", bo generalny wykonawca inwestycji chce przystąpić do przebudowy skrzyżowania dotychczasowej ul. Słowackiego z ul. Chrzanowskiego. Te prace wymagają takiej właśnie organizacji ruchu - zapewnia Aleksandra Jonczyk z zespołu prasowego miejskiej spółki GIK.
Generalny wykonawca wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego, czyli firma Hydrobudowa Polska, wystąpił w poniedziałek z wnioskiem o upadłość z możliwością zawarcia układu z wierzycielami. Podobnie postąpiła jej spółka matka, czyli PBG. Akcje obu firm gwałtownie zanurkowały na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
Co dalej z praktycznie przerwaną kilka tygodni temu budową Trasy Słowackiego?
Na pewno nie będzie rozwiązania kontraktu, choć w wielu przypadkach postawienie jednego z partnerów w stan upadłości pozwoliłoby na taki krok. - Sytuacja jest trudna, ale nie najgorsza. Czekamy na wyrok sądu. Trzeba tu podkreślić, że wykonawcą jest konsorcjum firm, a lider i jego partnerzy odpowiadają solidarnie za dokończenie budowy. W konsorcjum jest firma OHL, która mogłaby dokończyć inwestycję - mówi prezes spółki GIK, Ryszard Trykosko.
Szef GIK przekonuje, że do zrobienia zostało niewiele. - Najtrudniejsze roboty, czyli przebudowa sieci i montaż konstrukcji nośnych wiaduktów, zakończyły się. Teraz pozostają do wykonania montaż i prace przy zieleni. Jeśli nic się nie wydarzy w najbliższym czasie, nie powinno być opóźnienia w realizacji inwestycji - zapowiada Trykosko.
Dla przeciętnego gdańszczanina do zrobienia zostało jeszcze sporo. Trzeba zbudować fragment ul. Słowackiego od ronda z ul. Partyzantów do wiaduktu nad al. Grunwaldzką, zainstalować ekrany dźwiękochłonne na całej długości Trasy, połączyć wiadukt nad koleją z estakadą i odcinkiem Trasy Słowackiego po drugiej stronie torów oraz ukończyć przebudowę fragmentu ul. Kościuszki.
Z naszych informacji wynika, że wejście OHL na budowę we Wrzeszczu jest niemal przesądzone. Przedstawiciel hiszpańskiej firmy był już w Gdańsku i zaproponował podwykonawcom - wierzycielom Hydrobudowy - pokrycie połowy zobowiązań, jakie powstały w czasie pracy dla chwiejącego się finansowo budowlanego giganta.
Zobacz kronikę budowy Trasy Słowackiego. Film promocyjny miejskiej spółki GIK.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (328) ponad 10 zablokowanych
-
2012-06-06 11:00
a co z odcinkiem tunelowy pod Wisłą (1)
Witam
A co z odcinkiem tunelowym pod Wisłą. Jeżeli dobrze pamiętam tam tez wykonawca ma być Hydrobudowa- 5 1
-
2012-06-06 13:28
Przy takim ambitnym planie zawsze coś się nie uda
Najważniejsze zbudowaliśy: ECS, Stadion za 800mln, Lenin na bramie itd
- 1 1
-
2012-06-06 13:23
LEPIEJ Z ZAKORKOWANEGO RONDA ODBIĆ W PARTYZANTÓW
i tam sobie skręcić na grunwaldzką. będzie szybciej ;)
- 7 0
-
2012-06-06 06:41
ale pocieszcie się tym (9)
że węzeł karczemki zrobili naprawdę mega i teraz jak jadę do kaszubów to nie stoję w korkach
- 103 13
-
2012-06-06 08:39
(5)
Nie jeździsz w piątki po 15ej....I będzie sukcesywnie gorzej. Dwupasmówka powinna być pociągnięta do Nowatorów w Kokoszkach.
- 12 7
-
2012-06-06 09:14
(3)
O, już się zaczyna... Najlepiej do Żukowa! Albo dalej! Aby każdy Polak miał domek z ogródkiem i mógł/musiał się trzema+ samochodami w rodzinie "kontaktować" z miejscami pracy/nauki itd.
- 21 5
-
2012-06-06 10:27
malkontenci jak Andy (2)
własnie sobie zajrzałem na artykuł z sierpnia 2009 że bedzie budowany węzeł Karczemki i czytam ilu to było niezadowolonych niedowiarków: "własciciel" który pisał ze nie odda ziemi i oddał, "a jeden taki" pisał że za 30-70lat, "mondi" nabijał sie z budynia, "fiołek" pisąłem uwierze jak zobacze (i co już wierzysz) jeszcze "kartofelek" "MJ" "kierowca" "autor" i jeszcze setki tórzy ich popierali bezimiennie... powinniscie przeprosic tu na forum za swoje malkontenctwo i narzekactwo i ty Andy tez kiedys bedziesz musiał przeprosci
- 20 2
-
2012-06-06 10:46
PRZEPRASZAMY! (1)
- 17 0
-
2012-06-06 12:56
proszę!!!
uśmiechać się częściej ludzi...
- 8 0
-
2012-06-06 09:14
A jednak...
Czyli znowu źle jest generalnie....
- 5 4
-
2012-06-06 09:56
aż miło się tam jeździ (2)
ostatnio z Osowy, do Śródmieścia jechałem ok 25 min i była to środa ok godz 16, poprawę widać gołym okiem, jedzie się rewelacyjnie, naprawdę dobra robota
- 19 1
-
2012-06-06 10:27
to jest nas dwóch (1)
trzech z siwym
- 11 1
-
2012-06-06 10:32
Najlepiej teraz się wraca słowackiego :)
Noi jeszcze zrobili wreszcie na grunwaldzkiej 3 pasy. I jedzie się idealnie.
- 13 1
-
2012-06-06 12:55
LEWOSKRĘT!!!!
oczywiście korki tak jak były tak są. Oczywiście plany i przestrzenne rozmieszczenie jezdni w ogóle nie jest dopasowane do warunków natężenia ruchu w okolicy. Lewoskręt z nowej Słowackiego w Chrzanowskiego jest zdecydowanie za krótki!!!!! ZRÓBCIE COŚ Z TYM!!
- 7 1
-
2012-06-06 12:54
Olimpiada w Grecji
Pamiętam, jak z lekkim usmieszkeim GW i inne gazety pisały o niedokończonych obiektach olimpiady w Grecji.
Teraz mamy mega Grecje na swoim "boisku".- 8 1
-
2012-06-06 10:54
powiedzmy szczerze (1)
Gdańsk w aspekcie dróg dojazdowych do stadionu nie zrobił nic . Trasa Słowackiego wiedzie do nikąd , wszystko w powijakach , 3.5 kilometra drogi w dwa lata i to same kłopoty.Centrum Wrzeszcza rozgrzebane , tramwaj miał iść do lotniska i kolej metropolitalna i kupa. Spójrzcie co zrobił Wrocław , stadion poza centrum i obok nowa autostrada A8 , to jest podejście do problemu urbanistyki .
- 10 4
-
2012-06-06 12:45
Niestety to prawda
- 1 0
-
2012-06-06 12:23
A parodia związana z nowym skrzyżowaniem Zabytkowa-Partyzantów ? Korki o każdej godzinie, światła co 15 metrów. Skutek taki, że 5 samochodów przejeżdża, a reszta zerka czy nie zakorkuje wjazdu na skrzyżowanie. Wyjazd z ulicy Zabytkowej w stronę Wrzeszcza i manhatanu - horror, powrót od strony manhatanu na osiedle - horror do potęgi. Ważne, że ktoś zgarnął kasę na dostarczenie sygnalizacji, pociągnięcie wymaganej elektryki, późniejszego serwisu itd itp. Gdyby miało tam powstać zwykłe rondo z jednym przejściem dla pieszych + ewentualna kładka nikt by sobie prywatnych kieszeni nie napchał. Polskie złodziejstwo i amatorka....kolejny raz.
- 8 2
-
2012-06-06 09:16
Paweł A. specjalista od robienia wrażenia (5)
Pomimo, że jest to jedna z najważniejszych tras związanych z
dojazdem na stadion PGE Arena już dzisiaj wiadomo, że nie
zostanie ukończona przed rozpoczęciem Euro 2012. Prezydent Paweł
Adamowicz uważa jednak, że najważniejszy jest rozwój miasta i to
również powinno zrobić wrażenie na turystach -- informuje Radio Gdańsk.
h-ttp://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,49422,10062020,Czesc_Trasy_Slowackiego_juz_za_poltora_roku__Podpisano.html- 11 2
-
2012-06-06 09:32
A ja się akurat zgodzę z twierdzeniem, że najważniejszy jest rozwój miasta (4)
Euro trwa tylko miesiąc, a u nas kilka dni. I mam głęboko w d... czy podczas tych kilku dni będą euromaniacy stali w korkach czy nie. A znając życie korki to będą żadne co już teraz widać, bo korki spadły podczas powrotów do niezauważalnych.
