• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny etap budowy węzła w Osowej

szym
9 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Przesuń aby
porównać

Na plac budowy węzła integracyjnego w Osowej wjechał ciężki sprzęt. Największe zmiany czekają teren przed dworcem przy ul. BarniewickiejMapka, gdzie do niedawna znajdowała się niewielka pętla autobusowa. Prace zakończyć się mają jesienią 2021 roku.



Czy rozwój infrastruktury zachęci cię do częstszego korzystania z autobusów i tramwajów?

Po zakończeniu prowadzonych robót mieszkańcy zyskają:
  • trzy nowe perony autobusowe (dwa dla tzw. linii przelotowych oraz jeden dla linii kończących bieg);
  • stanowiska odstawcze dla czterech autobusów, które będą oczekiwały na wyjazd w trasę;
  • wiaty rowerowe dla około 100 jednośladów;
  • parking tzw. kiss & ride.

- Zmieni się także fragment ul. Barniewickiej. Na odcinku od ul. Seleny do ul. Konstelacji wybudowane zostaną chodniki i pasy dla rowerzystów. Prowadzone będą także prace ziemne przy budowie kanalizacji deszczowej i przebudowie sieci wodociągowej, gazowej czy teletechniczej. Obszar węzła zyska także oświetlenie. Na pętli przewidziano nowe tablice SIP. Ponadto wybudowany zostanie staw, który będzie "zbierał" wody opadowe - tłumaczą przedstawiciele Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Inwestycja za 3,7 mln zł



23 marca podpisano umowę na budowę węzła integracyjnego Osowa wraz z trasami dojazdowymi. Prace potrwają do jesieni 2021 roku.

  • Na budowę węzła integracyjnego w Osowej wjechał ciężki sprzęt. Inwestycja ma zakończyć się jesienią 2021 roku.
  • Na budowę węzła integracyjnego w Osowej wjechał ciężki sprzęt. Inwestycja ma zakończyć się jesienią 2021 roku.
  • Na budowę węzła integracyjnego w Osowej wjechał ciężki sprzęt. Inwestycja ma zakończyć się jesienią 2021 roku.
Realizatorem zadania jest konsorcjum firm Kruszywo Sp. z o.o. oraz Bituminium Sp. z o.o. Całość będzie kosztowała ponad 3,7 mln zł.

Ciężki sprzęt na placu budowy



W czerwcu na placu budowy pojawił się ciężki sprzęt. Wykonawca prowadzi prace ziemne przy budowie stawu. Teren, na którym powstaną nowe perony jest wyrównywany. W najbliższym czasie układane będą w tym miejscu warstwy podbudowy nawierzchni.

Jak kursują autobusy i tramwaje? Rozkłady jazdy



Inwestycja zyskała dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 w ramach zadania pn.: Budowa węzłów integracyjnych Gdańsk Rębiechowo oraz Gdańsk Osowa wraz z trasami dojazdowymi.
szym

Miejsca

Opinie (92) 2 zablokowane

  • Wspaniała inwestycja, tym bardziej że na linii PKM w tym rejonie kolejki jeżdżą co godzinę...

    • 7 0

  • ooo,

    ale budują z rozmachem , mistrzowie pozorów ! A Kielnieńska ???!!!

    • 9 1

  • Co z tego,ze modernizują.Barniewicka zrobiona w zeszłym roku tylko w kawałku, asfalt połatany na dalszej części jak w krajach trzeciego świata,brak zatoczek dla autobusów,brak drogi rowerowej do pkm.Nie ma co się podniecać,dla mnie mieszkańca to nieistotna zmiana.A codziennie tą ulicą przejeżdzam.

    • 11 1

  • A co z Kielnieńską,przecież tam jak na marsie

    • 10 1

  • pytanie retoryczne

    ile można nabierać podatnika ? można !!!! do końca świata i dzień dłużej !

    • 6 1

  • A kiedy dziury znikną na Barniewickiej? Połowa tej drogi do całkowitej wymiany!

    • 5 1

  • Korzystam w tym miejscu z PKM codziennie. I muszę przyznać że teren w około dworca jest bardzo zaniedbany. Cieszy mnie to, że coś się zmieni. Niemniej jednak sama inwestycja to jakaś pomyłka. Po co w tym miejscu 3 perony dla autobusów skoro na samej pętli czeka czasmi 1 autobus i to maksymalnie 5-10 minut i zaraz rusza na trasę. Kilka razy widziałem, że czekały 2 ale bez problemu mieściły się na tej pętli, która jest. Ja to widzę tak, że ta inwestycja jest zrobiona trochę na siłę. Tak jak ktoś wcześniej pisał bardziej przydałoby się zwiększyć częstotliwość PKM bo 1 na godzinę to porażka.

    • 7 1

  • Nie jeżdżę komunikacja bo śmierdzi potem od ludzi szczególnie latem

    Wole korki w aucie i ewentualnie aromat mojego piardzika

    • 4 1

  • Byłoby więcej

    Ale "przyjacieli" z PiS interesuje tylko ideologia. Swoją drogą, wczoraj słyszałem, że nasz ukochany Prezes został zrodzny na obłokach tęczy i zstąpił na ziemię. Pewna kobieta około 60 lat mi to wczoraj uświadomiła

    • 2 1

  • Świetnie tylko projekt skopany

    Projektanci chyba nie zadali sobie trudu, żeby przeanalizować ruch na tym węźle. W czasach przed pandemią często korzystałem z dworca często i widziałem, że:
    - Autobusy jeżdżą często puste, bo nie można na nich polegać , w godzinach szczytu grzęzną na Kielnieńskiej lub Wodnika,, notorycznie się spóźniają na PKM.
    - Parking rowerowy jest przy samym wejściu na peron, z reguły nie był zbyt oblegany, nowy nie jest pierwszą potrzebą, tym bardziej, że z natury ma charakter sezonowy.
    - Przy zawodnej komunikacji miejskiej bardzo wielu rodziców podrzuca dzieciaki samochodami na PKM i wygodny i bezpieczny parking kiss and ride to podstawa. I co się proponuje zakaz wjazdu na pętlę, w zamian pięć miejsc dla zatrzymania się przy Barniewickiej. To za mało. Tuż przed odjazdem kolejki dojeżdżał zwykle sznur samochodów, wiele na ostatnią chwilę. Pewnie po tej inwestycji samochody będą się zatrzymywać bezpośrednio na ulicy.
    - Bardzo potrzebny i oblegany parking samochodowy przy samych peronach pozostanie dziki i nietknięty - z połamanymi płytami i klepiskiem. Dojazd do niego zostanie przeniesiony. Patrząc na całokształt, ciekawe co w tym dojeździe schrzanią.
    Cóż, decydenci stawiają na papierze na komunikację miejską i rowery, samochody traktując passe. Uważam, że większość użytkowników dworca praktycznej poprawy nie odczuje.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane