- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (174 opinie)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (120 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (121 opinii)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (68 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Komunikacyjne cuda w Trójmieście
Za miesiąc ruszy wreszcie ostatni etap najstarszej inwestycji drogowej nowoczesnej Europy. Wiceprezydent Gdyni Marek Stępa na razie jest tajemniczy, ale przyznaje: - Wszystko jest zapięte na ostatni guzik. Niewykluczone, że prace rozpoczną się jeszcze przed początkiem września.
Trasa Kwiatkowskiego połączy estakadę wiodącą z portu z obwodnicą Trójmiasta. Koszt budowy to 240 milionów złotych. Trzy czwarte z tego pokryje Unia Europejska. Prace potrwają 20 miesięcy. Pierwszy etap budowy tej drogi rozpoczął się w... 1974 r.
Jakby tego było mało gdyńskie trolejbusy dostały nową pętlę. Zakończyła się rozbudowa sieci w dzielnicy Dąbrowa. Jej ostatnim elementem był obiekt na Kaczych Bukach. - To jest sukces na miarę krajów najbardziej dbających o środowisko naturalne, takich jak Szwajcaria. Wprowadzamy takie same trolejbusy oraz instalowane są takie same rozwiązania techniczne w zakresie sieci - wyjaśnia dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej Olgierd Wyszomirski.
Wcześniej gdyńskie trajtki dostały nową pętlę na Miętowej. W sumie powstało ponad 10 kilometrów nowej trakcji.
Za to ekspansję tramwajową zapowiadają władze Gdańska, które zapowiadają budowę linii tramwajowej na... Morenę. To druga po trasie na Chełm proekologiczna inwestycja transportowa w grodzie nad Motławą. Tramwaj pojedzie z pętli na Siedlcach. Wyjaśnia Antoni Szczyt, zastępca dyrektora wydziału polityki komunalnej gdańskiego magistratu: - Nowe tory zaczniemy układac od dzisiejszej pętli tramwajowej, poprzez ul. Nowolipie, aż do Schuberta. Ale to na razie melodia przyszłości. Do połowy przyszłego roku musimy przygotować całą dokumentację. Inwestycja ma kosztować około 200 milionów złotych. To starczy na nowe tramwaje, budowę nowej i modernizację części starej linii.
Projekt ma także dostać wsparcie z Unii Europejskiej, a pierwsze prace budowlane powinny ruszyć za dwa lata. Przypomnijmy, że budowa linii tramwajowej na Chełm ruszy już jesienią br. Latem rozstrzygnięto przetarg na firmę, która położy tory i wybuduje przystanki tramwajowe.
Opinie (111) 10 zablokowanych
-
2006-08-08 20:43
pisupisu
mam wrazenie, ze zanim rozpoczna sie prace, to Polska jush wycofa sie decyzjami rządowników z UE i dupa jasiu, trzeba bedzie zwracac te kase...
olaboga!- 0 0
-
2006-08-08 20:40
roboty huk
a tu jeden anonim w sąsiednim temacie my wymyśla od debili, że niesłusznie sugeruję szybsze ukończenie robót przy dworcu PKP gdyż wtedy pracownicy pójdą na bruk a tak przynajmniej przez 1,5 roku z hakiem mają zatrudnienie
tymczasem, jak czytam, roboty jest huk i o bezrobociu w drogówce można tylko pomarzyć
no dosłownie bezczelność i
Szczyt wszystkiego- 0 0
-
2006-08-08 20:24
Tylko pozostaje jedno pytanie
na co nam tramwaj do Gdańska, skoro to Jaśkówka się blokuje?
- 0 0
-
2006-08-08 20:24
fajnie
by było gdyby obok linii na Chełm powstała również ścieżka rowerowa
- 0 0
-
2006-08-08 19:50
Przystanki bez zatoczek
Przystanki bez zatoczek
Przypomniałem sobie, jest jeszcze jeden na Kościuszki, przed skrzyzowaniem z Kilińskiego
Autor: kasai
Przeciez tam juz jest zatoczka!!!!!!!!!!!- 0 0
-
2006-08-08 19:21
ekologiczne ?
"To jest sukces na miarę krajów najbardziej dbających o środowisko naturalne, takich jak Szwajcaria."
A od kiedy to tramwaje czy trajtki są ekologiczne?
No chyba że i wiatraków w okolicy nastawiają żeby było czym napędzać te "ekologiczne" pojazdy.- 0 0
-
2006-08-08 18:18
A nasza 6-ka na Orunię??? Z A P O M N I E L I?
Żądamy przywrócenia tej komunikacji!!!Odciążenie Traktu,szybki dojazd,wygoda.Radni-do roboty!W NASZYM interesie!
- 0 0
-
2006-08-08 16:22
Bez sensu
Na Kaczych Bukach mało kto mieszka a komunikacja rozwinieta jest jakgdyby to była wielka dzielnica. Robiąc "przemeblowanie" pominieto Chwarzno,Sokółke ograniczjąc ilość autobusów 147 i 107 - to jest skandal!
- 0 0
-
2006-08-08 16:11
kolejny mózgowiec
krzysiek nam chce powiesic za nabiał
"panów dysydentów, którzy tymi wszechremontami zgotowali nam ten los"
przede wszystkim pomylił ci się chyba dysydent z decydentem :))))) a po drugie zobaczysz, ze będziesz pierwszym skowyczącym z zachwytu jak to zaj...scie po wyremontowanych szlakach sie jezdzi po miescie!
bo kundle tak wlasnie maja ze albo glosno szczekaja na slepo, albo popiskujac i posikujac pod siebie tula sie do nog z wdziecznoscia nieograniczona.- 0 0
-
2006-08-08 15:40
Nie Morena tylko Piecki Migowo, do jasnej...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.