Obecnie korek tylko się tworzy na splocie W-Z i Łostowickiej i Hawla, oraz na trakcie. reszta to tylko koreczki. Proponuje czasem pojechać do Warszawy i zobaczyć jakie mogą być korki mimo tak rozbudowanej infrastruktury warszawskiej.
Najważniejsze jest aby jak najwięcej wyjąć z tego Euro i jak najbardziej się rozbudować. To już dokonano. A to nie wina P.A., że wygrała Hydrobudowa, która zaniżyła cenę i nie jest wstanie unieść kontraktu który podpisała.
Takie prawo zostało uchwalone za rządów PIS i teraz wszyscy cierpią, że jak jeden j... się pomyli w liczeniu to potem firma pada, bo nie ma kasy na tak duże inwestycje. I tak że Gdańsk podzielił te inwestycje na wiele odcinków, bo jakby był jeden to byśmy dopiero byli w czarnej d...- 3 5
-
2012-06-06 09:36
abyśmy zdrowi byli też jest ważne i może najważniesze (3)
Wyborca Budynia się odezwał?
do tego wątpię żeby na turystach robiły wrażenie niedokończone
drogi, zdjęte tory i wszechobecne pryzmy piachu i tłucznia
to tylko się zakompleksionym Budyniakom i ich szefowi wydaje- 6 3
-
2012-06-06 09:48
Co ma zdrowie do tematu (2)
Równie dobrze mogę powiedzieć wyborca PiS-u się odezwał. Zakompleksiały w swoim braku sukcesu i kasy na obiadek.
Turyści mało będą zwracali uwagę na to czy droga skończona czy też nie. A po drugie osoby, które nas odwiedzą trudno nazwać turystami. Bo w głównej mierze przyjadą do nas osoby stroniące od wygód szukające dobrej zabawy. Po których będzie więcej do sprzątania niż myślenia jak nasze drogi wyglądają. Dla przypomnienia Berlin rozbudowywana wiele lat i wiele lat wyglądał koszmarnie przez to. Jakoś to nie odstraszyło turystów. Proponowałbym trochę pozwiedzać świat, a dowiesz się nagle, że stan naszych dróg nie jest straszny. Może w porównaniu do tych niemieckich to tak, ale znam wiele miejsc, gdzie nasze drogi by wzięli z pocałowanie w rączkę.
Ale co ty możesz wiedzieć skoro za swych czterech ścian nie wychodzisz.- 2 6
-
2012-06-06 12:21
lekarz zaprasza cię do siebie
człowieku wbij sobie do głowy że wszędzie na 1 miejscu jest INFRASTRUKTURA której u nas nie ma!!! Turystyka jest na dalekim miejscu.
Jak masz infrastrukturę to masz inwestycje,jak masz inwestycje,masz zarobek,jak jest zarobek masz większą populację, jak masz większą populacje masz więcej turystów, a jak masz to wszystko rozwijasz miasto.
Niestety dojazd do polskich miast jest tragiczny, z portów morskich i lotniczych też tragedia, centra miast są w opłakanych stanach, Gdzie ci turyści są?? raz przyjadą zobaczą i uciekają i przy okazji odradzają znajomym, przez to wszystko marnuje się potencjał pomorza.- 4 1
-
2012-06-06 10:49
napisałeś sobie na czole pis?
i jak tylo toś wytyka nieóbstwo kombinatorstwo i nieprawidłowości to masz jeden "argument"
pis- 3 2
-
2012-06-06 12:14
strzałka do skrętu w lewo potokowa
Co za mistrz zbrodni wpadł na pomysł aby na skrzyżowaniu Słowackiego i Potokowej (jadąc w kierunku lotniska) sygnalizator zastąpić strzałką w lewo opóźnioną do sygnalizatora zielonego do jazdy na wprost, dzięki temu Nasi bystrzy kierujący wjeżdżają na to skrzyżowanie w ilości około 4 szt na jedną zmianę świateł. Gratuluje pomysłu, oby tak dalej, rozumiem że to jeden z nowych elementów systemu TRISTAR.
- 2 0
-
2012-06-06 12:11
Cały problem w ustawieniach świateł pod euro
jest róznica z poprzednimi dniami czas zielonego w kierunku chrzanowskiego z centralnej wyspy skrócony o 50% , to z powodu euro, i jadących w przyszłości drugą stroną " do góry" vip i zkm , tą drogą będzie kierowany ruch na euro
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.